Men
 
Kedvencek-bellts
Hozzads a Kedvencekhez
 
Kezdoldal-bellts
Bellts kezdlapnak
 
Linkek
 
Versenyek 2015

mrcius 13-15. Ausztrl Nagydj
pole: Lewis Hamilton
gyztes: Lewis Hamilton
mrcius 27-29. Malj Nagydj
pole: Lewis Hamilton
gyztes: Sebastian Vettel
prilis 10-12. Knai Nagydj
pole: Lewis Hamilton
gyztes: Lewis Hamilton
prilis 17-19. Bahrain Nagydj
pole: Lewis Hamilton
gyztes: Lewis Hamilton
mjus 8-10. Spanyol Nagydij
pole: Nico Rosberg
gyztes: Nico Rosberg
mjus 22-24. Monaco Nagydj
pole: Lewis Hamilton
gyztes: Nico Rosberg
jnius 5-7. Kanadai Nagydj
pole: Lewis Hamilton
gyztes: Lewis Hamilton
jnius 19-21. Osztrk Nagydj
pole: Lewis Hamilton
gyztes: Nico Rosberg
jlius 3-5. Brit Nagydj
pole: Lewis Hamilton
gyztes: Lewis Hamilton
jlius 24-26. Magyar Nagydj
pole: Lewis Hamilton
gyztes: Sebastian Vettel
augusztus 21-23. Belga Nagydj
pole: 
gyztes:

szeptember 4-6. Olasz Nagydj
pole: 
gyztes: 

szeptember 18-20. Szingapr Nagydj
pole: 
gyztes: 

szeptember 25-27. Japn Nagydj
pole: 
gyztes:

oktber 9-11. Orosz Nagydj
pole: 
gyztes: 

oktber 23-25. Amerikai Nagydj
pole: 
gyztes:

okt. 30. - nov. 1. Mexiki Nagydj
pole: 
gyztes: 

november 13-15. Brazil Nagydj
pole: 
gyztes: 

november 27-29. Abu Dhabi Nagydj
pole: 
gyztes: 

 
Kpek 2006

Bahrein
Malajzia
Ausztrlia
San Marino
Eurpa
Spanyol
Monaco
Silverstone
Kanada
USA
Francia
Nmet
Magyar
Trk
Olasz
Brazil

 
Piltk honlapjai
 
Csapatok honlapjai
 
F1 Jtkok
 
Szablyok 2011-ben

Viszlt, F-csatorna, szervusz, DRS!

1.- Betiltjk az F-csatornt
2. - A piltaflkbl llthat a hts szrny

Mivel azt mr alighanem mindenki unja, essnk is gyorsan tl az elszezon leghrhedtebb ktyjn: a mozgathat hts szrnyon, vagy fennkltebb nevn Lgellenlls Cskkent Rendszeren (angol nevnek rvidtsvel DRS-en), amely paddock-szerte heves vitkat robbantott ki. Az F-1 Technikai Szablyzata szerint a hts szrny kt, vzszintes terellapja kztt normlis esetben 10-15 mm-es rsnek kell lennie, ez a tvolsg azonban a fels terellap szgnek mdostsval akr 50 mm-re is nvelhet, ami egy tlagos egyenesben, a kisebb lgellenlls rvn 10-12 km/rval nagyobb cscssebessg elrst teszi lehetv. A szrny egy szempillants - konkrtan kb. 2 szzadmsodperc - alatt nylik fel, gy az lmny a versenyzi beszmolk szerint felr a KERS bekapcsolshoz hasonl durva htbavgssal, ksznheten a hirtelen gyorsulsnak.

Az edzseken (belertve az idmrt is) a versenyzk akkor llthatnak a szrnyon, amikor kedvk tartja. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy minden alkalommal, amikor nincs szksgk a nagy leszort erre, lltani is fogjk. Mgpedig nem felttlenl csak az egyenesekben, hanem akkor is, amikor az autn a sebessghez kpest ppen viszonylag kicsi az oldalterhels, azaz a tgabb v s/vagy gyors kanyarokban; ez az aggodalmak szerint egyeseket arra csbthat, hogy a lendlet megtartsa rdekben veszlyes helyeken, pl. az Eau Rouge-ban is lapos szrnyllsban szguldjanak t. ppen ezrt tbben felvetettk, hogy az edzseken ne lehessen lltani a terellapot, ez azonban nem lenne praktikus, mivel akkor a versenyre sznt vlt-tttelezs (amit, ezt ne felejtsk el, szombat reggeltl mr nem szabad mdostani) helytelenn vlna. A lap egybknt azonnal visszall a meredekebb szgbe, amint a versenyz hozzr a fkpedlhoz, s a replsbiztonsgi standardokkal sszhangban gy terveztk meg, hogy egy esetleges meghibsods esetn is ezt - a biztonsgosabb - llst vegye fel.

