A versenyzk vasrnapi nyilatkozatai Montrealbl
A5.hu 2014.06.09. 09:24

Hogyan vlekednek a versenyzk a sajt s csapatuk teljestmnyrl? Elgedettek vagy csaldottak? Versenyzi nyilatkozatok.
RED BULL
Sebastian Vettel (3)
Gratullok Danielnek az els gyzelmhez, amely rendkvl klnleges. rlk az s a csapat sikernek, j ez egy ennyire borzalmas tl utn. J vgre ttrst tapasztalni, azt ltni, hogy mi gyznk, s a Mercedest htrltatja problma. Azt hiszem, tbb kockzatot is vllalhattunk volna ma a stratgival, de nehz megmondani, mi zajlik krlttem gy, hogy nem a boxutca falrl szemllem ezt. Idn sokat fejlesztettk az autt, j irnyba haladunk, de muszj mg javtani az egyenesekben mutatott teljestmnynkn. Szval sok munka ll mg elttnk. Azrt vagyunk itt, hogy kemnyen nyomjuk, s a lehet legtbbet kihozzuk magunkbl.
Daniel Ricciardo (1)
Futamgyztes vagyok! szintn szlva ez mg mindig szrrelisan hangzik, hiszen minden olyan gyorsan trtnt a verseny vgn. Egy ideig harmadik voltam, aztn izgalmasra fordult minden. Amint Prez el tudtam kerlni, csak tiszta krket kellett futnom, hogy hasznlhassam a DRS-t Rosberg mgtt. Onnantl az egsz nagyon kirly volt. Kicsit furcsa volt a Safety Car mgtt befutni. nnepls eltt pedig inkbb megkrdeztem, hogy a balesetet szenvedett kt versenyz jl van-e. Nagyszer eredmnyt rtnk ma el ezzel az els s harmadik hellyel – szval ki kell lvezni. Ettl fggetlenl sokat kell mg dolgoznunk. Ez motivlhatja a srcokat abban, hogy mg kemnyebben tegyk oda magukat, hogy javthassunk. Biztos vagyok abban, hogy ez be fog kvetkezni, s fejldhetnk a kvetkez pr verseny sorn.
MERCEDES
Nico Rosberg (2)
Az egsz futam j kis harc volt. Nehezen jtt ssze a rajtom, de sikerlt az els pr kanyart kivdekeznem Lewisszal szemben. Egy ideig simn ment minden, majd mindkt autban hirtelen problmnk tmadt az MGU-K-kkal, az elvesztett motorer pedig jcskn megneheztette a dolgunk. A msodik kerkcsermnl idt is vesztetten, ezrt Lewis meg tudott elzni, n meg mg a hts fkek htsvel is bajldtam. A verseny vge fel prbltam Sergio ellen vdekezni, ami sikerlt is, de Daniel tl gyors volt az egyenesekben, sokkal tbb motorer volt az autjban, szval el tudott menni mellettem. A vgn a zrzavar miatt meg kellett krdeznem a mrnkm, hnyadik helyen intettek le, mert n az 5-6. helyre tippeltem. rmmel hallottam, hogy 2. lettem. Ezek nagyon fontos pontok szmomra a bajnoksgban, teht nehz, de eredmnyes napom volt. Gratullok Danielnek az els forma-1-es gyzelmhez.
Lewis Hamilton (-)
Minden tlem telhett megtettem, s gy reztem, ers versenyt futok, de sajnos ez nem a mi napunk volt. Montreal eddig szerencss plya volt szmomra, gyhogy csaldott vagyok, hogy most nem rtem clba, de mg rengeteg futam van a szezonban, s azokon jobb szerencsben bzom. Tnyleg nem tudtam mit tenni a hibink ellen. Az ervesztesget mg jl kezeltem, de amint Nico el vgtam a msodik kills utn, a 10-es kanyarban megszntek a fkek. A csapat szemszgbl kivl, hogy Nico megtartotta a 2. helyet, de szmomra nem tl j eredmny. Mr ktszer estem ki idn, de talpra kell llnom, hogy megint cskkentsem a lemaradsom a pontversenyben. Ezekbl a tapasztalatokbl tanulok, s csak mg ersebb leszek tle. Danielnek gratullok, lenygz futamot ment, az els gyzelme bizonyra nagyon klnleges nap.
