Aszfalt, kanyar – akkor Loeb
2006.03.25. 19:13
Az eddigi jeges, havas és murvás viadalok után a hét végén klasszikus aszfaltgyorsaságikon mérik össze ügyességüket a világ
legjobb ralipilótái.
A Katalán Ralinak a tavalyi győztes Sebastien Loeb a toronymagas esélyese – a francia most kifejezetten örül a sokszor gyűlölt ,,aszfaltmenő” titulusnak. Persze ma már nincsenek klasszikus értelemben vett aszfalt- vagy murvamenők: minden talajtípuson otthon kell éreznie magát annak a pilótának, aki jó eredményt akar elérni a világbajnokságon. Ennek ellenére persze tudjuk, hogy a sztárversenyzők közül ki érzi jobban magát aszfalton és ki az, aki a murváért rajong.
Sebastien Loeb például hosszú éveken keresztül próbált kimászni az ,,aszfaltmenő” skatulyából, és mi tagadás, nem ment túl könynyen neki. Mert miközben az aszfaltos pályákon roppant jó volt, addig murván szinte csak botorkált. Ez mára megváltozott, az azonban tény: ha kanyargós, szűk, aszfaltos pályák kerülnek szóba, egészen biztosan felvetődik a franciák kétszeres világbajnokának neve. Így van ez a hét végén esedékes Katalán Ralival kapcsolatban is. Bár Loeb az idén privát csapattal versenyez, vezeti az összetett pontversenyt, és most tovább növelheti előnyét. A Citroën-pilóta életében egyébként különösen fontos szerepet tölt be ez a viadal, hiszen 2001-ben itt debütált a világbajnoki mezőnyben. Eddig egyszer sikerült nyernie (éppen tavaly), de valószínűleg mindent megtesz annak érdekében, hogy növelje ezt a számot.
Az aszfaltos versenyek egyik nagy alakja volt korábban Gilles Panizzi – ő most Skoda WRC-vel próbálja meghódítani a spanyol pályákat, ám egyáltalán nem biztos, hogy ugyanolyan jól fog menni neki, mint annak idején a Peugeot-val (az oroszlános márkával kétszer is nyert itt). A versenynaptárban jócskán előrébb került a Katalán Rali – 2002 után az idény vége helyett ismét tavasszal tartják. Az időjárás az idén is fontos szerepet tölt be a versenyzők életében, hiszen bár a tavasz már beköszöntött Európa nyugati részén, a meleg, napos időre még Spanyolországban is várni kell. A szakaszokat kissé módosították tavaly óta, a pályák stílusa azonban nem változott.
Katalán Rali, a vb 4. futama Össztáv: 1376 km – ebből a 16 gyorsasági szakasz hossza: 346.43 km A vb állása 3 verseny után Pilóták: 1. Sebastien Loeb (francia, Citroën Xsara WRC) 26 pont, 2. Grönholm (finn, Ford Focus WRC) 21, 3. Stohl (osztrák, Peugeot 307 WRC). Gyártók: 1. Kronos Citroën 34 pont, 2. Ford 30, 3. OMV Peugeot Norway 21
|