Menü
 
Kedvencek-beállítás
Hozzáadás a Kedvencekhez
 
Kezdőoldal-beállítás
Beállítás kezdőlapnak
 
Linkek
 
Versenyek 2015

március 13-15. Ausztrál Nagydíj
pole: Lewis Hamilton
győztes: Lewis Hamilton
március 27-29. Maláj Nagydíj
pole: Lewis Hamilton
győztes: Sebastian Vettel
április 10-12. Kínai Nagydíj
pole: Lewis Hamilton
győztes: Lewis Hamilton
április 17-19. Bahrain Nagydíj
pole: Lewis Hamilton
győztes: Lewis Hamilton
május 8-10. Spanyol Nagydíij
pole: Nico Rosberg
győztes: Nico Rosberg
május 22-24. Monaco Nagydíj
pole: Lewis Hamilton
győztes: Nico Rosberg
június 5-7. Kanadai Nagydíj
pole: Lewis Hamilton
győztes: Lewis Hamilton
június 19-21. Osztrák Nagydíj
pole: Lewis Hamilton
győztes: Nico Rosberg
július 3-5. Brit Nagydíj
pole: Lewis Hamilton
győztes: Lewis Hamilton
július 24-26. Magyar Nagydíj
pole: Lewis Hamilton
győztes: Sebastian Vettel
augusztus 21-23. Belga Nagydíj
pole: 
győztes:

szeptember 4-6. Olasz Nagydíj
pole: 
győztes: 

szeptember 18-20. Szingapúr Nagydíj
pole: 
győztes: 

szeptember 25-27. Japán Nagydíj
pole: 
győztes:

október 9-11. Orosz Nagydíj
pole: 
győztes: 

október 23-25. Amerikai Nagydíj
pole: 
győztes:

okt. 30. - nov. 1. Mexikói Nagydíj
pole: 
győztes: 

november 13-15. Brazil Nagydíj
pole: 
győztes: 

november 27-29. Abu Dhabi Nagydíj
pole: 
győztes: 

 
Képek 2006

Bahrein
Malajzia
Ausztrália
San Marino
Európa
Spanyol
Monaco
Silverstone
Kanada
USA
Francia
Német
Magyar
Török
Olasz
Brazil

 
Pilóták honlapjai
 
Csapatok honlapjai
 
F1 Játékok
 
Forma-1-es hírek
Forma-1-es hírek : A Brawn GP kettős győzelmével végződött az Ausztrál Nagydíj

A Brawn GP kettős győzelmével végződött az Ausztrál Nagydíj

A5.hu  2009.03.29. 09:47

Jenson Button és Rubens Barrichello kettős győzelmet arattak a páratlanul izgalmas Ausztrál Nagydíjon, miután a dobogóra esélyes Sebastian Vettel és Robert Kubica néhány körrel a leintés előtt összeütköztek. Eddig úgy tűnik, beváltak az új szabályok.


A Brawn GP teljes diadalával zárult az izgalmakkal teli évadnyitó Ausztrál Nagydíj, mely után még a boxból rajtoló Jarno Trulli is felállhatott a dobogóra, Robert Kubica és Sebastian Vettel ugyanis forrófejűségük miatt összeütköztek a verseny utolsó köreiben.

A rengeteg előzéssel és hét kieséssel tarkított futamon némi meglepetésre a McLarennel az eddigiekben küszködő Lewis Hamilton ért be a 4. helyen, és élete első futamán csapattársát legyőzve még Sébastien Bourdais is beférkőzött a pontszerzők közé. A tavalyi versenyhez hasonlóan ugyanakkor a Ferrari számára ezúttal sem termett babér.

A rajtrácsra felsorakozó pilóták 21 fokos levegő, és 31 celsiusos pályahőmérséklet mellett várták, hogy kialudjanak a piros fények. Közülük a Ferrari párosa, Sébastien Bourdais, Robert Kubica és Hamilton vállalták be, hogy a lágyabb keverékű gumin vágnak neki az 58 körös diadalnak.

Rögtön a rajt után némi bonyodalmat okozott, hogy Rubens Barrichello a 2. rajtkockából csak nehézkesen tudott elindulni, így a mögötte érkező versenyzőknek csak egy kis szlalomozás után sikerült eljutniuk az első kanyarig, amelyen azonban újfent nem sikerült gond nélkül végigvergődnie a mezőnynek.

