Vettel nyert, kivédekezte Alonso és Button rohamát
A5.hu 2011.05.29. 22:11
A Monacói Nagydíjat hat körrel a cél előtt megszakították egy baleset miatt, így Sebastian Vettel megúszta, hogy az utolsó percekben is védekeznie kelljen a nála frissebb gumikkal támadó Fernando Alonso és Jenson Button ellen.
Kockázatos, egykiállásos taktikával diadalmaskodott Sebastian Vettel a Monacói Nagydíjon, melyért alaposan megizzadt: Jenson Button és Fernando Alonso is többször járt nála a boxban, így a futam második felében frissebb abroncsokon eredhettek a címvédő nyomába, nyomás alatt tartva sokáig.
A német tanítanivaló módon jött el a zöld jelzésre, és néhány kör alatt 4 másodperc fölé növelte előnyét a 2. helyet megőrző Button előtt. Meglepetésre a harmadik rajtkockát birtokló pilóta idén nem előre, hanem hátrafelé mozdult a rangsorban, Alonso ugyanis lerajtolta Mark Webbert. Michael Schumacher borzasztóan kezdett, működésbe lépett a lefulladásgátlója, Nico Rosberg, Felipe Massa, Pastor Maldonado, Vitalij Petrov és Lewis Hamilton is elrobogott mellette.
A hétszeres világbajnok ráadásul megtörte első szárnyát a McLarenen, igaz, a Loews-nél sikerült visszabújnia elé. Kettejük csatája jelentette a táv első részének legnagyobb izgalmát, Hamilton mindenhol Schumacher nyakán csüngött. Erőfeszítéseit a 10. körben koronázta siker, a célegyenes végén a tartósabb lágy gumikat, plusz a DRS-t használva kifékezte a németet, aki ezután kimenekült a depóba.
Az 5. Rosberg csapattársához hasonlóan szenvedett a gumikkal, feltartotta a mögötte érkezőket, amit Massa és Maldonado is megunt, és a 14. fordulóban lazán legyorsulták a Mercedest az alagút utáni sikánból kijövet.
Az élmezőnyből Button vételezett először friss Pirelliket, a szuperlágy keveréket kapta meg második etapjára. Egy körrel később, ahogy várható volt, érkezett Vettel is a szerelőkhöz, de a Red Bullnál elrontották a műveletet, mert a gumimelegítő paplan ráragadt az abroncsokra, és másodpercekbe telt, mire lehámozták róla. A lágy gumikat kapó német ezért Button mögé esett. Az ugyanekkor boxba hajtó Webber kiállása szintén elnyúlt a malőr következtében, ő a 14. helyen folytatta. Hosszú időn át kellett várakoznia, mire a szerelők végre fel tudták rakni neki a gumikat.
Úgy tűnik, a boxutcai személyzet szokatlanul fásult volt ma, ugyanis Hamilton kerékcseréje sem zajlott olajozottan. Mint kiderült, a szerelőket arra utasították, hogy imitálják a készülődést, majd sétáljanak vissza a garázsba. A brit azonban a boxutca felé vette az irányt, és a McLaren legényeinek kapkodva kellett elvégezni a műveletet, amivel Hamilton több másodpercet veszített.
Button közben körönként bő egy másodpercet vert Vettelre, tíz másodperccel elhúzott tőle, a Red Bullra pedig Alonso lopakodott közelebb lassan. A két évvel ezelőtti futamgyőztes terveit az döntötte romba, hogy a 33. körben, idén először beküldték a Safety Cart.
Ennek oka az alagútban a falnak csapódó Massa összetört autója volt, akit az őt támadó Hamilton szorított rá a poros ívre. A brit kicsivel korábban, a Loews-nél is beszúrt a Ferrari mellé, aminek eredménye néhány letört autódarab lett. Hamiltont utólag megbüntették a manőver miatt.
A hajtű egyébként is nagyon népszerű előzési pontnak bizonyult, Paul di Resta szintén ott akciózott kétszer. Kísérletei meghiúsultak, gyakorlatilag a Force India összes Monacóba hozott szárnyát leamortizálta ott, Jaime Alguersuari elleni agresszivitásáért pedig őt is áthajtásos büntetéssel sújtották a sportfelügyelők. Schumacher viszont másodszor újra megmutatta, miképp kivitelezni a Loews-nél a tökéletes manővert: Rosberget előzte meg. Kár, hogy utána nem sokkal lerobbant a Mercedese, feltehetően a túlmelegedő hűtő miatt.
