Forma-1-es hírek : Rosberg győzelemmel tette teljessé a Mercedes melbourne-i fölényét |
Rosberg győzelemmel tette teljessé a Mercedes melbourne-i fölényét
A5.hu 2014.03.16. 10:00
Izgalmakkal és kiesőkkel teli futamot futott a mezőny Ausztráliában. Nico Rosberg kiválóan rajtolt, és onnantól megtartotta vezető helyét. Daniel Ricciardo maradt a 2. helyen, ahonnan indult. A McLarennel első F1-es versenyét teljesítő Kevin Magnussen is felállhatott a pódiumra. Sebastian Vettel és Lewis Hamilton kiesett.
Bár jósoltak némi esőt, végül száraz pályán rajtolt el az idei első futam, az 58 körös Ausztrál Nagydíj. A 2014-es nagy volumenű szabályváltoztatások miatt számítani lehetett rá, hogy a még megbízhatatlan autók miatt már az is izgalmas lesz, hány autó vesz egyáltalán sikeres startot.
Pastor Maldonado például nem teljesítette a 107 százalékos szabályt, de Charlie Whiting versenyigazgató már hét közepén elmondta, hogy tekintettel a káoszos helyzetre, nem fogják kivételesen szigorúan betartani ezt. A lotusos versenyző ezért elindulhatott a futamon, az utolsó rajtkockából.
Két rajtrács alakult ki: a másik Lotusszal Romain Grosjean eleve a boxutcából rajtolt, autóján az időmérőhöz képest módosítottak egy-két dolgot. A felvezetőkörre azonban nem tudott elindulni a marussiás Max Chilton, így csatlakozott a francia pilótához. A másik Marussia, Jules Bianchi a rajt előtt ragadt a rajtrácson - újabb felvezetőkör következett, s Bianchi is az alternatív rajtrácsként funkcionáló boxutcából kezdte a futamot.
Sebastian Vettel és Esteban Gutiérrez autójára a közepes keveréket tették fel, a mezőny többi része a lágy gumin rajtolt a 19 fokos levegőben, s a 28 fokos aszfalton.
A rajt is izgalmasan alakult: a 3. helyről Nico Rosberg az élre tört, maga mögé utasítva pole pozícióból kezdő csapattársát, Lewis Hamiltont, valamint a meglepetésre szombaton második helyen végző Daniel Ricciardót. Kamui Kobayashi az első kanyar féktávját elvétette, s magával sodorta Felipe Massát - mindketten kiestek.
Hamilton pozíciót vesztett Kevin Magnussennel szemben, de közben a csapat szólt neki, hogy álljon ki. Aztán meggondolták magukat, és kint merték hagyni a britet, akinek valami nem stimmelt a Mercedesével. Így volt ezzel Sebastian Vettel is, aki már a startnál láthatóan lassabb volt vetélytársainál, s néhány kör után ki is állt a küzdelemből.
A rajtnál Fernando Alonsót megelőzte Nico Hülkenberg. Habár a kétszeres világbajnok spanyol egy rövid időre ismét a Force India elé került, Hülkenberg másodszor is megelőzte, és a sorrend stabilizálódott.
Az egyetlen versenyben maradt Williamsszel Bottas már Alonsót támadta, amikor a 9-es kanyar kijáratánál eltalálta a falat a jobb hátsó kerekével. Az autója nem sérült vészesen, tudta folytatni a küzdelmet egy kerékcsere után. A pályán viszont hagyott maga után némi törmeléket - egy felnidarabot és a leváló abroncsot, ezért beküldték a Safety Cart.
Többen letudták a biztonsági autós fázis alatt az első boxkiállásukat, Rosberg, Ricciardo és Magnussen a lágy gumikon maradt. Räikkönen időt veszített a kerékcserénél, mert várnia kellett csapattársára, Alonsóra.
A Safety Car mögött a következő sorrendben haladtak a versenyzők: Rosberg, Ricciardo, Magnussen, Hülkenberg, Alonso, Button, Vergne, Räikkönen, Sutil, Kvyat. A két felvezetőkör, valamint a biztonsági autó kapóra jött mindenkinek az üzemanyag-spórolás miatt.
A 15. körben újraindították a mezőnyt, egyetlen előzés történt ekkor, Bottas egy helyet máris előrébb lépett, hiszen ő az incidense miatt jócskán hátraesett. A finn pilóta szépen zárkózott fel, de versenymérnöke arra kérte, hogy módjával használja a DRS-t a két kijelölt zónában, mert hardver problémát észleltek.
Féltávnál a sorrend a következőképp alakult: Rosberg, Ricciardo, Magnussen, Hülkenberg, Alonso, Button, Vergne, Räikkönen, Bottas, Kvyat, Sutil, Pérez, Grosjean, Maldonado, Gutiérrez, Ericsson, Chilton.
A 29. körben Ericssont utasította a Caterham, hogy olajnyomás-problémák miatt azonnal állítsa le az autót. Maldonado problémás Lotusa volt a következő kocsi, amely nem bírta tovább a strapát.
A hangyászorrú McLaren megsérült Button boxkiállásakor: ahogyan a szerelő kihúzta az autó alól az emelőt, letörte az előre nyúló orr végét. A 30. kör környékén kezdődtek a 2. kerékcserék, az utolsó etapra legtöbben a közepes keverékű Pirellit választották.
Rosberg kerékcseréje sem ment simán, nála a fékhűtő dobból tört le egy darab, ahogyan a bal első kereket tették fel. A német versenyző azért sikeresen visszaállt az élre Ricciardo és Magnussen elé.
Azután, hogy Maldonado már korábban leparkolt, a 45. körben a másik Lotusszal Grosjean is kiszállt a versenyből műszaki hiba miatt. A korábban hibázó finn Bottas a 6. helyig jött fel.
Ugyan Magnussen a végére megközelítette Ricciardót, előzésre nem került sor, így az élen maradt a sorrend: Rosberg megnyerte az idénynyitó Ausztrál Nagydíjat, a dobogóra Ricciardo és Magnussen állhatott fel mellé.
A további pontszerzők: Button, Alonso, Bottas, Hülkenberg, Räikkönen, Vergne és Kvyat. Folytatás két hét múlva, Malajziában.
Ausztrál Nagydíj, verseny:
Poz Versenyző Csapat Idő/Különbség
01. Nico Rosberg Mercedes 1h32:58.710
02. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault +24.525
03. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes +26.777
04. Jenson Button McLaren-Mercedes +30.027
05. Fernando Alonso Ferrari +35.284
06. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +47.639
07. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes +50.718
08. Kimi Raikkonen Ferrari +57.675
09. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault +1:00.441
10. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault +1:03.585
11. Sergio Perez Force India-Mercedes +1:25.916
12. Adrian Sutil Sauber-Ferrari +1 kör
13. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari +1 kör
14. Max Chilton Marussia-Ferrari +2 kör
Kiesők:
Jules Bianchi Marussia-Ferrari 50 kör
Romain Grosjean Lotus-Renault 44 kör
Pastor Maldonado Lotus-Renault 30 kör
Marcus Ericsson Caterham-Renault 28 kör
Sebastian Vettel Red Bull-Renault 4 kör
Lewis Hamilton Mercedes 3 kör
Felipe Massa Williams-Mercedes 0 kör
Kamui Kobayashi Caterham-Renault 0 kör
Leggyorsabb kör: Rosberg, 1:32,478 (19. kör)
|