Hamiltoné lett a szingapúri pole, a Brawnok betliztek
2009.09.26. 17:18
Lewis Hamilton szerezte meg a pole pozíciót a Szingapúri Nagydíj időmérő edzésén, amelyet fél perccel a leintés előtt meg kellett szakítani, mivel Rubens Barrichello a falnak csapta autóját. A másik Brawn GP-t vezető Jenson Button pedig már a Q2-ben kiesett.
Valencia és Monza után Szingapúrban is elhódította a pole pozíciót Lewis Hamilton a McLarennel, míg a Brawn GP bajnoki címért küzdő párosa pocsék időmérő edzésen van túl.
Az éllovas Jenson Button már a Q3-ba sem tudott bejutni, és a 12. helyről fog indulni, Rubens Barrichello pedig a hajrában a betonfalnak ütközött. A brazil az 5. rajtpozíciót szerezte meg, de a váltócsere miatt kapott öt rajthelyes büntetést is kap.
Hamiltonra a két Red Bull és Nico Rosberg jelentette a legnagyobb veszélyt. A címvédő mellől a Buttont 26 pontos hátránnyal üldöző Sebastian Vettel indulhat, míg Mark Webber a 4. kockát harcolta ki. A hétvége legjobb köridejét megfutó Nico Rosberg kettejük közé férkőzött be a Williamsszel.
A tavalyi győztes Fernando Alonso a 6. helyre kvalifikálta a Renault-t, és bejutott a legjobb tízbe az új aero-csomaggal és váltóval Szingapúrba érkező BMW párosa is. A Ferrari szenvedett: Kimi Räikkönen a 13., Giancarlo Fisichella a 18. helyről indulhat vasárnap.
Az első etap
Az időmérő Romain Grosjean kicsúszásával vette kezdetét, a Renault újonca azonban ezúttal nem a hírhedt Piquet-kanyarban, hanem a 7-esben vesztette el uralmát autója fölött. A forgalomtól tartva ezúttal mindenki hamar a pályára igyekezett. Az első, 1:50.169-es mért kört Jaime Alguersuari tette meg, majd percről percre változott az élen álló személye, egészen addig, amíg a McLarenek meg nem érkeztek.
Hamilton első mért körében három tizedet vert az addig vezető Vettelre, majd 1:46.977-re javította az etalont. Heikki Kovalainen a 3. helyre zárkózott fel, mögötte Button, Rosberg, Sébastien Buemi és Barrichello volt a sorrend az első ütésváltás után.
Az első két pozíciót elfoglaló Hamilton és Vettel olyannyira biztosra vették a továbbjutást, hogy már nem hajtottak a pályára egy újabb etapra. A hajrában Räikkönen adta meg az alaphangot, és előre is ugrott a 2. helyre, igaz, később Button megelőzte őt. Vettel elé még Nick Heidfeld, Rosberg és Barrichello is befurakodott.
A kieső helyek sorsa egyértelmű volt: a 15. helyen végző Adrian Sutil közel fél másodperccel maradt le az előtte álló Timo Glocktól. Tonio Liuzzi utolsóként búcsúzott, így Szingapúrban a Force India visszaesett a Spa előtti szintre. Rajtuk kívül a két újonc, Grosjean és Alguersuari, valamint a Ferrarival továbbra is küszködő Giancarlo Fisichella esett ki.
A második etap
A Q2-ben már az éllovasok is a szuperlágy gumikon kezdtek. Az első mért kört Vettel könyvelte el, majd Button, Barrichello és Webber állt az élre. Az ausztrál 1:47.030-at autózott, majd jött Nico Rosberg, és 1:46.197-es körével sokkolta a közönséget.
Ez hét tizeddel gyorsabb volt a hétvége addigi legjobb körénél, Vettel és Hamilton négy tizedes hátránnyal zárkóztak fel a 2-3. helyre. Webber viszont elfékezte magát, így Glock állt a 4. pozícióba, majd pedig a fáziskéséssel pályára hajtó Alonso következett a sorban. Rosberg a hajrában a garázsban maradt, de megtartotta az első helyet, igaz, a két Red Bull végül másfél másodpercre közelített hozzá.
Az igazi drámáról a Brawn párosa gondoskodott, mivel Button és Barrichello is hibázott. Az angol etapja első mért körében kockásra fékezte gumiját, így a másodikban nem volt esélye javítani, s a 12. helyen kiesett. Barrichello elsőre kis híján a falnak ütközött a sikán kijáratánál, így Robert Kubica egy időre a 11. helyre szorította ki. A brazil azonban összeszedte magát, és következő mért körében előretört a 6. helyre.
A harmadik etap
A döntő szakaszban Rosberg adta le az első lövést 1:48.348-cal, aminél csak Vettel és Hamilton tudott gyorsabbat autózni - a német 0.313, a brit 0.457 másodperccel. Rosberg mögé Webber, Barrichello, Alonso, Glock, Heidfeld, Räikkönen és Kovalainen iratkozott föl a tabellára a mért körök első hulláma során, és ez lett a végeredmény is.
Barrichello ugyanis a hajrában túl nagy rössel érkezett meg az 5-ös kanyarba, és a poros külső íven keresztbe fordult. Autója hátulja nekiütődött a gumibálának, mire az eleje a betonfalnak csapódott, és alaposan összetört. Az edzést piros zászlóval félbeszakították, miközben még 26 másodperc volt hátra az időmérőből - ez azonban már semmire sem volt elég.
Többen már mért körükön voltak a baleset idején, Rosberg például a legjobb részidőt autózta a második szektorban, de összességében lassabb volt Hamiltonnál, míg Vettel egy szektor után két tizedet vert a britre. Hamilton később úgy érezte, szintén javítani tudott volna néhány tizedet, de annyi előnye mindenképp származott Barrichello bukásából, hogy még nem kezdte meg mért körét, egy így körrel több benzint tudott megspórolni riválisainál.
Szingapúr Nagydíj - időmérő:
Poz Pilóta Csapat Q1 Q2 Q3 Kör
01. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:46.977 1:46.657 1:47.891 14
02. Vettel Red Bull-Renault (B) 1:47.541 1:46.362 1:48.204 17
03. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:47.390 1:46.197 1:48.348 15
04. Webber Red BullRenault (B) 1:47.646 1:46.328 1:48.722 19
05. Barrichello Brawn-Mercedes (B) 1:47.397 1:46.787 1:48.828 20*
06. Alonso Renault (B) 1:47.757 1:46.767 1:49.054 17
07. Glock Toyota (B) 1:47.770 1:46.707 1:49.180 18
08. Heidfeld BMW-Sauber (B) 1:47.347 1:46.832 1:49.307 19
09. Kubica BMW-Sauber (B) 1:47.615 1:46.813 1:49.514 18
10. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:47.542 1:46.842 1:49.778 18
11. Nakajima Force India (B) 1:47.637 1:47.013 14
12. Button McLaren-Mercedes (B) 1:47.180 1:47.141 16
13. Räikkönen Renault (B) 1:47.293 1:47.177 14
14. Buemi Toro Rosso (B) 1:47.677 1:47.369 16
15. Trulli McLaren-Mercedes (B) 1:47.690 1:47.413 13
16. Sutil Force India (B) 1:48.231 10
17. Alguersuari Toro Rosso (B) 1:48.340 9
18. Fisichella Ferrari (B) 1:48.350 11
19. Grosjean Renault (B) 1:48.544 10
20. Liuzzi Force India (B) 1:48.792 8
* 5 helyes rajtbüntetés váltócsere miatt
|