A versenyen mr ms a helyzet: a DRS-t mindenki csak a plynknt kijellt egyetlen elzsi znban (tipikusan a clegyenes vgn, br Sanghajban pldul a hts egyenesben) hasznlhatja, s ott is csupn akkor, ha az elz kanyar bejratnl legfeljebb 1 msodperces klnbsggel kvette az eltte halad autt. A DRS teht vrbeli tmadfegyver, de krdses, hogy elg hatkony lesz-e: az FIA egyelre, ksrleti jelleggel 600 mterben llaptotta meg az elzsi zna hosszt, ami tbb csapat szimulcija szerint rvidebb a kelletnl, az els versenyek tapasztalatai alapjn azonban mg a szezon kzben is finom hangolhatjk. A DRS jogosulatlan hasznlata miatti bntetsek zntl nem kell tartani, mivel a piltk a kormnyon elhelyezett gombot megnyomva kizrlag akkor vltoztathatjk meg a terellap szgt, ha a kzponti elektronika ezt a kvetsi tvolsg alapjn engedlyezte szmukra. (Igaz, a rendszert elektronikai hiba esetn manulisan is fell lehet brlni.) Hogy a nzk dolgt megknnytsk, az elzsi zna kezdetn keresztbe egy szimpla, az egyenes eltti kanyar bejratnl elhelyezett mrsi pontnl pedig egy dupla fehr cskot festenek majd fel az aszfaltra. Ja, s egy fontos adalk: a rajt eltt mindenki olyan szgbe kapcsolja a szrnyat, amilyenbe akarja, de a futam els kt krben (s a Safety Car-os jraindtsokat kvet els kt krben) nem vltozathatja meg.

A szintn a lgellenlls cskkentsre szolgl F-csatornt ugyanakkor 2011-tl betiltottk. A tilalom lnyegben gy szl, hogy az llthat hts szrny zemeltetsnek kivtelvel a versenyz mozdulatai nem mdosthatjk az aut aerodinamikai konfigurcijt.

Egy rgi ismers: a KERS

1.- Visszatr a KERS
2. - 4 helyett 5 versenyen t kell hasznlni a vltkat
3. - 8 motor marad egy vre

Bartnak taln tlzs lenne nevezni, mert akiknek az autjban kt vvel ezeltt nem volt - pl. Sebastian Vettelben -, azok sokat bosszankodtak a rajtolsra is alaposan rsegt KERS extra teljestmnyn. Igen, a 2009-bl ismert hibrid rendszer visszatr, br ez a kifejezs nem egszen tall, mivel a Technikai Szablyzat tavaly is engedlyezte volna a hasznlatt, csak a csapatok nknt, egyezmnyes alapon lemondtak rla. A KERS paramterei a rgiek: 400 kJ energit trolhat, amit 60 kW-os teljestmnnyel adhat le, azaz krnknt sszesen kb. 6.7 msodpercig biztost extra lerket, a versenyz kvnalmainak megfelelen egyszerre vagy kis adagokban. A KERS-t, amely plytl fggen krnknt 3-4 tizedmsodpercet r, a DRS-sel ellenttben nemcsak tmadshoz lehet bekapcsolni, hanem tetszs szerint brmikor. 2009 ta egybknt azok a csapatok is jelentsen tovbbfejlesztettk, amelyeknek az autjban jl mkdtt - kztk a Ferrari s a Mercedes. Az FIA azt gri, a TV-kzvettsek kpei a tisztbb tlthatsg kedvrt arrl is nyjtanak majd grafikus informcikat, hogy ki hasznlja ppen a DRS-t meg a KERS-t.

s, ha mr a hajtslncnl tartunk, rdemes kitrnnk a sebessgvltkra is, amiket 2011-tl az eddigi 4 helyett mr csak 5 nagydjhtvge utn lehet majd kicserlni. Ebben a tekintetben a pnteki szabadedzsek ppgy nem szmtanak bele a nagydjhtvgbe, mint eddig, s ha valaki kiesik egy versenyrl, a kvetkezn jrakezddik szmra az 5-s ciklus. Az id eltti cserrt tovbbra is 5 rajthelyes bntets jr, s nem vltozott az sem, hogy az FIA-t a pnteki msodik szabadedzs utn legksbb 2 rval kell tjkoztatni a szombaton s vasrnap hasznlni kvnt tttelezsrl. 2011-re azonban a piltk kaptak egy olyan knnytst, hogy az els korai vltcserrt mg nem bntetik meg ket.

