Alonso kaotikus időmérőn szerezte meg a hungaroringi pole-t
A5.hu 2009.07.25. 15:38
Fernando Alonso első idei pole pozícióját szerezte meg a Magyar Nagydíj időmérő edzésén, amelyen Felipe Massát kórházba kellett szállítani, mivel bukósisakját eltalálta egy alkatrész. A kvalifikáció végén pedig elromlott az időmérő rendszer.
Idei első, pályafutása 18. pole pozícióját szerezte meg Fernando Alonso a Magyar Nagydíj időmérő edzésén, amely ijesztő és tragikomikus jeleneteket egyaránt tartogatott.
A kvalifikáció közel félórás késéssel fejeződött be - jórészt azért, mert Felipe Massa balesetet szenvedett a Q2 hajrájában.
A Ferrari versenyzőjének bukósisakját eltalálta egy alkatrész, ami Rubens Barrichello autójáról hullhatott le. Az ütés miatt kábult Massa egyenesen a 4-es kanyar gumifalába ütközött, de később visszanyerte eszméletét, és a Ferrari szóvivője szerint nem is sérült meg. Ettől függetlenül helikopterrel kórházba szállították.
Később, a kvalifikáció hajrájában elsötétültek a FOM időmérő monitorai, így percekig sem a közönség, sem a média, sem a versenyzők nem tudták, mi lett a végeredmény. Végül kiderült: Alonso a két Red Bull elől halászta el a pole-t a Renault-val.
Első etap
Az időmérő első mért körét a kapásból szuperlágy gumikon kezdő Jaime Alguersuari tette meg, majd Sébastien Buemi, illetve az ugyancsak opciós abroncsokkal nyitó Kimi Räikkönen vette át a vezetést 1:21.602-vel.
A finn csak néhány másodpercig állt az élen, mivel az ezredre azonos köridőt autózó Vettel és Webber 0.011 másodperccel megelőzte őt. Räikkönen ezután 1:21.500-zal visszavágott, és a mezőny utánuk is szoros volt: a 19. helyezett Jarno Trulli hátránya is csak 1.105 másodpercre rúgott, így a hajrában a biztonság kedvéért mindenki visszatért a pályára szuperlágy gumikon.
A kieső helyeken ezelőtt Alguersuari, Nelson Piquet és a két Toyota állt, valamint Adrian Sutil, akinek csak ekkorra javították meg délelőtt összetört Force Indiáját. Az utolsó percekben pályára hajtott, de a kiesést nem tudta elkerülni. Vele együtt búcsúzott csapattársa, Giancarlo Fisichella, szégyenszemre a két BMW és a motorhiba miatt félreálló Alguersuari is.
Az élen eközben Nico Rosberg, Lewis Hamilton és Mark Webber vette át az uralmat a hétvége első három 1:20-as körével.
Második etap
A Q2-ben Räikkönen kezdte a körözést, de az 5. percben már a Red Bullok uralták a tabellát: Vettel 1:20.964-gyel állt az élen, míg Webber két századdal volt lassabb nála. Félidőben Rosberg vette át a vezetést 1:20.895-tel, majd hat perccel a leintés előtt Alonso két lépcsőben 1:20.826-ra faragta az etalont.
A másik Renault-t vezető Piquet ugyanekkor a 11. helyen állt, és Buemivel, Räikkönennel, valamint a két Toyotával osztozott a kieső pozíciókon.
A hajrában Alonso már nem próbálkozott újabb körrel, és ez majdnem meg is bosszulta magát, mivel végül a 9. helyig csúszott vissza. Räikkönennek végül sikerült elkerülnie a veszélyzónából, ahová Rubens Barrichellót szorította ki a finn. Ebben az is közrejátszott, hogy a brazil gyors körében kiesett egy rugó a Brawn GP hátsó felfüggesztéséből - valószínűleg ez találta el Massát.
Barrichellóval együtt kiesett a Toyota párosa és Buemi is, de a svájci így is a 11. helyről rajtolhat majd a frissített Toro Rossóval. Jenson Button az utolsó pillanatban menekült meg, de a figyelem ekkor már Massára irányult, aki a 8. helyen jutott be a Q3-ba, de azon természetesen már nem tudott részt venni.
Harmadik etap
A baleset miatt hosszas szünet következett. Miután a mentők kiemelték az autóból a brazilt, és a pálya orvosi központjába vitték, ki kellett javítani a gumifalat, a személyzet pedig átvizsgálta a pályát törmelék után kutatva.
Amikor a Q3 végre elkezdődött, Rosberg állt az élre, de a mért körök első hulláma után csak az 5. helyen tanyázott 1:22.386-os körével. A leggyorsabb ekkor Mark Webber volt 1:22.021-gyel, 0.265 másodperccel megelőzve Hamiltont. Alonso és Vettel a 3-4. helyen álltak, Button pedig utolsó, 9. volt mért kör nélkül, mivel a Brawn GP szerelői a felfüggesztését vizsgálták.
A második nekibuzdulásból annyit lehetett látni, hogy előbb Rosberg, majd Alonso átveszi a vezetést, mielőtt elromlott az időmérő rendszer, a többi versenyző úgy szelte át a célvonalat, hogy nem tudta, milyen gyors volt.
A pilóták percekig tanácstalanul beszélgettek a mérlegelő szobában, amikor a tisztviselők közölték velük az eredményt: Alonso megszerezte a Renault első idei pole-ját, míg mellőle Vettel indulhat.
A 3. soron Webber és Hamilton osztozhat, akinek rendelkezésére áll majd a KERS, de a poros oldalról kell nekivágnia a futamnak. Mögülük Rosberg és Kovalainen rugaszkodhat el vasárnap, míg a vb-éllovas Button csak a 8. helyről, Kimi Räikkönen mellől. Az ötödik rajtsorba Kazuki Nakajima és Felipe Massa sorakozhat fel - amennyiben a brazil rajthoz állhat.
Magyar Nagydíj - időmérő:
Poz Pilóta Csapat Q1 Q2 Q3 Kör
01. Alonso Renault (B) 1:21.313 1:20.826 1:21.569 20
02. Vettel Red Bull-Renault (B) 1:21.178 1:20.604 1:21.607 20
03. Webber Red Bull-Renault (B) 1:20.964 1:20.358 1:21.741 22
04. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:20.842 1:20.465 1:21.839 23
05. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:20.793 1:20.862 1:21.890 24
06. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:21.659 1:20.807 1:22.095 29
07. Räikkönen Ferrari (B) 1:21.500 1:20.647 1:22.468 25
08. Button Brawn-Mercedes (B) 1:21.471 1:20.707 1:22.511 20
09. Nakajima Toyota (B) 1:21.407 1:20.570 1:22.835 24
10. Massa Ferrari (B) 1:21.420 1:20.823 idő nélkül 18
11. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 1:21.571 1:21.002 20
12. Trulli Toyota (B) 1:21.416 1:21.082 18
13. Barrichello Brawn-Mercedes (B) 1:21.558 1:21.222 17
14. Glock Toyota (B) 1:21.584 1:21.242 19
15. Piquet Renault (B) 1:21.278 1:21.389 21
16. Heidfeld BMW-Sauber (B) 1:21.738 8
17. Fisichella Force India (B) 1:21.807 12
18. Sutil Force India (B) 1:21.868 5
19. Kubica BMW-Sauber (B) 1:21.901 8
20. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari (B) 1:22.359 10
|