A fordulatokból kimaradó Vettel nyert Monzában
A5.hu 2011.09.11. 15:49

Rajtbalesettel kezdődött az Olasz Nagydíj futama, majd számos látványos csata zajlott le, de a kavarodásból kimaradt a győzelmet simán megszerző Sebastian Vettel. Jenson Button és Fernando Alonso állhatott még dobogóra, Mark Webber balesetet szenvedett.
Sebastian Vettel újra győzelmet aratott egy olyan pályán, amely előzetesen mumusnak számított a Red Bull számára a sok egyenes miatt. A német ugyan elvesztette az 1. helyet az Olasz GP rajtjánál, de hamar visszaszerezte azt Fernando Alonsótól, miután kijött a pályáról az első kanyarban történt baleset következtében beküldött Safety Car. Ezzel újabb hatalmas lépést tett a címvédés felé.
Alono a közepes keverékű gumikon nem tudta megtartani a 2. helyet Jenson Buttonnal szemben, és a hajrában még a hozzá gyorsan közeledő Lewis Hamilton is veszélyeztette a dobogós eredményét. A verseny korai szakaszában a Michael Schumacher mögé beragadó brit végül nem tudott előzni.
Pedig a Ferrari pilótája a startnál jó esélyt teremtett magának, hogy újra harcban szálljon a győzelemért, a 4. helyről indulva mindenkit lehagyott a belső íven. Mögötte Vettel, Hamilton és Schumacher fordult el az első kanyarban, utánuk Felipe Massa, Button és Mark Webber következett.
Régóta nem történt rajtbaleset a Forma-1-ben, de Monzában megszakadt a nyugalmas sorozat: az első féktávon Vitantonio Liuzzi az előtte feltorlódott sor miatt jobbra mozdult, azonban ott már elfogyott az aszfalt, ezért Hispaniája megpördült, és a füvön átszánkázva belecsapódott a Rettifilóban épp elforduló Vitalij Petrov és Nico Rosberg autójába. Mindhárman kiestek, ráadásul megsérült Rubens Barrichello és Kamui Kobayashi első szárnya is, továbbá a fél mezőny kimenekült a bukótérbe. A roncsok miatt beküldték a Safety Cart.
A biztonsági autó a 3. kör végén tért vissza a depóba, és beindultak az akciók a pályán. Schumacher legyorsulta Hamiltont, átvéve tőle a 3. helyet, Webber pedig Buttont előzte meg. Az ausztrál egy kör múlva Massát támadta meg az első sikánnál, de eltalálta és kiforgatta a Ferrarit. Webber igyekezett visszajutni a depóba, azonban nem jutott el odáig, mivel a Parabolicát képtelen volt bevenni, és a falban kötött ki.
Csapattársa ellenben sikeres előzést hajtott végre az 1. helyért, a 6. körben Vettel átvette a vezetést Alonsótól a Roggia sikán előtt. Még DRS sem kellett neki az előzéshez. A német ezután nagyobb fokozatba kapcsolt, körönként 5-7 tizedmásodpercet vert a spanyolra, egyre jobban leszakítva őt. Mire megkezdődött a kerékcserék első fordulója, már 10 másodperc fölé nőtt az előnye.
Közben Hamilton kétségbeesetten hajkurászta Schumachert, ám a Mercedes versenyzője olyan kiváló végsebességgel rendelkezett, hogy a McLaren a billenthető hátsó szárnnyal sem volt képes az előzésre. A hétszeres bajnok keményen védekezett, Hamilton panaszkodott is, hogy szerinte ellenfele a megengedettnél többet mozog. A páros csatájából Button húzott hasznot, aki a 16. körben lendületből elment mindkettejük mellett: a Curva Grandénál a fűre szorított csapattársát, az Ascarinál Schumachert hagyta le, így feljött a 3. pozícióba.
Ezután ejtették meg első boxkiállásaikat az élmezőny tagjai, ami után Vettel megőrizte kényelmes előnyét Alonso előtt. Button 3. volt, Hamilton azonban az újabb szett gumikon is Schumacher mögött találta magát. Egészen a 27. körig követte a Mercedest, mire sikerült utat találnia mellette az Ascari előtti DRS-zónában.
Button Alonsót vette üldözőbe, megérkezett a Ferrari mögé, és végül a 35. körben sikerült megelőznie. Ehhez nagy segítség volt neki, hogy az utolsó kerékcserék során felrakott közepes keverékű abroncsokon megint gyengébben muzsikált az 150 Italia.
Ezalatt sorra fejezték be a versenyt a középmezőny tagjai, Sutil a hidraulikai rendszer, a két Sauber pedig a sebességváltó meghibásodása miatt esett ki. A hinwiliek bánkódhatnak, mert Pérez úgy állt a 7. helyen féltávot követően, hogy még egyszer sem látogatta meg a boxot.
Vettel győzelmét semmi sem fenyegette, a német nyolcadik idei sikerével 112 pontra növelte előnyét a tabellán. Button a 2. helyen ért célba, Alonsónak viszont izgulnia kellett, hogy a belgiumi futamhoz hasonlóan nehogy itt is az utolsó körökben szoruljon le a dobogóról. Hamilton beletaposott a gázpedálba, és a célig kis híján utolérte a Ferrarit, ledolgozva korábbi 8 másodperces hátrányát. Schumacher 5., Massa 6. lett.
A maradék pontszerző helyekért végig nagy csata zajlott, és végül Jaime Alguersuari lett az üldözőboly legjobbja a 7. helyével. A spanyol Paul di Restát előzte meg, akire gyors ütemben zárkózott fel a végén a lágy Pirelliket használó Bruno Senna. Az első F-1-es pontjait begyűjtő brazil 9. lett, miután leelőzte Sébastien Buemit.
Olasz Nagydíj, verseny:
01. Vettel Red Bull-Renault 1h20:46.172
02. Button McLaren-Mercedes + 9.590
03. Alonso Ferrari + 16.909
04. Hamilton McLaren-Mercedes + 17.471
05. Schumacher Mercedes + 32.600
06. Massa Ferrari + 42.900
07. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1 kör
08. Di Resta Force India-Mercedes + 1 kör
09. Senna Renault + 1 kör
10. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1 kör
11. Maldonado Williams-Cosworth + 1 kör
12. Barrichello Williams-Cosworth + 1 kör
13. Kovalainen Lotus-Renault + 1 kör
14. Trulli Lotus-Renault + 2 kör
15. Glock Virgin-Cosworth + 2 kör
Leggyorsabb kör: Hamilton, 1:26.187
Nem értek célba:
Versenyző Csapat Kör
Ricciardo HRT-Cosworth 40
Perez Sauber-Ferrari 34
Kobayashi Sauber-Ferrari 23
Sutil Force India-Mercedes 11
Webber Red Bull-Renault 6
D'Ambrosio Virgin-Cosworth 3
Petrov Renault 1
Rosberg Mercedes 1
Liuzzi HRT-Cosworth 1
|