Vettel nyert, Hamilton megvédte a 2. helyet Koreában
A5.hu 2011.10.16. 10:25
Sebastian Vettel a rajt után az élre állt, és végül kényelmes előnnyel győzött a Koreai Nagydíjon. A német mögött Lewis Hamilton végzett, aki fantasztikusan védekezve őrizte meg a 2. helyet az őt hosszú körökön át támadó Mark Webberrel szemben.
Rövid életűnek bizonyult Lewis Hamilton 1. helye Jeongamban, mivel csupán néhány kanyarig tudta élvezni a pole pozíció előnyét. Sebastian Vettel az első körben megelőzte a McLarent, és a célig csupán a boxkiállások idejére eresztette el a vezető pozíciót.
Hamilton óriási csatában elérte, hogy második legyen, miután a verseny második felében végig a sarkában loholt Mark Webber, aki többször is átmenetileg a brit elé került. Mögéjük Jenson Button és Fernando Alonso is felzárkózott az utolsó körökben. Az eredmény azt jelenti, hogy a Red Bull megvédte a konstruktőri bajnoki címét.
A futamra sok kerékcserét prognosztizált a mezőny, így meglehetősen változatos taktikákat alkalmaztak a csapatok. Az élboly természetesen a szuperlágy gumikat használta a rajtnál, de a hátsó fertályon sokan a lágy keveréket tették fel az első etapra. A piros lámpák kialvása után nem sok helycsere történt az első kanyar közelsége miatt, utána viszont annál több.
A 4-es kanyar előtt Vettel kifékezte Hamilton a belső íven, és átvette a vezetést, miközben Webber nagy nehezen megkaparintotta a 3. helyet. Mögé a két Ferrari sorakozott fel Felipe Massa-Fernando Alonso sorrendben, akik lehagyták az egyik kanyart elrontó Jenson Buttont. A további állás Nico Rosberg, Vitalij Petrov, Paul di Resta, Michael Schumacher, Adrian Sutil volt.
Egy darabig úgy tűnt, Hamilton visszatámadhat az első helyért, de az 5. kört követően egyre jobban leszakadt Vetteltől, és az első boxkiállásokig közel négy másodpercre nőtt a hátránya. Button a Ferrarikat üldözte, de nem tudta megelőzni őket, ezért az élmezőnyből Rosberggel együtt ő tért be elsőként kerékcserére.
A művelettel a Mercedes szerelői végeztek hamarabb, így a páros fej-fej mellett jött ki a boxutcából. Rosberg úgy is Button előtt maradt, hogy lesodródott az 1-es kanyarnál, mert utána a DRS jóvoltából befejezhette az előzést. A közjátéktól függetlenül mindketten Massa és Alonso elé ugrottak, akik későbbre időzítették az első boxlátogatást. Button nem sokat teketóriázott, a 15. fordulóban szintén a DRS áldásos hatását kihasználva visszaelőzte Rosberget.
A 16. körben egy ütközés miatt előbb eggyel nőtt, majd kettővel csökkent a pályán tartózkodó autók száma: Petrov a hosszú egyenes végén nekiment Schumachernek, és az autók annyira megsérültek, hogy egyikük sem tudta folytatni a versenyt. Beküldték a Safety Cart, amely mögött Vettel, Hamilton, Webber, Button, Rosberg, Massa és Alonso haladt. A 8. helyet Jaime Alguersuari foglalta el, aki már az első etapban leelőzte mindkét Force Indiát.
Bár megint volt egy időszak, amikor Hamilton apránként közeledett Vettelhez, a német később ismét elhúzott üldözőitől. Webbernek a szuperlágy gumikon támadó Button okozott meleg pillanatokat, míg Rosberg a Ferrarikat igyekezett kordában tartani. Ez a 27. körig sikerült neki, ekkor Massa és Alonso egyaránt elhúzott mellette.
Menetközben technikai hiba következtében kiesett Pastor Maldonado, aki előtte kapott egy áthajtásos büntetést, mert a boxutca bejáratánál szabálytalan helyen fordult el.
Izgalmas csata Vettel mögött
Kissé váratlan módon két kerékcsere elegendőnek bizonyult a táv teljesítéséhez, az élmezőnyben a boxkiállások második, egyben utolsó sorozatát Hamilton és Webber nyitotta meg a 33. körben. Hamarosan Vettel, Button és Massa is követte a példájukat.
Webber nagy nyomást fejtett ki Hamiltonra, aki állta a sarat. Több gyönyörű csiki-csuki manővert is bemutatott a két pilóta, egy alkalommal fél körön át mentek közvetlenül egymás mellett. Az ausztrál egyszer kifékezte vetélytársát az 1-es kanyarnál, azonban ez rossz taktikának bizonyult, mert a McLaren rögtön utána legyorsulta őt a DRS-sel. Webber nem tudott élni a billenthető hátsó szárny adta lehetőséggel, az egyenesben nem akadt komoly sansza az előzésre.
Vettel tíz másodperc fölötti előnnyel szelte át a célvonalat, az utolsó körben a leggyorsabb kört is megfutotta. Hamilton és Webber mögé Button, illetve Alonso is felzárkózott a végére, de az ő tudományuk szintén elfogyott, amikor előzni kellett volna. Alonso a későbbre halasztott utolsó boxkiállása révén tudott Massa elé kerülni.
A 7. helyet a parádésan vezető Alguersuari szerezte meg, frissebb gumijain az utolsó körben előzte meg Rosberget. A másik Toro Rossóban ülő Sébastien Buemi szintén jó teljesítményt nyújtott, 9. lett di Restát és Sutilt megelőzve.
Koreai Nagydíj, verseny:
01. Vettel Red Bull-Renault 1h30:01.994
02. Hamilton McLaren-Mercedes + 12.019
03. Webber Red Bull-Renault + 12.477
04. Button McLaren-Mercedes + 14.694
05. Alonso Ferrari + 15.689
06. Massa Ferrari + 25.133
07. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 49.538
08. Rosberg Mercedes + 54.053
09. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1:02.762
10. Di Resta Force India-Mercedes + 1:08.602
11. Sutil Force India-Mercedes + 1:11.229
12. Barrichello Williams-Cosworth + 1:33.068
13. Senna Renault + 1 kör
14. Kovalainen Lotus-Renault + 1 kör
15. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1 kör
16. Perez Sauber-Ferrari + 1 kör
17. Trulli Lotus-Renault + 1 kör
18. Glock Virgin-Cosworth + 1 kör
19. Ricciardo HRT-Cosworth + 1 kör
20. D'Ambrosio Virgin-Cosworth + 1 kör
21. Liuzzi HRT-Cosworth + 3 kör
Leggyorsabb kör: Vettel, 1:39.605
Kiesők:
Maldonado Williams-Cosworth 31
Petrov Renault 17
Schumacher Mercedes 16
|