A versenyzk pnteki nyilatkozatai Sanghajbl
A5.hu 2014.04.18. 17:15

Hogyan vlekednek a versenyzk a sajt s csapatuk teljestmnyrl? Elgedettek vagy csaldottak? Versenyzi nyilatkozatok.
RED BULL
Sebastian Vettel (9/5)
Ma nem szaladtunk semmilyen komoly problmba, szval tesztels szempontjbl j volt a nap. A plya mg nem gumizdott fel, szerintem csak forma-1-es autk mentek ma rajta. Sok a tennivalnk, nekem klnsen, hiszen mg nem ott vagyok, ahol lenni szeretnk, de javultunk. A mai gumikops mrtke a szoksos volt, de szerintem gy voltak ezzel a tbbiek is. Biztos vagyok abban, hogy javul a helyzet a htvge sorn. Ha szraz lesz az id, akkor a plya felgyorsul, az es viszont visszavetheti a kridket.
Daniel Ricciardo (3/4)
Nem volt ez rossz nap. Szerintem a gumikezels mindig kihvst jelent, klnsen a lgy gumikon, a bal elsk nagyon gyorsan elhasznldnak. Az 1-es kanyar elg rossz, s a hts egyenesre rvezet 13-as kanyarban is sok a gumitrmelk, de ilyen ez a plya. A hossz etapunk elg jnak tnt, tbb krt tudtunk megtenni, mint amennyire szmtottunk. Megltjuk, mit hoz a szombat s a vasrnap.
MERCEDES
Nico Rosberg (2/3)
Kivtelesen nem a hts gumik kopsval szenvednk, mint ahogyan az ltalban lenni szokott Knban, hanem az elsk okoznak problmt. Olyan sok a hossz kanyar, hosszasan vrom mindig a vgt. Kreatvan kell gondolkodnunk, s jl belltani az autt, mert a szemcsseds bajos lesz. A teljestmnynk ettl fggetlenl j, mind a rvid, mind a hossz etapokon. De a tbbi csapat kemnyen kzd, mint ahogy lttuk ma Fernando Alonstl. Azrt a legfbb ellenfelemnek ismt a csapattrsam vlem, gyhogy mr vrom az jabb csapaton belli kzdelmet.
Lewis Hamilton (8/1)
Elg nehz napom volt, dleltt elvesztegettem egy kis idt, ezrt kisebb htrnyba kerltem, de rlk, hogy legalbb a msodik edzsen meg tudtam tenni nhny krt. Nem vagyunk teljesen elgedettek a balansszal, ezen mg dolgoznunk kell. Ez a plya kemnyen bnik az abroncsokkal, minden vben vltozatlan a helyzet e tren. Erre teht fel kell kszlni. A tbbiek gyorsultak, ami nagyszer, mert azt jelenti, hogy csatzhatunk. Mg nagyon sok a dolgunk, de magabiztos vagyok afell, hogy holnapra javulunk.
FERRARI
Fernando Alonso (1/2)
Minden pntek ugyanolyan. Ezen a napon teszteljk a gumikat, hogy hozzszokjunk a plyhoz. Ezen a tren a szoksosnl taln kevsb volt hasznos a mai napunk, mert holnapra est grnek. Hoztunk ide pr apr fejlesztst, amelyeket mr kiprbltunk a bahreini teszten. Minden jl mkdtt, ami remek hr. A tbbiek teljestmnytl eltekintve boldog vagyok azzal, amit ma elrtnk. Minden csapat hoz valami jtst minden versenyre, gy plusz lpsre lesz szksgnk, ha versenykpesek akarunk lenni. Ez a plya klnsen megviseli a gumikat, fleg a lgyak kopnak ersen a hossz etapok sorn, szval el kell hozakodnunk valamilyen tervvel vasrnapra. Ha esik holnap, akkor hatrozottan kevesebb informcival vgunk neki a futamnak, s tallgatnunk kell. Remljk, j dntseket hozunk.
Kimi Rikknen (22/7)
Nehz nap volt ez. Technikai problmval kezddtt a dleltti edzsen, gy csak az installcis krt tehettem meg. Amint ezt megoldottuk, prbltuk ptolni dlutn a kiesett idt. Fleg arra koncentrltunk, hogy a belltsok jk legyenek, felldoztunk pr versenyszimulcit. Nehz gy teljesen felmrni a helyzetet, kicsit le is vagyok maradva a plyn eltlttt id hinya miatt. Ma este elemezzk az adatokat, amiket ma gyjtttnk. Holnap pedig megprbljuk a lehet legtbbet kihozni az utols szabadedzsbl, hogy az idmrn s a futamon a lehet legjobb eredmnyt rhessk el az autval.
