Men
 
Kedvencek-bellts
Hozzads a Kedvencekhez
 
Kezdoldal-bellts
Bellts kezdlapnak
 
Linkek
 
Versenyek 2015

mrcius 13-15. Ausztrl Nagydj
pole: Lewis Hamilton
gyztes: Lewis Hamilton
mrcius 27-29. Malj Nagydj
pole: Lewis Hamilton
gyztes: Sebastian Vettel
prilis 10-12. Knai Nagydj
pole: Lewis Hamilton
gyztes: Lewis Hamilton
prilis 17-19. Bahrain Nagydj
pole: Lewis Hamilton
gyztes: Lewis Hamilton
mjus 8-10. Spanyol Nagydij
pole: Nico Rosberg
gyztes: Nico Rosberg
mjus 22-24. Monaco Nagydj
pole: Lewis Hamilton
gyztes: Nico Rosberg
jnius 5-7. Kanadai Nagydj
pole: Lewis Hamilton
gyztes: Lewis Hamilton
jnius 19-21. Osztrk Nagydj
pole: Lewis Hamilton
gyztes: Nico Rosberg
jlius 3-5. Brit Nagydj
pole: Lewis Hamilton
gyztes: Lewis Hamilton
jlius 24-26. Magyar Nagydj
pole: Lewis Hamilton
gyztes: Sebastian Vettel
augusztus 21-23. Belga Nagydj
pole: 
gyztes:

szeptember 4-6. Olasz Nagydj
pole: 
gyztes: 

szeptember 18-20. Szingapr Nagydj
pole: 
gyztes: 

szeptember 25-27. Japn Nagydj
pole: 
gyztes:

oktber 9-11. Orosz Nagydj
pole: 
gyztes: 

oktber 23-25. Amerikai Nagydj
pole: 
gyztes:

okt. 30. - nov. 1. Mexiki Nagydj
pole: 
gyztes: 

november 13-15. Brazil Nagydj
pole: 
gyztes: 

november 27-29. Abu Dhabi Nagydj
pole: 
gyztes: 

 
Kpek 2006

Bahrein
Malajzia
Ausztrlia
San Marino
Eurpa
Spanyol
Monaco
Silverstone
Kanada
USA
Francia
Nmet
Magyar
Trk
Olasz
Brazil

 
Piltk honlapjai
 
Csapatok honlapjai
 
F1 Jtkok
 
j szablyok 2008-ban
j szablyok 2008-ban : Idmr

Idmr

  2006.03.07. 14:34

1. - Egy helyett a versenyzk tetszleges szm krt tehetnek meg 2. - Hrom etap: 15-15-20 perc, az els kett vgn a 6-6 leglassabb aut kiesik 3. - A 11-22. rajtkockk tulajdonosai tankolhatnak a verseny eltt 4. - Az 1-10. rajtkockk tulajdonosai csak az utols 20 percben elfogyasztott benzint prolhatjk 5. - Az utols etapban csak a legjobbhoz kpest 110%-on belli krk szmtanak 6. - Az els kt etapban csak az etap vgig befejezett krket veszik figyelembe

Br a 2006-os szablymdostsok kztt minden bizonnyal a V8-as motorok bevezetse a legvitatottabb, a kznsg szemszgbl alighanem a kiesses rendszer idmr edzs lesz a legltvnyosabb vltozs. Az j kvalifikcis szisztma alapelve pofonegyszer, lebonyoltsnak rszletei viszont annl bonyolultabbak, s egyelre senki nem tudja, hogy bevlik-e a gyakorlatban.

Az edzs hrom lpcsbl ll: az els kett 15-15, a harmadik 20 percig tart, s helyi id szerint rendre 14:00-kor, 14:20-kor, illetve 14:40-kor kezddik. A folyamatosan brlt, egy mrt krs rendszert szmztk, ezrt az adott etapban rsztvev versenyzk akkor s annyi krt tehetnek meg, amennyit akarnak. Az els lpcsben mg mindenki kimehet a plyra, a 15 perces szakasz vgn azonban a 6 leglassabb versenyz kiesik - nekik a 17-22. rajtkockkat osztjk ki, termszetesen az ideredmnyeiknek megfelelen. Ezutn a kridket trlik, vagyis a bennmarad 16 pilta tiszta lappal vghat neki a msodik etapnak, melynek vgn jabb 6 aut esik ki, elfoglalva a 11-16. helyet a rajtrcson. A maradk 10 versenyz aztn az utols 20 percben mrkzhet meg az 1-10. rajtkockkrt.

