Aszfaltos folytatás Korzikán
2006.04.05. 22:00
Az elmúlt évekhez és hagyományokhoz hasonlóan idén is egymás után következik az aszfaltos Katalán és a mostani hétvégén a Korzika rali. Így a katalán ralit követően a Tour de Corse-t is ősz helyett tavasszal rendezik meg.
Monte-Carlo, Svédország, Mexikó és Spanyolország után már láthatóak az idei erőviszonyok. Spanyolországban Sebastien Loeb szezonbeli második győzelmét szerezte meg, így beállította Marcus Grönholm idei eredményét. Korzikán várhatóan a francia konstruktőrök indulnak nagyobb előnnyel, ráadásul 2005-ben Seb (Loeb) ért célba Franciaországban aranyérmes helyen. Itt az ideje egy újabb harcnak, ezúttal "a szépség szigetén", Korzikán.
A Katalán és a Korzika rali is aszfaltos rali, mégis sokban különböznek egymástól. A spanyol szakaszok gyorsabbak a korzikaiaknál, míg a francia verseny jellemzően kanyargós, s a nagyon koptató, szűk hegyi utak különösen igénybe veszik az abroncsokat, amelyek így döntő tényezők lehetnek a verseny kimenetelében, még akkor is, ha esetleg esőben nem is a limiten mennek velük. Az időjárás a hétvégén is fontos szereppel bír majd, hiszen Korzika egy sziget a tenger közepén és az időjárás tavasszal éppúgy, mint ősszel, nagyon változékony. Régebben, mikor a verseny ősszel került megrendezésre, legendákat meséltek hatalmas viharokról. Később, mikor a versenyt a kora májusi időpontba helyezték, kellemes időjárás uralkodott a szigeten. Mivel azonban hirtelen zivatarok bármikor leszakadhatnak, az abroncsválasztás különösen összetett feladattá vált. Vagyis ez az év egyetlen olyan ralija, amelyet a pilóták többsége nem megfelelő abroncsokon teljesít.
A Kronos Total Citroën csapat két 2006-os Xsara WRC-t indít az 50. Tour de Corse-on. Egyet Sebastien Loeb és egyet Xavier Pons számára, miközben Daniel Sordo egy 2005-ös specifikációjú Xsarával áll rajthoz. Miután tíz nap telt el a Katalán rali óta, ugyanazzal a motorral és karosszériával áll rajthoz a csapat, mint Spanyolországban. Sebastien Loeb idén hetedszerre áll rajthoz a francia ralin. 2003-ban meg is nyerhette volna a versenyt, de mivel száraz abroncsokon hajtott nedves körülmények között, hamar az út szélén találta magát, miközben majd tíz percig nem tudta újraindítani autóját. "Megpróbáljuk a lehető legtöbb dolgot megjósolni, de szerencsére is szükségünk van. Valójában az időjárás olyan gyorsan változik, hogy az egy korábbi logikus és bölcs választást is elhibázottá tehet." - szögezte le a címvédő világbajnok.
Sebastien Loeb a hétvége után valószínűleg marad az egyéni ponttábla élén, hiszen a második helyen álló Marcus Grönholm 2002-ben érte el legjobb eredményét a "10.000 kanyar" raliján (második lett), s jelenleg kilenc ponttal van lemaradva a francia pilóta mögött. A finn pilóta tavaly az első tízbe sem került be, bár Toni Gardemeister a Forddal ezüstérmes lett. Petter Solbergnek eddig nem igazán jött be az idei szezon, s bár a harmadik helyre kormányozta célba autóját a 2005-ös megmérettetésen, csodák nem várhatóak tőle ezen a hétvégén.
A rali
A 2006-os Korzika rali három napon át tart, s a 12 gyorsasági szakasz 354.18 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza: 1045.68.
Miután nagyjából öt hónapja volt a szervezőknek felkészülni a versenyre, úgy döntöttek, hogy kisebb változtatásokkal megismétlik a tavalyi útvonalat.
Az elmúlt évek Korzika Rali győztesei: 2005 S Loeb (Citroen) 2004 M Märtin (Ford) 2003 P Solberg (Subaru) 2002 G Panizzi (Peugeot) 2001 J Puras (Citroen) 2000 G Panizzi (Peugeot) 1999 P Bugalski (Citroen) 1998 C McRae (Subaru) 1997 C McRae (Subaru) 1996 P Bugalski (Citroen) 1995 D Auriol (Toyota) 1994 D Auriol (Toyota) 1993 F Delecour (Ford) 1992 D Auriol (Lancia) 1991 C Sainz (Toyota)
A világbajnokság állása a Katalán rali után: Pilóták: 1. S Loeb 36 pont 2. M Grönholm 27 pont 3. D Sordo 14 pont 4. M Stohl 11 pont 5. P Solberg 10 pont 6. T Gardemeister 6 pont D Carlsson 6 pont 8. S Sarrazin 5 pont H Solberg 5 pont C Atkinson 5 pont A Bengue 5 pont G Galli 5 pont
Konstruktőrök 1. Kronos Citroën 44 pont 2. Ford 42 pont 3. Subaru 31 pont 4. OMV Peugeot Norway 21 pont 5. Stobart VK M-SP. 10 pont 6. Red Bull Skoda 8 pont
|