Webber dominált, Hamilton kiesett Barcelonában
A5.hu 2010.05.09. 17:29
Mark Webber győzelméhez egy pillanatra sem férhetett kétség a Spanyol Nagydíjon, de ellenfeleit pechsorozat sújtotta: Sebastian Vettel egy laza kerékkel bajlódott, akárcsak Melbourne-ben, Lewis Hamilton pedig hiába férkőzött be a Red Bullok közé, 2 körrel a leintés előtt defektet kapott.
Fölényes rajt-cél győzelmet aratott Mark Webber a Spanyol GP-n, a Red Bull kettős diadala azonban elmaradt, mivel Sebastian Vettelen kerékhiba formájában újfent kifogott a technika ördöge, ráadásul korábban Lewis Hamilton meg is előzte.
A McLaren ásza mégsem állhatott dobogóra, mivel két körrel a leintés előtt egy defekt megfosztotta a 2. helytől. Ez végül az otthon versenyző Fernando Alonso ölébe hullott, míg a dobogó legalsó fokára végül Vettel állhatott fel.
Michael Schumacher 4. lett a frissített Mercedesszel, miután kivédte a hibás műszerfallal küszködő Jenson Button támadásait. A McLaren versenyzője így is megtartotta 1. helyét a pontversenyben, 3 ponttal Alonso, tízzel Vettel és tizenhéttel a tabellán négy pozíciót ugró Webber előtt.
Az ausztrál ezúttal nem követte el azt a hibát, amit Malajziában, ahol a pole pozícióból az első kanyarban átengedte a vezetést csapattársának. Webber most határozottan becsukta a kaput Vettel előtt, míg mögöttük Hamilton, Alonso, Vettel és Schumacher között sem változott a rajtsorrend.
Robert Kubica viszont összekoccant Nico Rosberggel a 3-as kanyar hosszú ívén, amiből Felipe Massa, Adrian Sutil és Jaime Alguersuari húzott hasznot. Még rosszabbul járt Bruno Senna, aki már az 1-es kanyarban a gumifalba csapta Hispaniáját.
Folytatódott Sébastien Buemi és Pedro de la Rosa pechsorozata is: a svájci az 1-es kanyar féktávján belerohant a Sauberbe, és bár úgy tűnt, hogy a spanyol egy defekttel megúszta, kiderült, hogy megsérült az autója, így kiesett. Buemit később hidraulikai hiba formájában érte utol a végzete.
Webbert eközben fokozatosan szakadt el Vetteltől, Hamilton viszont tartani tudta a lépést a némettel, sőt a boxkiállások után meg is előzte, méghozzá annak dacára, hogy a 17. körben, egy körrel a Red Bull után kapott friss gumit.
Egyikük kerékcseréje sem ment zökkenőmentesen: mindkettejüknek elgurult a bal első kerékanyája, így szerelőiknek a tartalék légkulcshoz kellett nyúlniuk. Vettel azonban további három másodpercet veszített, mivel a boxutcai forgalom miatt nem tudták rögtön útjára engedni. Amikor Hamilton visszatért a pályára, fej-fej mellett haladtak, de Vettel az 1-es kanyarban inkább a bukótérbe kormányozta az autóját, mivel nem gondolta, hogy elférnek egymás mellett.
Vettel és Hamilton drámája
Az elrontott kerékcserék versenyét a Mercedes nyerte, a nyalókás ember ugyanis akkor engedte útjára Rosberget, amikor jobb első kerekén még dolgoztak a szerelők. A német hamar kapcsolt, megállt, és visszagurították, de elveszítte pontszerzési esélyét. Később nagy nehezen megelőzte Nico Hülkenberget, de csak 13. lett.
Csapattársának, Schumachernek viszont olyan jól sikerült a kiállás, hogy még előzött is. Az élmezőnyből ő és Massa kezdte a kiállások hullámát a 14. körben, míg a legtöbben, köztük Button két körrel később voltak kinn. A címvédő Schumacher mellé tért vissza a boxból, de a német határozottabb volt. Button egy darabig keményen támadta a hétszeres bajnokot, aki higgadtan verte vissza a támadásokat.
Az angol dolgát nehezítette, hogy működő műszerfal hiányában nem látta a fordulatszámot jelző fényeket, és emlékezetből kellett időzítenie a váltásokat. Hogy ne koptassa el gumijait, bő húsz kör után letett az előzésről, és másfél másodperccel Schumacher mögött ért célba.
Addigra a páros egy perces lemaradást halmozott fel a Webber, Hamilton, Vettel, Alonso négyesfogat mögött, amelynek tagjai durván egyforma tempót diktáltak. Schumacher és Button mögé idővel Massa is felzárkózott, de előzni ő sem tudott, bár bizarr módon kissé felgyorsult, amikor nekikoccant Karun Chandhok lekörözött autójának, és megrongálta Ferrarija első szárnyát.
Az indiai ezután Alguersuarival is összeütközött, amikor a spanyol a lekörözés közben hirtelen bevágott a Hispania elé, és letarolta annak első légterelőjét. Chandhok autója a szárnycsere után megadta magát, Alguersuari pedig áthajtásos büntetést kapott. Mivel nem sokkal korábban kifékezte Hülkenberget, végül ponttal zárta hazai futamát. Rubens Barrichello mögött ért célba, aki szombaton a Q1-ben kiesett, de a rajtkáoszt és korai kerékcseréjét kihasználva a versenyen előretört.
Vettel autója a 42. kör táján kezdett széthullani, amikor kiderült, hogy nem működik első szárnya állítható eleme, majd tíz körrel később annyira kilazult jobb első kereke, hogy ki is csúszott. Az extra kiállás után Alonso mögé, a 4. helyre tért vissza, de gondjai nem oldódtak meg, vissza kellett vennie tempójából, igaz, Schumacher nem veszélyeztette.
A dobogós helyet akkor kapta vissza, amikor a 65. körben a 3-as kanyarban kidurrant Hamilton bal első gumija, nem sokkal azután, hogy az angol megfutotta a futam leggyorsabb körét. A verseny után a McLarennél még nem tudták, hogy kopás vagy törmelék okozta a defektet.
Spanyol Nagydíj, verseny:
1. Webber Red Bull-Renault 1h35:44.101
2. Alonso Ferrari + 24.065
3. Vettel Red Bull-Renault + 51.338
4. Schumacher Mercedes + 1:02.195
5. Button McLaren-Mercedes + 1:03.728
6. Massa Ferrari + 1:05.767
7. Sutil Force India-Mercedes + 1:12.941
8. Kubica Renault + 1:13.677
9. Barrichello Williams-Cosworth + 1 kör
10. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1 kör
11. Petrov Renault + 1 kör
12. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1 kör
13. Rosberg Mercedes + 1 kör
14. Hamilton McLaren-Mercedes + 2 kör
15. Liuzzi Force India-Mercedes + 2 kör
16. Hulkenberg Williams-Cosworth + 2 kör
17. Trulli Lotus-Cosworth + 3 kör
18. Glock Virgin-Cosworth + 3 kör
19. Di Grassi Virgin-Cosworth + 4 kör
Leggyorsabb kör: Hamilton, 1:24.357
Kiesők:
Versenyző Csapat Kör
Buemi Toro Rosso-Ferrari 43
Chandhok HRT-Cosworth 28
De la Rosa Sauber-Ferrari 19
Senna HRT-Cosworth 1
Kovalainen Lotus-Cosworth 1
|