Menü
 
Kedvencek-beállítás
Hozzáadás a Kedvencekhez
 
Kezdőoldal-beállítás
Beállítás kezdőlapnak
 
Linkek
 
Versenyek 2015

március 13-15. Ausztrál Nagydíj
pole: Lewis Hamilton
győztes: Lewis Hamilton
március 27-29. Maláj Nagydíj
pole: Lewis Hamilton
győztes: Sebastian Vettel
április 10-12. Kínai Nagydíj
pole: Lewis Hamilton
győztes: Lewis Hamilton
április 17-19. Bahrain Nagydíj
pole: Lewis Hamilton
győztes: Lewis Hamilton
május 8-10. Spanyol Nagydíij
pole: Nico Rosberg
győztes: Nico Rosberg
május 22-24. Monaco Nagydíj
pole: Lewis Hamilton
győztes: Nico Rosberg
június 5-7. Kanadai Nagydíj
pole: Lewis Hamilton
győztes: Lewis Hamilton
június 19-21. Osztrák Nagydíj
pole: Lewis Hamilton
győztes: Nico Rosberg
július 3-5. Brit Nagydíj
pole: Lewis Hamilton
győztes: Lewis Hamilton
július 24-26. Magyar Nagydíj
pole: Lewis Hamilton
győztes: Sebastian Vettel
augusztus 21-23. Belga Nagydíj
pole: 
győztes:

szeptember 4-6. Olasz Nagydíj
pole: 
győztes: 

szeptember 18-20. Szingapúr Nagydíj
pole: 
győztes: 

szeptember 25-27. Japán Nagydíj
pole: 
győztes:

október 9-11. Orosz Nagydíj
pole: 
győztes: 

október 23-25. Amerikai Nagydíj
pole: 
győztes:

okt. 30. - nov. 1. Mexikói Nagydíj
pole: 
győztes: 

november 13-15. Brazil Nagydíj
pole: 
győztes: 

november 27-29. Abu Dhabi Nagydíj
pole: 
győztes: 

 
Képek 2006

Bahrein
Malajzia
Ausztrália
San Marino
Európa
Spanyol
Monaco
Silverstone
Kanada
USA
Francia
Német
Magyar
Török
Olasz
Brazil

 
Pilóták honlapjai
 
Csapatok honlapjai
 
F1 Játékok
 
Új szabályok 2008-ban
Új szabályok 2008-ban : Csalás, nem ámítás - trükközések a Forma-1-ben

Csalás, nem ámítás - trükközések a Forma-1-ben

  2006.04.07. 13:50

A 2006-os szezon kezdete sem szűkölködött a botrányoktól, ugyanis már Bahreinben feltűnt az ellenfeleknek, hogy a Ferrari szárnyaival nincs minden rendben. Azonban nem most fordul először elő ilyen eset a Forma-1 történetében…

Jókora botrány kerekedett a Ferrari és persze a McLaren, valamint a BMW által is használt hajlékony szárnyak körül. Ha visszatekintünk a Forma-1 több mint 55 éves történetére, akkor többször is előfordult olyan eset, hogy a mérnökök vagy kijátszották a szabályokat vagy a paragrafusoknak megkeresték azokat a kiskapuit, amelyet kihasználva gyorsabbá tehették autóikat. Érdekes módon az ötvenes, hatvanas években nem volt módi a csalás, vagy legalábbis nem derültek ki a turpiszságok. Mindez a hetvenes évektől jött divatba, amelybe talán belejátszott a sportág elüzletiesedése is.

Méricskélések és kizárások

1976-ban James Hunt hiába nyerte meg Spanyol GP-t, a verseny utáni mérlegelés során a McLaren-Ford 1,8 milliméterrel szélesebb volt a megengedettnél. A szabályok egyébként év közben változtak meg, amely szerint pont a spanyol versenytől a kocsi nyomtávja nem lehetett szélesebb, mint 215 milliméter, és a hátsó szárny sem nyúlhatott hátrébb a hátsó tengelyétől, mint 80 milliméter. (A jaramai verseny után egyébként Laffite Ligier-jén 15 milliméterrel hátrébb volt a szárny, mint az elő volt írva.) Később a McLaren fellebbezett a szövetségnél, amelyet a FISA elfogadott. Az indoklás szerint a Good Year gumik voltak szélesebbek a megengedettnél, amiről a csapat nem tehetett és ezzel Hunt visszakapta a kilenc pontot a Francia Nagydíj előtt, amely jól jött a végelszámolásnál. Az angol pilóta ugyanis egész évben kemény csatát vívott a Nürnburgringen balesetet szenvedett Niki Laudával. Végül Hunt örülhetett: egy pont előnnyel megnyerte a világbajnokságot.

