A versenyzk szombati nyilatkozatai Montrealbl
A5.hu 2014.06.08. 10:21

Hogyan vlekednek a versenyzk a sajt s csapatuk teljestmnyrl? Elgedettek vagy csaldottak? Versenyzi nyilatkozatok.
RED BULL
Sebastian Vettel (10/3)
Nem indult tl jl az utols kr. Nem tudtam sszehozni az els szektort, ma nem voltam kibklve az els kt kanyarral. Utna kicsivel tbbet kezdtem kockztatni, s bejtt, ezrt a msodik szektorban mr jl mentem a siknokban, klnsen a msodikban. Sokkal jobb vet talltam, mint eltte, s onnantl csak meg kellett tartanom ezt az idklnbsget. Remek ez az eredmny, ez volt ma a maximum. Nagyon kzel llnak a mgttnk lv ellenfelek, pr szzadon bell vagyunk ngyen, gyhogy rlk, hogy kzlk n voltam a legjobb. A stratgia meglepetseket okozhat holnap. A Williams ers, mint az sszes Mercedes motoros aut, az egyenesekben nagyon gyors. Megprblok a lehet legkzelebb maradni az len autzkhoz. Ha pedig lehetsgem nylik, hogy tmadsba lendljek, akkor ezt fogom tenni.
Daniel Ricciardo (5/6)
Az utols prblkozsomra vltoztattunk pr dolgot, s nem mkdtek. De ez mr csak trtnelem. Kzel voltunk a harmadik helyhez, de nem elgg, s elg nagy rat fizettnk ezzel a hatodik hellyel. A htvge folyamn fejldtnk, s nem nagy a lemaradsunk, de kibrndt elszalasztani a lehetsget. Az idk szorosak voltak, de jobban is elslhetett volna. Remlhetleg holnap jl rajtolok, s majd megltjuk, hogyan alakul a verseny. A stratgia rdekes lesz.
MERCEDES
Nico Rosberg (3/1)
J htvge volt ez eddig. Elgedett vagyok azzal, ahogy a belltsok javultak edzsrl edzsre. Mg a kvalifikci eltt mdostottunk pr elgg jelentets dolgon, s tkletesen mkdtek. Szval elgedett vagyok, hogy a pole pozcibl indulhatok holnap. Ez fontos lps volt, mivel nem sok elzsi lehetsg van itt – klnsen ha a f ellenfeles ugyanolyan autban l. Szerintem ez kettnk harca lesz holnap, hiszen a tbbiek elgg elmaradtak mgttnk az idmrn, s a pnteki hossz etapjaink is ersek voltak. Nagyon j ez a montreali plya, specilis atmoszfrt teremtenek a rajongk. Szval remlem, j kis versenyt rakhatunk ssze nekik.
Lewis Hamilton (1/2)
Nico fantasztikus krt futott ma, nekem viszont nem ez volt letem legjobb idmrje. Prszor tl szlesen vettem a kanyart a gyors krmn – pldul a 6-os s a 8-as fordulban is. Szoros lett a vge a nyolc szzadnyi klnbsggel, de Nico ma dlutn jobb munkt vgzett. Nagyszer a mai eredmny a csapat szmra, mink az egyes s a kettes rajtkocka, de kemny versenyre szmtok. Nem knny itt elzni, fleg hogy ugyanolyan autban lnk Nicval, s rettent kzel vagyunk egymshoz temp tern. Holnap megteszek mindent, amit csak tudok, a lehet legtbb pont megszerzsre treksznk. Hogy errl a fantasztikus htvgrl mskpp is beszljek, ez az egyik legjobb verseny az vben, s ez a nzknek ksznhet, hiszen egyedlll hangulatot varzsolnak a plyra. Imdunk idejnni, s remlem, holnap nagyszer versennyel szolglunk.
FERRARI
Fernando Alonso (4/7)
Az idmr eredmnye azt a trendet tkrzi, amelyet a szezon elejn lthattunk. Gyakran megesik, hogy pnteken az len vgznk ugyan, de szombaton jobban szenvednk. A fejlesztsek, amelyeket Kanadba hoztunk, jl mkdtek. Az aut fejldtt, aminek rlk – akkor is, ha jelenleg nem tudjuk kihozni a kocsiban rejl potencilt. A Mercedesek dominancija nem volt meglepets, s a Red Bullok, illetve a Williamsek jobban teljestettek nlunk. Szerintem a holnapi verseny nem lesz knny, nehz itt elzni a rajtnl, mert nincs elg hely az els kt kanyarban. A gumikopssal is sok munknk lesz, megfelelen kell kivlasztanunk a killsok szmt. Sokkal melegebb volt ma, mint tegnap. Ami akkor a legjobb vlasztsnak tnt a versenyre – a lgy – nem volt annyira jl hasznlhat, mint a szuperlgy keverk. Ha a vrtaknak megfelelen tovbbra is hsg lesz, akkor ez a vlaszts marad, s ez plusz egy killst jelent.