A szezon sorn versenyznknt felhasznlhat motorok szma 8 maradt. Ha a nagydjak szma a terveknek megfelelen 20-ra n, ez is neheztst jelentett volna a tavalyihoz kpest, a bahreini htvge trlse rvn azonban az istllk ugyanott tartanak, mint 2010-ben: 19 fordul alatt kell a 8 motorbl gazdlkodniuk. Ez a tbbsgknek tavaly sem okozott problmt.

Gumikering

1.- A Pirellik vltjk a Bridgestone-okat
2. - Fix els/hts slyeloszts
3.
- Tovbb n a minimumtmeg

Az llthat hts szrny mellett az volt a tli tesztek slgertmja, hogy a Bridgestone-t a Pirelli vltotta a Forma-1 hivatalos gumiszlltjaknt, s ha stlszeren akarunk fogalmazni, ez bizony nagyot is durrant. A sztorit mindenki ismeri: a Pirellinl ezerszer is elismteltk, hogy a gumijaik szndkosan kopnak gyorsan, mert az FIA s a csapatok a tavalyi Kanadai Nagydjat rendeltk meg tlk (csak a szemcsseds nlkl), de mindez hidegen hagyta a versenyzket, akik a tl hamar elhasznld abroncsokra val folyamatos panaszkodssal tltttk jformn az egsz elszezont. Bizonyos jelensgek - pl. az, hogy a Pirellik egyenknt 1.5 kg-ot vesztettek a tmegkbl az etapok sorn, ami durvn hromszorosa a Bridgestone-oknl tapasztalt rtknek, s az elzst is nehezt, olykor klnyi nagysg gumitrmelkkel szemeteltk tele az aszfaltot - valban aggodalomra adhattak okot. Majd megltjuk, hogyan viselik magukat a szezon kzben normlisnak szmt magasabb plyahmrsklet mellett, de az biztosnak ltszik, hogy a tavalyi, unalmas kpletet, amely szerint egyetlen kerkcservel lehetett teljesteni a versenytvot, elfelejthetjk. A Pirelli kt boxkillst szeretett volna futamonknt, egyelre azonban minden jel arra utal, hogy inkbb a hrom lesz az ltalnos - st, a ngy sem zrhat ki. Ez persze plusz terhet r a szerelkre; aligha vletlen, hogy a csapatok szinte minden tesztnapon gyakoroltk a kerkcserket. Nem nagy merszsg kijelenteni, hogy 2011-ben a gumikops lesz az egyik legmeghatrozbb tnyez.

A versenyzk tovbbra is 11 szett slick gumit kapnak a htvgre: 2 kemny s 1 lgy keverkt pntekre, 1 kemnyet s 1 lgyat a szombat dleltti szabadedzsre, valamint 3 kemnyet s 3 lgyat az idmrre s a futamra. Egy friss szablymdosts lehetsget ad r, hogy az els edzsnapon a Pirelli a rendelkezskre bocssson egy extra garnitra kemny keverk slicket is - ezzel tesztels cljbl mr a melbourne-i idnynyitn lni fognak. Az intermediate s esgumik szma nem vltozott, azaz 4 illetve 3 szett.

rvnyes maradt az a szably is, hogy a Q3 rsztvevinek azzal a garnitra gumival kell rajtolniuk, amivel az idmr dntjben a legjobb krket futottk (ez persze csak arra az esetre vonatkozik, ha kzben nem eredt/llt el az es). S a versenyen mindkt keverk gumit hasznlni kell - aki ezt elmulasztja, automatikusan kizrjk, kivve, ha a futamnak megszaktssal, vratlanul lett vge, mert akkor hozzadnak az idejhez 30 msodpercet. Az utbbi jdonsgnak szmt.