A biztonsági autó beküldésekor Button és Alonso egyaránt bejött a boxba, így Vettel újfent átvette a vezetést. A 4. és 5. helyen a boxkiállását és mindkét gumikeverék használatát letudó Adrian Sutil és Kamui Kobayashi állt ekkor, mögöttük Webber, Maldonado, Petrov és Hamilton haladt.
Button még kénytelen volt kitérni a szuperlágy Pirellikért, így Alonso vált Vettel első számú üldözőjévé. A spanyol 6 másodperces hátrányt dolgozott le hét kör alatt, az 56. körben pedig megérkezett a Red Bull mögé, amelyen viseltesebb abroncsok voltak. Hamarosan trióvá bővült a duó a száguldó Button révén, aki a 62. körben érte utol őket.
Vettel derekasan állta a sarat a szűk utcai pályán, nem igazán kínált komoly támadási felületet ellenfeleinek. Segítségére jött egy baleset is hat körrel a cél előtt, melyet követően piros zászlóval megszakították a futamot, így a többiekhez hasonlóan új gumikkal fejezhette be a táv maradék részét.
Az említett baleset az uszodánál lévő sikánnál következett be, és a feltűnően lelassuló Sutil idézte elő. A németet sorra előzték meg, Kobayashi ralisan, keresztbe csúszva hagyta le a Mirabeau-nál, majd Webber is elment mellette. Sutil a Tabacnál hozzácsapta autóját a falhoz, jobb hátsó defektet kapott, és a sikánon átvágva megzavarta Hamiltont, aki hirtelen fékezett, Alguersuari pedig felhágott a McLarenre. A kavarodást a mögöttük érkező Petrov fokozta, nekicsapódott a Toro Rossónak. Az oroszt a mentőknek kellett kiemelnie az autóból, de szerencsére megúszta a balesetet horzsolásokkal a lábán.
A Safety Car-os újraindítás után Vettel simán elhúzott Alonsótól és Buttontól, idei ötödik győzelmét aratva. Webber az utolsó előtti körben kifékezte Kobayashit az alagút utáni sikánnál, így elcsípte a 4. helyet. Hamilton már nem tudta megelőzni a japánt, azonban még a 6. helye sem biztos: a 74. körben belülről próbálta előzni Maldonadót a Ste. Devote-nál, helyette viszont a falba lökte a venezuelait. Az esetet vizsgálják a sportfelügyelők, bár Hamilton állítja, vetélytársa egy autóhossznyival korábban fordult el, mint kellett volna.
Sutil egy kerékcserével megmentette a 7. helyet, rajta kívül Nick Heidfeld, Rubens Barrichello és Sébastien Buemi szerzett pontokat.
Monaco Nagydíj, verseny:
01. Vettel Red Bull-Renault 2h09:38.373
02. Alonso Ferrari + 1.138
03. Button McLaren-Mercedes + 2.378
04. Webber Red Bull-Renault + 23.100
05. Kobayashi Sauber-Ferrari + 26.900
06. Hamilton McLaren-Mercedes + 27.200
07. Sutil Force India-Mercedes + 1 kör
08. Heidfeld Renault + 1 kör
09. Barrichello Williams-Cosworth + 1 kör
10. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1 kör
11. Rosberg Mercedes + 1 kör
12. Di Resta Force India-Mercedes + 2 kör
13. Trulli Lotus-Renault + 2 kör
14. Kovalainen Lotus-Renault + 2 kör
15. D'Ambrosio Virgin-Cosworth + 2 kör
16. Liuzzi HRT-Cosworth + 3 kör
17. Karthikeyan HRT-Cosworth + 3 kör
18. Maldonado Williams-Cosworth + 5 kör
Leggyorsabb kör: Webber, 1:16.234
Kiesők:
Pilóta Csapat Kör
Petrov Renault 68
Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 68
Massa Ferrari 33
Schumacher Mercedes 33
Glock Virgin-Cosworth 31
Perez Sauber-Ferrari 1
|