Porszívó Brabham

1978-ban Gordon Murray, a Brabham csapat tervezőmérnöke unta meg a wing-car Lotuszok fölényét és az amerikai Chaparral találmányát lemásolva. (Az ötletet Jim Hall 1970-ben épített CanAm Chaparral-Chevroletjéről koppintotta. Itt a kocsi hátsó részére két ventilátort szereltek, amely a földhöz tapasztotta a kocsit.) Murray is egy hatalmas ventillátor szerelt a kocsi hátuljára, amely egyszerűen az aszfalthoz szívta az autót. A porszívó Brabhamet egyébként azért tiltották be, mert mozgó aerodinamikai alkatrészt tilos használni. Az illetékesek 1969-ben Graham Hill és Jochen Rindt barcelonai balesete után hozták ezt a szabályt. (A "szárnyőrület" akkoriban élte virágkorát és a legtöbb autón hosszú rudakra szerelték a légterelőket, amelyeket madzaggal mozgatott a versenyző. Kanyarban bedöntött, hogy legyen leszorítóerő, az egyenesben pedig vízszintesbe hozta, hogy csökkenjen a légellenállás. A magasra szerelt szárnyak azonban sokszor letörtek és balesetet okoztak.) Mozgó aerodinamikai alkatrészt tilos használni, ventilátort viszont nem! Murray indoklása szerint a Brabham BT46-os hátuljára szerelt ventilátor a motor hűtését hivatott javítani. Ez részben igazi is volt, csakhogy volt egy nem elhanyagolható jó tulajdonság is. Murray a kocsi oldalát teljesen leengedte a földre, és az alváz alatt keletkező csatornából a menet közben működő ventilátor kiszívta a levegőt. A Brabham mintha sínen ment volna és hihetetlen kanyarsebességet ért el. Lauda a "porszívós-Brabhammel" megnyerte a Svéd Nagydíjat, ám végül az ellenfelek tiltakoztak. A csodafegyvernek volt ugyanis egy mellékhatása: a ventilátor a pályán lévő összes port és apró kavicsot a mögötte jövők szemébe szórta. A szövetség végül helyt adott az óvásnak és betiltotta a porszívó Brabhamként elhíresült konstrukciót.

Lifteznek a Forma-1-sek

A Lotus csapat az 1980-as esztendőben egy úgynevezett dupla-karosszériás versenyautót épített. Chapman a szabálykönyv angol verziójában lévő kiskaput használta ki. Angolul ugyanis az alváz, azaz "chassis" egyes és többet számban is azonos alakú. Később Chapman elmondta, hogy ő úgy értelmezte a szabályt, hogy több alvázat is lehet építeni. Az egyik vázra a versenyző került az oldalsó légcsatornákkal, a másikra a felfüggesztés és az autó többi része, mint a motor és a váltó. A két váz pedig szépen össze volt csúsztatva, úgyhogy az kényelmesebbé tette a versenyzőre ható erőhatásokat a kanyarokban. Menet közben a pilóta a hidraulika segítségével leengedte a belső vázat és a kocsi hasmagasságát a kívánt szintre csökkent megnövelve a szívóhatást. A szövetség ellenőrei az első vizsgálatok során nem találtak semmi kifogásolnivalót a konstrukción, és a Spanyol Nagydíj edzésén elindulhatott a Lotus 88-as. Az ellenfelek azonban megijedtek Chapman újabb zseniális ötletétől és addig nyüstölték a FISA-t míg az betiltotta a dupla vázas Lotus-t.

