Menü
 
Kedvencek-beállítás
Hozzáadás a Kedvencekhez
 
Kezdőoldal-beállítás
Beállítás kezdőlapnak
 
Linkek
 
Versenyek 2015

március 13-15. Ausztrál Nagydíj
pole: Lewis Hamilton
győztes: Lewis Hamilton
március 27-29. Maláj Nagydíj
pole: Lewis Hamilton
győztes: Sebastian Vettel
április 10-12. Kínai Nagydíj
pole: Lewis Hamilton
győztes: Lewis Hamilton
április 17-19. Bahrain Nagydíj
pole: Lewis Hamilton
győztes: Lewis Hamilton
május 8-10. Spanyol Nagydíij
pole: Nico Rosberg
győztes: Nico Rosberg
május 22-24. Monaco Nagydíj
pole: Lewis Hamilton
győztes: Nico Rosberg
június 5-7. Kanadai Nagydíj
pole: Lewis Hamilton
győztes: Lewis Hamilton
június 19-21. Osztrák Nagydíj
pole: Lewis Hamilton
győztes: Nico Rosberg
július 3-5. Brit Nagydíj
pole: Lewis Hamilton
győztes: Lewis Hamilton
július 24-26. Magyar Nagydíj
pole: Lewis Hamilton
győztes: Sebastian Vettel
augusztus 21-23. Belga Nagydíj
pole: 
győztes:

szeptember 4-6. Olasz Nagydíj
pole: 
győztes: 

szeptember 18-20. Szingapúr Nagydíj
pole: 
győztes: 

szeptember 25-27. Japán Nagydíj
pole: 
győztes:

október 9-11. Orosz Nagydíj
pole: 
győztes: 

október 23-25. Amerikai Nagydíj
pole: 
győztes:

okt. 30. - nov. 1. Mexikói Nagydíj
pole: 
győztes: 

november 13-15. Brazil Nagydíj
pole: 
győztes: 

november 27-29. Abu Dhabi Nagydíj
pole: 
győztes: 

 
Képek 2006

Bahrein
Malajzia
Ausztrália
San Marino
Európa
Spanyol
Monaco
Silverstone
Kanada
USA
Francia
Német
Magyar
Török
Olasz
Brazil

 
Pilóták honlapjai
 
Csapatok honlapjai
 
F1 Játékok
 
Forma-1-es hírek
Forma-1-es hírek : Vettel nyerte a szenzációsan fordulatos Malajziai Nagydíjat

Vettel nyerte a szenzációsan fordulatos Malajziai Nagydíjat

A5.hu  2011.04.10. 12:13

A pole-ból rajtoló Sebastian Vettel győzelme nem forgott komoly veszélyben a Malajziai Nagydíj alatt, amit azonban szenzációsan izgalmassá tettek a Pirelli gumik és az állítható hátsó szárny. Az élmezőny rendkívül szoros volt, rég nem láttunk ennyi előzést.


Roppant izgalmasan alakult a 2011-es Malajziai Nagydíj, ráadásul nem is volt szükség hozzá a szokás szerint beígért, de végül csak alig szemerkélő esőre. A rongyosra kopó Pirellik lehetőséget kínáltak különböző taktikák kialakítására, a versenyzők pedig az állítható hátsó szárny, a KERS, illetve a sepangi pálya vonalvezetését kihasználva rengeteg kemény csatát vívtak, sokszor oda-vissza előzgetve egymást néhány kanyaron belül.

A fordulatokból egyetlen pilóta maradt ki: a melbourne-i formáját átmentető Sebastian Vettel, aki a szezon második futamán sem talált legyőzőre. A német hibátlanul vezetett, a rajtnál a jobb oldalra helyezett pole pozícióból is megőrizte az időmérőn kivívott 1. helyét, melyet csak a boxkiállások idejére adott ki a kezéből.

Mögötte a helyesen taktikázó Jenson Button és Nick Heidfeld ért célba, vagyis ugyanazon csapatok képviselői álltak dobogóra, mint Ausztráliában.

A 4. Mark Webber lett, aki a helyezésének számával megegyező alkalommal járt a depóban, és Heidfeld megelőzéséhez sem sok hiányzott neki. Javarészt azért volt lehetősége így is a pódiumra, mert a sokáig dobogós helyért küzdő Fernando Alonso és Lewis Hamilton koccant, és kénytelenek voltak beiktatni egy-egy plusz boxkiállást. Ők végül Felipe Massa mögött, a 6-7. pozíciókban szelték át a célvonalat, azonban utólag mindkettejüket 20 másodperces büntetéssel sújtották. Alonso ezzel gyakorlatilag nem bukott semmit, Hamilton viszont visszacsúszott Kamui Kobayashi mögé a rangsorban.

