Vettel a Red Bull első győzelmét aratta Kínában
A5.hu 2009.04.19. 11:07
A Red Bull kettős győzelmet aratott az elejétől a végéig esős Kínai Nagydíjon, miután Sebastian Vettel magabiztosan megőrizte az 1. helyét, Mark Webber pedig izgalmas párharcban maga mögé utasította Jenson Button Brawn GP-jét. Hamilton számtalanszor kicsúszott, a Ferrari 1981 óta először három forduló után is nulla pontos.
Sebastian Vettel szerezte Kínában a Red Bull fennállásának első győzelmét, melyet Mark Webber 2. helyezése tett még édesebbé az energiaitalos csapat számára. A brit istálló duója esélyt sem hagyott Jenson Buttonnak, hogy két diadala után mesterhármast arasson Sanghajban, a brit azonban dobogós helyezése révén továbbra is vezeti a világbajnoki tabellát.
A nap negatív szenzációját ismét a Ferrari szolgáltatta, mivel az olasz csapat az idény harmadik versenyén is képtelen volt a pontszerzésre, miután Felipe Massa autója idő előtt felmondta a szolgálatot, Kimi Räikkönen pedig csak a 10. helyen ért célba.
Verseny előtti célkitűzését megvalósítva a McLaren kettős pontszerzéssel zárta a futamot, és a futamon végig lelkesen küzdő Sébastien Buemi az Ausztrál Nagydíj után újra feliratkozhatott a pontszerzők közé.
Az időjárás az előző két nappal ellentétben vasárnap nem kegyelmezett a mezőnynek, így a heves zuhé miatt a versenybíróság az esőgumi kötelező használatát és Safety Car mögötti indulást rendelt el a pilótáknak, amely főleg az olyan kevés benzinnel indulóknak jelentett rossz hírt, mint Fernando Alonso.
A körülmények mindazonáltal olyannyira lehetetlenek voltak, hogy a verseny elején még a biztonsági autó mögött is voltak kisebb-nagyobb megingások, Giancarlo Fisichella például pozíciót is vesztett kicsúszása miatt. Mivel az eső 4 kör elteltével sem hagyott alább, Adrian Sutil úgy döntött, még a Safety Car alatt rátankoltat autójára, példáját pedig Nico Rosberg és Alonso is követte.
A biztonsági autó végül a 9. körben hagyta el a pályát, és az élmezőny gond nélkül át is vészelte az első kanyarokat, a 3. helyen haladó Rubens Barrichellót azonban Button nem sokkal később megelőzte, és Buemi is szorosan felzárkózott Räikköenenre.
A 15. körben Vettel már 11.2 másodpercces előnnyel vezetett Webber előtt, Buemi pedig a Brawn párosa mögé egészen az 5. helyig kapaszkodott fel, miközben Lewis Hamilton megpördült a 10-es kanyarban és visszacsúszott a középmezőnybe.
A Red Bull duójának boxkiállása után Button 15.1 másodperccel állt a 3. helyre visszatérő Vettel előtt, előnye azonban a 19. körben egy csapásra szertefoszlott, amikor Robert Kubica hátulról lezúzta Trulli Toyotáját, és a pályát borító törmelékek miatt újból be kellett küldeni a Safety Cart.
Kihasználva a biztonsági autós periódust, Button, Barrichello és Buemi is beszáguldott a boxba új gumikért és benzinért, így a 20. kör végén az egykiállásos stratégián lévő Massa egészen a 3. helyre zárkózott fel reális dobogós reményeket táplálva a végére. Mielőtt a brazil azonban abba az álomba ringatta volna magát, hogy az első két verseny kudarcát egy fényes eredménnyel feledteti, a Ferrari pár pillanattal később megmakacsolta magát, így Massának nem volt más választása, mint leparkolni autóját a pálya szélén.
A Safety Car a 22. kör végén hagyta el a színteret, így a mezőny a Vettel, Button, Webber, Hamilton, Räikkönen sorrendben kezdhette meg újból a száguldást. Az élen álló német ugyanakkor nem tétovázott és a következő körben máris 4 másodperccel szakította le magáról üldözőit.
Vettel meglóg a kakaskodó duó elől
Ezután Button és Webber különszáma következett, akik a 29. és 31. kör között háromszor is helyet cseréltek a 2-3. pozícióban, ám mire az ausztrálnak sikerült felülkerekednie, a kakaskodás haszonélvezője, Vettel már 18.3 másodperccel meglógott előle.
Hármójuk közül a 37. kör végén a német ejtette meg leghamarabb második boxkiállását, a szervízelés után azonban közvetlenül Button mögé érkezett vissza. Annak ellenére, hogy a britnek még hátra volt az utolsó kiállása, Vettel már a pályán faképnél hagyta, és mivel időközben Webber is meglátogatta szerelőit, ismét magabiztos előnnyel állt vissza az élre.
A számtalan kicsúszást és pályaelhagyást kihasználva Sutil időközben egészen a 7. helyig egerészte magát előre, és miután Hamilton az 50. körben sokadik kicsúszását mutatta be, újabb pozíciót lépett előre. A Force India első pontszerzésének reménye azonban egy körrel később szertefoszlott, a német ugyanis egy vízátfolyásra ráhajtva elvesztette uralmát autója felett, és belevágódott a pálya menti gumifalba.
A verseny végéig a sorrend már nem változott, így Vettel magabiztosan szerezte meg pályafutása második F-1-es győzelmét, mely egyben a Red Bull első diadala is lett. A német ezzel a világbajnoki tabellán egészen a 3. helyre ugrott előre, a továbbra is vezető Button és Barrichello mögé.
Kettős győzelmével a Red Bull a Brawn GP mögött már a 2. a konstruktőri tabellán, melyre három futam után a Ferrari még nem tudott feliratkozni, így a Force Indiával egyetemben továbbra is pont nélkül szerénykedik.
Kínai Nagydíj, verseny:
1. Vettel Red Bull-Renault (B) 1h57:43.485
2. Webber Red Bull-Renault (B) + 10.970
3. Button Brawn GP-Mercedes (B) + 44.975
4. Barrichello Brawn GP-Mercedes (B) + 1:03.704
5. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) + 1:05.102
6. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 1:11.866
7. Glock Toyota (B) + 1:14.476
8. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) + 1:16.439
9. Alonso Renault (B) + 1:24.309
10. Heidfeld BMW Sauber (B) + 1:31.750
11. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) + 1:34.156
12. Raikkonen Ferrari (B) + 1:35.834
13. Kubica BMW Sauber (B) + 1:46.853
14. Fisichella Force India-Mercedes (B) + 1 kör
15. Rosberg Williams-Toyota (B) + 1 kör
16. Piquet Renault (B) + 2 kör
Leggyorsabb kör: Barrichello, 1:52.592
Kiesők:
Sutil Force India-Mercedes (B) 51
Nakajima Williams-Toyota (B) 44
Massa Ferrari (B) 23
Trulli Toyota (B) 19
|