Kimi Rikknen (6/10)
Egsz htvgn nem voltam elgedett az aut kezelhetsgvel, s a mai kvalifikcin is akadt ezzel gondom. Az egyetlen Q3-as etapomon j szett szuperlgyakon mentem ki, de sokat csszklt az F14 T, nem tudtam j krt sszerakni. Taln egy-kt hellyel vgezhettem volna elrbb, de nem hiszem, hogy az tl sokat szmtott volna. Br tudtuk, hogy a tegnap kiprblt fejlesztsek mkdnek, tudtuk, hogy nem lesz knny dolgunk. Taln ez a plya fekszik a legkevsb neknk. Hossz versenyre szmtok holnap, amely alatt brmi megtrtnhet. Megprblunk jl rajtolni, aztn mindent beleadunk.
LOTUS
Romain Grosjean (13/14)
Kemny menetre szmtottunk Kanadban. Ha viszont nem vesszk figyelembe a rajtpozcinkat, akkor optimista vagyok. Fejlesztettk az autt, szval alapveten jobb rzs lett vezetni. Frusztrl volt a kvalifikcin, hogy pont lemaradtunk arrl, hogy egy jabb krrel pozcikkal elrbb kerljnk. De az egyenesekben nem tudtuk volna ledolgozni a sebessgbeli htrnyunkat. gy fest, meleg versenynk lesz, szval izgalmas lehet a gumikops. J plya ez, szeretem, mivel intenzv krt kell teljestennk, ahol vgig a hatron autzunk, ettl pedig izgalmas a verseny.
Pastor Maldonado (15/17)
Akadt egy kis problmnk, sok ert vesztettem a kocsibl a gyors krmn. A mrnkk megkrtek, hogy azonnal lltsam le az autt, ami kr, mert szerintem akr a Q2-ben is versenyezhettnk volna. Brmi megtrtnhet a futamon, megltjuk, hogy alakul. Hossz ez a verseny, s nem klnsebben knny a plya, szval fontos lesz a j els kr, javtanunk kell pr pozcit. Termszetesen mindent megtesznk, s remlhetleg lvezzk majd a holnapot.
MCLAREN
Jenson Button (16/9)
Egsz htvgn prbltuk optimalizlni a balanszot, de nagyon szenvedtnk a ma dleltti szabadedzsen. Az pozitvum, hogy a kvalifikcira egyrtelmen elrbb lptnk. A Q3-as leggyorsabb krm majdnem elg volt a nyolcadik helyre, csak kt szzaddal maradtam le rla. A kilencedik viszont taln jobb rajtpozci, mert a tiszta oldalon van. Holnap nehz lesz kiigazodni a gumik viselkedsn ilyen meleg krlmnyek kztt. Knnyen szemcssednek, szval ha figyelsz rjuk egy etapon keresztl, akkor az sokat dobhat a versenyeden. Csapatknt jeleskednk alkalmazkodsban, gy minden forgatknyvre felkszlnk holnap.
Kevin Magnussen (12/12)
Jenson valsznleg kihozta ma a maximumot az autbl. A Q2 viszont kicsit rzsabb volt a szmomra. Az aut jnak tnik, n nem sokat vltoztatnk a belltsokon, de kevs a leszorternk, s emiatt nem vagyunk elg gyorsak. Holnap fontos lesz, hogy vigyzzunk a gumikra, fleg a szuperlgyakra, amellyel sok lesz a gond a meleg krlmnyek kztt. Nem tudom, mire szmtsak vasrnap. Pont a top 10-en kvl kezdnk, j versennyel pontszerzsben remnykedem. Csak annyit tudok, hogy holnap teljes ervel harcolni fogok.
FORCE INDIA
Nico Hlkenberg (11/11)
Kzel voltam ahhoz, hogy a top 10-be kerljek – csak fl tizeden mlt a dolog. De azt hiszem, hogy tegnap ta tudtuk, hogy szoros lesz a harc az idmrn. Ebbl kvetkezik, hogy a 11. rajtpozci kivl. Stratgia tern nmi rugalmassgot tesz lehetv: kivlaszthatom, milyen keverkekrl induljunk, s a versenytempnkkal kapcsolatban igencsak optimista vagyok. Teljestmny tern kzel vagyunk a rivlisokhoz. rdekes verseny vrhat, mert ezen a plyn nem lehetetlen az elzs. A trtnelem azt mutatja, hogy itt brmi megtrtnhet.