A 7. helyre előrelépő japán volt az egyetlen a pontszerzők között, aki csak kétszer járt a boxban. Úgy tűnik, a Sauber hatékonyan tud olyan stratégiát kidolgozni, amellyel minimalizálják a kerékcserék számát, de egyúttal erős tempóra is képesek. Michael Schumacher 9. lett, miután pár körrel a leintés előtt megelőzte Paul di Resta Force Indiáját.

A piros lámpák kialvását követően a két Renault lőtt ki legjobban, a bal oldalon megnyíló surranópályán Heidfeld a hatodikról egészen a második helyig száguldott előre, beférkőzve a Vettelt támadó Hamilton elé, Vitalij Petrov pedig a két Ferrarit lepte meg, és kis híján Buttont is lehagyta. A sorrend tehát Vettel, Heidfeld, Hamilton, Button, Petrov, Massa, Alonso volt az élen.

Webber ugyanakkor elrontotta a startot, a 10. pozícióba csúszott vissza. Mint kiderült, az időmérő végén elromlott a KERS-e a boxba vezető körében, és hiába cseréltek akkumulátort benne, az ausztrál egész vasárnap kénytelen volt a hibrid rendszer nélkül harcolni. Kobayashit például hiába nyomta le többször is csiki-csuki manőverekkel, a japán vissza tudta előzni őt az extra lóerők révén.

Vettel az első kerékcserékig 7,4 másodpercre növelte előnyét Heidfelddel szemben, köszönhetően annak, hogy a gumikopás az ő tempóján rontott legkevésbé. A két németet a McLarenek és a Ferrarik üldözték ekkor, mivel Petrov az 5. körben lecsúszott a bukótérbe a 14-es kanyarban, így Massa és Alonso is elment mellette.

Nagy forgalom a boxutcában

Első boxkiállását Alonso hajtotta végre a legkésőbb az élmezőnyből, és a frissebb abroncsok, továbbá a DRS előnyét élvezve a 17. körben kifékezte Buttont a célegyenes végén, amivel feljött a 3. helyre Vettel és Hamilton mögé. A Ferrari versenyzője és a McLarenek folyamatosan faragták hátrányukat az élen álló Red Bullhoz képest, de felzárkózásuk hamarosan megszakadt.

Vettel 4-5 másodperc körül stabilizálta előnyét, majd a 30. kör tájékától odalépett a gázra, és fokozatosan elhúzott üldözőitől. A menetközben lebonyolított újabb gumicserék során egyébként Button vissszakerült Alonso elé. Hamilton megkockáztatta a kemény keverékű Pirellik használatát, hátha később előnyt kovácsolhat abból, hogy ő már teljesítette a kötelező etapot rajtuk. Az ötödik helyet Webber, a hatodikat Heidfeld, a hetediket Massa foglalta el ekkor.

Az élmezőny tagjai a 37. és a 41. forduló közti intervallumba időzítették utolsó boxkiállásukat. Ebből Hamilton jött ki a legrosszabbul, aki visszaesett Button mögé a bal első kerekének rögzítésével pepecselő szerelők miatt. A kemény abroncsokon ráadásul nem találta a ritmust, hosszú perceken át a védekezésre kellett koncentrálnia.

Először Webber támadta őt, de neki negyedszer is be kellett térnie a depóba, majd Alonso érkezett meg a nyomába. A spanyol a 45. körben indított hatalmas rohamot, a 4-es kanyar felé menet viszont szélárnyékban túlságosan megközelítette a McLarent, és rászaladt. A bakit az első szárnya bánta, kénytelen volt bemenni a boxba egy újért. A sportfelügyelők által is vizsgált akció következtében az MP4-26 megsérült, kiszolgáltatva Hamiltont az ekkor tőle még messze járó Heidfeldnek.

A Renault pilótája körönként 1-2 másodpercet hozott ellenfelén, és az 52. körben a célegyenes végén simán kifékezte őt. Hamilton utána kisodródott a 8-as kanyarban, elengedve Webbert, majd rászánta magát egy kései kerékcserére. Petrov mögé tért vissza a 8. helyre, azonban az orosz hibája után ajándékba kapott egy pozíciót: a második idényét teljesítő versenyző is kiszánkázott a bukótérbe az 54. körben, és miután megdobta autóját egy bukkanó, eltörött a kormányrúdja a látványos rodeó során.