FERRARI
Fernando Alonso (6)
Elnzve a verseny vad befejezst, ma szerencsepontokat szereztnk, de mg gy sem lehetnk elgedettek a mai eredmnnyel, a clunk ennl jobb helyen vgezni. Elszr nem volt megfelel a tempm, s az aut balanszval sem voltam elgedett. A msodik etapban aztn fejldtt a plya, s elkaptuk a ritmust, gy felzrkzhattunk a csoportra az lmeznyben. De nem voltunk elg gyorsak ahhoz, hogy becsatlakozzunk a harcba. A Red Bull mai versenye mutatja, milyen gyorsan megvltozhatnak a dolgok a Forma-1-ben. A tovbbiakban ennek kellene motivlnia minket – hogy eljussunk arra a pontra, ahol gyzelemrt harcolhatunk. A htvgn tettnk pr lpst elre, klnsen aerodinamikai fronton. De a tbbiek is fejldtek, gy most csak annyit tehetnk, hogy folytatjuk a munkt, hogy minl felkszltebbek lehessnk a kvetkez versenyeken.
Kimi Rikknen (10)
Tudtuk, hogy ez nem lesz egy knny verseny, ezen a plyn nem vagyunk elg gyorsak az egyenesekben, s ugyanez volt a problmnk a lass kanyarokban. Radsul soha nem volt elttem tiszta a plya, valami miatt mindig beragadtam ms autk mg. Kezdetben volt nmi gond a fkekkel s az aut kezelsvel, nem volt tl kvetkezetes a dolog. Nhny kr utn aztn jobban viselkedtek a gumik, hullmz teljestmnyt produkltak. Sokig beragadtam Kvyat Toro Rossja mg, ez pedig rtkes idbe kerlt nekem. Br most gy tnik, semmi nem megy j irnyba nlunk, a fejlesztett csomag tbb lehetsget biztostott szmunkra az eddigieknl. Most arra kell trekednnk, hogy kvetkezetesebben teljestsnk.
LOTUS
Romain Grosjean (-)
A mai napom nem volt tl j temp tekintetben, de mg gy is knyvelhettnk el a jvre nzve pozitv dolgokat. Ltjuk, hogy egy Renault-motort hasznl csapat is kpes a futamgyzelemre. Szval kitzhetnk nagy clokat – fleg hogy egy olyan plyn sikerlt ezt kiviteleznik, amely nem kifejezetten nekik kedvez. Gratullok Danielnek a gyzelmhez, de sajnos n ezt mr a garzsbl nzhettem. Eltrt a hts szrnyam, gy biztonsgosabb volt kiszllni a versenybl, mint kockztatni. Sok munka van mg elttnk, szval ideje hazamenni, s megprblni megrteni a problminkat. Nem rtana ennl ersebben visszatrni a kvetkez versenyekre.
Pastor Maldonado (-)
Hasonl gonddal talltuk szemben magunkat, mint tegnap, mikor rengeteg ert vesztettnk. Kr, mert a verseny jl alakult, a tempnk kivl volt – szintn szlva elgg meglepett az aut teljestmnye. A stratgink j volt, hiszen egy killsra hajtottunk, mg a tbbiek kettt terveztek. Szval ersnek tntnk ma, kerkcsere nlkl is a tbbi csapathoz hasonl tempt produkltunk. Meg kell vizsglnunk, mi trtnt pontosan, s kemnyen kell dolgoznunk a problmink kikszblsn. Megmutattuk, hogy lehetnk mi versenykpesek.
MCLAREN
Jenson Button (4)
Milyen fantasztikus verseny! Hatalmas gratulci Danielnek - nagy rajongja vagyok, egy remek src, s nyilvnvalan kivlak a kpessgei. Az els futamgyzelmed mindig nagyon klnleges, szp teljestmny volt ez tle. Az els etapom a lgyabb keverken nehzkes volt, ezrt gy dntttem, viszonylag korn kereket cserlnk, lgy keverkre vltottam. Utna viszont folyamatosan forgalomban autztam – kocsik voltak mindenhol. Ha csak egy autval versenyeztl, akkor azt knnyebb volt megelzni, de ha csapatban haladtl, akkor neheztette a dolgodat, hogy sokan hasznlhattk a DRS-t. Vgl mg gy is sikerlt jl kijnnm a harcokbl. Kisebb harcot vvtam Fernandval s Nico Hlkenberggel - Fernando majdnem belerohant a hajtkanyarnl Nicba, s lecssztak a bels vrl. Majd mindketten szlesen kanyarodtak, s a bels ven mindkettejket megelztem. Az ember soha nem akar olyan balesetet ltni, mint amilyet Felipe s Checo lt t az utols krben - de szerencsre mindketten srtetlenl szlltak ki autbl, ez pedig remek hr. gy zrtuk a htvgt, hogy tudjuk, az autnk jobb lett - biztat, hogy fejldnk. Egy sima versenyen vgezhettem volna negyedik helyen, de j munkt vgeztnk ma, s elgedettnek kell lennnk. Ezek a pontok sokat segtenek, s arra sztnznek minket, hogy Ausztriban is j munkt vgezznk.
