Vettel először nyert hazájában, Németországban
A5.hu 2013.07.07. 16:36
Kalandos futam zajlott a Nürburgringen, a Német Nagydíj közben volt autóról leeső, egy operatőrt eltaláló gumi, vezető nélkül elszabaduló autó, és a legfontosabb, Sebastian Vettel először nyert hazai pályán.
A szombati kvalifikációhoz képest kissé módosult a Német Nagydíj rajtrácsa, bár csak a mezőny végén cserélődtek ki a nevek, Charles Pic öt rajthelyes büntetést kapott, mert alkatrészt cseréltek a Caterham váltójában, így az ő 19. rajtkockáját Jules Bianchi örökölte meg.
A 60 körös nürburgringi futam rajtjánál a Red Bullnak jött ki legjobban a lépés, Sebastian Vettel és Mark Webber az élre törtek, Lewis Hamilton visszaesett a 3. pozícióba. Felipe Massa is kiváló startot vett, a 6. helyről induló Daniel Ricciardo elé keveredett.
A Ferrarik a 7-8. helyről, a többiektől eltérő stratégiával vágtak neki a küzdelemnek, az élen állókkal ellentétben Massa és Fernando Alonso a közepes keveréken futották a gyorskörüket a kvalifikáción, így ezen a gumin rajtoltak. Többen követték az olaszok példáját, Jenson Button, Nico Rosberg, Nico Hülkenberg, Valtteri Bottas és Pastor Maldonado szintén a keményebb Pirellit választották az első etaphoz.
Button és Sergio Pérez csapaton belül alakítottak ki eltérő taktikát, a mexikói megelőzte csapattársát, a 9. helyen autózott, négy helyet javítva kezdeti pozíciójához képest.
A 4. körben Massa kicsúszott az első kanyarban, a Ferrari úgy tűnt, irányíthatatlanná vált a brazil alatt. Az autó ráadásul le is fulladt, így kénytelen volt kiszállni a küzdelemből a 6. helyről.
A sárga zászló alatt többen a boxba látogattak, ahol kis híján összeütközött Jean-Éric Vergne és Paul di Resta, a Force India szerelői rossz ütemben engedték ki a skótot, a Toro Rosso franciájának lassítania kellett, hogy elkerülje az incidenst. Az esetet a futam után vizsgálni fogják a sportfelügyelők.
Hamilton is korai kerékcserére voksolt, a 7. körben állt ki, hogy a lágy abroncsokat közepesre cserélje. Csapattársa, Rosberg mögé érkezett vissza. A következő körben Vettelt is behívta a Red Bull, bőven a Mercedesek elé jött vissza.
Webber kerékcseréje során a jobb hátsó kereket nem sikerült rögzíteni, az ausztrál ahogyan elindult, lerepült a gumi, ami eltalált egy a boxutcában tartózkodó operatőrt. Webbert visszatolták, ellátták abronccsal, de az időveszteség miatt az utolsó helyen tudta folytatni a versenyt.
Az élen Grosjean és Alonso haladt, Vettel pedig felzárkózott mögéjük, megelőzve Hülkenberget és Buttont. A francia és a spanyol ekkor még nem voltak a boxban. Alonso végül előbb kiállt, mint a lágy gumin haladó Grosjean. A Lotus pilótája sokat nyert az első kerékcserékkel, feljött a 2. helyre.
Hamilton a közepes keveréken a tapadás hiányára panaszkodott, Räikkönen könnyedén elé került, Alonso viszont hiába próbálkozott, csak akkor tudott elmenni a 2008-as világbajnok mellett, amikor ő kiállt a boxba.
Jules Bianchi Marussiájában felrobbant a motor, az utolsó sikán előtti emelkedőn parkolt vele félre, majd az üresen és üresben hagyott autó keresztezve a pályát, elindult hátrafelé, jóval lejjebb állt meg. Emiatt pályára küldték a Safety Cart, ezt többen kihasználták és kilátogattak a boxba, Grosjean, Alonso és Räikkönen mind közepes keveréket kaptak.
A jó néhány kör után következő új rajtnál a sorrend nem módosult, Vettel vezetett Grosjean, Räikkönen, Alonso és Button előtt. A Lotusok viszont néhány kör elteltével nagy nyomást helyeztek a háromszoros világbajnokra, ez a helyzet pedig az újabb kerékcserével sem változott. Vettel nyomában ott autózott Grosjean, a 3-4. helyen álltak. Előttük az eggyel kevesebb kerékcserével Räikkönen és Alonso haladt - bár sokáig Button is Vettel előtt ment, de ő akkor még csupán egyszer cserélt kereket.
A 2007-es finn világbajnokot és Alonsót 10 körrel a leintés előtt szólították a 3. boxkiállásra, a friss lágy gumikon így a közepes keveréken autózó Vettel és Grosjean nyomába eredhettek. Räikkönen azonban csak csapattársát tudta megelőzni, a Red Bull címvédője megtartotta vezető helyét. A szoros befutó tehát a következőképp alakult: Vettel, Räikkönen, Grosjean, Alonso, Hamilton, Button, Webber, Pérez, Rosberg, Hülkenberg lettek a pontszerzők. Vettel F1-es karrierje során most először állhatott fel a dobogó legfelső fokára hazai közönség előtt.
Német Nagydíj, verseny:
Poz Versenyző Csapat Idő
01. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1h41m14.711
02. Kimi Raikkonen Lotus-Renault +1.008
03. Romain Grosjean Lotus-Renault +5.830
04. Fernando Alonso Ferrari +7.721
05. Lewis Hamilton Mercedes +26.927
06. Jenson Button McLaren-Mercedes +27.996
07. Mark Webber Red Bull-Renault +37.562
08. Sergio Perez McLaren-Mercedes +38.306
09. Nico Rosberg Mercedes +46.821
10. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari +49.892
11. Paul di Resta Force India-Mercedes +53.771
12. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari +56.975
13. Adrian Sutil Force India-Mercedes +57.738
14. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari +1:00.160
15. Pastor Maldonado Williams-Renault +1:01.929
16. Valtteri Bottas Williams-Renault +1 kör
17. Charles Pic Caterham-Renault +1 kör
18. Giedo van der Garde Caterham-Renault +1 kör
19. Max Chilton Marussia-Cosworth +1 kör
Kiesők:
Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 22 kör
Jules Bianchi Marussia-Cosworth 21 kör
Felipe Massa Ferrari 3 kör
|