Menü
 
Kedvencek-beállítás
Hozzáadás a Kedvencekhez
 
Kezdőoldal-beállítás
Beállítás kezdőlapnak
 
Linkek
 
Versenyek 2015

március 13-15. Ausztrál Nagydíj
pole: Lewis Hamilton
győztes: Lewis Hamilton
március 27-29. Maláj Nagydíj
pole: Lewis Hamilton
győztes: Sebastian Vettel
április 10-12. Kínai Nagydíj
pole: Lewis Hamilton
győztes: Lewis Hamilton
április 17-19. Bahrain Nagydíj
pole: Lewis Hamilton
győztes: Lewis Hamilton
május 8-10. Spanyol Nagydíij
pole: Nico Rosberg
győztes: Nico Rosberg
május 22-24. Monaco Nagydíj
pole: Lewis Hamilton
győztes: Nico Rosberg
június 5-7. Kanadai Nagydíj
pole: Lewis Hamilton
győztes: Lewis Hamilton
június 19-21. Osztrák Nagydíj
pole: Lewis Hamilton
győztes: Nico Rosberg
július 3-5. Brit Nagydíj
pole: Lewis Hamilton
győztes: Lewis Hamilton
július 24-26. Magyar Nagydíj
pole: Lewis Hamilton
győztes: Sebastian Vettel
augusztus 21-23. Belga Nagydíj
pole: 
győztes:

szeptember 4-6. Olasz Nagydíj
pole: 
győztes: 

szeptember 18-20. Szingapúr Nagydíj
pole: 
győztes: 

szeptember 25-27. Japán Nagydíj
pole: 
győztes:

október 9-11. Orosz Nagydíj
pole: 
győztes: 

október 23-25. Amerikai Nagydíj
pole: 
győztes:

okt. 30. - nov. 1. Mexikói Nagydíj
pole: 
győztes: 

november 13-15. Brazil Nagydíj
pole: 
győztes: 

november 27-29. Abu Dhabi Nagydíj
pole: 
győztes: 

 
Képek 2006

Bahrein
Malajzia
Ausztrália
San Marino
Európa
Spanyol
Monaco
Silverstone
Kanada
USA
Francia
Német
Magyar
Török
Olasz
Brazil

 
Pilóták honlapjai
 
Csapatok honlapjai
 
F1 Játékok
 
Új szabályok 2008-ban
Új szabályok 2008-ban : Időmérő

Időmérő

  2006.03.07. 14:34

1. - Egy helyett a versenyzők tetszőleges számú kört tehetnek meg 2. - Három etap: 15-15-20 perc, az első kettő végén a 6-6 leglassabb autó kiesik 3. - A 11-22. rajtkockák tulajdonosai tankolhatnak a verseny előtt 4. - Az 1-10. rajtkockák tulajdonosai csak az utolsó 20 percben elfogyasztott benzint pórolhatják 5. - Az utolsó etapban csak a legjobbhoz képest 110%-on belüli körök számítanak 6. - Az első két etapban csak az etap végéig befejezett köröket veszik figyelembe

Bár a 2006-os szabálymódosítások között minden bizonnyal a V8-as motorok bevezetése a legvitatottabb, a közönség szemszögéből alighanem a kieséses rendszerű időmérő edzés lesz a leglátványosabb változás. Az új kvalifikációs szisztéma alapelve pofonegyszerű, lebonyolításának részletei viszont annál bonyolultabbak, és egyelőre senki nem tudja, hogy beválik-e a gyakorlatban.

Az edzés három lépcsőből áll: az első kettő 15-15, a harmadik 20 percig tart, és helyi idő szerint rendre 14:00-kor, 14:20-kor, illetve 14:40-kor kezdődik. A folyamatosan bírált, egy mért körös rendszert száműzték, ezért az adott etapban résztvevő versenyzők akkor és annyi kört tehetnek meg, amennyit akarnak. Az első lépcsőben még mindenki kimehet a pályára, a 15 perces szakasz végén azonban a 6 leglassabb versenyző kiesik - nekik a 17-22. rajtkockákat osztják ki, természetesen az időeredményeiknek megfelelően. Ezután a köridőket törlik, vagyis a bennmaradó 16 pilóta tiszta lappal vághat neki a második etapnak, melynek végén újabb 6 autó esik ki, elfoglalva a 11-16. helyet a rajtrácson. A maradék 10 versenyző aztán az utolsó 20 percben mérkőzhet meg az 1-10. rajtkockákért.