Ez idig rendben is volna, de most jn a bonyodalom: az 1-10. s a 11-22. rajthelyek tulajdonosai kztt szignifikns klnbsg van. Aki nem kerlt be a legjobb tz kz, az idmr utn szabadon feltankolhatja az autjt a versenyre, ez pedig a gyakorlatban azt jelenti, hogy az els kt etapban mindenki alacsony zemanyagszinttel prblkozhat. Az utols, 20 perces lpcst azonban annyi benzinnel kell megkezdenie a bennmarad 10 versenyznek, amennyivel indulni szeretne a futamon, k ugyanis a kvalifikcit kveten csak az ott elhasznlt mennyisget ptolhatjk a tankban. Ezt a mennyisget autnknt kln-kln bonyodalmas lenne lemrni, az FIA ezrt gy hidalta t a problmt, hogy minden plyra vonatkozan megllaptott egy tlagos, krnknti fogyasztsi rtket, s a csapatoknak azt kell alapul vennik az zemanyag utntltsnl. Hogyan fog mkdni ez a gyakorlatban? Tegyk fel, hogy Fernando Alonso az utols 20 percben 11 krt tesz meg Bahreinben! Mivel ezen a plyn hagyomnyosan 3.4 kg a krnknti fogyaszts (az FIA nyilvn finomtja majd az adatokat a V8-asokhoz), a Renault utlag 3.4*11=37.4 kg benzint tlthet vissza az R26 tankjba.

Ez azonban tbb problmt is felvet. Nem kell hozz atomfizikusnak lenni, hogy az ember felismerje: a versenyzknek rdemes minl tbb krt teljestenik a rendelkezskre ll 20 perc alatt, hogy az autjuk az etap vgre a lehet legknnyebb legyen. Radsul ezeket a krket nem csupn azrt rdemes lassan megtennik, hogy kmljk a motort, hanem azrt is, hogy a megadott tlagrtk alatt tartsk a fogyasztst; ha ugyanis krbeballagnak a plyn tzszer, de az autjuk csak 3.0 kg benzint get el krnknt, valjban 30 kg-ot fogyasztottak el, mgis 3.4*10=34 kg-ot tankolhatnak vissza. A tt nem csekly, mert ez a klnbsg mr egy teljes krre elg, s mint tudjuk, a versenyt alkalmasint meg lehet nyerni azzal, ha valaki az ellenfeleihez kpest egyetlen krrel tovbb tudja halogatni a boxkillst.

Az FIA igyekezett mr elre becsukni a kiskaput, ugyanis kikttte, hogy az utntlthet zemanyag mennyisgnek kiszmtsakor csak azokat a krket veszik alapul, melyeknek a krideje az adott versenyz legjobbjhoz kpest 110%-on bell marad. Ha azonban teljes krket szmolnnak, a boxba befel, illetve az onnan kifel tart krk problmt jelentennek, azokat ugyanis nem felttlenl lehetne elg gyorsan teljesteni; a gyakorlatban ezrt az FIA a clegyenes nlkl is mrni fogja a kridket, s a 110%-ot ehhez (nem a teljes krkhz) hasonltjk majd. Ez azt jelenti, hogy a nzk nllan nem tudjk ellenrizni a krk szablyossgt.

A csapatok nyilvn ksrletezni fognak a klnfle taktikkkal, de a legkzenfekvbb megoldsnak pillanatnyilag az tnik, hogy a versenyzknek a biztonsg kedvrt a 20 perc kzepe tjkn is teljestenik kell gyors krt, mieltt a hajrban bemennek a boxba j gumikrt, s a lehet legkevesebb benzinnel prbljk megfutni a legjobb krket. Csak az utols pillanatra feltenni mindent tl kockzatos, mert ha egy incidens miatt a versenyz legjobbnak grkez krben kerlnek el a srga vagy piros zszlk, az illet rendes ideredmny nlkl maradhat. Radsul az utols percekben risi lesz a tumultus a plyn, a j reg kifogs - "dugba kerltem" - teht 2006-ban minden bizonnyal visszatr majd a versenyzi nyilatkozatok szvegbe.

