Webber büntetése dacára simán aratta első győzelmét
A5.hu 2009.07.12. 15:54
A Rubens Barrichello megtorpedózása miatt kiszabott áthajtásos büntetés sem gátolta meg Mark Webbert abban, hogy megszerezze első F-1-es győzelmét a Német Nagydíjon. Sebastian Vettel 2. helyével a Red Bull zsinórban második kettős diadalát aratta.
Mark Webber letaglózó fölénnyel aratta élete első forma-1-es diadalát a Német Nagydíjon, melyen úgy sem tudott senki a közelébe férkőzni, hogy a verseny első szakaszában áthajtásos büntetést róttak ki rá.
A Red Bull sikerét Sebastian Vettel 2. helye tette teljessé, míg a dobogó legalsó fokára idén először a ferraris Felipe Massa kapaszkodott fel. A három kiállással próbálkozó Brawn GP két versenyzőjét ezúttal Nico Rosberg is megelőzte, így Jenson Button előnye tovább zsugorodott üldözőivel szemben.
A két utolsó pontszerző helyet Fernando Alonso és Heikki Kovalainen csípte el, miután Lewis Hamilton a rajnál, Adrian Sutil pedig boxkiállásánál dobta el magától a sikeres szereplés esélyét.
A mezőny a rajtrácsra a korábbi napoknál melegebb időjárási körülmények között sorakozott fel, és a pilóták többsége a szuperlágy gumikeverékek mellett döntött. Az egyik kakukktojás az az Alonso volt, akinek a versenye kis híján már az előtt befejeződött, hogy elkezdődött volna, a spanyol ugyanis megpördült a felvezető körben, de végül fel tudott állni a rajtrácsra.
Az indulás két nagy vesztesének Webber és Hamilton bizonyult. Az ausztrál kissé beragadva nemcsak az 1. helyet vesztette el a rajt után, de zavarában neki is rántotta autóját Rubens Barrichellóénak, így a sportfelügyelők később áthajtásos büntetéssel sújtották. Hamilton rajtja mindazonáltal a KERS-nek köszönhetően először kitűnően alakult, ám túl későn fékezve kisodródott az 1-es kanyarban, visszatérve pedig defektet kapott.
A hibrid rendszerrel felszerelt autók ugyanakkor ezúttal is úgy gázoltak át a mezőnyön, mint kés a vajon, így Kovalainen és Massa az első kört már a 3., illetve 4. helyen zárták. Vettel versenye ezzel gyakorlatilag meg is pecsételődött, ugyanis a lassabb autók mögé beragadva már az első etapban hatalmas hátrányba került az élen állókhoz képest.
Ekkor Kovalainen poroszkálása következtében Barrichellónak és Webbernek már több mint 16 másodperces előnye volt az üldözőkkel szemben, az ausztrálnak azonban még hátra volt büntetésének letöltése. Ezt a Red Bull a végsőkig, a 14. körig húzta, hogy addig is élvezhessék Kovalainen lassú köreinek áldásos hatását.
A kiállások első hullámából kiderült, hogy míg a Red Bull kettő, addig a Brawn három kiállással küldte harcba két pilótáját, ám Barrichello még Webber büntetésével együtt sem tudta kiautózni a neki megfelelő különbséget. Ebben leginkább Massa volt a ludas, akit a brazil hosszú körökön át hiába üldözött. Ezért ahelyett, hogy Barrichello lerázta volna magáról üldözőit, Webber került hozzá egyre közelebb.
Ekkor még Sutil is derekasan tartotta magát a pontszerző helyeken, első kiállása után azonban túlságosan is Kimi Räikkönen előtt akart maradni, ennek eredményeképp pedig a tavalyi monacói incidensük után ismét összeütköztek, és megint a német húzta a rövidebbet. Orrkúpcseréje miatt le kellett mondania a pontszerzésről.
Közvetlenül a második kiállások előtt Webber már 2 másodpercre megközelítette az élen álló Barrichellót, aki a 32. körben ejtette meg kerékcseréjét. A brazil tankolása azonban nem alakult zökkenőmentesen, az eredetileg kikészített üzemanyagtöltő ugyanis nem csatlakozott rendesen az autóra, ezért a tartalékot kellett igénybe venni, miközben hosszú másodpercek teltek el.
A verseny ezen szakasza ugyanakkor nem csak Barrichello, hanem Räikkönen számára is kellemetlen élmény marad, a finn Ferrarija ugyanis a 33. körben lelassult, majd végleg beállt a boxba.
Ekkor Webber győzelme már nem forgott veszélyben, hiszen a kerékcserék után simán állt vissza az élre a kiállások haszonélvezői, Vettel és Massa elé. A verseny egyetlen nyitott kérdése a Brawn GP pilótáinak helyezése maradt, a harmadik szervizelésük előtt ugyanis Button már közvetlenül Barrichello mögött haladt.
Mivel a brit egy körrel tovább maradhatott kinn, esélyét kihasználva megelőzte csapattársát, és megszerezte az 5. helyet az első kiállását egészen a verseny feléig kitoló, és ebből profitáló Rosberg mögött.
Bár a Red Bull versenyzői az elmúlt versenyeken egymástól raboltak pontokat, Button előnye az első számú üldözővé előlépő Vettel előtt így is 21 pontra olvadt, akit Webber pedig 1.5 egységnyire közelített meg. A futam után Barrichello a világbajnoki tabella 4. helyére csúszott vissza, az élcsapatok pilótái mögé pedig Massa zárkózott fel.
Német Nagydíj, verseny:
1. Webber Red Bull-Renault (B) 1h36:43.310
2. Vettel Red Bull-Renault (B) + 9.252
3. Massa Ferrari (B) + 15.906
4. Rosberg Williams-Toyota (B) + 21.099
5. Button Brawn-Mercedes (B) + 23.609
6. Barrichello Brawn-Mercedes (B) + 24.468
7. Alonso Renault (B) + 24.888
8. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) + 58.692
9. Glock Toyota (B) + 1:01.457
10. Heidfeld BMW Sauber (B) + 1:01.925
11. Fisichella Force India-Mercedes (B) + 1:02.327
12. Nakajima Williams-Toyota (B) + 1:02.876
13. Piquet Renault (B) + 1:08.328
14. Kubica BMW Sauber (B) + 1:09.555
15. Sutil Force India-Mercedes (B) + 1:11.941
16. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) + 1:30.225
17. Trulli Toyota (B) + 1:30.970
18. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 1 kör
Leggyorsabb kör: Alonso, 1:33.365
Kiesők:
Raikkonen Ferrari (B) 35
Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 19
|