Ez idáig rendben is volna, de most jön a bonyodalom: az 1-10. és a 11-22. rajthelyek tulajdonosai között szignifikáns különbség van. Aki nem került be a legjobb tíz közé, az időmérő után szabadon feltankolhatja az autóját a versenyre, ez pedig a gyakorlatban azt jelenti, hogy az első két etapban mindenki alacsony üzemanyagszinttel próbálkozhat. Az utolsó, 20 perces lépcsőt azonban annyi benzinnel kell megkezdenie a bennmaradó 10 versenyzőnek, amennyivel indulni szeretne a futamon, ők ugyanis a kvalifikációt követően csak az ott elhasznált mennyiséget pótolhatják a tankban. Ezt a mennyiséget autónként külön-külön bonyodalmas lenne lemérni, az FIA ezért úgy hidalta át a problémát, hogy minden pályára vonatkozóan megállapított egy átlagos, körönkénti fogyasztási értéket, és a csapatoknak azt kell alapul venniük az üzemanyag utántöltésénél. Hogyan fog működni ez a gyakorlatban? Tegyük fel, hogy Fernando Alonso az utolsó 20 percben 11 kört tesz meg Bahreinben! Mivel ezen a pályán hagyományosan 3.4 kg a körönkénti fogyasztás (az FIA nyilván finomítja majd az adatokat a V8-asokhoz), a Renault utólag 3.4*11=37.4 kg benzint tölthet vissza az R26 tankjába.

Ez azonban több problémát is felvet. Nem kell hozzá atomfizikusnak lenni, hogy az ember felismerje: a versenyzőknek érdemes minél több kört teljesíteniük a rendelkezésükre álló 20 perc alatt, hogy az autójuk az etap végére a lehető legkönnyebb legyen. Ráadásul ezeket a köröket nem csupán azért érdemes lassan megtenniük, hogy kíméljék a motort, hanem azért is, hogy a megadott átlagérték alatt tartsák a fogyasztást; ha ugyanis körbeballagnak a pályán tízszer, de az autójuk csak 3.0 kg benzint éget el körönként, valójában 30 kg-ot fogyasztottak el, mégis 3.4*10=34 kg-ot tankolhatnak vissza. A tét nem csekély, mert ez a különbség már egy teljes körre elég, és mint tudjuk, a versenyt alkalmasint meg lehet nyerni azzal, ha valaki az ellenfeleihez képest egyetlen körrel tovább tudja halogatni a boxkiállást.

Az FIA igyekezett már előre becsukni a kiskaput, ugyanis kikötötte, hogy az utántölthető üzemanyag mennyiségének kiszámításakor csak azokat a köröket veszik alapul, melyeknek a körideje az adott versenyző legjobbjához képest 110%-on belül marad. Ha azonban teljes köröket számolnának, a boxba befelé, illetve az onnan kifelé tartó körök problémát jelentenének, azokat ugyanis nem feltétlenül lehetne elég gyorsan teljesíteni; a gyakorlatban ezért az FIA a célegyenes nélkül is mérni fogja a köridőket, és a 110%-ot ehhez (nem a teljes körökhöz) hasonlítják majd. Ez azt jelenti, hogy a nézők önállóan nem tudják ellenőrizni a körök szabályosságát.

A csapatok nyilván kísérletezni fognak a különféle taktikákkal, de a legkézenfekvőbb megoldásnak pillanatnyilag az tűnik, hogy a versenyzőknek a biztonság kedvéért a 20 perc közepe tájékán is teljesíteniük kell gyors kört, mielőtt a hajrában bemennek a boxba új gumikért, és a lehető legkevesebb benzinnel próbálják megfutni a legjobb körüket. Csak az utolsó pillanatra feltenni mindent túl kockázatos, mert ha egy incidens miatt a versenyző legjobbnak ígérkező körében kerülnek elő a sárga vagy piros zászlók, az illető rendes időeredmény nélkül maradhat. Ráadásul az utolsó percekben óriási lesz a tumultus a pályán, a jó öreg kifogás - "dugóba kerültem" - tehát 2006-ban minden bizonnyal visszatér majd a versenyzői nyilatkozatok szövegébe.