Az 1981-es szezonban egyébként "liftezni" kezdtek a Forma-1-es kocsik. Mindezt azért, mert a szoknyákat a szabályok betiltották, és ezáltal romlott a kocsik tapadása. A hidraulikával kombinált felfüggesztés ötlete Gordon Murray, a Brabham tervezőmérnökének a fejéből pattant ki. A szabályok csupán azt írták elő, hogy az autó alvázának a "boxból kijövet és a boxba bejövet" 6 centiméter magasan kell lennie az aszfalt felett. Azt nem, hogy kint a pályán is. Nos, Murray olyan autót készített, amely miután elhagyta a boxutcát, a felfüggesztés gombnyomásra leengedte a kocsit és az szinte teljesen rátapadt az aszfaltra, majd mielőtt a versenyző visszajött volna a bokszba, egy gomb megnyomásával újra a szabályos magasságba állt a kocsi alváza. A megoldás körönként mintegy 3 tized másodperces előnyt jelentett Piquetnek és a másik Brabham pilótájának Hector Rebaque-nak. Ez utóbbi szúrt szemet a konkurenciának. Mert az, hogy Piquet gyors volt azt tudta mindenki, de hogy a fizetős pilóta, Rebaque is jól menjen, az csoda számba ment. (A mexikói egyébként messze legjobb szezonját teljesített 1981-ben. Háromszor végzett a negyedik helyen, egyszer pedig az ötödiken, miközben korábban sokszor még a versenyre sem tudta magát kvalifikálni.) Ezzel tulajdonképpen a szárnyas autóra vonatkozó tiltást játszotta ki a Brabham. A megoldás persze nem marad titokban. A teljes mezőny elkezdte másolni, a FISA pedig megtűrte a megoldást, sőt a San Marinó-i Nagydíj után szabályosnak ítélték.

Mindent a turbó ellen

1982-ben a mérnökök újabb trükköt találta ki, a turbók elleni hátrány leküzdésére. A turbómotoros gyári csapatok ellen küzdő FOCA istállók rejtett víztartállyal próbálták esélyeiket növelni. A könnyebbre épített autókba egy víztartályt rejtettek el, amelyet feltöltve éppen az előírt súlyhatáron voltak. A verseny közben a tartályból szépen kiengedte a versenyző a vizet és a kocsi jelentősen felgyorsult. Ez körönként fél másodperces előnyt jelentett. Rióban Piquet nyerte a versenyt, Rosberg előtt, mindketten a Cosworth szívómotorját használták. A turbós csapatok rájöttek a trükkre és azonnal tiltakoztak, de a brazil rendezők elutasította az óvást. (Miért ne utasította volna el, hiszen egy brazil nyerte a versenyt!) A turbós csapatok a nemzetközi szövetség sportbizottságánál, a FISA-nál fellebbeztek, ahol a francia Jean-Marie Baleste volt az úr, aki tudvalevőleg a turbók pártján állt. Utólag az első és második helyezettet kizárták és a Renault turbóját hajtó francia Prost nyerte a viadalt. Csakhogy közben bebizonyosodott, hogy Rióban mind a 22, nem turbós autóba víztartályt szereltek, de csupán két versenyzőt büntettek. A szívómotoros csapatok ezért bojkottálták az imolai futamot, amely majdnem megrendezésre sem került, mert nem jött össze a minimális indulószám. Végül a Tyrrell húzta ki a bajból a FISA csapatokat.

A nyolcvanas években egyébként elég gyakori volt, hogy a verseny utáni kötelező méretkezés során zártak ki versenyzőket. Niki Laudát a 82-es zolderi futamon elért harmadik helyétől fosztották meg, mert az autója a megengedettnél könnyebb volt. Így járt később Alain Prost 1985-ben. A kistermetű francia megnyerte ugyan a San Marinó-i Nagydíjat, ám a méretkezés közben két kiló mínuszt mutatott a mérleg, és ezért törölték Prost eredményét. A futamot így Elio de Angelis nyerte, aki egy métert sem vezetett a verseny során.

Trükkös Ken

A Forma-1 eddigi legsúlyosabb büntetését Ken Tyrrell kapta az FIA-tól: az 1984-es idényből kizárták a csapatot! (A skót fakereskedő egyébként a legtöbb "gaztettet" követette el a Forma-1-ben, nem kevesebb, mint 22 alkalommal büntette a szövetség szabálytalanságok miatt.) A szükség találékonnyá teszi az embert. Ezt az állítást támasztotta alá a Tyrrell csapat esete is, amely a 84-es szezonban utolsó mohikánként használta az ősrégi Cosworth szívómotorokat, miközben a teljes mezőny már a turbóval futott. Tyrrell megpróbálta felvenni a kesztyűt és, hogy a 150-200 lóerős hátrányát leküzdje, csaláshoz folyamodott. Tette mindezt azért, mert az öreg Ken úgy ítélte meg, hogy a turbós csapatok sem szentek. Ők ugyanis azért, hogy a megengedett 220 literes tartályba több benzint préseljenek, lehűtötték az üzemanyagot mínusz 53 fokra és ezáltal mintegy 15 literrel többet lehetett a kocsikba tankolni. Mivel az üzemanyag hűtését nem tiltotta egyetlen paragrafus sem, szinte a teljes turbós mezőny alkalmazta ezt a trükköt. Persze nem sokáig. A következő évben az FIA betiltotta a hűtött benzint. De 1984-ben Ken sem volt rest és megcsinálta a maga trükkjét a turbók ellen. A Tyrrellek különleges víztartállyal rendelkeztek, amelyből a motorba fecskendezték a vizet, csakhogy a vízbe a teljesítmény fokozására alkoholszámazékok is kerültek, amely viszont tilos volt. A csalást azzal tetézte Tyrrell, hogy a futamok vége előtt a Tyrrellek beálltak vizet tankolni, amelybe viszont apró ólomgolyócskák voltak, hogy az egyébként túl könnyű versenyautó megfeleljen mérlegeléskor. A két tyrrelles pilóta, köszönhetően a turpiszságoknak is, egészen jól ment. Kétszer még a dobogóra is felállhattak: Bellof harmadik lett Monacóban, Brundle pedig második Detroitban. A csalás ez utóbbi versenyen derült ki. A FISA-ellenőrök szagot fogtak és tüzetesen átvizsgálták az angol pilóta autóját a verseny után. A Tyrrellt kizárták az 1984-es idényből, törölték az addig elért eredményeket és elvették a csapat 13 pontját is. Emellé pedig 1 millió dolláros büntetést szabtak ki 'Uncle Kenre'.