Kevin Magnussen (9)
A futam eltt azt mondtam magamnak, elgedett lennk, ha nhny pontot szerezhetnk ma dlutn. A csapat szmra nagyszer, hogy mindkt autnk a top 10-ben vgzett. De tudjuk, hogy mg sokat kell dolgozni, ha fel szeretnnk zrkzni a vilgbajnoksgban elttnk ll csapatokra. Most mindenki kemnyen nyomja, neknk egy kicsit jobban kell. Azt hiszem sikerlt a helyes tra - sok j dolog trtnik a McLaren Technolgiai Kzpontjban. Az egsz csapat kkemnyen dolgozik, nagyon j munkt vgeznek. Kihvst jelent s frusztrl verseny volt ez a szmomra. Nehz arra kell koncentrlni, hogy vigyzzak a gumikra. A verseny zr szakaszban sokig harcoltam Vergne-nyel, de nem volt meg a kell sebessgem ahhoz, hogy megelzhessem. Azonban mg gy is biztatnak rzem a helyzetnket. Tovbbi fejlesztsekkel kszlnk, de ez jelenleg mg nem segt neknk. Trelmesnek kell lenni, a dolgok hamarosan jl alakulnak szmunkra.
FORCE INDIA
Nico Hlkenberg (5)
Nagyon esemnyds volt a verseny, gyhogy 10 ponttal s egy 5. hellyel tvozni nagyon j eredmny. A vgn a Sergio s Massa kzti tkzs miatt nyertem pr helyet, de Jensonnal szemben vesztetten egyet, amikor Alonsval csatztam. Ettl fggetlenl a pontszerzs sosem volt veszlyben. A Safety Car utni j rajt nem jtt jl nekem a szuperlgy gumit vlasztk stratgija miatt, mivel n a lgyakon voltam, mindig ldztt valaki. J mka volt, de nagy kihvs egyben, fleg a verseny vge fel, mert elg hossz etapot mentem a szuperlgyakon. Nehezebb dolgom volt az egy kerkcservel a ktkillsos taktikn lv versenyzkkel szemben, de megkaptam rte a jutalmam. Szerintem ez volt a leggyorsabb stratgia szmomra ma, s nyilvn pozitvum, hogy csak mi ketten tudtuk ezt megvalstani.
Sergio Prez (11)
Az utols krben az 1-es kanyarhoz rve vdtem a pozcim, amikor hirtelen tst reztem htulrl. Nagy becsapds volt, de jl vagyok. Nagyon szomor vagyok a csapat miatt, mert csods versenynk volt, s az egykillsos stratgink tkletesen mkdtt. Nem volt knny az utols pr kr, kemnyen kzdttem, hogy Nico Rosberg el kerljek. Danielnek sikerlt megelznie engem, amikor az autmban elektronikai hibt szleltem, de az utols nhny krre jraindtottam a rendszert, s megjavult. Elrhet lett volna a pdium, ezrt nagyon csaldott vagyok az elvesztett pontok miatt.
SAUBER
Adrian Sutil (13)
Hossz verseny volt ez, sok balesettel. A rajttl a clig tvol tudtunk maradni a bajtl. gy j eredmnyt knyvelhet el a csapat, aminek nagyon rlk. A sajt teljestmnyemmel is elgedett vagyok. Br ez az egsz csak egy 13. helyet eredmnyezett, de most ezt kell elfogadnunk. Legalbb mindent beleadtunk ma.
Esteban Gutirrez (14)
Kihvsokkal teli futam volt ez! Klnsen az elejn, mikor szenvedtem a gumikkal. Nehz volt a kezelsk, s nem volt knny kiegyenslyozottan vezetni. Harcoltam pr autval, de rendkvl nehz volt magunk mgtt tartani ket. Mikor killtam kerkcserre, friss szett lgy gumikat kaptam, s a verseny vgig ezeket hasznltam. A msodik szett abroncsokon mr sokkal jobban reztem magam az autban. Mg lveztem is a vezetst. Ksbb azonban ert vesztettnk, s ki kellett llnom.
TORO ROSSO
Jean-ric Vergne (8)
Mindenekeltt szeretnk gratullni Daniel gyzelmhez! Ez az els, de biztos vagyok benne, hogy nem az utols. Fantasztikus src, nagyon gyors versenyz, rendkvl tisztelem. Nagyszer, Daniel! Ami engem illett, hihetetlenl boldog vagyok, mivel gy rzem, ma mindent kihoztam magambl. Remek futam volt, taln az egyik legjobb a forma-1-es plyafutsom alatt – nem az eredmny tekintetben, hanem olyan rtelemben, hogy minden tkletesen ment, s pontokat szereztem. Jl startoltam, pozcit nyertem Alonsval szemben, s ksbb sikerlt magam mgtt tartani Magnussent. Teht jl menedzseltem ezt a nehz futamot. A csapat egsz htvgn kivlan dolgozott, a lehet legjobb autt raktuk ssze. Ausztriban j fejlesztseket vrunk, s biztos vagyok benne, hogy javulni fog a sebessgnk, gyhogy mg jobb eredmnyekre szmtok.
