A versenyzk pnteki nyilatkozatai Szahrbl
A5.hu 2014.04.04. 23:29

Hogyan vlekednek a versenyzk a sajt s csapatuk teljestmnyrl? Elgedettek vagy csaldottak? Versenyzi nyilatkozatok.
RED BULL
Sebastian Vettel (10/7)
Ma nem volt problmnk az autval. Mg mindig sokat kell tanulnunk, mr ami a megbzhatsgot s a belltsokat illeti, ezrt fontos, hogy minl tbb idt tlthessnk hibk nlkl a plyn.
Daniel Ricciardo (14/4)
A msodik szabadedzs jobban sikerlt. Az elsn jtszottam pr dologgal, de csak estre sikerlt javulni. Tovbbi munka vr rnk. sszessgben nem volt rossz a mai nap, de van hova fejldni.
MERCEDES
Nico Rosberg (2/2)
Ma remek tesztnapot zrtunk. gy tnik, hogy tiszta temp tekintetben gyorsnak tnnk, s a msodik szabadedzs tern egy j hossz etapot is teljestettem. Szval elgg magabiztos vagyok az elttnk ll htvge kapcsn. Nagyon ms este vezetni, mivel a plya addigra jelentsen lehl. Sok mindent megtudtunk az j krlmnyek kztt, s mg gy is elg jl szerepeltnk. Nagyszer volt biztat hreket hallani ma Michael Schumacherrl. Az egsz paddock nagyon rl neki. Remlem, hogy tovbb javul az llapota.
Lewis Hamilton (1/1)
Elg j nap volt ez a szmunkra. Az aut kezdettl fogva remek volt, gy tbb idt tlthettnk a gumik tapadsnak nvelsvel. A lgyak klnsen jl mkdtek, s jelents eltrst tapasztaltunk kridk tern a kt keverk – a lgy illetve a kzepes gumik – kztt. Ma a msodik szabadedzsre fkuszltunk, mivel a kt edzs kztt elg nagy klnbsg volt az idzts s a krlmnyek szempontjbl. A kulcs az volt, hogy a vltozsok nyomn ne mdostsunk tl sokat a belltsokon, s egszen jl meg is valstottuk. Remek volt a reflektorfnyben autzni: a plya jszaka mg jobban nz ki, lthatsgi aspektusbl pedig nem sok dolog vltozik. Igazbl rlk annak, hogy hvsebb krlmnyek kztt is vezethetek. Mint mindig, most is van mg nhny trkk, amivel javthatunk az autn. sszessgben viszont elgedett vagyok. A msodik szabadedzs utn hallottam az j hrt Michael Schumacherrl. Mindannyian gondolunk r s a csaldjra.
FERRARI
Fernando Alonso (3/3)
Sok nappali futam utn tnyleg furcsa itt vezetni a sttben, br ez nem sokban klnbzik a tbbi jszakai versenytl, gy csak hozz kell szoknunk. Ilyen szempontbl hasznos volt a mai nap, fleg a msodik szabadedzs, jobban megismerhettk az abroncsok s az aut viselkedst. Br sokat autztunk itt a tli tesztek sorn, most olyan, mintha, a semmibl kellene jrakezdeni s alkalmazkodni kell a klnbz plyakrlmnyekhez is. Ismerjk az erssgeinket s azokat a terleteket is, amelyeken fejldnnk kell, viszont nem szabad tlreaglnunk a teljestmnyklnbsget. Jelenleg folyamatos fejldsre van szksgnk, mikzben figyeljk a megbzhatsgot. Ez az els pr futamon hasznos pontokat hozott a konyhnkra, ami mindig jl jn.
Kimi Rikknen (6/14)
sszessgben nehz napunk volt, mert nem reztem magam jl az autban egyik edzsen sem. Az elsn megtttem a padllemezt a 4-es kanyar rzkvn, gy be kellett mennem a boxba. A csapat kivl munkt vgzett, mert rvid idn bell vissza tudtak kldeni a plyra, ksbb viszont gondom akadt a fkekkel, szval nem tudtam teljesteni a programot. A msodik edzsen a Pirelli keverkeire sszpontostottunk s a lgy gumival mindenkpp jobban boldogultunk, mint a kzepessel. Most elemeznnk kell a mai adatokat, klnsen azokat, amelyek a plya nappalrl jszakra val vltozsval kapcsolatosak. Meg kell prblni fejldni az idmrre s a versenyre.
