Button simán aratta idei ötödik győzelmét Monacóban
A5.hu 2009.05.24. 15:53
A Brawn GP újabb kettős győzelmet aratott a Monacói Nagydíjon, amelyen azonban a Ferrari is biztató teljesítményt nyújtott, könnyedén megszerezve a 3-4. helyeket. Jenson Button világbajnoki kihívója, Sebastian Vettel kiesett, így a ponthátránya tetemesre nőtt.
Jenson Button zsinórban harmadik győzelmét szerezte a Monacói Nagydíjon, ahol a Brawn GP totális sikerét Rubens Barrichello 2. helye tette teljessé. A dobogó legalsó fokára idén első alkalommal Kimi Räikkönen állhatott, miután sikerült maga mögött tartania ferraris csapattársát, Felipe Massát.
A brit versenyző ezzel tovább növelte előnyét a világbajnoki pontversenyben, és Barrichellót immáron 16, a verseny elején kicsúszó Sebastian Vettelt pedig 28 ponttal előzi meg.
A futam az elmúlt napokhoz hasonló időjárási körülmények között vette kezdetét, melynek során a hőmérő higanyszála 25-26 fokig kúszott fel, a pályán pedig 42 Celsiust mértek.
Az előzetes várakozásoknak megfelelően a mezőny tagjai között eltérő döntések születtek a gumiválasztással kapcsolatban, hiszen míg az élmezőnyből a Brawn párosa és Vettel a lágyabb keverékek mellett döntött, addig a ferrarisok és Nico Rosberg a kemények mellett tette le a voksát.
A piros fények kialvása után mindenki gond nélkül elfordult az első kanyarban, melyben Button magabiztosan tartotta meg vezető pozícióját, mögé pedig a Räikkönent lerajtoló Barrichello zárkózott fel.
A vezető trió mögött ekkor a lágyabb gumikon látványosan szenvedő Vettel okozott bosszús pillanatokat társainak, miután az idő múlásával egyre inkább kezdte feltartani a többieket. A várakozást a 6. körben végül Massa unta meg, aki KERS-ét is bevetve az alagút végi sikánban próbált elmenni a német mellett.
A Ferrari pilótája azonban túl későn fékezett a kanyar előtt, amit így már kénytelen volt levágni, és mikor visszaengedte maga elé Vettelt, a szemfüles Rosberg is elsurrant mellette.
A helyzet mindazonáltal egészen a 10. körig nem változott, amikor a Rosberg, Massa, Heikki Kovalainen trió végre legyűrte Vettelt, és a német is belátta, hogy nincs értelme tovább küszködni a szuperlágyakon, melyet még abban a körben le is cseréltetett.
Ekkor a vezető hármas Vettelnek köszönhetően már több mint 13 másodperccel vezetett az üldözőboly előtt, a lágyabb keverékek drasztikus kopása azonban a Brawn pilótáit sem kímélte, így Räikkönen két körön belül teljesen ráesett az előtte poroszkáló Barrichellóra.
A brazil ekkor Buttonnál is jóval gyengébb tempót diktált, és hátránya már 9 másodpercre rúgott csapattársához képest, ezért a Ferrarinál úgy döntöttek, kihozzák mögüle Räikkönent, a finn így a tervezettnél hamarabb, a 15. körben állt ki a boxba.
Ez a lépés mindazonáltal feleslegesnek bizonyult, Barrichello ugyanis egy körrel később szintén kemény gumikat vett magához, példáját pedig Button is követte.
Mindeközben tovább folytatódott Vettel kálváriája is, aki miután a keserves első etapot követően épp kezdett rátalálni a megfelelő ritmusra, a Ste. Dévote-ban falhoz csapta Red Bullját, így kiesett a versenyből.
A 20. körig Rosberg és Massa is letudta kerékcseréjét, mely után a brazilnak sikerült a Williams pilótája elé kerülni, és Fernando Alonso szervizelését követően megkezdhette a felzárkózást Räikkönenre is.
Annak ellenére, hogy a brazil később megejtett, egyben hosszabb tankolása miatt ekkor jóval nehezebb autóval körözött, mint a finn, a verseny leggyorsabb körét többször is megfutva, egyre inkább felzárkózott csapattársára, így a második kiállási hullám előtt kettejük közül egyértelműen ő volt a kedvezőbb pozícióban.
A második etapban ráadásul Barrichello újfent nem tudta tartani a lépést a már 15 másodperces előnyben lévő Butonnal, így a Ferrarik számára a brazil is reális célpontot jelenthetett a következő kiállások alkalmával.
Massa reményeit mindazonáltal épp az 50. körben szervizelő Button foszlatta szerte, kiállását követően ugyanis éppen az előnyét kiautózni próbáló brazil elé érkezett vissza a pályára, akit ebben az etapban olyannyira feltartott, hogy a két Ferrari kerékcseréje után még Räikkönen is előtte tudott maradni.
A verseny utolsó szakaszában a sorrend már nem változott, így Button simán hozta 5. idei győzelmét is, melyet egyetlen percig sem veszélyeztetett senki. Harmadik idei kettős diadalával a Brawn GP már 43.5 ponttal előzi meg a Red Bullt, legjobb 2009-es eredményével a Ferrari pedig a 4. helyig ugrott fel a konstruktőri tabellán.
Monte-Carlói Nagydíj, verseny:
1. Button Brawn GP-Mercedes (B) 1h40:44.282
2. Barrichello Brawn GP-Mercedes (B) + 7.666
3. Raikkonen Ferrari (B) + 13.443
4. Massa Ferrari (B) + 15.110
5. Webber Red Bull-Renault (B) + 15.730
6. Rosberg Williams-Toyota (B) + 33.586
7. Alonso Renault (B) + 37.839
8. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) + 1:03.142
9. Fisichella Force India-Mercedes (B) + 1:05.040
10. Glock Toyota (B) + 1 kör
11. Heidfeld BMW Sauber (B) + 1 kör
12. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 1 kör
13. Trulli Toyota (B) + 1 kör
14. Sutil Force India-Mercedes (B) + 1 kör
15. Nakajima Williams-Toyota (B) + 2 kör
Leggyorsabb kör: Massa, 1:15.154
Kiesők:
Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 52
Kubica BMW Sauber (B) 31
Vettel Red Bull-Renault (B) 16
Piquet Renault (B) 11
Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 11
|