Daniil Kvyat (-)
Nehz htvgt zrtunk csaldottan Kanadban. A kvalifikcin nem alakult rosszul a helyzetem, remltem, hogy a versenyen j helyen vgzek. A rajtnl pozcit vesztettem, majd az 1-es kanyarban a hideg gumikon hibztam, s elg sok idt vesztettem ezzel. Onnantl megpecsteldtt a futamom, de nyomtam neki. Hirtelen elment a hajts az autbl, gyhogy le kellett parkolnom. Ami a Rikknennel val incidenst illeti, egy autnak volt csak hely a siknban, s ha elfordulok, tkznk. Ezrt vgtam t a siknt. Gratullok Daniel els gyzelmhez!
WILLIAMS
Felipe Massa (-)
n voltam ma az egyik leggyorsabb versenyz a plyn, szval sok pontot vesztettnk. rlk, hogy itt lehetek, s nem trtnt baj, de nagyon csaldott vagyok a Prezzel trtntek s az elhibzott kerkcsere miatt, mert szerintem ma akr gyzhettnk is volna. De megmutattuk, hogy remek autnk van, biztos vagyok benne, hogy a kvetkez verseny jobb lesz.
Valtteri Bottas (7)
Nem kifejezetten a mi napunk volt ez. A verseny kezdete rendben volt, de a Red Bull kicsit ersebb volt a vrtnl, szval a negyedik helyrt akartunk harcolni. A msodik killsomat jra meg kell nznnk - idzts szempontjbl, illetve a kerkcsert magt. Nem oda jttem ugyanis vissza, ahova kellett volna. Forgalomba kerltem, s beragadtam a Force India mg. Emiatt tlmelegedett a motor s a fkek is, nagyon takarkos zemmdra kellett kapcsolnom, hogy meglthassam a kocks zszlt.
MARUSSIA
Jules Bianchi (-)
Jl rajtoltam, a mgttem lvket nem engedtem magam mg. Aztn persze Max s n is versenyben voltunk egymssal a kettes s a hrmas kanyarban. Fkeztem a 3-as fordulnl, s reztem egy lkst, amely utn a falban ktttem ki, rettenten roncsoldott autval. Csaldott vagyok az egsz csapat miatt, mert itt is ers htvgnk volt, s gretesen indult a versenynk. Most tovbb kell lpnnk, hogy Ausztriban krptolhassuk a csapatot.
Max Chilton (-)
Csaldst kelt vg ez egy igazn gretes htvgn. A Jules s kztem bekvetkezett baleset nyilvn nemcsak a sajt, hanem a csapat versenynek is vget vetett. Sajnlom ezrt a srcokat, miutn annyit fejldtnk. Jl rajtoltam, elhztam a mgttem autzktl az egyes kanyarban, felsorakoztam a kettes kanyar bejrathoz, s sszertnk a 3-as fordulban. Mindkettnk szmra szerencstlen baleset volt ez. Egy emlkezetes monaci verseny utn felejthet futam volt ez Kanadban. Egy dolgot viszont j szvvel elvihetnk innen – nagyon j temben fejldik az autnk, ezt pedig szeretnm megksznni a csapatnak.
CATERHAM
Kamui Kobayashi (-)
Jl rajtoltam, elkerltem a Marussik balesetbl szrmaz trmelket az els krben. Megfelelen kezeltem a gumikat a Safety Car alatt, de egy pr krrel ksbb, a 2-es kanyarbl kifele reztem, hogy az aut htuljval valami problma van, ezrt meglltottam. Amikor kiszlltam, rnztem, s kiderlt, hogy a felfggeszts volt a gond. Elg nehz volt ez a kanadai htvge, de tovbbra is kzdeni fogunk. Eljn a mi napunk, ebben biztos vagyok, de ez nem Montreal volt. A gyrban mindent kielemznk, amit itt tanultunk, s Ausztriban jbl csatra kszek lesznk.
Marcus Ericsson (-)
Csaldst kelt vget rt ez a nehz htvge, de szmomra ez rsze a tanulsi folyamatnak. Amit elindultunk a felvezet krre, reztem, hogy nincs elg er a motorban, brmely fokozatba kapcsoltam. Ez a Safety Car alatt folytatdott. A csapat megprblta orvosolni, de nem volt mit tenni. Amint kiment a biztonsgi aut, be kellett fejeznem a versenyt. A garzsban kidertettk, nem magval az erforrssal volt baj, hanem egy a turbhoz kapcsold vezetkkel. Nyilvn nem gy akartuk befejezni, de sszeszedjk magunkat, s folytatjuk a munkt.
|