Hamilton nyert, Grosjean és Pérez a dobogón
A5.hu 2012.06.10. 23:23
Tovább nyúlik a rekord, hiszen Lewis Hamilton személyében hetedszer is új győztes született 2012-ben. A McLaren kétkiállásos taktikával ugrotta át Fernando Alonsót és Sebastian Vettelt, akiknek nem vált be az egyetlen kerékcsere. Romain Grosjeannak és Sergio Péreznek azonban igen, így az utolsó percekben sikerült felkapaszkodniuk a dobogóra.
Lewis Hamiltonnak egy az utolsó pillanatokig kiélezett taktikai csatában sikerült diadalmaskodnia a Kanadai Nagydíjon, ezzel már harmadszor nyert Montrealban, az idei szezon pedig egy újabb futamgyőztest szolgáltatott, tovább nyújtva ezzel a rekordot. A McLaren egy rizikós döntésnek köszönhetően tudta legyőzni fő riválisait, Fernando Alonsót és Sebastian Vettelt, akiknek végül a dobogóra sem sikerült felérniük. Hamilton két váratlan társat kapott maga mellett a pódiumon, akiknek ez még csak a második megjelentésük volt ott: Romain Grosjeannak és Sergio Péreznek is sikerült működésre bírnia az egykiállásos taktikát.
A rajt talán a legsimább volt az idei szezonban, és a legkevesebb pozíciócserét hozta. Vettel simán eljött, Hamilton és Alonso pedig besoroltak mögé - az élmezőnyhöz legközelebbi helycsere a 7. helyen történt, ahol Paul di Resta átugrotta Romain Grosjeant. A skóton kívül az ekkor előtte álló Felipa Massa is jól kezdett, az első körökben mindketten megelőzték a küszködő Nico Rosberget. Az ekkor már az 5. pozícióban haladó, és a vezető Vettel tempóját autózó Massának azonban nem sikerült jól a folytatás, hiszen az 5. kör kezdetén az 1-es kanyarban megpördült, és csak Kamui Kobayashi mögé, a 12. helyen tudott újra becsatlakozni a küzdelembe.
Jenson Button mellett Kimi Räikkönen, Nico Hülkenberg, Sergio Pérez és Pastor Maldonado is a lágy gumikon rajtolt, de nem mindannyiuknak sikerült profitálni az eltérő taktikából. Button már a 15. körben kiállt a szuperlágyakért, hamarabb, mint a gyorsabban kopó abroncsokon haladók az élen. A britnek nem volt jó versenye, láthatóan küszködött a gumikkal, hiszen összesen háromszor állt ki és végül csak a 14. helyen végzett, ismét elesve a pontszerzéstől.
Eközben az élen Vettel, Hamilton és Alonso nem tudtak elszakadni egymástól, nagyjából 3-4 másodperc választotta el ezt a hármast az első kiállásokig, amit Vettel kezdett meg közülük. Hamilton egy körrel később, a 17-ben állt ki, és noha ezúttal sem volt tökéletes a cseréje, sikerült Vettel elé visszajönni a pályára. A két körrel később kiálló Alonso pedig mindkettejüket átugrotta a boxból kijövet, így megfordult az első hármas közötti sorrend, Hamilton azonban elég közel volt hozzá ahhoz, hogy megelőzze a spanyolt a DRS zónában és átvegye a vezetést.
A mclarenes hamar biztonságosnak mondható, 3-4 másodperces előnyt épített ki üldözőivel szemben, akik láthatóan nem tudták tartani tempóját: Alonso inkább a 2. helyet próbálta őrizni Vettellel szemben.
Bevált a McLaren taktikája
Egy ideig kérdéses volt, hogy az élmezőny tudja-e majd egyetlen kiállással teljesíteni a futamot, ehhez viszont több mint 50 kört kellett teljesíteni a lágy abroncsokon. Az első hármasból Hamilton jelezte elsőként a gumik gyorsan romló tapadását, így a McLarennél úgy döntöttek, az 50. körben kihívják autójukat egy második cserére, amely során Hamilton a lágy gumikat kapta meg. A britnek volt akkora előnye, hogy a 3. helyre álljon vissza, ekkor nagyjából 15 másodperccel volt Alonso mögött, amiből körönként egyet le is tudott faragni, így nagy iramban közeledett az előtte állókhoz. Nyilvánvaló volt, hogy ilyen tempóban a McLaren visszaveheti az első helyet a leintés előtt, de sem a Ferrarinál, sem a Red Bullnál nem reagáltak újabb kiállással.
Hamilton a 62. körben utolérte és a DRS segítségével kényelmesen megelőzte Vettelt, aki a 63. végén mégis a boxba hajtott. A brit két fordulóval később levadászta Alonsót is, aki viszont gyorsan romló tempója ellenére is kint maradt, ami miatt végül egészen az 5. helyig csúszott vissza. Romain Grosjean Lotusa számára ugyanis kiválóan működött az egy kiállás is, mialatt például Webber és Rosberg is kénytelen volt másodszor is kihajtani. A francia utolérte és simán megelőzte Alonsót, és birtokba vette a 2. helyet. A spanyolt ezt követően még a 15. helyről lágy gumikon rajtoló Pérez is megelőzte, így ő is pályafutása során másodszor állhatott dobogóra. Hét kör alatt ráadásul az új abroncsokra váltó Vettelnek is sikerült ledolgoznia hátrányát Alonsóhoz képest, így a pole-ból rajtoló német érkezett meg a 4. helyre, a Ferrarinak pedig a 10 ponttal kellett megelégednie. Mögöttük Rosberg, Webber, Räikkönen, Kobayashi és Massa értek még célba pontszerző helyen. Michael Schumacher balszerencse-sorozata tovább folytatódott, ezúttal egy meglehetősen bizarr technikai hiba miatt esett ki. A Mercedes DRS-e nyitott állapotban beragadt, amivel a boxban a szerelői sem tudtak mit kezdeni, így a hétszeres bajnok kénytelen volt feladni a küzdelmet.
Győzelmével Hamilton átvette a vezetést a bajnokságban, ami továbbra is kiélezett maradt, hiszen előnye csak két pont Alonso, és három Vettel előtt.
Kanadai Nagydíj, verseny:
01. Hamilton McLaren-Mercedes 1h32:29.586
02. Grosjean Lotus-Renault + 2.513
03. Perez Sauber-Ferrari + 5.260
04. Vettel Red Bull-Renault + 7.295
05. Alonso Ferrari + 13.411
06. Rosberg Mercedes + 13.842
07. Webber Red Bull-Renault + 15.085
08. Raikkonen Lotus-Renault + 15.567
09. Kobayashi Sauber-Ferrari + 24.432
10. Massa Ferrari + 25.272
11. Di Resta Force India-Mercedes + 37.693
12. Hulkenberg Force India-Mercedes + 46.236
13. Maldonado Williams-Renault + 47.052
14. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1:04.475
15. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1 kör
16. Button McLaren-Mercedes + 1 kör
17. Senna Williams-Renault + 1 kör
18. Kovalainen Caterham-Renault + 1 kör
19. Petrov Caterham-Renault + 1 kör
20. Pic Marussia-Cosworth + 2 kör
Leggyorsabb kör: Vettel, 1:15.752
Kiesők:
Glock Marussia-Cosworth 57
Schumacher Mercedes 34
De la Rosa HRT-Cosworth 25
Karthikeyan HRT-Cosworth 23
|