Button zsinórban második pole-ját szerezte Malajziában
A5.hu 2009.04.04. 12:11
Ausztrália után Malajziában is Jenson Button szerezte meg a pole pozíciót, maga mögé utasítva a szárnyaló Jarno Trullit, valamint Sebastian Vettelt és Rubens Barrichellot, akikre hátrasorolás vár. A McLaren nem jutott be a Q3-ba, a Ferrari taktikai szarvashibát vétett.
Jenson Button Ausztrália után a Malajziai Nagydíj időmérőjén sem talált legyőzőre, megszerezve a pole pozíciót szombat délután, amikor a Ferrari óriási taktikai hibával még a Q2-be sem tudta bejuttatni Felipe Massát.
A Brawn GP versenyzője már az időmérő második etapjában az élre állt, és onnantól kezdve senki nem tudott a nyomába érni. A döntőben csapattársa, Rubens Barrichello szerezte meg a 4. helyet, de a pénteki váltóhiba miatti büntetésnek köszönhetően csak a 9-edikről rajtolhat majd.
Az időmérőn egyedül Jarno Trulli jelentett fenyegetést Buttonra, végül azonban 92 ezredmásodperccel ő is kikapott tőle az elképesztően pörgős időmérőn, amelyen végig szinte pillanatonként változott a sorrend.
Sebastian Vettel éppúgy a 3. helyen végzett a Red Bull-lal, mint egy héttel ezelőtt, mivel azonban a melbourne-i, Robert Kubicával történt ütközését 10 rajthelyes hátrasorolással jutalmazták, csak a 13. helyről indulhat a holnapi versenyen.
Az időmérő negatív szenzációját a Ferrari szolgáltatta. Massát és Räikkönent már a Q1 elején, a többiekkel ellentétben a lágy gumikon kiküldték a pályára, hogy biztosítsák nekik a továbbjutást, ezért az etap végén a garázsban maradtak. Az időeredmények azonban a vártnál nagyobb mértékben javultak, ezért Massa tehetetlenül nézte a boxból, ahogy az ellenfelei hátraszorítják a tabellán a 16. helyre. Räikkönen ugyan megúszta a bakit, de ő is csupán a 14. helyen jutott tovább.
A McLarenek még beverekedték magukat a Q2-be, ám ott megrekedtek, míg Fernando Alonso kiharcolta magának a 10. rajtkockát.
Az első etap
Noha a legfrissebb előrejelzések szerint a Q1-be nem volt várható eső, sokan már rögtön az etap kezdete után kimentek a pályára. Nico Rosberg 1:36.596-tal azonnal megelőzte csapattársát, Kazuki Nakajimát. A lágy gumikon próbálkozó Kimi Räikkönen ugyan gyorsabb volt náluk, de a 7-es kanyarban, ahogy egy másik autót követett, a leszorító erő csökkenése miatt lesodródott a pályáról.
A második körében azonban így is átvette a vezetést egy 1:35.476-os körrel, ami addig a hétvége legjobbja volt, egy teljes másodpercet verve az időközben a 2. helyre felkapaszkodó Adrian Sutilra.
Jenson Button előrejött másodiknak a Brawn GP autójával, majd egy 1:35.173-as körrel, a kemény gumikon megszerezte a vezetést, miközben Rubens Barrichello 3. lett - igaz, Felipe Massa szinte azonnal egy hellyel hátrébb szorította őt.
Button 1:35.058-ra javított, amikor 10 perccel az etap kezdete után végre az addig a garázsban veszteglő Fernando Alonso is kigurult a Renault garázsából. Barrichello a második körében felzárkózott csapattársa mögé, 37 ezredmásodperccel megelőzve Räikkönent.
Alonso a felvezető körében elfékezte magát, és lesodródott az egyik balosban, de a következő körében megkaparintotta a 10. helyet, a másik Renault-t vezető Nelsinho Piquet pedig 7. lett, miután az első szektorban mindenkinél gyorsabb volt. Kazuki Nakajima a 2. helyre kormányozta Williams-ét.
Rosberg rá is vert egy századmásodpercet, Jarno Trulli azonban a lágy gumikon egy 1:34.745-ös körrel örvendeztette meg a Toyotát, simán átvéve a vezetést.
Az utolsó rohamban Barrichello 1:34.681-re szorította le a lécet, és az utolsó pillanatban annyian javítottak, hogy a pályára már vissza nem térő Massát is kiszorították a továbbjutok közül, és Räikkönen is csak épphogy továbbjutott. Rajta kívül Piquet, Fisichella, Sutil és az utolsó körében kicsúszó Buemi is kiesett az időmérőről.
A második etap
Ismét Nakajima állította fel az első mércét 1:35.118-cal, őt Kubica követte egy 1:34.926-os körrel. Heidfeld azonban nála is gyorsabb volt, mielőtt Button, majd 1:34.250-nel Jarno Trulli szerezte meg a vezetést.
