Forma-1-es hírek : Rosberg kényelmesen szerezte meg első győzelmét a McLarenek előtt |
Rosberg kényelmesen szerezte meg első győzelmét a McLarenek előtt
A5.hu 2012.04.15. 10:58
Nico Rosberg győzelemre vezette a Mercedest a Kínai Nagydíjon. Két kiállásos taktikájával végig az élen maradt, mialatt mögötte tíz autó is néhány tized távolságra autózott egymás mögött a futam második felében. Végül Jenson Button és Lewis Hamilton szerezték meg a másik két dobogós helyet. Michael Schumacher az elrontott első kerékcseréje után esett ki.
Több okból is sokáig emlékezetes marad az idei Kínai Nagydíj. Nem csak azért, mert Nico Rosberg személyében hosszú idő után ismét új futamgyőztest avathatott a Forma-1, hanem azért is, mert rég látott szoros csata zajlott a Mercedes mögötti tíz pozícióban a verseny második felére. A német 20 másodperces előnnyel nyert, mögötte pedig végül a két McLaren került ki győztesen a körökön át tartó küzdelmekből, kihasználva, hogy három kiállásos taktikájuk miatt valamivel jobb állapotú gumikon vezethettek a verseny végén.
A rajtnál Rosberg simán elhúzott, és noha Michael Schumacher látványosan rosszabbul rugaszkodott el csapattársánál, mégis sikerült megtartania pozícióját az első kanyarig, így a két Mercedes változatlan sorrendben az élen maradt. A start vesztese a 3. helyről induló Kamui Kobayashi volt, aki az első kör végére a 7. helyig csúszott vissza. Schumacher mögé Jenson Button, Kimi Räikkönen és Lewis Hamilton sorakozott fel, őket Pedig Sergio Pérez követte. A 11. helyről induló Sebastian Vettelnek nem sikerült javítania, sőt, három további helyet vesztett az első körben.
Rosberg ezt követően elkezdte kiépíteni előnyét az élen, Schumachernek azonban már nem sikerült ugyanez, így összegyűjtötte maga mögött üldözőit. A kerékcseréket a szintén rosszul kezdő Mark Webber nyitotta meg a 6. körben, aki az elévágással próbálta visszanyerni elvesztett pozícióit - sikerrel. Az első kiállások után Räikkönen és Hamilton közé jött előre. A két Mercedes a várakozásokkal ellentétben jól kezelte a gumikat, így Schumacher a 12. körig húzhatta első cseréjét, amit követően azonban ismét rosszra fordult a sorsa. Amint elrugaszkodott a csapata garázsa elöl, a jobb első keréknél dolgozó szerelő máris jelezte, hogy nem sikerült megfelelően rögzítenie a kerékanyát. Ez az első kanyarban már a hétszeres bajnok számára is egyértelművé vált, aki pár fordulóval később kénytelen volt a fűre parkolni az irányíthatatlan Mercedest, újabb erős szerepléstől elesve ezzel. Végül ő lett a futam egyetlen kiesője.
Csapattársa azonban magabiztosan megtartotta vezető helyét. Az élmezőnyből csak a két McLaren választotta a lágyabb gumikat a második etapra, s hamar világossá vált, hogy a hátrányból induló wokingiak három kiállásos stratégiát alkalmazva próbálják célba venni a győzelmet. Rajtuk kívül még Webber és Fernando Alonso vállalták be a három kerékcserét.
A verseny második felében szokatlan módon még mindig szorosan együtt volt a mezőny, a 40. körben például a 2. helyen álló Kimi Räikkönen és a 13. Paul di Resta között összesen 10 másodperc volt a különbség a pályán. A két Lotus, a két Williams, a két Sauber mind jó eséllyel pályáztak még egy-egy kimagasló eredményre, és világossá vált, hogy a gumikezelés lesz a döntő tényező a végeredmény szempontjából.
A különböző stratégiák és elévágási kísérletek miatt minden kiállásnál átrendeződött némileg a sorrend, az utolsó 15-20 körben azonban már nyíltsisakossá vált a küzdelem, miután mindenki letudta a kerékcseréit. Ekkor Jenson Buttonnak volt a legnagyobb esélye arra, hogy befogja Rosberget, hiszen a McLaren azzal számolt, hogy háromcserés taktikája miatt a verseny végén a brit jobb állapotú abroncsai miatt fel tud majd zárkózni a Mercedesre, kiállása azonban rosszul sikerült, hiszen a bal hátsó kerékkel sokat bajlódtak a szerelők. Ezzel a brit esélye elszállt a győzelemre, és a sűrű élcsoport közepébe esett vissza.
Mivel a versenyzőket csak tizedek választották el egymástól, egy-egy apró hiba is több pozíció veszteségbe kerülhetett. Emiatt esett vissza a sokáig Hamilton tempóját tartó Alonso is, aki a Pastor Maldonadóval való csata közben hagyta el a pályát rövidebb időre, majd később Romain Grosjean is kísértetiesen hasonló szituációba keveredett Webberrel szemben. A legrövidebbet mégis Kimi Räikkönen húzta, hiszen a Lotuson már 11 körrel a leintés előtt kezdtek elfogyni az abroncsok, s miután Vettel átvette tőle a második helyet, rohamosan visszacsúszott a mezőnyben, s végül pontot sem szerezve a 14. pozícióban intették le.
A McLareneknek sikerült profitálniuk a némileg frissebb abroncsaikból, s a két Red Bullon átverekedve magukat végül begyűjtöttük a maradék két dobogós helyet Button-Hamilton sorrendben. Mögöttük Webber az utolsó körökben túljutott csapattársán, őket pedig Grosjean, a két Williams és Alonso követte. A futamnak jobb kilátásokkal nekivágó Sauber végül csak egy pontot szerzett Kobayashi révén.
Nico Rosberg sikerét viszont semmi nem veszélyeztette, így 111 futamnyi várakozás után végül a dobogó tetején ünnepelhetett. A gyári Mercedes pedig ezzel újkori történelme első sikerét aratta.
A bajnokságban a McLarenek átvették a vezetést Alonsótól. Hamilton két ponttal vezet Button előtt, a spanyol azonban még mindig a harmadik helyen áll, 8 egységnyi lemaradással.
Kínai Nagydíj, verseny:
Poz Versenyző Csapat Idő
01. Rosberg Mercedes 1h36:26.929
02. Button McLaren-Mercedes + 20.626
03. Hamilton McLaren-Mercedes + 26.012
04. Webber Red Bull-Renault + 27.924
05. Vettel Red Bull-Renault + 30.483
06. Grosjean Lotus-Renault + 31.491
07. Senna Williams-Renault + 34.597
08. Maldonado Williams-Renault + 35.643
09. Alonso Ferrari + 37.256
10. Kobayashi Sauber-Ferrari + 38.720
11. Perez Sauber-Ferrari + 41.066
12. Di Resta Force India-Mercedes + 42.273
13. Massa Ferrari + 42.700
14. Raikkonen Lotus-Renault + 50.500
15. Hulkenberg Force India-Mercedes + 51.200
16. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 51.700
17. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1:03.100
18. Petrov Caterham-Renault + 1 kör
19. Glock Marussia-Cosworth + 1 kör
20. Pic Marussia-Cosworth + 1 kör
21. De la Rosa HRT-Cosworth + 1 kör
22. Karthikeyan HRT-Cosworth + 2 kör
23. Kovalainen Caterham-Renault + 3 kör
Leggyorsabb kör: Kobayashi, 1:39.960
Kiesők:
Versenyző Csapat Kör
Schumacher Mercedes 16
|