Alonso megszerezte első 2013-as győzelmét Sanghajban
A5.hu 2013.04.14. 10:53

A rajtsorrend fordítottja lett a befutó a Kínai Nagydíjon, Fernando Alonso nyert, mögötte Kimi Räikkönen és Lewis Hamilton végeztek a száraz pályán vívott küzdelemben.
Száraz, meleg idő fogadta vasárnap a mezőnyt a Kínai Nagydíjon, a piros lámpák kialvásakor a levegő 22, az aszfalt hőmérői 33 fokot mutattak. Mark Webber a 22. rajtkocka helyett a boxból való rajtolást választotta, mert a parc ferméből kihozták az autóját a futam előtt - beállításain módosítottak, valamint kicserélték a váltóját.
A rajtnál Lewis Hamilton megtartotta elsőségét, Fernando Alonso követte, a másik Ferrarival Felipe Massa feltört a 3. helyre. Adrian Sutil kitessékelte a pálya szélére csapattársát, Paul di Restát a 13-as kanyarnál, aki így pozíciókat veszített, Sergio Pérez mögé esett vissza.
Négy kör elteltével úgy tűnt, az élen álló brit abroncsai nem bírják a strapát, rövid időn belül Alonso és Massa is megelőzte, és Kimi Räikkönen ugyancsak támadásba lendült. A Mercedes mindkét versenyzőjét kihívta a 6. körben, nem tartották fel egymást. Még ugyanebben a körben Sutil élhetett át meleg pillanatokat - Estean Gutiérrez a 14-es kanyarban elvétette a féktávot, ezáltal beleszállt az előtte autózó németbe. A Force India pilótája visszatért a boxba törött hátsó szárnnyal, és miközben a szerelők felmérték a kárt, az autó hátulja lángra kapott - mindkét versenyzőnek fel kellett adnia a küzdelmet.
Az első kerékcserék után Nico Hülkenberg és Sebastian Vettel álltak az élen. Az első hét rajtkockából induló autón lágy gumi volt a futam első, rendkívül rövid etapjában. Button, Vettel, Hülkenberg a szabályok értelmében választhattak abroncsot a rajthoz, ők a közepes keverékkel kezdtek, mint ahogyan Di Resta, Pérez, Bottas és Vergne is.
Az élről együtt állt ki a két német 15 kört elteltével, a Sauber jobb hátsó kerekét nem sikerült könnyen helyére tenni, helyet cseréltek a boxutcában. Közben a pályán Mark Webber túl messziről próbált meg egy előzési manővert indítani a 8. helyezett Vergne Toro Rossójával szemben, megsérült a Red Bullja, vissza kellett hajtania a boxba egy új orrkúpért, de a következő körben az ausztrál elhagyta a jobb hátsó kerekét, így a tegnapi vesszőfutását folytatva ki kellett szállnia a harcból.
Nem sokra rá Pérez nem hagyott elég helyet a mögötte érkező Räikkönennek, a finn lekoccolta Lotusával a McLarent . Az orrkúp csúcsa sérült kisebb mértékben, ezzel úgy érezte, pályán tud maradni, a sportfelügyelők pedig versenybalesetnek minősítették a történteket. A csapatrádión csak annyit kérdezett az eset után a 2007-es világbajnok, hogy „mi a fene folyik itt”?
Rosberg egymás után kétszer is járt a boxban, majd a következő körben beparkolt a garázsba. Az élről Alonso a 24. körben állt ki második kerékcseréjére, a mögötte álló Button két kiállásos taktikán volt, így a spanyollal egy időben még csak az első boxkiállását teljesítette.
Az élen a többség által futott taktika szerinti 3. kerékcserékre eltérő időben került sor, mindenesetre Alonso eddigre kiautózott egy megfelelő előnyt ahhoz, hogy a Ferrarival visszatérjen az első pozícióba az utolsó kiállás után. Az élen bő tíz körrel a vége előtt a következőképpen alakult a sorrend: Alonso, Vettel, Button, Räikkönen, Hamilton. A Red Bull németjére és a McLaren britjére az eltérő stratégia miatt még várt a lágy gumis etap. A finn és a 2008-as világbajnok egyébként úgy cserélt helyet, hogy a Lotus előbb kihozta Räikkönent.
A 45. körben mind az Ausztál Nagydíj győztese, mind Hamilton elment Button mellett. Vettel a lágy gumin nagyot hajrázott, Hamiltont üldözve a pódium legalsó fokáért, azoban a mercedeses meg tudta tartani a 3. helyet Alonso és Räikkönen mögött.
A versenyben futott leggyorsabb kör 1:36.808, Vettel nevéhez fűződik, az 53. körben jegyezte, 3 körrel a vége előtt, lágy keveréken.
A vb-pontversenyben a legjelentősebb változás, hogy Fernando Alonso és Mark Webber helyet cserélt egymással, aminek valószínűleg a spanyol örül jobban, mivel ő a 6. pozícióból felugrott a 3.-ra, míg az ausztrál a dobogó alsó fokáról zuhant vissza. Alonso lemaradása jelenleg kilenc pont a listavezető Vettelhez képest, a 2. pozíciót elfoglaló Räikkönené pedig mindössze három.
Kínai Nagydíj, verseny:
Poz Versenyző Csapat Idő
01. Alonso Ferrari 1h36:26.945
02. Raikkonen Lotus-Renault + 10.100
03. Hamilton Mercedes + 12.300
04. Vettel Red Bull-Renault + 12.500
05. Button McLaren-Mercedes + 35.200
06. Massa Ferrari + 40.800
07. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 42.600
08. Di Resta Force India-Mercedes + 51.000
09. Grosjean Lotus-Renault + 53.400
10. Hulkenberg Sauber-Ferrari + 56.500
11. Perez McLaren-Mercedes + 1:03.800
12. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1:12.600
13. Maldonado Williams-Renault + 1:33.800
14. Bottas Williams-Renault + 1:35.400
15. Bianchi Marussia-Cosworth + 1 kör
16. Pic Caterham-Renault + 1 kör
17. Chilton Marussia-Cosworth + 1 kör
18. van der Garde Caterham-Renault + 1 kör
Leggyorsabb kör: Vettel, 1:36.808
Kiesők:
Versenyző Csapat Kör
Rosberg Mercedes 22
Webber Red Bull-Renault 16
Sutil Force India-Mercedes 6
Gutierrez Sauber-Ferrari 5
|