LOTUS
Romain Grosjean (12/9)
Ma minden kicsivel jobban mkdtt. Mindenki kemnyen dolgozik, a karosszrit s a hajtslncot egyarnt igyeksznk fejleszteni. J pnteket zrtunk, sokat megtudtunk az E22-rl. Klnbz elemeket is kirtkeltnk, s variltuk az erforrs belltsait. Mg vannak olyan terletek, amiket jobban meg kell rtennk s fejlesztsre szorulnak, de remlhetleg gy folytatjuk a htvgt. Holnap megltjuk, mit rhetnk el, persze csodlatos lenne a top 10-be kvalifiklni magunkat.
Pastor Maldonado (16/18)
A ma dlutni incidens az n hibm volt. Egy kiss optimistn hajtottam a boxutcba, a buktr pedig igen kicsi azon a rszen, de ht ez van. Az egy trkks rsze a plynak, mr korbban is lttunk ott baleseteket. Elre kell tekintennk. Az els szabadedzs jl ment, s pr dolgot sikerlt letesztelnnk a msodik trningen, szval tele vagyunk adatokkal. Klnbz belltsokkal prblkoztunk, teljesen eltr mdokat alkalmaztunk, hogy ssze tudjuk hasonltani. Az aut javul, mr ersebb s egyenletesebb teljestmnyt ad az erforrs is. Egyszval fejldnk. A kvalifikcin jobbak vagyunk, remlhetleg ezen a htvgn jl szerepelnk. A pontszerzs relis cl, gyhogy mindent megtesznk annak rdekben, hogy gyjtsnk pr egysget.
MCLAREN
Jenson Button (4/8)
Vezethetsg tern szerintem szmos terleten javult az aut Bahrein ta. Van mg pr dolog, amit megtehetnk az jszaka sorn, s nhny lpssel kicsit kzelebb kerlhetnk az len llkhoz. Vgl is kt hete, Bahreinben is szenvedtnk a hossz etapokkal a msodik szabadedzsen, htha itt jobbak lesznk a versenyen. Ma mindkt els kerekem kopott, de ez a plya kemnyen ignybe is veszi ket, fleg ha forgalomban autzol. A belltsokkal kicsit cskkenthetjk a kops mrtkt, nhny dologgal pedig a kocsi balanszn javthatunk. Holnapra remlhetleg tisztbban ltjuk, hol llunk szraz krlmnyek kztt.
Kevin Magnussen (6/12)
Nagyon trkks itt az els kanyar, s ezt megsnylik az ells abroncsok. Nem tudom, mirt nem vagyunk olyan versenykpesek, mint a korbbi futamokon, de nagyon kopnak ell a gumik, ki kell nyomoznunk, mirt. Igazbl mg soha nem tallkoztam ilyen mrtk szemcssedssel, nagyon nehz kezelni a dolgot. A belltsokkal s a megfelel vezetsi stlussal tudunk kompenzlni. j plya ez a szmomra, hozz kell szoknom. Az jszaka sorn megprbljuk megoldani a problmkat. De ha esik holnap az es, akkor egyltaln nem lesz tapads az aut elejn. Remljk, a versenyre fejldhetnk.
FORCE INDIA
Nico Hlkenberg (5/11)
Elg sima nap volt ez. Teljestettk a programunkat, s vgigmentnk a tennivalkon. A belltsokon mg dolgozhatunk, s kiprblhatunk pr dolgot, hogy tkletestsk az autt holnapra. sszessgben viszont elgedett vagyok mindazzal, amit ma megtudtunk. A gumival folytatott munka rendben ment, minden szksges adatunk megvan a lgy s a kzepes keverkrl is, ami a htvge htralv rszhez kell.
Sergio Prez (15/15)
Ma dleltt problmm akadt a DRS-sel. A dlutn viszont sokkal jobban alakult, teljestettk a kitztt krmennyisget A gumik megrtsre irnyul munka terv szerint haladt, s ahogy szmtottunk is r, a lgy gumik ersen koptak. A balansszal tovbbra sem vagyok teljesen elgedett, szval bizonyos terleteken dolgozhatunk az jjel.
