Rosberg nyerte a gumigyilkos Brit Nagydíjat
A5.hu 2013.06.30. 16:04
A bal hátsó defektek főszerepet játszottak a 2013-as Brit Nagydíjon. A silverstone-i futam izgalmaiból Nico Rosberg került ki győztesen, mögötte a dobogón Mark Webber és Fernando Alonso végzett.
Az 52 körös Brit Nagydíj száraz, ám szeles időben indult útjára. A piros lámpák kialvását a Mercedesek várták az első sorból, Lewis Hamilton szerezte meg a pole pozíciót, Nico Rosberg startolt mellőle. Mögöttük a két Red Bull következett, Sebastian Vettel és Mark Webber sorrendben, majd őket Daniel Ricciardo és Adrian Sutil követték. Paul di Resta eredetileg az 5. pozícióba kvalifikálta magát, de utólag kizárták, mert nem érte el a minimum súlyt a Force Indiája, így visszasorolták a mezőny végére. Mögé került viszont Giedo van der Garde, aki még az előző futamról hozott magával egy öt rajthelyes büntetést, továbbá a Caterhamben váltót kellett cserélni vasárnapra.
Hamilton és Sutil rendkívül jól kapta el a rajtot, de Felipe Massa is szépen felugrott a 11. helyről az 5.-re. A két Mercedes közé bejött Vettel, de nem Rosberg volt a start igazi vesztese, hanem Fernando Alonso, aki a csalódást keltő 9. rajtpozíciójából visszaesett a 10. helyre, bár hamar korrigált, maga mögé utasítva Jenson Buttont és Romain Grosjeant. Webber még ettől is szerencsétlenebbül járt, a 14. helyre csúszott vissza, valamint a Red Bull meg is sérült - a Lotus franciájával koccant közvetlenül a rajt után. A másik Lotusszal Räikkönen a 6. helyre jött fel az első körökben.
Ami a gumikat illeti, Button, Jean-Éric Vergne, Nico Hülkenberg, Esteban Gutiérrez, Charles Pic, Van der Garde és Di Resta választották a kemény keveréket az első etapra, a többség pedig a közepesen kezdett. Az abroncsok ismét nagy szerepet játszottak: már a verseny korai szakaszában megpecsételődött Hamilton és Massa sorsa, mindketten bal hátsó defektet kaptak, ami végzetes időveszteséggel járt a Mercedes és a Ferrari pilótája számára egyaránt. A többiek - talán a két defektre reagálva - már a 10. kör környékén megkezdték a kerékcseréket, felkerültek a keményebb gumik az autókra.
Nem sokkal később Vergne is Hamiltonékhoz hasonlóan pórul járt a kemény keverékű bal hátsóval, ekkor már a Safety Cart is pályára küldték, hogy a pályabírók eltakaríthassák a törmeléket. A biztonsági autós fázis alatt a csapatok találgattak, mi okozhatta a gondot a gumikkal, a Red Bull például a kerékvető elkerülését javasolta Vettelnek, akinek bal hátsó kerekén szintén vágásokat találtak.
A 21 körben újra kezdődhetett a viaskodás, Vettel, Rosberg, Sutil, Alonso, Räikkönen, Grosjean volt a sorrend az élen. A lotusosok korábban belharcot vívtak, majd az istálló rászólt a franciára, hogy Räikkönen gyorsabb nála, így történt köztük a helycsere.
A 26. körben Hülkenberg kapott új szett közepes keveréket, a német lassú defekttel küzdött. A mezőny nagy része a 30. kör környékén kapott új szettet, Gutiérrezt új első szárnnyal is ellátta a Sauber.
A defektek a többek közt a McLarent megjárt Heikki Kovalainent is megihlették, a Twitteren a következőt írta: „Húha, a Brit GP-n a veszéllyel flörtölnek, a nagy sebességnél történő gumiproblémák nem olyan jók, Barcelonából, 2008-ból ismerem ezt.”
A 21. helyről induló Di Resta folyamatosan csatázott, hogy felküzdje magát, közben összekoccant Hülkenberggel - a Force India első szárnya sérült. Vergne pedig kénytelen volt beparkolni a Toro Rosso garázsába.
10 körrel a leintés előtt Vettel műszaki hiba miatt eldobta a vezető helyet, átadva a futamgyőzelem lehetőségét riválisainak. A célegyenesben leparkolt Red Bull miatt ismét beküldték a Safety Cart, erre a Ferrari egy rögtönzött kerékcserével reagált.
Az új rajt a 45. körben következhetett, Rosberg, Räikkönen, Sutil, Ricciardo, Webber, Pérez, Button, Alonso sorrendben indultak újra.
A hétvége folyamán második alkalommal Péreznél is visszaköszönt a bal hátsó defekt, a McLarent betolták a boxba.
Két helyen lehetett Silverstone-ban használni a DRS-t, a Hangar és a Wellington egyenesben, ezzel éltek is a versenyzők, sok előzés történt a két szakaszon.
Többen is nagyot hajráztak, Rosberg mögé Webber és Alonso is felverekedte magát a dobogóra. A második biztonsági autós fázis alatt Räikkönen elmulasztotta a kerékcserét, valószínűleg ez helytelen taktika volt, hiszen mind az ausztrál, mind a spanyol, sőt, még Hamilton is könnyedén túltette magát rajta. A Mercedes 2008-as világbajnoka így kármentésképpen legalább bőven pontszerző helyre tornázta fel magát korai defektje után. A további pontszerzők: Räikkönen, Massa, Sutil, Ricciardo, Di Resta, Hülkenberg.
Brit Nagydíj, verseny:
Poz Versenyző Csapat Idő
01. Rosberg Mercedes 1h32:59.456
02. Webber Red Bull-Renault + 0.765
03. Alonso Ferrari + 7.124
04. Raikkonen Lotus-Renault + 7.756
05. Hamilton Mercedes + 11.257
06. Massa Ferrari + 14.573
07. Sutil Force India-Mercedes + 16.335
08. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 16.500
09. Di Resta Force India-Mercedes + 17.993
10. Hulkenberg Sauber-Ferrari + 19.700
11. Maldonado Williams-Renault + 21.100
12. Bottas Williams-Renault + 25.000
13. Button McLaren-Mercedes + 25.900
14. Gutierrez Sauber-Ferrari + 26.200
15. Pic Caterham-Renault + 31.600
16. Bianchi Marussia-Cosworth + 36.000
17. Chilton Marussia-Cosworth + 1:07.600
18. van der Garde Caterham-Renault + 1:07.700
19. Grosjean Lotus-Renault + 1 kör
Leggyorsabb kör: Webber, 1:33.401
Kiesők:
Versenyző Csapat Kör
Perez McLaren-Mercedes 47
Vettel Red Bull-Renault 42
Vergne Toro Rosso-Ferrari 36
|