Vettel ismét verhetetlen volt Indiában
A5.hu 2012.10.28. 12:43
Sebastian Vettel a tavalyi után az idei Indiai Nagydíjat is csont nélkül húzta be, így ismét óriási lépést tett a vb-címvédés felé. A szintén nagy versenyt teljesítő Fernando Alonso ugyan befutott a második helyre, ám hátránya így is hét ponttal nőtt a ponttáblázaton. A dobogó legalsó fokára Mark Webber állhatott fel.
A hétvégén már megszokott időjárási körülmények folytatódtak vasárnap is az Indiai Nagydíj helyszínén, így 30 fokos levegő és 39 fokos aszfalt mellett várhatták a pilóták a zöld jelzést a helyi idő szerint délután 3 órakor rajtoló futamon. A mezőny döntő többsége a lágy gumikon kezdte meg a futamot, a kivételt ez alól Michael Schumacher, Romain Grosjean, Daniel Rcciardo és Kamui Kobayashi képviselte.
A legjobban a két Red Bull kapta el a rajtot; ugyan Webber valamivel jobban, mint Vettel, de a kétszeres világbajnok azért megtartotta vezető pozícióját. Közvetlenül mögöttük azonban nagy csata alakult ki, Alonso egyszerre próbálta megelőzni a két McLarent, bár először csak Hamiltonnál járt sikerrel, mivel Button a 4-es kanyar féktávjánál vissza tudta szerezni a 3. pozíciót.
Michael Schumacher rögtön a rajtot követően összeszedett egy jobb hátsó defektet, miután Vergne-nyel ütközött a startot követő tumultusban.
A 3. körben Alonso igyekezete végül sikerrel járt, a 3-as kanyart szűkebben vette, mint Button, így a DRS segítségével el tudott menni Button mellett. Időközben Vettel egyre nagyobb különbséget épített ki a többiekkel szemben, szemmel láthatóan növelte az előnyét körről körre. Közben Alonso is kezdett elszakadni a két McLarentől, míg Hamilton szintén a DRS segítségével megelőzte csapattársát, akire ezt követően Massa zárkózott fel egyre jobban.
Mögöttük a 8. helyért alakult ki nagyobb csata, Pérez és Hülkenberg ment ölre egymással. Mivel a mexikói gumijai egyre inkább kezdtek elhasználódni, a német sikerrel járt, és el tudott menni sauberes pilótatatársa mellett. Pérez ezt figyelmeztető jelzésnek vélte, és elsőként ő kezdte meg a kerékcseréket a 15. körben. Közben Grosjean is megunta az autókázást Maldonado mögött, és a DRS segítségével megelőzte a Williamsest, aki mellett a kavarodást kihasználva csapattársa, Bruno Senna is el tudott menni.
Időközben az élen a két Red Bull egymásra licitált a leggyorsabb körök tekintetében, azonban Vettel előnye így is egyre csak nőtt ausztrál kollégájához viszonyítva.
Pérez a friss gumikon jobb hátsó defektet kapott, mivel autója összeért Ricciardo Toro Rossójával. A sauberes még ki tudott jönni a boxba, hogy kicseréljék az abroncsait, azonban az incidens következtében komolyabb károsodást szerezhetett az autója, mivel egy körrel később feladni kényszerült a futamot. Grosjean viszont tovább javított pozícióján, miután a 23. körben Nico Rosberget is sikerült megelőznie.
Az élen eközben Alonso egyre inkább megérkezett Webberre, amit a Red Bull boxában aggodalommal figyeltek a mérnökök. Nagyjából a versenytáv felénél mindenki kijött lecserélni a már igencsak elhasználódott abroncsait, így ez is egy kicsit összezavarta az eleve sűrű mezőnyt. Változás azonban csak annyi történt a kerékcserék után, hogy Alonso végképp megérkezett Webber mögé. Ekkor a következőképp festett az élmezőny: 1. Vettel, mögötte Webber, Alonso, Hamilton, Button, Grosjean, Massa, Räikkönen, Hülkenberg, Rosberg követte egymást.