Vettel kontrollálta a versenyt, tartotta a távolságot Buttontól, csak az utolsó métereken kieresztve olvadt az előnye 3 másodpercre. Webber a végén még megszorongatta Heidfeldet, de KERS nélkül nem volt reális esélye az előzésre. Massa Alonso előtt ért célba, bár csapattársa alaposan megközelítette őt az utolsó körökre.

Maláj Nagydíj, verseny:

01.  Vettel        Red Bull-Renault           1h37:39.832
02.  Button        McLaren-Mercedes           +     3.261
03.  Heidfeld      Renault                    +    25.075
04.  Webber        Red Bull-Renault           +    26.384
05.  Massa         Ferrari                    +    36.958
06.  Alonso        Ferrari                    +    57.248*
07.  Kobayashi     Sauber-Ferrari             +  1:07.239
08.  Hamilton      McLaren-Mercedes           +  1:09.957*
09.  Schumacher    Mercedes                   +  1:24.896
10.  Di Resta      Force India-Mercedes       +  1:31.563
11.  Sutil         Force India-Mercedes       +  1:45.000
12.  Rosberg       Mercedes                   +     1 kör
13.  Buemi         Toro Rosso-Ferrari         +     1 kör
14.  Alguersuari   Toro Rosso-Ferrari         +     1 kör
15.  Kovalainen    Lotus-Renault              +     1 kör
16.  Glock         Virgin-Cosworth            +     2 kör
17.  Petrov        Renault                    +     4 kör

* 20 másodperces büntetést kaptak

Leggyorsabb kör: Webber, 1:40.571

Kiesők:

Pilóta        Csapat                       Kör
Liuzzi        HRT-Cosworth                 47
D'Ambrosio    Virgin-Cosworth              43
Trulli        Lotus-Renault                32
Perez         Sauber-Ferrari               24
Barrichello   Williams-Cosworth            23
Karthikeyan   HRT-Cosworth                 15
Maldonado     Williams-Cosworth            9

Még nincs hozzászólás.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Hírdetések
 
Névnap

 

 
Következő verseny pályarajza
Olasz Nagydíj 2015. szeptember 6.
 
Képek 2012

Ausztrál Nagydíj:
szabadedzés  időmérő  verseny

 
Képek
 
Tesztek 2011

Valencia 2011. február 1.
Valencia 2011. február 2.
Valencia 2011. február 3.

 
Képek
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Óra
 
Számláló
Indulás: 2005-11-25
 
Látogatók az oldalon
 
VB 2015

A vb állása a Magyar Nagydíj után:

Pilóták:

1: L.Hamilton 202
2: N.Rosberg 181
3: S.Vettel 160
4: V.Bottas 77
5: K.Räikkönen 76
6: F.Massa 74
7: D.Ricciardo 51
8: D.Kvyat 45

Tovább >

Konstruktőrök:
1: Mercedes 383
2: Ferrari 236
3: Williams 151
4: Red Bull 96
5: Force India 39
6: Lotus 35

Tovább >

 
Csapatok 2015

Mercedes AMG Petronas F1
6 Nico Rosberg (német)
44 Lewis Hamilton (brit)

Infiniti Red Bull Racing
3 Daniel Ricciardo (ausztrál)
26 Daniil Kvyat (orosz)

Williams Martini Racing
19 Felipe Massa (brazil)

77 Valtteri Bottas (finn)

Scuderia Ferrari
5 Sebastian Vettel (német)
7 Kimi Räikkönen (finn)

McLaren Honda
14 Fernando Alonso (spanyol)
22 Jenson Button (brit)

Sahara Force India F1 Team
11 Sergio Perez (mexikói)
27 Nico Hülkenberg (német)

Lotus F1 Team
8 Romain Grosjean (francia)
13 Pastor Maldonado (venezuelai)

Scuderia Toro Rosso
33 Max Verstappen (holland)
55 Carlos Sainz Jr. (spanyol)

Sauber F1 Team
9 Marcus Ericsson (svéd)
12 Felipe Nasr (brazil)

 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Egyéb linkek

M=A=R=K=Y=H MULTIMÉDIÁS WEBPAGE csak nagyoknak!
www.gportal.hu/mindenesetre
www.f1.gportal.hu
Hispania Racing F1 Team

 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak