Vettel győzött, Alonso megelőzte Webbert
A5.hu 2011.06.26. 16:10
Valenciában ismét Sebastian Vettelt intette le elsőként a kockás zászló, Fernando Alonsónak viszont sikerült megelőznie a másik Red Bullt vezető Mark Webbert, kétszer is. Először a pályán, másodszor a későbbre időzített utolsó boxkiállásával. Az összes autó célba ért.
Hiába érték el a szabályok megváltoztatásával a kvalifikáción használt különleges motorbeállítások megszűnését, Sebastian Vettel az időmérőt és a versenyt is uralta az Európa Nagydíjon. A címvédőt sokáig 2-4 másodperces távolságból üldözte hol Mark Webber, hol Fernando Alonso, a végén azonban tíz másodperc fölé növelte előnyét.
A Red Bull pilótájának ezzel 77 pontra hízott az előnye a tabellán, amit három futam alatt sem lehet behozni, mivel a féltávtól KERS-hibával küzdő Jenson Button csak 6. lett. A britet utolérte a pontversenyben Mark Webber, aki a dobogó alsó fokára állhatott fel, mivel Fernando Alonso legyőzte őt a 2. helyért vívott harcban.
Pedig a rajt után még fordított volt a sorrend közöttük. Vettel simán megőrizte a vezetést csapattársa előtt, akit az ötödik pozícióból kilövő Felipe Massa szorongatott. A brazilnak túlságosan le kellett lassítania a belső íven, ezért Alonso kívülről visszaelőzhette őt. A McLarenek elrontották a startot, Lewis Hamiltonnak túlmelegedett a kuplungja a rajtrácson állva, így csak a két Red Bull és a két Ferrari mögött fordulhatott el, Buttont pedig lehagyta Rosberg.
A Mercedeses nem sokáig élvezhette a szerzett pozíciót, Button a 6. körben kifékezte őt a 2-es kanyarnál, és a közel azonos tempót diktáló élmezőny után eredt.
A kerékcseréket Pastor Maldonado nyitotta meg, az élboly tagjai a 12. körtől kezdtek új szett lágy gumikat vételezni. Michael Schumacher rosszul jött ki az egészből, mert a boxutcából kihajtva a féktávon eltalálta az első szárnyával Vitalij Petrov autóját, csakúgy, mint Isztambulban. A sportfelügyelők kivizsgálták az esetet, de nem büntettek senkit érte. Schumachernek egy leszakadt első légterelő formájában jelentkezett a büntetést a manőverért, rögtön mehetett is vissza a depóba.
Webber 1,3 másodpercre is megközelítette a vezető Vettelt, de az egyik sereghajtó lekörözése közben lemaradt tőle. Bánhatta, mert Alonso fokozatosan odalopakodott mögé, és a 21. körben a DRS segítségével megelőzte őt.
A 4. helyen Hamilton haladt ekkor, a boxkiállások során férkőzött be Massa elé. A britnek ugyanakkor erősen koptak a Pirellijei, és már a 24. körben újabb garnitúra abroncsokat rakatott fel. Bár kérték a lassabb tempóra, kétségbeesetten panaszolta, hogy nem tud ennél lassabban menni.
A 28. körben Webber állt ki kerékcserére, és ez elég volt neki, hogy az egy körrel később érkező Alonso elé ugorjon. A páros küzdelme itt nem ért véget, a boxkiállások következő fordulójánál visszaállt az Alonso-Webber sorrend. Az ausztrál a 42. körben túl gyorsan közelítette meg a boxutcát, lesodródott a bukótérbe, értékes időt vesztve ezáltal, amire a spanyol lecsapott.
Mögöttük változatlanul Hamilton-Massa-Button-Rosberg volt a felállás, de Buttonnak elromlott a körönként fél másodpercet érő KERS-e, így lényegében lemondhatott az előrébb kerülésről.
Vettel higgadtan kontrollálta a tempót, és a közepes keverékű gumikat megkapva egyre inkább elhúzott üldözőitől, kényelmes diadalt aratva. Webber feladta Alonso kergetését, és megelégedett a 3. hellyel. Hamilton, Massa, Button és Rosberg végzett a 4-7. helyeken.
Utánuk a szép versenyt futó Jaime Alguersuari futott be, aki az élmezőnnyel ellentétben nem három, hanem két boxkiállással teljesítette a távot. A végén szorosan a nyomában loholt a frissebb gumikkal Adrian Sutil, azonban képtelen volt előzni. Az utolsó pontot Nick Heidfeld csípte el.
A többiek pont nélkül, de versenyzési élménnyel távoztak Valenciából. Sergio Pérez ismét egy boxkiállással ment végig, noha ezúttal kevesebb sikerrel, mint Ausztráliában. 11. lett úgy, hogy a futam egy szakaszán sorra faképnél hagyták őt ellenfelei a jobb tapadású gumikon. A Sébastien Buemi-Paul di Resta-Vitalij Petrov-Kamui Kobayashi négyesnek is jutott némi akció, a leintés előtt vívtak érdekes csatát.
A versenyen az összes autó eljutott a célig, a Forma-1 történetében még soha sem jegyeztek 24 célba érkezőt.
Európa Nagydíj, verseny:
01. Vettel Red Bull-Renault 1h39:36.169
02. Alonso Ferrari + 10.891
03. Webber Red Bull-Renault + 27.255
04. Hamilton McLaren-Mercedes + 46.190
05. Massa Ferrari + 51.705
06. Button McLaren-Mercedes + 1:00.000
07. Rosberg Mercedes + 1:38.000
08. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1 kör
09. Sutil Force India-Mercedes + 1 kör
10. Heidfeld Renault + 1 kör
11. Perez Sauber-Ferrari + 1 kör
12. Barrichello Williams-Cosworth + 1 kör
13. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1 kör
14. Di Resta Force India-Mercedes + 1 kör
15. Petrov Renault + 1 kör
16. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1 kör
17. Schumacher Mercedes + 1 kör
18. Maldonado Williams-Cosworth + 1 kör
19. Kovalainen Lotus-Renault + 2 kör
20. Trulli Lotus-Renault + 2 kör
21. Glock Virgin-Cosworth + 2 kör
22. D'Ambrosio Virgin-Cosworth + 2 kör
23. Liuzzi HRT-Cosworth + 3 kör
24. Karthikeyan HRT-Cosworth + 3 kör
Leggyorsabb kör: Vettel, 1:41.852
|