Vettel kényelmesen győzött Szingapúrban
A5.hu 2011.09.25. 21:52
Kétórányi verseny és egy Safety Car fázis is a mezőny rendelkezésére állt, hogy legyőzze Sebastian Vettelt Szingapúrban, de ez sem akadályozta meg a németet, hogy győzelmével még közelebb kerüljön a vb-címhez.
Fölényesen vezetett Sebastian Vettel a Szingapúr Nagydíj jelentős részében, melyet végül viszonylag simán megnyert, noha a cél előtt felzárkózott hozzá Jenson Button. Ezzel gyakorlatilag bajnok lett, hiszen a hátralévő versenyeken elég egyetlen pontot szereznie, de az is elég neki, ha Button nem győz valamelyik viadalon.
A McLaren pilótája a rajtnál előzte meg a 2. helyről induló Mark Webbert, aki menet közben sok időt töltött Fernando Alonso mögött, mire vissza tudta foglalni a helyét a Ferrari előtt. Mögöttük Lewis Hamilton végzett, a brit a tervezettnél kettővel többször járt a boxban, mert összeütközött Felipe Massával - ettől megsérült az első szárnya, ráadásul áthajtásos büntetést is kapott a manőverért.
Már a rajtnál meglépett a többiektől Vettel, aki mögé Button lépett fel, miután a belső ívről startoló Webber a belső íven nyomuló Hamiltonnal volt elfoglalva, és ezalatt mindkettejüket lehagyta Button és Alonso. Hamilton rosszul jött ki a kavarodásból, Nico Rosberg és Michael Schumacher is utat talált mellette. A mezőny hátsó fertályában történt egy ütközés, Daniel Ricciardo eltalálta Timo Glock Virginjét. Glock érezte, hogy ettől ingerlékennyé vált autója, és később el is vesztette uralmát fölötte a 18-as kanyarnál.
Vettel nagyon bekezdett, az első öt fordulóban folyamatosan futotta a leggyorsabb köröket, körönként több mint egy másodpercet vert üldözőire. A követőboly tagjai nagyjából azonos tempót diktáltak, Button, Alonso és Webber és Massa között befagyott a különbség. Hamiltonnak viszont sikerült megelőznie a két Mercedest a DRS segítségével a 4. és az 5. körben, feljött a hatodik helyre.
Először Alonso autóján fogytak el a szuperlágy gumik, a spanyol a 10. körben hajtott be a depóba. Korai kerékcseréjével sikerült a később kiálló Webber előtt folytatnia, annak dacára, hogy az ausztrál előtte megelőzte őt. Nagyjából ez idő tájt jelent meg a boxban az élmezőny többi tagja is. Lewis Hamilton és Felipe Massa viszont bosszúsan rögtön visszatért a szerelőkhöz: Hamilton a 7-es kanyarnál kívülről támadta a Ferrarit, de nem sikerült előnybe kerülnie, és első szárnyával felsértette Massa jobb hátsó abroncsát, amely defektes lett. Hogy a McLaren versenyzője se örüljön, szinte menetrendszerűen kapott egy boxutcán áthajtásos büntetést, ráadásul a légterelője is roncsolódott.
Vettel bő tíz másodperces előnnyel maradt az élen első boxkiállása után, Button mögött pedig messze leszakadva Alonso és Webber haladt. Utánuk Rosberg, Schumacher, Adrian Sutil, Paul di Resta és Sergio Pérez volt a sorrend, Hamilton a 16. pozícióba esett vissza. Kisvártatva megkezdődött a második roham a boxban, a Mercedes párosa és Alonso egyaránt vizitált a szerelőknél.
Az események a 29. körben pörögtek fel, amikor Rosberg lesodródott az ívről az utolsó kanyarnál. Sutil és Pérez kihasználta az alkalmat a pozíciójavításra, megelőzték a németet, aki Pérezt egyből visszautasította maga mögé. Az érkező Schumachernek hasonló terve volt, de a 8-as kanyarnál ráfutott a Sauberre, és a falban kötött ki. Emiatt beküldték a Safety Cart. A Szingapúrban eddig minden versenyen beküldött biztonsági autó négy körön át vezette a mezőnyt, amelynek sorrendje Vettel, Button, Alonso, Webber, di Resta, Rosberg, Sutil, Hamilton, Pastor Maldonado volt.
Vettel nem zavartatta magát, a lekörözötteknek köszönhetően két kör alatt visszaállította eredeti előnyének felét, tíz másodperccel húzott el Buttontól. Alonso ugyanakkor ritmust vesztett, Webber kifékezte őt a 10-es számú sikán előtt.
Hamilton nagy vágtába kezdett a szuperlágy Pirelliken, néhány kör alatt lehagyta a lágy gumikon köröző Sutilt, Rosberget és di Restát. Vele együtt sokan azt tervezték, hogy kihúzzák a leintésig ezzel a garnitúra abronccsal, ám mint kiderült, mindenkinek szüksége volt még egy kerékcserére. Ezeket a 47-48. kör magasságában bonyolították le.
Vettelre kétszer még ráijesztettek: a Lotus figyelmetlenül engedte ki a boxban Heikki Kovalainent, aki kis híján összeütközött a Red Bull-lal. Button pedig kemény hajrába kezdett, és a célig 1,7 másodpercre faragta le a hátrányát, de a német megőrizte az 1. helyét. A dobogóra még Webber állhatott fel.
A 4. Alonso mögé Hamilton zárkózott föl, miután McLarenjével ismét áthámozta magát a di-Resta-Rosberg-Sutil trión. A boly mögé Massa is megérkezett a futam végére, és 9. lett, miután megelőzte Pérezt.
Szingapúri Nagydíj, verseny:
01. Vettel Red Bull-Renault 1h59:06.537
02. Button McLaren-Mercedes + 1.737
03. Webber Red Bull-Renault + 29.279
04. Alonso Ferrari + 55.449
05. Hamilton McLaren-Mercedes + 1:07.700
06. Di Resta Force India-Mercedes + 1:30.000
07. Rosberg Mercedes + 1 kör
08. Sutil Force India-Mercedes + 1 kör
09. Massa Ferrari + 1 kör
10. Perez Sauber-Ferrari + 1 kör
11. Maldonado Williams-Cosworth + 1 kör
12. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1 kör
13. Barrichello Williams-Cosworth + 1 kör
14. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1 kör
15. Senna Renault + 2 kör
16. Kovalainen Lotus-Renault + 2 kör
17. Petrov Renault + 2 kör
18. D'Ambrosio Virgin-Cosworth + 2 kör
19. Ricciardo HRT-Cosworth + 4 kör
20. Liuzzi HRT-Cosworth + 4 kör
21. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 5 kör
Fastest lap: Button, 1:48.454
Kiesők:
Trulli Lotus-Renault 48
Schumacher Mercedes 29
Glock Virgin-Cosworth 10
|