Noha csak kzvetve, de a gumikhoz kapcsoldik az is, hogy az FIA a csapatok krsre - kizrlag 2011-ben - a Technikai Szablyzatban rgztette az autk slyelosztst. Pontosabban azt, hogy az els tengelykn az idmr minden pillanatban legalbb 291 kg-os, a htsn pedig 342 kg-os legyen a statikus terhels, ami lnyegben 46:54-es els/hts slyelosztsnak felel meg. Ennek az volt a clja, hogy az j Pirelli gumikhoz optimlis, de ismeretlen slyelosztsba senki ne traflhasson bele mer vletlensgbl, mltnytalanul szerezve elnyt. Egybknt, miutn 2009 s 2010 kztt 605 kg-rl 620 kg-ra emeltk, az autk minimlis tmege idn mr 640 kg lesz, ami szoks szerint a versenyzvel egytt rtend. (A nvelst az motivlta, hogy a nehezebb piltk ne szenvedjenek htrnyt a KERS miatt.) A Q3 vgn ezentl minden, abban rsztvev aut tmegt ellenrzik majd - eddig csak vletlenszer mrlegels volt.

Megy a dupla diffzor is

1.- Betiltjk a dupla diffzort
2. - Szigortjk a terhelsprbkat, javul a biztonsg
3.
- Egy helyett kt zsinr rgzti a kerekeket a kasztnihoz

A 2009-ben a Brawn GP, a Toyota s a Williams ltal kifundlt, sokig vitatott dupla diffzoroknak idn bcst inthetnk, br az autk klseje ennek eszttikailag egyesek szerint krt ltta: a far-rszk zavarba ejten csupasz s primitv lett. A mrnkk tbbek kztt az gy elvesztett leszort ert igyekeztek visszanyerni a padllemez al vezetett kipufogk egyre szlssgesebb vltozataival, amelyek kzl eddig a Renault- viszi a prmet. Betiltottk a mozgathat els szrnyakat is, mert ezekrl bebizonyosodott, hogy nem segtik kellkppen az elzseket.

A rivlisok tavaly azzal vdoltk a Red Bullt s a Ferrarit, hogy az autjuk els vezetszrnyt s padllemeznek elejt trkks mdon hajlkonyra terveztk, az FIA ezrt most megerstette a mr az elz szezon kzben bevezetett szigortsokat: a szrny nem maximum 10 mm-rel hajolhat le 500 N-os fggleges terhels hatsra, hanem legfeljebb 20 mm-rel 1000 N-os terhelstl. A padl elejn az eddigi egy helyett mr hrom ponton fognak terhelsprbt vgezni, az aljn elhelyezett fenklemez pedig legfeljebb hrom darabbl llhat, amelyek kzl az elsnek legalbb 1 mter hossznak kell lennie (elzleg nem volt ilyen korlt).

Ahogy az elmlt vek sorn mindig, most is igyekeztek javtani a versenyzk biztonsgt. A tllcella teherbrsgnak ellenrzse cljbl ktelezv tettek egy hatodik, alulrl elvgzett terhelstesztet, s korltoztk a tllcella magassgt is, kr pedig behatols vd paneleket rtak el. Mostantl mindegyik kereket kt-kt zsinr fogja a vzhoz rgzteni (a szably eddig "egy vagy kt" kbelrl szlt), hogy nehezebben szakadjanak le s szabaduljanak el az tkzsek sorn. Pontostottk a visszapillant-tkrk helyzett is, nem lehetnek 50 cm-nl tvolabb az aut hosszanti kzpvonaltl.

A Technikai Szablyzatban trtak szmtalan ms, apr rszletet is, ezek azonban csak az nyencek szmra rdekesek. J plda, hogy meghatroztk, milyen anyagbl (AZ70-es vagy AZ80-as magnziumtvzetbl) kell kszlnik a felniknek, s hogy enyhn thelyeztk a balesetek adatait rgzt fekete dobozt a kasztnin bell. 2011-tl egybknt nem egy, hanem mr kt jelad, azaz transzponder lesz az autkban - alighanem azrt, hogy az idmrsi rendszer ne omoljon ssze, ha valamelyik esetleg elromlik.

Bntetsek, versenyzi magatarts

1.- temeltk a Sportszablyzatba a versenyzk etikai kdext
2. - jra lesz 107 szzalkos szably
3.
- A csapattagok is licenszt kapnak
4.- Ktelez pihenidt vezetnek be

A Sportszablyzat bvlt a versenyzktl a plyn elvrt viselkedsi normkkal is - olyanokkal, hogy vdekezs kzben legfeljebb egyszer lehet irnyt vltani, a plya szltben a fehr vonaltl a fehr vonalig tart, a lekrzket "az els adand alkalommal" el kell engedni -, de ezekben nincs semmi j: sz szerint a Nemzetkzi Sportkdex L-fggelkbl msoltk t ket.