LOTUS
Romain Grosjean (19/18)
Ma sokat tanultunk az autrl, ami nyilvn segt elrbb lpni. A msodik trningen volt egy hibm, amit ki kellett vizsglni, gyhogy kicsit frusztrlt az idvesztesg, mivel biztos vagyok benne, hogy tovbb javultam volna. rdekes volt egy gyakorlst a meleg, fnyes dlutn folyamn futni, mg a msikat stteds utn teljesteni. Holnap nagyon sok munknk lesz.
Pastor Maldonado (16/17)
Vgre megbzhat volt az aut, gy sokat tudtunk dolgozni. Szmos alkatrszt teszteltnk, tbb dolgot kirtkeltnk. Az este folyamn vtettem egy kisebb hibt, amikor a kerkvet felreptett. Szerencsre nagy krt nem okoztam vele, s tudtam folytatni a gyakorlst. Mr vrom a holnapot, hogy kiderljn, mire vagyunk kpesek.
MCLAREN
Jenson Button (5/6)
Este s dlutn nagyon klnbztek a krlmnyek. A fktvokon s a cscspontok tekintetben nem volt sok vltozs, a kulcsfontossg klnbsg az alacsonyabb leveg- s plyahmrsklet volt. Ahogy arra szmtani lehetett, a msodik trning hvsebb aszfaltjn sokkal nehezebb volt felmelegteni a gumikat, de msrszrl nem is koptak annyira, ami j kis kompromisszum. A helyzet mindenki szmra ugyanaz volt, de mg mindig van klnbsg kztnk s a leggyorsabb autk kztt – igazbl a Mercedesen kvl szerintem senki nem elgedett az autjval - szval sok munka vr mg rnk. De olyan kemnyen nyomjuk, amennyire csak lehet s ledolgozzuk a htrnyt.
Kevin Magnussen (7/9)
Ma sikerlt teljesteni a tervezett programot, s gy tnik, hogy az autnk jl megy ezen a plyn. Azt rzem, hogy remek a kocsink, de nyilvn tl korai lenne ezt kijelenteni. Sebessg tern termszetesen nem vagyunk pariban a leggyorsabb autkkal, de szerintem tbb eslynk van ledolgozni htrnyunkat a hvsebb leveg s plyahmrsklet miatt, mint mshol. Eltekintve a leggyorsabbaktl gy fest, hogy a mezny sszerzdott. Ha ez gy marad, akkor lehetsgnk nylik arra, hogy j helyre kvalifikljuk magunkat holnap. Ez pedig azt jelenten, hogy j esllyel indulnnk a vasrnapi pontszerzsrt. De mg az elejn jrunk a htvgnek, megltjuk, mi lesz.
FORCE INDIA
Nico Hlkenberg (4/13)
Elg j napunk volt. Nem tettem meg tl sok krt, de amikor a plyn voltam, akkor egsz jl teljestettem. Az els edzs nem volt valami reprezentatv, mert a verseny ksbb kezddik, szval eltr krlmnyekre szmthatunk. A msodik mr valsabb volt – gy tnt, rendben vagyunk. Komfortosan reztem magam az autban, s csak nhny aprbb mdostst kell eszkzlnnk a belltsokkal. Szerintem j kiindulpontrl vrjuk a folytatst.
Sergio Prez (9/10)
Pozitvan zrtuk a napot, az egsz programunkat letudtuk, s elgedettek vagyunk az autval, fleg a kemnyebb keverken. Sikerlt hossz etapokat is futnom, ez sok elemezni val adattal szolglt. Ks dlutn s az este kztt sokat vltoztak a krlmnyek, de erre szmtottunk. Igyeksznk javtani az autn, de a mai munknkkal is elgedettek lehetnk.
SAUBER
Adrian Sutil (15/15)
Ma az els trningen klnbz belltsokat tesztelhettnk, ami j volt. J vlaszts erre a plyra a kzepes s lgy abroncsokat hozni. A msodik szabadedzs az alacsonyabb hmrsklet miatt rdekes volt, hasonl lesz a helyzet a holnapi kvalifikcin. ltalnossgban vve j volt a tapads. A hidegebb hmrsklet miatt nem melegedtek tl a gumik, de hts abroncsoknak kihvst jelent a plya. A hvsebb krlmnyek jk, profitlhatunk bellk a versenyen is. Este kzepes s lgy keverkekkel is megtehettk a rvid etapokat. Ksbb aztn lellt a motor s a ngyes kanyarnl kellett leparkolni a kocsit. Emiatt lemaradtak a hossz etapok. Prbltunk jra kimenni a plyra, de mr nem volt r idnk.