Sergio Prez (14/13)
Igencsak trkks kvalifikci volt ez. Kicsit nehezebb volt, mint vrtuk. A 13-as pozcibl kezdek, de nagyon j elrzettel kszlk a versenyre, szerintem jk lesznek az eslyeink. Ez egy szokatlan plya, ahol elrbb lehet jutni, s brmi trtnik a futamon, te elnyt kovcsolhatsz belle. J cscssebessgre lesz szksgnk, ez mindenkpp fontos lesz holnap. Szerintem megmutattuk mr idn, hogy a vasrnap szmt. Magabiztos vagyok azt illeten, hogy pontokat szerezhetnk, s magunk mg utasthatunk nhny autt, amelyek jelenleg elttnk vannak. J stratgira lesz szksgnk, mindig az a krds, hogy egy vagy kt killsra lesz szksg. R kell jnnnk, melyikkel jobban az eslyeink a versenyen.
SAUBER
Adrian Sutil (17/16)
Ez megint nem volt egy knny idmr. Mindenesetre most bejutottunk a Q2-be, ami egy kis siker, br a teljestmnynk nem igazn javult. A kvalifikci utn lnyegben ott vagyunk, mint ahol dleltt is voltunk. Nehz vezetni az autt. Nagyobb leszorterre lenne szksgnk, s a legtbb terleten mg vannak hinyossgaink. Az idmrn nem volt megfelel a vezethetsg. Trkks feladat volt kontrolllni az autt, szval a 16. pozciban ktttem ki, onnan indulok holnap. Minden tlnk telhett megtesznk.
Esteban Gutirrez (22/-)
Csaldst kelt nap volt ez egy szintn nem zkkenmentes pntek utn. Ami a ma trtnteket illeti, elemeznnk kell, mi okozta a problmt. Egy kis tlkormnyzottsggal rkeztem a kanyarhoz, s ksbb trtnt valami, mi miatt teljesen elvesztettem az uralmat a kocsi felett. R kell jnnnk, hogy ez miattam trtnt-e, vagy pedig amiatt, amit korbban szrevettem. Ki kell tallunk, mi okozta a balesetet. Tudom, hogy sok munka lesz jrapteni az autt holnapra. Elre szeretnm megksznni a csapatnak az elttk ll kemny munkt. Holnap j nap vr, a lehet legtbbet hozom ki magambl.
TORO ROSSO
Jean-ric Vergne (9/8)
Remek kvalifikcit futottam. Szoros a mezny, gyhogy tnyleg makultlan krre volt szksg, mindent ki kellett hozni az autbl. A csapat s n elrtk a cljainkat, ez az eredmny a jutalom a kemny munknkrt. A 8. pozcibl startolhatok, ami nagyon gretes, s nyilvn mindent beleadok, hogy a lehet legtbb ponttal tvozzunk.
Daniil Kvyat (8/15)
Csaldott vagyok a mai kvalifikci miatt. Tegnap keveset tudtam kint lenni a plyn, a csapat pedig jszaka is kemnyen dolgozott, s a harmadik szabadedzsen jl is mkdtt az aut. Aztn az idmrn nehezen tudtam vezetni, a fkekkel akadt problmm. Utna kell jrnunk, de biztos vagyok benne, hogy holnapra rendben lesznk. Nem tl idelis rajtpozci a 15. hely, de mindent bele fogok adni, s a lehet legelkelbb pozciban akarok vgezni.
WILLIAMS
Felipe Massa (2/5)
Remek edzs volt, az autnk ktsgkvl megmutatta erejt. Nagyon szoros volt a befut a harmadik s hatodik hely kztt, 5 aut volt egy tizeden bell, szval akr a harmadik pozci is elrhet lett volna. Sajnos nem volt tkletes a kr, ezrt nem lett elg a 3. helyre, de nem lehetek csaldott. Igazn elgedett voltam ma az autval. Hossz a verseny, holnap megprblok jl szerepelni, mert magabiztosan vrom a futamot.
Valtteri Bottas (7/4)
Elgedettnek kell lennnk ezzel az eredmnnyel. Igazn szoros volt a vge. Az utols prblkozsomnl forgalomba kerltem, s ez elvette a javts lehetsgt, de szerencsre j krt mentem elsre a Q3-ban. Egsz htvgn versenykpesek voltunk, gyhogy vrom mr a futamot. Nagyon elgedett vagyok az autval, sokat lptnk elre. Tudom, hogy felvehetjk a harcot a Red Bull-lal ezen a helysznen, kifogstalan a vgsebessgnk, gyhogy majd megltjuk.
