Argentína: rali, tangó, Evita
2006.04.26. 17:12
A Rali Világbajnokság hatodik fordulója, az Argentin Rali, következik a hétvégén ezúttal áprilisban. Ez a verseny nagyon különbözik az eddigiektől...
A Rali Világbajnokság hatodik fordulója, az Argentin Rali, következik a hétvégén ezúttal áprilisban. Ez a verseny nagyon különbözik az eddigiektől kanyargós, homokos, magaslati útjaival. Az időjárás itt fontos szerepet játszhat kiszámíthatatlanságával, hiszen előfordulhat napsütés, eső, köd vagy akár szél. Ez rizikóssá teszi a versenyt a résztvevők számára, de ami a nézőket illeti, az izgalom garantált. Az Argentin rali a versenynaptár egyik legizgalmasabb versenye, s mindenki kedvence. Így a tangó és Evita mellett a rali is Argentína része lett.
Az előző, Korzika rali és a 2005-ös Argentin rali győztese, a címvédő világbajnok Sebastien Loeb a mostani hétvége favoritja. Csapata, a Kronos Total Citroën három autót szállított el a távoli Cordobába. A három autóból kettő 2006-os specifikációjú és Sebastien Loeb, valamint Xavier Pons vezeti majd. Egy 2005-ös specifikációjú autót pedig Daniel Sordo számára állítanak csatasorba, amellyel a junior világbajnok pilóta Korzikán bronzérmes helyet szerzett, így hálálva meg a belé vetett bizalmat.
A rali útvonala ugyanaz maradt, mint az elmúlt években, hiszen a pilóták, nemkülönben a nézők nagyon kedvelik a változó terepet, a sok ugratót, a víztócsákon való átgázolást. Idén viszont az elmúlt évekkel ellentétben nem az argentin tél fogadja a mezőnyt, ezért havas szakaszok nem várhatók és az ősz kellemesebb és egyben szárazabb terepet nyújt majd. Ez nagyon poros pályákat eredményezhet, s így a pénteki első indulók, mint Sebastien Loeb is, lesznek a "takarítók". 2003-hoz hasonlóan idén is az első napon 110 km-nyi gyorsasági szakaszt teljesítenek a csapatok. A környék vadvilága csodálatos, bár előfordultak érdekes momentumok az elmúlt évek során, így tavaly is, amikor Sebastien Loeb összetalálkozott egy tehénnel egy gyorsasági szakasz közepén.
Egy biztos, zsinórban negyedik éve ismét nagy harc várható Sebastien Loeb és Marcus Grönholm között. 2003-ban és 2004-ben a finn Carlos Sainzzel vívta meg harcát, s mindkettőjüknek jutott egy-egy győzelem. Tavaly a francia pilóta átvette ezt a szerepet tapasztaltabb pilótatársától és győzedelmeskedett. Kíváncsian várjuk az idei versengés végkimenetelét.
A versenyről
A 2006-os Argentin rali három napon át tart, s a 22 gyorsasági szakasz 351.44 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza: 1474.82 km. A verseny bár három napos, mégis igazából csütörtökön kezdődik egy szuperszelektív szakasszal a Cordoba stadionban, s a rali végén vasárnap délután is ide fut majd be a mezőny.
Az elmúlt évek Argentin rali győztesei: 2005 S Loeb (Citroën) 2004 C Sainz (Citroën) 2003 M Grönholm (Peugeot) 2002 C Sainz (Ford) 2001 C McRae (Ford) 2000 R Burns (Subaru) 1999 J Kankkunen (Subaru) 1998 T Mäkinen (Mitsubishi) 1997 T Mäkinen (Mitsubishi) 1996 T Mäkinen (Mitsubishi) 1995 J Recalde (Lancia) 1994 D Auriol (Toyota) 1993 J Kankkunen (Toyota) 1992 D Auriol (Lancia) 1991 C Sainz (Toyota)
A világbajnokság állása a Korzika rali után: Pilóták 1. S Loeb 46 pont 2. M Grönholm 35 pont 3. D Sordo 20 pont 4. M Stohl 13 pont 5. P Solberg 10 pont 6. A Bengue 9 pont 7. M Hirvonen 7 pont 8. T Gardemeister 6 pont D Carlsson 6 pont S Sarrazin 6 pont
Konstruktőrök 1. Kronos Citroën 59 pont 2. Ford 56 pont 3. Subaru 38 pont 4. OMV Peugeot Norway 21 pont 5. Red Bull Skoda 11 pont 6. Stobart VK M-SP. 10 pont
|