Esteban Gutirrez (-/16)
sszessgben rendben van az aut balansza, ami j jel. Jnak tnik a kocsi. Van mg munknk a vltval. Sok zemanyaggal mg kicsit lassak vagyunk az egyenesben. A kanyarokban viszont nem tnik nagynak a lemaradsunk. A finombelltsokon mg dolgoznunk kell, s tanulmnyoznunk kell a plya hmrsklett, mivel ez nagyon ms itt, mint Melbourne-ben vagy Sepangban volt. Teljesen eltren melegednek itt fel a gumik.
Giedo van der Garde (18/-)
Nem volt rossz a szabadedzs. Elg rg ltem autban – a legutbbi versenyem a Brazil Nagydj volt, azta nem kerltem kocsiba. Elszr kicsit szenvedtem, mivel az aut teljesen ms, mint amilyen tavaly volt. A vezetsmd, az ls pozcija, a kormny – ez minden eltr. Azonban krrl krre fejldtem. Mg a msodik szett gumival is sokat javultam. Elgedett vagyok azzal, ahogy a trning zajlott, figyelembe vve, hogy az j motorokkal is most mentem elszr. Az eddigiek alapjn boldog vagyok. Remlem, dolgozhatunk a visszajelzseimmel. J bemelegts volt ez a kvetkez htre, mikor kapok egy teljes tesztnapot. Ma csak 20 krt teljestettem. A teszt alatt remlhetleg mg tbbet dolgozhatunk, s fejleszthetjk a kocsit.
TORO ROSSO
Jean-ric Vergne (12/12)
Nem volt rossz pnteknk, habr kezdetben nem mkdtt tkletesen az aut. sszessgben javultunk a msodik edzsre. Biztos vagyok benne, hogy holnapra jabb elrelpseket tesznk. Alaposan tanulmnyozni kell az adatokat a harmadik edzsig. Magabiztos vagyok afell, hogy mg tbbet ki lehet hozni az autbl, gyhogy ez biztat kezds volt.
Daniil Kvyat (8/8)
sszessgben j napot zrtunk, mivel sok krt tudtam megtenni, s nem voltak nagyobb problmk. Elszr vezettem mestersges fnyben, nagyon tetszett. sszehasonltva a kt gumit, a lgy sokkal gyorsabb a kzepes keverknl, de este ltalnossgban vve is gyorsultunk, mert ahogyan lement a Nap, cskkent a hmrsklet. Most adatelemzs kvetkezik a mrnkeimmel, s remlem, ers teljestmnnyel rukkolunk el a htvge tovbbi rszben.
WILLIAMS
Felipe Massa (11/5)
J napunk volt annak ellenre, hogy nem tltttnk sok idt a plyn. Az elszezoni tesztek alkalmval eleget futottunk, szval ma nem a tanulsra koncentrltunk, csak a finomhangolsra. Szerencsre az aut nem sokat vltozott azta, hogy itt jrtunk, de a vetlytrsak ktsgkvl felzrkztak. Az aut rendben van, s azt gondolom, versenykpesek lehetnk – remlhetleg jobban, mint Malajziban. Mg mindig van min dolgozni, de pozitv rzsekkel vrom a folytatst.
Valtteri Bottas (11)
Rvid napom volt, mivel az els edzsen Nasr vezetett helyettem. Remekl dolgozott, visszahozta egyben az autt, s teljestette a programot. Ma inkbb rvid etapokat mentem, hiszen a tli teszteken eleget hajtottam az autt ezen a plyn. A finomhangolsra figyeltnk, s holnap mg tovbb fejldhetnk. Rszemrl pozitv nap volt, de mg van mit dolgoznom holnapig.
Felipe Nasr (13)
Nagyon lveztem a trninget, mivel rgta nem ltem az autban. Egy kis idbe telt, mire jra F1-es zemmdba kapcsoltam. A teszthez kpest szmomra jdonsg, hogy minden aut egyszerre volt a plyn. Az aszfalt llapota mg javulni fog, mert eddig kicsit szenvedtnk a tapadssal, de ez egyformn vonatkozik mindenkire. Keveset tudtunk meg ezrt a mai edzsbl, mivel mg nagyon sokat fognak vltozni a krlmnyek. n azonban sokat tanultam a szabadedzs menetrl, hogy mit vrhatok. Gyakoroltam az indulst s a kerkcsert is, ezek remek tapasztalatok szmomra. Mr vrom a kvetkez lehetsget.
MARUSSIA
Jules Bianchi (17/19)
Szerintem a mai teljestmnynkben j jeleket lthatunk. Ez alapjn azt gondolhatjuk, hogy sikerlt jobban megrteni a csomagunkat Malajzia ta. A lgy gumikon futott etap jnak tnt. Vrjuk, hogy holnap kicsit jobban megvizsgljuk a kocsi teljestmnyt. Termszetesen korn vget kellett vetni a napnak, hogy utnajrjunk Max fktrcsa-problmjnak. De remlem, hogy ennl tbb gonddal mr nem tallkozunk a htvgn.