Közben komolyabb küzdelem alakult ki a két Williams és Kamui Kobayashi között, amelynek következtében Maldonado és a japán autója összeért, a venezuelai pedig defektet kapott.
Utolsóként a 37. körben a keményebb keverékeken rajtoló Grosjean is megejti a szükséges kerékcserét, amely után a 9. helyre érkezett vissza a mezőnybe. Két körrel később az a Hamilton futotta meg a verseny addigi leggyorsabb körét, akinek a boxban korábban nem csak az abroncsait, de a kormánykerekét is kicserélték a szerelők.
Legelöl Vettel ekkor már több mint 10 másodpercre növelte előnyét Webber előtt, aki viszont Alonso elől kezdett komolyabb menekülésbe.
A 45. körben a HRT-t kormányzó de la Rosa adta fel a versenyt, miután fékhiba miatt a 4-es kanyarban nekicsapódott a gumifalnak.
A 48. körben lényeges változás történt a vb-címért zajló küzdelmet is figyelembe véve, Fernando Alonso felugrott a második helyre, miután megelőzte Webbert, aki már körökkel korábban arra panaszkodott a csapatrádión, hogy nem tudja használni a KERS-et.
Az 53. körben Vettel padlólemeze megsérült, ezért a Red Bull jó ideig szikrákat szórt, ahogy a hibás elem folyamatosan leért a földre. Ez azonban különösebben nem zavarta meg a német tempóját, sőt némi meglepetésre a KERS-sel szenvedő Webber zárkózott egyre inkább fel a gumijaival küzdő Alonso mögé. Azonban az ausztrálnak hátra is kellett figyelnie, mivel Hamilton viszont az ő pozíciójára kezdett egyre veszélyesebb lenni. A sorrend viszont nem változott a közvetlen élbolyban.
Schumacher vesszőfutása keretbe foglalta a futamot, mivel két körrel a vége előtt a verseny feladására kényszerült.
A 60 körös Indiai Nagydíjon tehát a következő végeredmény született: 1. Vettel, 2. Alonso, 3. Webber, 4. Hamilton, 5. Button, 6. Massa, 7. Rikkönen, 8. Hülkenberg, 9. Grosjean, 10. Senna.
A világbajnokságot figyelembe véve egyre inkább úgy néz ki, az utolsó három futamra végképp kettős versenyfutás alakul ki Sebastian Vettel és Fernando Alonso között; bár a jelenlegi erőviszonyokat látva a spanyolnak igen nehéz lesz befogni az idény végére nagyon szárnyra kapó német riválisát, aki immár 13 ponttal áll az élen.
Indiai Nagydíj, verseny:
Poz Verseny Csapat Idő
01. Vettel Red Bull-Renault 1h31:10.744
02. Alonso Ferrari + 9.437
03. Webber Red Bull-Renault + 13.217
04. Hamilton McLaren-Mercedes + 13.909
05. Button McLaren-Mercedes + 26.266
06. Massa Ferrari + 44.600
07. Raikkonen Lotus-Renault + 45.200
08. Hulkenberg Force India-Mercedes + 54.900
09. Grosjean Lotus-Renault + 56.100
10. Senna Williams-Renault + 1:14.900
11. Rosberg Mercedes + 1:21.600
12. Di Resta Force India-Mercedes + 1:22.800
13. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1:26.000
14. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1:26.400
15. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1 kör
16. Maldonado Williams-Renault + 1 kör
17. Petrov Caterham-Renault + 1 kör
18. Kovalainen Caterham-Renault + 1 kör
19. Pic Marussia-Cosworth + 1 kör
20. Glock Marussia-Cosworth + 2 kör
21. Karthikeyan HRT-Cosworth + 2 kör
22. Schumacher Mercedes + 5 kör
Leggyorsabb kör: Button, 1:28.203
Kiesők:
Versenyző Csapat Kör
De la Rosa HRT-Cosworth 41
Perez Sauber-Ferrari 21
|