Chipek, szárnyak, fékek

1994-ben a Benettont vádolták azzal, hogy illegális szoftvert használ kipörgésgátlóként, ám ezt nem sikerült bizonyítani. Két csalás azonban kiderült az angol csapatnál. A Német Nagydíjon tankolás közben a benzin Verstappen autójára ömlött, ami kigyulladt. Az ellenőrök elkezdtek vizsgálódni és kiderült, hogy azért ment mellé a benzin, mert a Benetton kivett egy szelepet a tankoló-berendezésből, hogy rövidebb idő alatt tudjanak benzint utántölteni. A Belga Nagydíjon Schumacher fenéklemeze szúrt szemet az FIA embereinek. Mint kiderült az autó aljára csavarozott deszka 1,6 milliméterrel volt vékonyabb a megengedettnél. A csapat ugyan fellebbezett, arra hivatkozva, hogy egy megpördülés során a kavicságy és az aszfalt gyalulta le a hiányolt réteget, ám a szövetség funkcionáriusai hajthatatlanok voltak, megsemmisítették Schumi győzelmét.

1998-ban a McLaren használt különleges fékrendszert. Az autónak külön-külön pedállal lehetett fékezni a jobb illetve a bal oldali fékjeit, ezzel elősegítve a kanyarodást. A McLaren mint kiderült a 97-es zeltwegi futam óta használta a szerkezetet, amely kanyaronként majd fél másodpercet hozott Häkkinennek és Coulthardnak. Egy fotó árulta el a McLaren csodafékjeit, amelyen jól látszott, hogy még a kanyarív kifelé vezető részén is izzanak a kocsi fékbetétjei. John Barnard, aki akkor az Arrows technikai igazgatója volt, az FIA-hoz fordult: „Szabad egy második fékpedált is beépíteni az autóba?”; „Nem, nem szabad.” - jött a válasz az FIA részéről. A McLaren is megkérdezte, ők azt a választ kapták: „Igen, szabad, mert a szabályok nem tiltják. De csak abban az esetben, ha mindkét pedált a versenyző működteti és nem elektronikus rásegítésről van szó.”; Időközben a többi csapat, a Williams és a Jordan is tesztelte a két fékpedálos megoldást, ám a Ferrari, aki le volt maradva a fejlesztésben, sőt tulajdonképpen neki sem fogott, az FIA-hoz fordult, hogy tiltsák be. A szezon második versenyén, Interlagosban a Ferrari 47 oldalas tiltakozást nyújtott be a szövetséghez, kérve a McLaren találmányának betiltását. Az FIA négytagú delegációja (egy mexikói, egy cseh és egy libanoni (!) valamint Charlie Whiting) összeültek és a verseny előtti napon bejelentették: a McLaren fékrendszere szabályellenes. Häkkinen az ezüstnyílban azonban a csodafékek nélkül is körbeautózta a teljes mezőnyt.


1999-ben a Ferrarik szintén a szárnyakkal próbáltak jogosulatlan előnyt szerezni. A malajziai futam után robbant ki a botrány, amikor az FIA-ellenőrök a maranellóiak oldalsó és első légterelőit találták szabályellenesnek és a futam után Eddie Irvine-t és Schumachert is kizárták. (A versenyt az ír nyerte, Schumi előtt.) A Ferrari fellebbezett, a pontatlan mérésre hivatkozva, amelynek a szövetség helyt adott. (A rossz nyelvek szerint azért, hogy az utolsó futam előtt nyílt maradjon a vb-címért folytatott verseny Irvine és a mclarenes Häkkinen között.)