Räikkönen az első körében ismét lesodródott az egyik jobbosban, és a második körével is csak 7. lett. Félidőben Trulli mögött Vettel, Button, Barrichello, Webber, Rosberg és Heidfeld következett a tabellán. Közülük Button volt az egyetlen, aki a kemény gumikon érte el az időeredményét, de így is mindössze 48 ezredmásodperc volt a lemaradása.
Räikkönen a finisben csak a 6. helyre tudott javítani a Ferrarival, Heikki Kovalainen pedig maradt a 11. helyen. Button ezzel szemben, végre a lágy gumikon, 1:33.784-re javította a hétvégi csúcsot, és Trulli is futott egy 1:33-as kört, maga mögé utasítva az időközben begyorsuló Webbert.
A sorrend ismét pillanatról pillanatra változott, de a két McLarennek, Bourdais-nak és Heidfeldnek nem sikerült továbbjutnia, míg Alonso a hajrában bepréselte Renault-ját a legjobb tíz közé.
A harmadik etap
Räikkönen 1:37.020-szal nyitotta meg a sort, de őt Barrichello és Rosberg is azonnal megelőzte. Trulli 1:36.017 alatt teljesítette a körét, ám ez sem volt elég ahhoz, hogy maga mögött tartsa Buttont, aki 1:35.773-as eredménnyel ismét az élre állt. Sőt, Vettel is felzárkózott mögé.
Trulli azonban sorozatban egy második kört is ment, és 1:35.769-cel mégiscsak az élre repítette a Toyotát. Az első forduló után Trullit Button, Vettel, Webber, Barrichello és Glock követte a tabellán.
Miután megkezdődött a döntő roham, Räikkönen csaknem egy teljes másodpercet javítva feltornázta Ferrariját a 4. helyre, csakhogy Barrichello szintén jobb kört futott, mint előzőleg, és 1:35.651-gyel átvette a vezetést. Button 1:35.181-gyel visszavágott, Vettel pedig 2. lett, mielőtt Trulli befúrta Toyotáját a Red Bull elé.
Maláj Nagydíj, időmérő edzés:
01. Button Brawn 1:35.058 1:33.784 1:35.181 18
02. Trulli Toyota 1:34.745 1:33.990 1:35.273 20
03. Vettel Red Bull 1:34.935 1:34.276 1:35.518 17
04. Barrichello Brawn 1:34.681 1:34.387 1:35.651 20
05. Glock Toyota 1:34.907 1:34.258 1:35.690 24
06. Rosberg Williams 1:35.083 1:34.547 1:35.750 21
07. Webber Red Bull 1:35.027 1:34.222 1:35.797 19
08. Kubica BMW-Sauber 1:35.166 1:34.562 1:36.106 19
09. Räikkönen Ferrari 1:35.476 1:34.456 1:36.170 17
10. Alonso Renault 1:35.260 1:34.706 1:37.659 15
11. Heidfeld BMW-Sauber 1:35.110 1:34.769 14
12. Nakajima Williams 1:35.341 1:34.788 13
13. Hamilton McLaren 1:35.280 1:34.905 13
14. Kovalainen McLaren 1:35.023 1:34.924 14
15. Bourdais Toro Rosso 1:35.507 1:35.431 16
16. Massa Ferrari 1:35.642 4
17. Piquet Renault 1:35.708 11
18. Fisichella Force India 1:35.908 8
19. Sutil Force India 1:35.951 10
20. Buemi Toro Rosso 1:36.107 9
Maláj Nagydíj, végső rajtsorrend:
01. Button Brawn 1:35.058 1:33.784 1:35.181 18
02. Trulli Toyota 1:34.745 1:33.990 1:35.273 20
03. Glock Toyota 1:34.907 1:34.258 1:35.690 24
04. Rosberg Williams 1:35.083 1:34.547 1:35.750 21
05. Webber Red Bull 1:35.027 1:34.222 1:35.797 19
06. Kubica BMW-Sauber 1:35.166 1:34.562 1:36.106 19
07. Räikkönen Ferrari 1:35.476 1:34.456 1:36.170 17
08. Barrichello Brawn 1:34.681 1:34.387 1:35.651 20
09. Alonso Renault 1:35.260 1:34.706 1:37.659 15
10. Heidfeld BMW-Sauber 1:35.110 1:34.769 14
11. Nakajima Williams 1:35.341 1:34.788 13
12. Hamilton McLaren 1:35.280 1:34.905 13
13. Vettel Red Bull 1:34.935 1:34.276 1:35.518 17
14. Kovalainen McLaren 1:35.023 1:34.924 14
15. Bourdais Toro Rosso 1:35.507 1:35.431 16
16. Massa Ferrari 1:35.642 4
17. Piquet Renault 1:35.708 11
18. Fisichella Force India 1:35.908 8
19. Sutil Force India 1:35.951 10
20. Buemi Toro Rosso 1:36.107 9
|