SAUBER
Adrian Sutil (17)
Csak a msodik szabadedzsen vezettem. Kezdetben sokig vrtam, mire plyra lptem. Mg mindig nem knny vezetni az autt. Kzdttem a gumik felmelegtsvel. Sok munka vr rnk. Bahreinnel sszehasonltva azt gondolom, jobb a vgsebessgnk, ami egy kicsit kzelebb visz az elttnk ll rivlisokhoz minket. A kzpmezny nagyon szoros. Ami a kridket illeti, faragtunk a htrnyunkbl, de mg nem rtk el a kvnt szintet.
Esteban Gutirrez (18/16)
Nem tl idelis startot vett szmomra az els szabadedzs, mert meghibsodott a kuplungom. A trning felnl sikerlt kigurulnom a plyra, ami azrt fontos. Sajnos jabb vratlan hibt szleltem: ezttal az ERS-t. Nem volt megfelel er az autban, s ez nagyban befolysolta a kridket. De tovbb hajtottam, hogy megfelel balanszot talljak. Dlutn a hossz etapokra tudtam figyelni. Nyilvnvalan nem tartunk ott momentn, ahol szeretnnk, de kemnyen kzdnk, hogy mindent megoldjunk, s holnap jabb elrelpst tegynk.
Giedo van der Garde(14)
Remek edzst futottam. Egszen ms lett a helyzet, hogy a bahreini teszten egy egsz napot az autban ltem. Szerintem j munkt vgeztnk ma. Az aszfalt elg hideg volt, s nem volt egyszer mkdsre brni a gumikat. Ettl eltekintve pozitv, hogy sikerlt jtszanunk a belltsokkal. A fkeken is dolgoztunk, gyhogy sszessgben elgedett vagyok. J volt megint vezetni.
TORO ROSSO
Jean-ric Vergne (7/13)
Szerintem tlagosnak mondhat a mai nap. A hossz etapokra kellett figyelnnk, s egsz jnak tnt a tempnk. Magabiztosan vrjuk a vasrnapot a ma ltottak alapjn. Ami a holnapot illeti, azrt mg van munknk. Az idjrs-elrejelzs szerint esni fog, szval nehz megmondani, mire szmthatunk.
Daniil Kvyat (11/10)
Kivlan alakult a pnteki nap, nem sok idbe telt, mire megtanultam a plyt. Elg simn ment, s sikerlt hamar elkezdennk a belltsokkal kapcsolatos munklatokat. Teljestettk a programunkat, s rengeteg adatot tudunk tanulmnyozni. Remlhetleg holnap is jl szereplnk.
WILLIAMS
Felipe Massa (10/6)
Az sszes fejleszts, amit hoztunk, javtott a teljestmnynkn, ami igazn j hr. Pozitvum, ha j elemeket vetnk be, mivel ez azt jelenti, elrbb lptnk. Az aut balansza javult, s jobb rzs az autt vezetni. Azonban azzal is tisztban vagyunk, hogy a tbbiek is fejlesztettek. A plyt az alacsony hmrsklete csszss tette, s ha holnap esik, akkor ugyanez lesz a helyzet a versenyen. Az els gumik szemcssedse is neheztette a dolgunkat, de vltoztathatunk bizonyos dolgokon, hogy kikszbljk ezt a problmt. J nap volt szmunkra a mai, s a hossz etapokon sok adatot gyjtttnk, amin most dolgozhatunk.
Valtteri Bottas (-/14)
A krlmnyek nehezebb tettk a napot, de j kis informcikat szereztnk az j elemekrl. Ma dlutn id volt, mire megszoktam a plyt, miutn kihagytam a dleltti edzst. A helyzetemen pedig csak neheztett a tny, hogy nehz kanyarkombincik vannak itt. De amint elkaptam a ritmust, nyilvnvalv vlt, hogy jobb a csomagunk, mint Bahreinben. Az idjrs is alaposan kiveheti a rszt a htvgbl. Ha holnap esik, akkor a plya csszs marad a versenyre, ami mindig rdekes. sszessgben optimista vagyok, s tudom, hogy jobban teljesthetek az idmrn s a futamon.