A 4 áldozatot követelő dominószerű ütközéssorozatot Heikki Kovalainen váltotta ki, aki a hátsó régiókba visszacsúszó Barrichelló autóját lökte meg épp annyira, hogy a brazil Mark Webbernek, a Red Bull-os pedig Nick Heidfeldnek menjen neki oldalról. Végül azonban Kovalainen is elnyerte "méltó büntetését", a keresztbeforduló Webber autóját ugyanis már nem tudta kikerülni, és bal első kerekét megrongálva kiszállt a versenyből.

"Nyilvánvalóan nagy volt a nyüzsgés az első kanyarba menet, és azt hiszem, Mark Webber kipördült, nekem pedig már nem volt helyem kikerülni. Az autóm bal eleje hozzáért, és letört az első szárnyam egyik oldala, így nekem ezzel be is fejeződött a történet" - mondta a BBC-nek közvetlenül az eset után a finn.

A két Ferrari mindazonáltal látványosan jól rugaszkodott el a rajtrácsról, ebben pedig nagy valószínűséggel az élmezőnyből egyedül általuk használt KERS-nek is kulcsszerepe lehetett. Az első kanyar után Felipe Massa már a 3., Kimi Räikkönen pedig az 5. helyen állt, tehát egyaránt 4 pozíciót javítottak.

Az élen a keményebb gumikon száguldó Jenson Button és Sebastian Vettel ugyanakkor gond nélkül hagyta faképnél a lágyabb keveréken már néhány kör után szenvedő Massa, Kubica, Räikkönen triót. A ferrarisok tulajdonképpen joggal reménykedhettek húzásuk sikerességében, hiszen a korábbiakból kiindulva úgy tűnt, autójuk gyengéden bánik a gumikkal, Melbourne-ben azonban egyre drasztikusabban romlottak idejeik.

Hiába volt még tehát elegendő benzin a tankjukban, Räikkönen már a 11., Massa pedig a 12. körben bemenekült a keményebb keverékekért, míg az éllovasok továbbra is meggyőző tempót diktáltak. A 14. körben Buttonnak és Vettelnek már 27.5 másodperces előnye volt a végig nagy elánnal küzdő Nico Rosberggel szemben, és a Red Bull pilótája a 17. körben megejtett tankolása után is simán visszajött a 2. helyre.

Színre lép a Safety Car

Két körrel később Button is friss, kemény gumikat vett magához, közvetlenül ezután azonban beküldték a Safety Cart, mert Kazuki Nakajima autóját a 4-es kanyarban megdobta egy rázókő, a japán pedig felkenődött a pályát övező falra.

Mindeközben az élmezőny nagy része letudta első boxkiállását, és amikor a 24. körben a biztonsági autó elhagyta a pályát, Button, Vettel, Massa, Kubica, Räikkönen sorrendben folytatódott a küzdelem. Noha Massa versenymérnöke felhívta a brazil figyelmét, hogy használja ki a KERS-ből adódó előnyét, a Ferrari versenyzője kissé elaludt az újraindulásnál, így maradt a 3. helyen.

Massa számára a 32. kör jelentette a fordulópontot, amikor újra kiállt kereket cserélni, a 14. helyre visszaállva azonban már a korábbi tempója közelébe sem tudott kerülni. A brazil még egy ideig szenvedett a Ferrarival, az azonban 15 körrel később végleg kilehelte a lelkét.

Miközben az élen változatlan maradt a helyzet, a kiesésekből és balesetekből profitáló Hamilton, Trulli, Timo Glock és Fernando Alonso látványos előzésekkel egerészte magát előre a pontszerző helyek környékére. A 43. körben mindazonáltal Räikkönen is búcsút mondhatott a sikeres szereplésnek, a finn ugyanis hozzávágta autóját a 13-as kanyar melletti falnak, és a boxba kényszerült, a verseny végén pedig már ott is maradt.

Látva a Ferrarik első etapos szenvedését, a futam zárószakaszának nagy kérdése az volt, hogy a 45. és 47. körben szintén lágy gumikra váltó Button, illetve Vettel, hogyan birkózik meg a keményebb keverékeken egyre jobban felzárkózó Kubicával.

A válaszra egészen az 56. körig kellett várni, amikor a lengyel már egyértelműen sokkal gyorsabbá vált a küszködő Vettelnél. Lehengerlő tempója ellenére azonban Kubica túl gyorsan dűlőre akarta vinni a dolgot, és az első adandó alkalommal bepróbálkozott, Vettel pedig addig kötötte az ebet a karóhoz, míg a 2-es kanyarban összeütköztek.

A két viaskodó fél ekkor még egy-egy leszakadó első szárnnyal megúszta a dolgot, néhány méterrel később azonban - immáron egymástól függetlenül - mindketten falhoz csapták az autóikat, búcsút mondva a dobogós helyezéseknek.