Gumik és benzintartály

Az utóbbi években két látványos csalást tartanak számon a krónikák. 2003-ban a Michelin-t meszelték el az FIA részéről, mert a vetélytárs Bridgestone rájött, hogy a franciák gumijai a futam előtt ugyan szabályosak, de a futam közben "megnyúlnak" és ezáltal nagyobb felületen tapadnak. A hungaroringi verseny után kirobbant botrány tetőzéseként a Ferrari feljelentette a Michelint, mert szerintük a franciák szabályellenes abroncsokat szállítanak csapataiknak. A Michelin csupán azt a kiskaput használta ki, hogy a gumik futófelületét csupán a verseny előtt mérték le, utána nem. A Ferrari feljelentése alapján az FIA évközben hirtelen megváltoztatta az eddigi gyakorlatot és a gumik méretét nemcsak a verseny előtt, hanem utána is megvizsgálja. Ettől viszont az addig szenvedő Schumacher - mit tesz Isten - hirtelen megtáltosodott és megnyerte a már elveszettnek hitt világbajnoki címet.

Tavaly a BAR autók benzintartálya nem felelt meg az előírásoknak. Button autójában a San Marinói Nagydíj után két rejtett üzemanyagcellát találtak a tankon belül, és a vád szerint az azokban lévő üzemanyagot ballasztként használta a csapat. Az engedély nélküli megoldással futam közben a megengedett súlyhatár alatt futhattak az istálló versenyzői, ami értékes század, sőt tizedmásodperceket jelentett a többiekkel szemben. Az elhasznált üzemanyagot végül az utolsó tankolásnál feltöltötték, így érte el a kötelező 600 kilogrammos súlyt a kocsi. Az FIA az Imolában a harmadik helyen végzett Jenson Buttont és az ötödikként befutott Takuma Szatót is megfosztotta a pontjaiktól, és nem indulhatnak a következő két futamon, Spanyolországban és Monacóban. Az istálló féléves eltiltást kapott, de ezt egy évre felfüggesztettek.

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Hírdetések
 
Névnap

 

 
Következő verseny pályarajza
Olasz Nagydíj 2015. szeptember 6.
 
Képek 2012

Ausztrál Nagydíj:
szabadedzés  időmérő  verseny

 
Képek
 
Tesztek 2011

Valencia 2011. február 1.
Valencia 2011. február 2.
Valencia 2011. február 3.

 
Képek
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Óra
 
Számláló
Indulás: 2005-11-25
 
Látogatók az oldalon
 
VB 2015

A vb állása a Magyar Nagydíj után:

Pilóták:

1: L.Hamilton 202
2: N.Rosberg 181
3: S.Vettel 160
4: V.Bottas 77
5: K.Räikkönen 76
6: F.Massa 74
7: D.Ricciardo 51
8: D.Kvyat 45

Tovább >

Konstruktőrök:
1: Mercedes 383
2: Ferrari 236
3: Williams 151
4: Red Bull 96
5: Force India 39
6: Lotus 35

Tovább >

 
Csapatok 2015

Mercedes AMG Petronas F1
6 Nico Rosberg (német)
44 Lewis Hamilton (brit)

Infiniti Red Bull Racing
3 Daniel Ricciardo (ausztrál)
26 Daniil Kvyat (orosz)

Williams Martini Racing
19 Felipe Massa (brazil)

77 Valtteri Bottas (finn)

Scuderia Ferrari
5 Sebastian Vettel (német)
7 Kimi Räikkönen (finn)

McLaren Honda
14 Fernando Alonso (spanyol)
22 Jenson Button (brit)

Sahara Force India F1 Team
11 Sergio Perez (mexikói)
27 Nico Hülkenberg (német)

Lotus F1 Team
8 Romain Grosjean (francia)
13 Pastor Maldonado (venezuelai)

Scuderia Toro Rosso
33 Max Verstappen (holland)
55 Carlos Sainz Jr. (spanyol)

Sauber F1 Team
9 Marcus Ericsson (svéd)
12 Felipe Nasr (brazil)

 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Egyéb linkek

M=A=R=K=Y=H MULTIMÉDIÁS WEBPAGE csak nagyoknak!
www.gportal.hu/mindenesetre
www.f1.gportal.hu
Hispania Racing F1 Team

 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?