Max Chilton (20/20)
Nem ilyen gyakorlsi s felkszlsi napot terveztnk, de azrt tudtunk fejldni. Fleg a msodik szabadedzs elejn elg gretesnek tnt a helyzetnk. pp elkezdtk a hossz etapot, mikor reztem valamit az aut bal elejn, s megprdltem. gy tnt, a fktrcsval van problma, s igazam volt. Ma este ezt alaposan meg kell vizsglnunk. rdekes visszatrni ide az elszezoni tesztek utn, de a reflektorfnyek kicsit ms dimenziba helyeztk az egszet. Szeretem az jszakai futamokat.
CATERHAM
Kamui Kobayashi (21)
Mivel az els edzsen nem mentem, mr nagyon vrtam, hogy jra az autba lhessek. Megbzhatbbak lettnk, s ez segtsgnkre lesz a htvge tovbbi rszben. Az aut rendben volt, de az sszes kanyarban alulkormnyozott volt. A msodik prblkozsra, mdostsok utn javult a helyzet valamicskt, de gy jobban blokkoltak az els kerekek, szval nem igazn tudtam j fktvokat venni. A lgy gumikon jobban ment az aut. Az els gyors krben a lgy gumikon forgalomba kerltem, s el kellett emelnem a lbam a gzrl a srga zszlk miatt a 4-es kanyarnl a kvetkez nekifutsomnl. Benne maradt teht pr tized, s nem is sikerlt javulni, mert utna mr a hossz etapra koncentrltunk. Az rendben volt, s elszr a szezonban j sok megtett krrel zrtuk a pnteket. Most a szoksos pnteki adatelemzs kvetkezik, s biztos vagyok benne, hogy javulunk holnapra.
Marcus Ericsson (22/22)
Rendben zajlott az els szabadedzs. Lecserltk a hts szrnyat kezdsknt, hogy adatokat gyjtsnk, majd elkezdtnk a futamra kszlni. A hajtslnc kezelhetsge folyamatosan javult. Ami a balanszot illeti, tlkormnyzottsggal kzdttem a gyors kanyarokban, a lassabbakban viszont alulkormnyozott volt az aut. Vltoztattunk a hasmagassgon, s nhny mechanikai mdostst is eszkzltnk, ezeknek ksznheten az edzs vgre j irnyba haladtunk e tren. A msodik trningre tovbb vltoztattunk a belltsokon, s gy reztem, jobb a tapads, fleg a temps rszeken. Viszont nem igazn volt er az autban, gy nem tudtam nagyon nyomni neki. Hol meglendlt az aut, hol nem, szval nem igazn lttam elre, mi fog ppen trtnni, ha rlpek a gzra. Sajnos minden krben htrltatott ez a problma, gyhogy az utols krk nem mrvadak a teljestmny szempontjbl. Az edzst egy hossz etappal fejeztk be, amit lgy keverken kezdtem. Elg j volt a kops mrtke, de tovbbra sem tudtam taposni a gzt az emltett gond miatt. A leints eltt kb. 5 perccel le is llttatta velem a csapat az autt az erforrs meghibsodsa miatt. A Renault utna fog jrni, mi trtnt. Szerencsre csak a vgn jelentkezett a problma, gyhogy sszessgben sokkal jobb pnteket zrtunk, mint eddig. Sok munka vr rnk, de jobban rzem magam, mint Ausztrliban vagy Malajziban. Holnapig javulni szeretnnk a gyjttt adatokra tmaszkodva.
Robin Frijns (21)
J, hogy megvolt az els pnteki szabadedzsem. Ez volt a csapat els olyan trningje a szezonkezds ta, amikor nem tkztnk hibba. 35 krt teljestettem, ez maximlisan megfelel a terveinknek. Vgig a vasrnapi futamra kszltnk, a Renault-val kzsen dolgoztunk a hajtslncon, nem igazn foglalkoztunk a kridkkel. Az aut balansza fejldtt azta, hogy utoljra itt vezettem az elszezoni tesztek alkalmval. Az is vilgos, hogy a Renault ugyancsak elrelpseket tett. Mr Malajziban megmutattuk, hogy a versenytempnk ers. A belltsok optimalizlsval mg jobb lesz az aut. Az els tesztnapon, jv kedden jbl autba lk. Akkor a Pirellivel fogunk dolgozni, s ha akkor is ilyen j lesz a megbzhatsgunk, akkor segteni tudjuk ket a fejlds tjn.
|