A csetepaté után maradt törmelék miatt a versenyszervezők két körrel a vége előtt még beküldték a biztonsági autót, így az élen száguldó Button és a mögé felzárkózó Rubens Barrichello, valamint Trulli szép komótosan gurultak be a célba.

A Brawn GP az eddig is mesébe illő szereplésére tehát a tesztek és az időmérő után egy kettős győzelemmel tette fel a koronát, ám a dominánsnak tűnő végeredmény ellenére jelzésértékű lehet, hogy Vettel a Red Bull-lal, Kubica pedig a BMW-vel végig tudta tartani Button tempóját. A szezon a jövő hétvégén a Malajziai Nagydíjjal folytatódik.

Ausztrál Nagydíj, verseny:

1.  Button        Brawn GP              (B)  1h34:15.784
 2.  Barrichello   Brawn GP              (B)  +     0.807
 3.  Trulli        Toyota                (B)  +     1.604
 4.  Hamilton      McLaren-Mercedes      (B)  +     2.914
 5.  Glock         Toyota                (B)  +     4.435
 6.  Alonso        Renault               (B)  +     4.879
 7.  Rosberg       Williams-Toyota       (B)  +     5.722
 8.  Buemi         Toro Rosso-Ferrari    (B)  +     6.004
 9.  Bourdais      Toro Rosso-Ferrari    (B)  +     6.298
10.  Sutil         Force India-Ferrari   (B)  +     6.335
11.  Heidfeld      BMW Sauber            (B)  +     7.085
12.  Fisichella    Force India-Ferrari   (B)  +     7.374
13.  Webber        Red Bull-Renault      (B)  +     1 kör
14.  Vettel        Red Bull-Renault      (B)  +     2 kör
15.  Kubica        BMW Sauber            (B)  +     3 kör
16.  Raikkonen     Ferrari               (B)  +     3 kör

Leggyorsabb kör: N. Rosberg, 1:27.706, 48. kör

Kiesők:

Massa         Ferrari               (B)    46
Piquet        Renault               (B)    25
Nakajima      Williams-Toyota       (B)    18
Kovalainen    McLaren-Mercedes      (B)    1

 

Még nincs hozzászólás.
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Hírdetések
 
Névnap

 

 
Következő verseny pályarajza
Olasz Nagydíj 2015. szeptember 6.
 
Képek 2012

Ausztrál Nagydíj:
szabadedzés  időmérő  verseny

 
Képek
 
Tesztek 2011

Valencia 2011. február 1.
Valencia 2011. február 2.
Valencia 2011. február 3.

 
Képek
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Óra
 
Számláló
Indulás: 2005-11-25
 
Látogatók az oldalon
 
VB 2015

A vb állása a Magyar Nagydíj után:

Pilóták:

1: L.Hamilton 202
2: N.Rosberg 181
3: S.Vettel 160
4: V.Bottas 77
5: K.Räikkönen 76
6: F.Massa 74
7: D.Ricciardo 51
8: D.Kvyat 45

Tovább >

Konstruktőrök:
1: Mercedes 383
2: Ferrari 236
3: Williams 151
4: Red Bull 96
5: Force India 39
6: Lotus 35

Tovább >

 
Csapatok 2015

Mercedes AMG Petronas F1
6 Nico Rosberg (német)
44 Lewis Hamilton (brit)

Infiniti Red Bull Racing
3 Daniel Ricciardo (ausztrál)
26 Daniil Kvyat (orosz)

Williams Martini Racing
19 Felipe Massa (brazil)

77 Valtteri Bottas (finn)

Scuderia Ferrari
5 Sebastian Vettel (német)
7 Kimi Räikkönen (finn)

McLaren Honda
14 Fernando Alonso (spanyol)
22 Jenson Button (brit)

Sahara Force India F1 Team
11 Sergio Perez (mexikói)
27 Nico Hülkenberg (német)

Lotus F1 Team
8 Romain Grosjean (francia)
13 Pastor Maldonado (venezuelai)

Scuderia Toro Rosso
33 Max Verstappen (holland)
55 Carlos Sainz Jr. (spanyol)

Sauber F1 Team
9 Marcus Ericsson (svéd)
12 Felipe Nasr (brazil)

 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Egyéb linkek

M=A=R=K=Y=H MULTIMÉDIÁS WEBPAGE csak nagyoknak!
www.gportal.hu/mindenesetre
www.f1.gportal.hu
Hispania Racing F1 Team

 

Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!