Akadnak az időmérővel kapcsolatban más anomáliák is. Már sokan rámutattak például, hogy a 11. rajtkocka tulajdonosa előnyösebb helyzetben van annál, aki a 10. helyről startol, hiszen vele ellentétben szabadon választhatja meg az üzemanyagszintet. Ha viszont valaki bekerül a legjobb tíz közé, de úgy érzi, úgysem juthat előrébb a 10. rajtkockánál, azt a megoldást is választhatja, hogy feltankol a versenyre, aztán az időmérő utolsó 20 percében ki sem gurul a boxból. Ezáltal nem csak a gumikkal és a motorral spórol, hanem kompromisszum nélküli üzemanyagszintje révén taktikailag kedvezőbb helyzetbe hozza magát annál, aki erőfeszítései ellenére is csak a 9. rajthelyet kaparintotta meg. Az egy mért körös rendszer tehát eltűnt a Forma-1-ből, ez azonban nem jelenti azt, hogy a rajtrácsra pillantva mostantól könnyedén leszűrhetjük a valódi erőviszonyokat.

Van egy érdekes kitétel is a 2006-os Sportszabályzatban, amely szerint az időmérő első két etapjában csak a leintés előtt befejezett - és nem megkezdett - köröket írják jóvá a versenyzők számára. A harmadik lépcsőre ez a szigorítás már nem vonatkozik. Az intézkedés célja az, hogy kiszámítható és csorbítatlan 5 perces reklámszüneteket biztosítson a TV-társaságoknak a három etap között, a csapatok szemszögéből nézve viszont lerövidíti a már egyébként is kurta, 15 perces szakaszokat. Mivel a felvezető és a rákövetkező mért kör együtt tipikusan kb. három percig tart, aki a 12. perc végéig nem hagyja el a boxutcát, már ki sem érdemes hajtani a pályára.

Mint már említettük, az FIA a Parc Fermére vonatkozó szabályok módosításával legalizálta újra a kerékcseréket. Az autóra az eddigiekhez hasonlóan attól a pillanattól kezdve érvényesek a Parc Fermé korlátozásai, hogy a versenyző először kihajtott vele a pályára az időmérőn; a kvalifikáció közben tehát továbbra sem lehet változtatni a beállításokon, kivéve az első vezetőszárny konfigurációját, amit az előírások eddig is megengedtek, valamint a kerékcserét, ami mostantól nem tartozik a Parc Fermé hatálya alá.

További nehézség, hogy a versenybíróság ebben az évben visszatér a szúrópróbaszerű technikai ellenőrzésekhez: akárcsak hajdanán, az időmérő közben bármikor kiszólíthatnak egy versenyzőt, hogy megvizsgálják az autóját, az edzés után pedig legalább hatot ellenőriznek majd.

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Hírdetések
 
Névnap

 

 
Következő verseny pályarajza
Olasz Nagydíj 2015. szeptember 6.
 
Képek 2012

Ausztrál Nagydíj:
szabadedzés  időmérő  verseny

 
Képek
 
Tesztek 2011

Valencia 2011. február 1.
Valencia 2011. február 2.
Valencia 2011. február 3.

 
Képek
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Óra
 
Számláló
Indulás: 2005-11-25
 
Látogatók az oldalon
 
VB 2015

A vb állása a Magyar Nagydíj után:

Pilóták:

1: L.Hamilton 202
2: N.Rosberg 181
3: S.Vettel 160
4: V.Bottas 77
5: K.Räikkönen 76
6: F.Massa 74
7: D.Ricciardo 51
8: D.Kvyat 45

Tovább >

Konstruktőrök:
1: Mercedes 383
2: Ferrari 236
3: Williams 151
4: Red Bull 96
5: Force India 39
6: Lotus 35

Tovább >

 
Csapatok 2015

Mercedes AMG Petronas F1
6 Nico Rosberg (német)
44 Lewis Hamilton (brit)

Infiniti Red Bull Racing
3 Daniel Ricciardo (ausztrál)
26 Daniil Kvyat (orosz)

Williams Martini Racing
19 Felipe Massa (brazil)

77 Valtteri Bottas (finn)

Scuderia Ferrari
5 Sebastian Vettel (német)
7 Kimi Räikkönen (finn)

McLaren Honda
14 Fernando Alonso (spanyol)
22 Jenson Button (brit)

Sahara Force India F1 Team
11 Sergio Perez (mexikói)
27 Nico Hülkenberg (német)

Lotus F1 Team
8 Romain Grosjean (francia)
13 Pastor Maldonado (venezuelai)

Scuderia Toro Rosso
33 Max Verstappen (holland)
55 Carlos Sainz Jr. (spanyol)

Sauber F1 Team
9 Marcus Ericsson (svéd)
12 Felipe Nasr (brazil)

 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Egyéb linkek

M=A=R=K=Y=H MULTIMÉDIÁS WEBPAGE csak nagyoknak!
www.gportal.hu/mindenesetre
www.f1.gportal.hu
Hispania Racing F1 Team

 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?