Felipe Nasr (13/-)
Kihvs volt ez nekem, mivel eddig mg soha nem vezettem ezen a plyn. Szval tesztels kzben az aszfaltcskot is tanulmnyoztam. Ez pedig kihatssal volt arra, hogy mennyire tudtam nyomni. Kiprbltunk pr j elemet, erre fkuszltam. A plya alacsony hmrsklete alacsony tapadst hozott magval, gy kellett dolgoznunk. Az a pozitvum, hogy jabb plyt tanultam meg, s mg tbb idt tltttem az autban, ami hasznos.
MARUSSIA
Jules Bianchi (19/19)
Mindig is azt mondtam, hogy csak tbb szerencsre van szksgnk. Ma reggel viszont alighogy vgeztem az installcis krmmel, problmt szleltnk az zemanyag-rendszerrel kapcsolatban, s az edzs jelents rszt ki kellett hagynom. A csapat nagyon jl dolgozott azrt, hogy mg legyen egy kis idm a plyn a dleltti edzs vgn. Azt is biztostani kellett, hogy dlutn sem tkznk gondba. Az els trningen ht krt teljestettem, ami azrt fontos volt, s mr ekkor is elgedett voltam a kocsi balanszval. A dlutnom aztn jobban alakult, rlk, hogy a kzvetlen rivlisok eltt vgeztem. Az aut teljestmnyn mg dolgozni kell, de biztos vagyok benne, hogy a keznkben lv informcikkal sokat javulhatunk az jszaka sorn.
Max Chilton (20/20)
Az itt tapasztalt krlmnyek nagyon klnbznek a bahreiniektl. Szval mg erre a versenyre kszltnk ott, alkalmazkodunk kellett ennek plynak a klnleges tulajdonsgaihoz. Fejldtnk, de az energink egy rszt felemsztette a DRS-sel kapcsolatos problma, gy kiestnk a ritmusbl. ltalnossgban viszont elgedett vagyok az hosszabb etapjainkkal, optimista vagyok a htvge htralv rszvel kapcsolatban.
CATERHAM
Kamui Kobayashi (17/21)
Az idei szezonban most volt leghidegebb az aszfalt hmrsklete, az els szabadedzs kezdetn, ezrt kemny munkba telt, mire a gumik elrtk az optimlis hmrskletet. Az aut balansza rendben van, de mg problms, hogy blokkolnak az els kerekek. A harmadik prblkozsomnl elfkezs-nyom keletkezett a bal elsn, s mivel a vgskig elhasznltam azt a szettet, a Pirellivel konzultlva arra jutottunk, megllok 16 kr utn, mert nem lett volna biztonsgos a tovbbiakban azzal a garnitrval krzni. Az ebdsznetben vltoztattunk az autn, de a msodik edzs els etapja nem volt mg rendben, s tovbbi mechanikai vltoztatsokat eszkzltnk. Msodik nekifutsra mr j lett, legalbbis elrbb lptnk, br mg mindig kiss tlkormnyzott volt az autm. A szoksos pnteki programot vettk vgig. Kiprbltam a lgyabb keverket, majd a hossz etapokra trtem t. A gyors kreim kzl egy sem volt j, mert volt egy kisebb gondom a piltaflkvel. Az utols hossz etapomon viszont megfelel volt a gumikops mindkt keverken, s most sok adat vr elemzsre, hogy holnapra javulni tudjunk.
Marcus Ericsson (21/22)
22 krt tettem meg az els szabadedzsen, ez ers kezds. Elvgeztk a tervezett programot. A f problmt a tapads jelentette szmomra – az els trningen a kemny gumit hasznltam, ez prostva a hideg aszfalttal nagyon alacsony tapadst eredmnyezett, ezrt a fktvokon vatosan kellett mennem. De ez nyilvn a felgumizds mrtknek nvekedsvel javulni fog. A msodik gyakorls elejn tlkormnyzott volt az aut, fleg a gyors kanyarokban, ezrt vltoztattunk a belltsokon, s msodszorra jobb lett, mikor aerodinamikai kirtkelseket vgeztem. Az utols fl rban kzepes keverkre vltottam, hogy hossz etapot fussak. A gyors krmn nem tudtam tiszta krt autzni, ezrt nem mrvad az eredmnyem. Vannak jtsaink, amik nem mkdnek, gyhogy holnapig vltoztatunk rajta, de lesz erre bven idnk a harmadik edzsen s a kvalifikcin.
|