Alonso Webber eltt nyerte a kaotikus silverstone-i idmrt
A5.hu 2012.07.07. 23:12

Fernando Alonso hossz id utn pole pozcit szerzett a Ferrarinak a Brit Nagydj idmr edzsn, amelyet az ers eszs miatt a Q2-ben lelltottak, s csak msfl ra utn indtottk ismt tjra. A spanyol mell Mark Webber sorakozhat fel a 2. helyre a rajtrcson, mgttk pedig Michael Schumacher vgzett.
A Q2-t mg majdnem a falban vgezte, az idmr leintst kveten mgis rlhetett Fernando Alonso, aki a 2010-es Szingapri Nagydj utn elszr lltotta pole pozciba a Ferrarit. Silverstone-ban az idei v els ess kvalifikcijt lthattuk, amelyet a plyn ll rengeteg vz miatt egy s fl rra le is lltottak.
A Q1-ben mg megfelelek voltak az intermediate gumik a piltk szmra, akik azonnal kihajtottak, s szinte kivtel nlkl a teljes 20 percet vgigvezettk, hiszen nem tudhattk, javulni vagy romlani fognak-e a krlmnyek. A plya vgl egyre jobb llapotba kerlt, gy sorra vltogattk egymst a versenyzk az len. A vgn a kt Sauber a slick gumikkal is megprblkozott, az azonban mg tl mersz vllalkozsnak tnt. Annl is inkbb, mert az utols percekre ismt jobban rkezdett az es, aminek az addig ers krt futni nem tud Jenson Button ltta krt. Az utols szektor ekkor mr tl vizes volt az interek szmra, radsul a clegyenesben megprdl Timo Glock miatt srga zszlt is lengettek, gy Button kptelen volt javtani, s a hat szoksos pilta mellett lett az els szakasz hetedik kiesje.
A Q2-re mr annyit romlottak a plyaviszonyok, hogy mindenki szmra egyrtelmv vlt, az extrm esgumik bizonyulnak a j vlasztsnak. Az egyre tbb viztfolyssal tarktott aszfalttal azonban mr ezek az abroncsok sem tudtak maradktalanul megkzdeni, gy tbben, kztk Michael Schumacher is elhagyta nhnyszor a plyt, Fernando Alonso pedig egyszer a falba csapdstl mentette meg Ferrarijt. Egyre rosszabbak lettek a ltsi viszonyok s tarthatatlann vltak a krlmnyek, gy a versenyirnyts 6 perccel s 19 msodperccel a Q2 vge eltt elhvta a piros zszlkat a plya krl, ideiglenesen lelltva ezzel az idmrt.
Sokig bizonytalan volt, hogy az albbhagyni nem akar es mellett mikor folytatdhat a kzdelem, s sokakban mr az is felmerlt, hogy msnapra toldhat a kvalifikci befejezse. Az FIA folyamatosan igyekezett felmrni a plya llapott, s az es enyhlse utn, msfl rval a lelltst kveten ismt engedlyt adtak a krzsre.
Ekkor mg mindig az esgumik voltak az idelisak, m a kridk mr jelentsen jobbak voltak a Q2-ben korbban fellltottakhoz kpest, gy szinte j kzdelem vette kezdett. A ht kies kztt a mercedeses Nico Rosberg neve volt a legnagyobb meglepets, mg csapattrsa, a Ferrarik, a Red Bullok s a Lotusok is tovbbjutottak a legjobb tzbe. Nos, a Lotus szmra nem lehetett olyan nagy az rm, hiszen Grosjean utols krn kicsszott s elsta autjt a kavicsgyban, megfosztva ezzel magt a folytats lehetsgtl.
A Q3-ra ismt javult a helyzet, s hamar vilgoss vlt, hogy az intermediate gumikon nyjtott teljestmny fog dnteni a sorrendrl. A sokig favoritnak tartott McLaren vesztette ezzel a legtbbet, hiszen Lewis Hamilton autjn szemmel lthatan nem mkdtek jl az abroncsok, s majdnem kt msodperces htrnnyal csak a 8. helyen tudott vgezni. Annl jobban mkdtek a Ferrarik, hiszen Fernando Alonso Mark Webberrel cserlgette sokig a tabella vezet helyt, mg vgl a spanyol kerlt ki gyztesen a kzdelembl, s fl tizedes elnnyel megszerezte az els rajtkockt a holnapi futamra. Webber lett a msodik, Schumacher pedig behozta a Mercedest a harmadik helyre. Mgttk Sebastian Vettel, a jl teljest Felipe Massa, Kimi Rikknen s Pastor Maldonado sorakoznak. A 9. helyen zr Nico Hlkenberg autjban vltt cserltek az idmr eltt, gy 5 hellyel htrbb kerl a rajtrcson, akrcsak a Valencibl bntetssel rkez Kamui Kobayashi, valamint Jean-ric Vergne, aki 10 helyes htrasorolsa kvetkezmnyeknt csak az utols pozcibl rajtolhat. Kivve, ha engedik rajthoz llni Charles Pic-et, aki nem teljestette a 107 szzalkos idlimitet a Q1-ben, radsul t helyes bntetst is hordoz, szintn vltcsere miatt.
Brit Nagydj, idmr:
Poz Versenyz Csapat Id Klnbsg
01. Fernando Alonso Ferrari 1:51.746
02. Mark Webber Red Bull-Renault 1:51.793 + 0.047
03. Michael Schumacher Mercedes 1:52.020 + 0.274
04. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1:52.199 + 0.453
05. Felipe Massa Ferrari 1:53.065 + 1.319
06. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1:53.290 + 1.544
07. Pastor Maldonado Williams-Renault 1:53.539 + 1.793
08. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:53.543 + 1.797
09. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1:54.382 + 2.636
10. Romain Grosjean Lotus-Renault id nlkl
Q2 kszbid: 1:56.931 Klnbsg **
11. Paul di Resta Force India-Mercedes 1:57.009 + 2.112
12. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1:57.071 + 2.174
13. Nico Rosberg Mercedes 1:57.108 + 2.211
14. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1:57.132 + 2.235
15. Bruno Senna Williams-Renault 1:57.426 + 2.529
16. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1:57.719 + 2.822
17. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1:57.895 + 2.998
Q1 kszbid: 1:47.105 Klnbsg *
18. Jenson Button McLaren-Mercedes 1:48.044 + 1.765
19. Vitaly Petrov Caterham-Renault 1:49.027 + 2.748
20. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1:49.477 + 3.198
21. Timo Glock Marussia-Cosworth 1:51.618 + 5.339
22. Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1:52.742 + 6.463
23. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1:53.040 + 6.761
24. Charles Pic Marussia-Cosworth 1:54.143 + 7.864
107%-os id: 1:53.718
* Klnbsg a leggyorsabbhoz kpest a Q1-ben
** Klnbsg a leggyorsabbhoz kpest a Q2-ben
|