Akadnak az idmrvel kapcsolatban ms anomlik is. Mr sokan rmutattak pldul, hogy a 11. rajtkocka tulajdonosa elnysebb helyzetben van annl, aki a 10. helyrl startol, hiszen vele ellenttben szabadon vlaszthatja meg az zemanyagszintet. Ha viszont valaki bekerl a legjobb tz kz, de gy rzi, gysem juthat elrbb a 10. rajtkocknl, azt a megoldst is vlaszthatja, hogy feltankol a versenyre, aztn az idmr utols 20 percben ki sem gurul a boxbl. Ezltal nem csak a gumikkal s a motorral sprol, hanem kompromisszum nlkli zemanyagszintje rvn taktikailag kedvezbb helyzetbe hozza magt annl, aki erfesztsei ellenre is csak a 9. rajthelyet kaparintotta meg. Az egy mrt krs rendszer teht eltnt a Forma-1-bl, ez azonban nem jelenti azt, hogy a rajtrcsra pillantva mostantl knnyedn leszrhetjk a valdi erviszonyokat.

Van egy rdekes kittel is a 2006-os Sportszablyzatban, amely szerint az idmr els kt etapjban csak a leints eltt befejezett - s nem megkezdett - krket rjk jv a versenyzk szmra. A harmadik lpcsre ez a szigorts mr nem vonatkozik. Az intzkeds clja az, hogy kiszmthat s csorbtatlan 5 perces reklmszneteket biztostson a TV-trsasgoknak a hrom etap kztt, a csapatok szemszgbl nzve viszont lervidti a mr egybknt is kurta, 15 perces szakaszokat. Mivel a felvezet s a rkvetkez mrt kr egytt tipikusan kb. hrom percig tart, aki a 12. perc vgig nem hagyja el a boxutct, mr ki sem rdemes hajtani a plyra.

Mint mr emltettk, az FIA a Parc Fermre vonatkoz szablyok mdostsval legalizlta jra a kerkcserket. Az autra az eddigiekhez hasonlan attl a pillanattl kezdve rvnyesek a Parc Ferm korltozsai, hogy a versenyz elszr kihajtott vele a plyra az idmrn; a kvalifikci kzben teht tovbbra sem lehet vltoztatni a belltsokon, kivve az els vezetszrny konfigurcijt, amit az elrsok eddig is megengedtek, valamint a kerkcsert, ami mostantl nem tartozik a Parc Ferm hatlya al.

Tovbbi nehzsg, hogy a versenybrsg ebben az vben visszatr a szrprbaszer technikai ellenrzsekhez: akrcsak hajdann, az idmr kzben brmikor kiszlthatnak egy versenyzt, hogy megvizsgljk az autjt, az edzs utn pedig legalbb hatot ellenriznek majd.

 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Hrdetsek
 
Nvnap

 

 
Kvetkez verseny plyarajza
Olasz Nagydj 2015. szeptember 6.
 
Kpek 2012

Ausztrl Nagydj:
szabadedzs  idmr  verseny

 
Kpek
 
Tesztek 2011

Valencia 2011. februr 1.
Valencia 2011. februr 2.
Valencia 2011. februr 3.

 
Kpek
 
Naptr
2024. Oktber
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 
ra
 
Szmll
Induls: 2005-11-25
 
Ltogatk az oldalon
 
VB 2015

A vb llsa a Magyar Nagydj utn:

Piltk:

1: L.Hamilton 202
2: N.Rosberg 181
3: S.Vettel 160
4: V.Bottas 77
5: K.Rikknen 76
6: F.Massa 74
7: D.Ricciardo 51
8: D.Kvyat 45

Tovbb >

Konstruktrk:
1: Mercedes 383
2: Ferrari 236
3: Williams 151
4: Red Bull 96
5: Force India 39
6: Lotus 35

Tovbb >

 
Csapatok 2015

Mercedes AMG Petronas F1
6 Nico Rosberg (nmet)
44 Lewis Hamilton (brit)

Infiniti Red Bull Racing
3 Daniel Ricciardo (ausztrl)
26 Daniil Kvyat (orosz)

Williams Martini Racing
19 Felipe Massa (brazil)

77 Valtteri Bottas (finn)

Scuderia Ferrari
5 Sebastian Vettel (nmet)
7 Kimi Rikknen (finn)

McLaren Honda
14 Fernando Alonso (spanyol)
22 Jenson Button (brit)

Sahara Force India F1 Team
11 Sergio Perez (mexiki)
27 Nico Hlkenberg (nmet)

Lotus F1 Team
8 Romain Grosjean (francia)
13 Pastor Maldonado (venezuelai)

Scuderia Toro Rosso
33 Max Verstappen (holland)
55 Carlos Sainz Jr. (spanyol)

Sauber F1 Team
9 Marcus Ericsson (svd)
12 Felipe Nasr (brazil)

 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Egyb linkek

M=A=R=K=Y=H MULTIMDIS WEBPAGE csak nagyoknak!
www.gportal.hu/mindenesetre
www.f1.gportal.hu
Hispania Racing F1 Team

 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!