Alonso Webber előtt nyerte a kaotikus silverstone-i időmérőt
A5.hu 2012.07.07. 23:12
Fernando Alonso hosszú idő után pole pozíciót szerzett a Ferrarinak a Brit Nagydíj időmérő edzésén, amelyet az erős esőzés miatt a Q2-ben leállítottak, és csak másfél óra után indították ismét útjára. A spanyol mellé Mark Webber sorakozhat fel a 2. helyre a rajtrácson, mögöttük pedig Michael Schumacher végzett.
A Q2-t még majdnem a falban végezte, az időmérő leintését követően mégis örülhetett Fernando Alonso, aki a 2010-es Szingapúri Nagydíj után először állította pole pozícióba a Ferrarit. Silverstone-ban az idei év első esős kvalifikációját láthattuk, amelyet a pályán álló rengeteg víz miatt egy és fél órára le is állítottak.
A Q1-ben még megfelelőek voltak az intermediate gumik a pilóták számára, akik azonnal kihajtottak, és szinte kivétel nélkül a teljes 20 percet végigvezették, hiszen nem tudhatták, javulni vagy romlani fognak-e a körülmények. A pálya végül egyre jobb állapotba került, így sorra váltogatták egymást a versenyzők az élen. A végén a két Sauber a slick gumikkal is megpróbálkozott, az azonban még túl merész vállalkozásnak tűnt. Annál is inkább, mert az utolsó percekre ismét jobban rákezdett az eső, aminek az addig erős kört futni nem tudó Jenson Button látta kárát. Az utolsó szektor ekkor már túl vizes volt az interek számára, ráadásul a célegyenesben megpördülő Timo Glock miatt sárga zászlót is lengettek, így Button képtelen volt javítani, és a hat szokásos pilóta mellett ő lett az első szakasz hetedik kiesője.
A Q2-re már annyit romlottak a pályaviszonyok, hogy mindenki számára egyértelművé vált, az extrém esőgumik bizonyulnak a jó választásnak. Az egyre több vizátfolyással tarkított aszfalttal azonban már ezek az abroncsok sem tudtak maradéktalanul megküzdeni, így többen, köztük Michael Schumacher is elhagyta néhányszor a pályát, Fernando Alonso pedig egyszer a falba csapódástól mentette meg Ferrariját. Egyre rosszabbak lettek a látási viszonyok és tarthatatlanná váltak a körülmények, így a versenyirányítás 6 perccel és 19 másodperccel a Q2 vége előtt előhívta a piros zászlókat a pálya körül, ideiglenesen leállítva ezzel az időmérőt.
Sokáig bizonytalan volt, hogy az alábbhagyni nem akaró eső mellett mikor folytatódhat a küzdelem, és sokakban már az is felmerült, hogy másnapra tolódhat a kvalifikáció befejezése. Az FIA folyamatosan igyekezett felmérni a pálya állapotát, és az eső enyhülése után, másfél órával a leállítást követően ismét engedélyt adtak a körözésre.
Ekkor még mindig az esőgumik voltak az ideálisak, ám a köridők már jelentősen jobbak voltak a Q2-ben korábban felállítottakhoz képest, így szinte új küzdelem vette kezdetét. A hét kieső között a mercedeses Nico Rosberg neve volt a legnagyobb meglepetés, míg csapattársa, a Ferrarik, a Red Bullok és a Lotusok is továbbjutottak a legjobb tízbe. Nos, a Lotus számára nem lehetett olyan nagy az öröm, hiszen Grosjean utolsó körén kicsúszott és elásta autóját a kavicságyban, megfosztva ezzel magát a folytatás lehetőségétől.
A Q3-ra ismét javult a helyzet, és hamar világossá vált, hogy az intermediate gumikon nyújtott teljesítmény fog dönteni a sorrendről. A sokáig favoritnak tartott McLaren veszítette ezzel a legtöbbet, hiszen Lewis Hamilton autóján szemmel láthatóan nem működtek jól az abroncsok, és majdnem két másodperces hátránnyal csak a 8. helyen tudott végezni. Annál jobban működtek a Ferrarik, hiszen Fernando Alonso Mark Webberrel cserélgette sokáig a tabella vezető helyét, míg végül a spanyol került ki győztesen a küzdelemből, és fél tizedes előnnyel megszerezte az első rajtkockát a holnapi futamra. Webber lett a második, Schumacher pedig behozta a Mercedest a harmadik helyre. Mögöttük Sebastian Vettel, a jól teljesítő Felipe Massa, Kimi Räikkönen és Pastor Maldonado sorakoznak. A 9. helyen záró Nico Hülkenberg autójában váltót cseréltek az időmérő előtt, így ő 5 hellyel hátrébb kerül a rajtrácson, akárcsak a Valenciából büntetéssel érkező Kamui Kobayashi, valamint Jean-Éric Vergne, aki 10 helyes hátrasorolása következményeként csak az utolsó pozícióból rajtolhat. Kivéve, ha engedik rajthoz állni Charles Pic-et, aki nem teljesítette a 107 százalékos időlimitet a Q1-ben, ráadásul öt helyes büntetést is hordoz, szintén váltócsere miatt.
Brit Nagydíj, időmérő:
Poz Versenyző Csapat Idő Különbség
01. Fernando Alonso Ferrari 1:51.746
02. Mark Webber Red Bull-Renault 1:51.793 + 0.047
03. Michael Schumacher Mercedes 1:52.020 + 0.274
04. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1:52.199 + 0.453
05. Felipe Massa Ferrari 1:53.065 + 1.319
06. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1:53.290 + 1.544
07. Pastor Maldonado Williams-Renault 1:53.539 + 1.793
08. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:53.543 + 1.797
09. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1:54.382 + 2.636
10. Romain Grosjean Lotus-Renault idő nélkül
Q2 küszöbidő: 1:56.931 Különbség **
11. Paul di Resta Force India-Mercedes 1:57.009 + 2.112
12. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1:57.071 + 2.174
13. Nico Rosberg Mercedes 1:57.108 + 2.211
14. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1:57.132 + 2.235
15. Bruno Senna Williams-Renault 1:57.426 + 2.529
16. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1:57.719 + 2.822
17. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1:57.895 + 2.998
Q1 küszöbidő: 1:47.105 Különbség *
18. Jenson Button McLaren-Mercedes 1:48.044 + 1.765
19. Vitaly Petrov Caterham-Renault 1:49.027 + 2.748
20. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1:49.477 + 3.198
21. Timo Glock Marussia-Cosworth 1:51.618 + 5.339
22. Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1:52.742 + 6.463
23. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1:53.040 + 6.761
24. Charles Pic Marussia-Cosworth 1:54.143 + 7.864
107%-os idő: 1:53.718
* Különbség a leggyorsabbhoz képest a Q1-ben
** Különbség a leggyorsabbhoz képest a Q2-ben
|