MARUSSIA
Jules Bianchi (18/19)
Csaldst kelt gy befejezni a kvalifikcit, mert a tegnapi minimlis autzs utn azon voltunk, hogy a harmadik szabadedzsen minl tbbre menjnk. Az aut nagyon jnak tnik ezen a htvgn, amit j ltni. Ez ugyanis mutatja, hogy a fejlesztsek segtettek neknk abban, hogy egy olyan plyn remekeljnk, amely rendszerint nem fekszik neknk. Figyelembe vve, hogy milyen kevs idt tltttem az autban kevs zemanyaggal, egsz j volt az els etapom. Eslynk sem volt, hogy fejldjnk a msodikon, mivel problma merlt fel az autval, s amgy is piros zszlt lengettek. A Caterhamek mglem rajtolnak, szval csak magam el kell koncentrlni a versenyen. Biztos vagyok benne, hogy elrbb kerlhetek, s j versenyt futhatok.
Max Chilton (19/18)
A csapat remek monaci eredmnye utn rkeztnk ide. Arra szmtottunk, hogy szenvedni fogunk, mivel ez a plya soha nem passzolt igazn az autnkhoz az elz szezonok sorn. Szerintem mindannyian meglepdtnk kicsit, s hlsak is vagyunk, mert ez kiemeli, mennyit fejldtnk az autval - minden krlmny kztt s sokfle plyn. Pozitv napokon vagyunk tl, s remltk, hogy ezt egy remek kvalifikciban tmrthetjk. Az els etapunkban mg ez is ltszott. J kis krt futottam, de hatrozottan volt mg min javtani. A piros zszl viszont ezt nem tette lehetv. De a dolgok napos oldalt kell szemllnnk, mert ez fontos jele a fejldsnek. Ez pedig nem egy verseny eredmnye. Holnapra az a tervem, hogy mindenkit magam mgtt tartok s remlhetleg szp csatkat vvok az elttem haladkkal.
CATERHAM
Kamui Kobayashi (21/20/21)
Sokkal pozitvabban indult a mai edzs, mint a tegnapi. Jobban felmelegedtek a gumik, s a fktvokon is javultunk, gyhogy gy tnt, az esti munka kifizetdtt. Mg mindig fejldnnk kell a tapadst tekintve, mert a siknokban alulkormnyzott volt az aut, de sszessgben jobban viselkedett. Jl haladtunk a programmal egszen addig, mg a gyors kr eltt meg nem kellett llnom a vlthiba miatt. Hasonl volt a problma, mint Marcus autjban a msodik edzsen. Az ebdsznetben a srcok megjavtottk. A kvalifikcin a szuperlgyakon kt etapot mentem, de a piros zszl miatt nem tudtam javtani. Az utols trninghez kpest elrbb lptnk kicsit, jobb volt a balansz, gyhogy az utols gyors krn az els kt kanyarban egy tizedet gyorsultam, de aztn nem tudtam befejezni a krt, s a 20. lettem. A bntetssel egytt a vgrl indulok, s csak egy dolgot tehetek, harcolok. Mindenki ezt teszi a csapatban, mg egy ilyen nehz htvgn is, mint a mostani. Mint legutbb lttuk, brmi megtrtnhet, oda kell tennnk magunkat holnap.
Marcus Ericsson (20/21/20)
Rgtn vilgoss vlt a harmadik szabadedzs kezdetn, hogy pntekhez kpest elrbb lptnk, fleg a fkek tekintetben, ami az els kt gyakorlson megneheztette a dolgom. Azzal tovbbra is szenvedtem, hogy zemi hmrskletre melegtsem a gumikat az ltalunk vrt id alatt. Ennek ellenre krrl krre jobb vlt az aut, a vgre jl fejldtnk. A Q1-ben hamar kimentem, kt etapot mentem a szuperlgyakon. Akkor is eljtt a gumimelegtsi problma, de kicsivel jobban tudtam nyomni neki, mint dleltt. Sajnos az utols gyors krben elvesztettem az uralmat az aut htulja felett a 9-es kanyarban, s nekimentem a falnak, ez pedig vget vetett az idmrmnek. Nyilvnvalan kijelenthetjk, hogy a csapat nehz htvgt teljest. Nem vagyunk elg ersek, ez pedig megnehezti a futamunkat, de kihozom magambl a maximumot, s ez jellemzi az sszes csapattagot.
|