Massa átengedte Alonsónak a hockenheimi győzelmet
A5.hu 2010.07.25. 15:58
Fernando Alonso nyerte meg a Német Nagydíjat, miután a Ferrari burkoltan megkérte Felipe Massát, hogy engedje át a vezetést a pontversenyben jócskán előrébb álló spanyolnak. Lewis Hamilton 4. helyével a tabella élén maradt.
Ellentmondásos győzelmet aratott Fernando Alonso Hockenheimben, a spanyol ugyanis azért szelte át elsőként a célvonalat, mert a Ferrari virágnyelven utasította az addig vezető Felipe Massát, hogy engedje el maga mellett csapattársát.
A maranellói duó már a rajtnál az élre állt, és esélyt sem hagyott a pole-ból induló Sebastian Vettelnek, aki a dobogó legalsó fokára állhatott fel. Negyedik helyével Lewis Hamilton nem csupán megőrizte vezetését a tabella élén, de még növelte is előnyét, mivel egy hellyel megint megelőzte csapattársát, Jenson Buttont.
Mark Webbernek ezúttal meg kellett elégednie a 6. hellyel, mert a rajtnál Hamilton, később pedig Button is elment mellette, és rakoncátlankodó motorja miatt később vissza kellett vennie a tempóból. Az utolsó pontszerző helyeken Robert Kubica, a Mercedes párosa, valamint Vitalij Petrov végzett.
A rajtot a 3. kockából induló Massa kapta el a legjobban, és a brazil kezére játszott az is, hogy a pole-ból elrugaszkodó Vettel leginkább azzal volt elfoglalva, hogy sikerüljön maga mögött tartania Alonsót. Miközben ők ketten kakaskodtak, Massa nevető harmadikként az élen fordult el az 1-es kanyarban, Vettelt ráadásul a spanyol is faképnél hagyta.
A másik Red Bull-os Webbernek sem sikerült jobban a start, Hamilton ugyanis kihasználta, hogy az egyenesben sokkal gyorsabb volt McLarenje, és még a hajtű előtt megelőzte riválisát. Eközben a mezőny végén is ment az adok-kapok, Jaime Alguersuari például megtorpedózta Toro Rossó-s csapattársát, Sébastien Buemit, akinek leszakadt a hátsó szárnya, és fel kellett adnia a futamot.
Az élen Massa meggyőző tempót diktált a szuperlágy gumikon, és már a 3. körre 1.5 másodperces előnyt épített fel Alonsóval szemben, a kettejük közti különbség a boxkiállásokig nem is csökkent ez alá. A kerékcseréket Vettel nyitotta meg a 13. körben, aki Kubica elé visszatérve próbált előnyt szerezni friss gumijaiból, a ferrarisok azonban a következő két körben követték a német példáját, így az első három helyen nem változott semmi.
Legalábbis miután a maratoni első etapot teljesítő Button a 23. körben szintén kiállt. A brit a lehető legtovább akarta kiélvezni a szuperlágy gumikból fakadó előnyöket, és taktikája bevált, mert Webber elé tért vissza a pályára. Silverstone-hoz hasonlóan azonban Michael Schumacher megint rosszul jött ki a kerékcserékből, a 8. helyről kiálló németet Kubica és Nico Rosberg is megelőzte.
Ahogy arra számítani lehetett, Massa igencsak küszködött a kemény keverékű gumikkal, többször elfékezte magát, Alonso pedig a 20. körben már 0.4 másodpercre is megközelítette őt. A spanyol azonban saját erőből nem tudta lehagyni csapattársát, és ahogy a brazil gumijai kezdtek bemelegedni, úgy nőtt ismét a kettejük közti különbség.
Massa tíz körön belül 3 másodpercre növelte előnyét, ekkor azonban Alonso rákapcsolt, és a 40. körtől folyamatosan 1 másodpercen belül üldözte csapattársát. Bár a harmadik helyen haladó Vettel nem jelentett rájuk veszélyt, a Ferrarinál elérkezettnek látták az időt, hogy a bajnokságot szem előtt tartva belenyúljanak a versengésbe.
A 48. körben burkoltan arra kérték Massát, engedje el Alonsót maga mellett, és a brazil ennek azonnal eleget is tett. A leintésig a sorrend már nem változott, a kétszeres világbajnok mintegy 4 másodpercet vert Massára, és Vettel dobogós helye sem forgott már veszélyben.
Diadalának köszönhetően Alonso újra visszatért a vb-esélyesek közé, lemaradása immár kevesebb, mint egy győzelemnyi, 24 pont az éllovas Hamiltonnal szemben. A britet 14 pontos hátrányban továbbra is Button követi, míg a Red Bull versenyzői közé ismét egyenlőségjel került, Webber és Vettel 136-136 egységgel állnak a tabella 3-4. helyén.
Mivel az osztrák csapat megint nem tudta kihasználni a McLaren gyengélkedését, Silverstone-hoz hasonlóan ismét csupán egyetlen pontot faragtak hátrányukból az immáron 300 egységet számláló wokingiakhoz képest.
Német Nagydíj, verseny:
1. Alonso Ferrari 1h28:38.866
2. Massa Ferrari + 4.196
3. Vettel Red Bull-Renault + 5.121
4. Hamilton McLaren-Mercedes + 26.896
5. Button McLaren-Mercedes + 29.482
6. Webber Red Bull-Renault + 43.606
7. Kubica Renault + 1 kör
8. Rosberg Mercedes + 1 kör
9. Schumacher Mercedes + 1 kör
10. Petrov Renault + 1 kör
11. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1 kör
12. Barrichello Williams-Cosworth + 1 kör
13. Hulkenberg Williams-Cosworth + 1 kör
14. De la Rosa Sauber-Ferrari + 1 kör
15. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1 kör
16. Liuzzi Force India-Mercedes + 2 kör
17. Sutil Force India-Mercedes + 2 kör
18. Glock Virgin-Cosworth + 3 kör
19. Senna HRT-Cosworth + 4 kör
Leggyorsabb kör: Vettel, 1:15.824
Kiesők:
Pilóta Csapat Kör
Kovalainen Lotus-Cosworth 58
Di Grassi Virgin-Cosworth 51
Yamamoto HRT-Cosworth 20
Trulli Lotus-Cosworth 4
Buemi Toro Rosso-Ferrari 2
|