Az eddiginl pontosabban definiltk viszont, hogy a piltk mennyire mehetnek lassan az idmr fel- s levezet kreiben. Eszerint a boxkijratnl lv 2. s a boxbejrat eltt felfestett 1. Safety Car-vonal kztti tvolsgot olyan tempban kell megtennik, hogy ne lpjk tl a legjobb pnteki krid 145 szzalkt.

A boxutca plyhoz kzelebbi kls svjnak, az gynevezett "gyorssvnak" a szlessgt 3.5 mterben korltoztk, s a tlekedst elkerlend elrtk, hogy egy edzs indtsa vagy jraindtsa eltt az autk csak libasorban sorakozhatnak fel a boxkijrathoz. A csapatoknak "szembl nzve egyrtelmen" kell jeleznik, hogy pontosan melyik pillanatban indtottk tnak az autjukat egy boxkills utn. Aprsg ugyan, de el lehet botlani benne, hogy a verseny felvezet krnek rajtjt kveten mindenkinek be kell tartania a boxutcai sebessgkorltozst, amg el nem halad az els rajtkocka mellett (eddig csupn annyi llt a szablyzatban, hogy "cskkentett sebessggel" kell menni). A versenyigazgat "kivteles krlmnyek kztt" a futam kzben is lezrhatja majd a boxbejratot - ilyenkor senki nem hajthat be, csakis ltfontossg javtsok rdekben.

A nagydj sportfelgyeli szablytalankods esetn az thajtsos bntets, a 10 msodperces stop&go s a kvetkez futam rajtrcsn trtn, tetszleges szm htrasorols mellett 2011-tl idbntetst, megrovst, utlagos kizrst s a kvetkez versenyrl val eltiltst is alkalmazhatnak. Ilyeneket tulajdonkppen eddig is kiszabhattak, br erre nem a Sportszablyzat, hanem a Sportkdex hatalmazta fel ket. Visszatr ugyanakkor a hrhedt 107 szzalkos szably: aki a Q1-ben nem r el az akkori legjobb krhz kpest ezen a hatron belli ideredmnyt, az nem indulhat el a futamon - br ahogy hajdann is, egyedi esetekben adhat lesz felments, pldul ha az illet a szabadedzseken futott kellen gyors krt, csak az idmrn htrltatta valami. A Hispania, amely mg egyltaln nem tesztelte az j autjt, aggdhat...

s vgl: 2011-tl nemcsak a versenyzknek, hanem a csapatok sszes tagjnak szksge lesz az FIA ltal kiadott licenszre, ha a Forma-1-ben akar dolgozni, nehogy brki elmeneklhessen a felelssgre vons ell, mint annak idejn Flavio Briatore s Pat Symonds a szingapri Crashgate utn. Bntethetek lesznek a kzton szablytalankod piltk is. Tovbb, hogy az istllk szemlyzete biztosan tudjon pihenni valamennyit, a pntek s szombat reggeli szabadedzs kezdete eltt 10 rval mindenkinek, aki "rszt vesz az autk zemeltetsben", el kell hagynia a plyt, ahov legkorbban 6 rval ksbb trhet vissza.

Szerz: A5.hu

 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Hrdetsek
 
Nvnap

 

 
Kvetkez verseny plyarajza
Olasz Nagydj 2015. szeptember 6.
 
Kpek 2012

Ausztrl Nagydj:
szabadedzs  idmr  verseny

 
Kpek
 
Tesztek 2011

Valencia 2011. februr 1.
Valencia 2011. februr 2.
Valencia 2011. februr 3.

 
Kpek
 
Naptr
2025. Jnius
HKSCPSV
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
ra
 
Szmll
Induls: 2005-11-25
 
Ltogatk az oldalon
 
VB 2015

A vb llsa a Magyar Nagydj utn:

Piltk:

1: L.Hamilton 202
2: N.Rosberg 181
3: S.Vettel 160
4: V.Bottas 77
5: K.Rikknen 76
6: F.Massa 74
7: D.Ricciardo 51
8: D.Kvyat 45

Tovbb >

Konstruktrk:
1: Mercedes 383
2: Ferrari 236
3: Williams 151
4: Red Bull 96
5: Force India 39
6: Lotus 35

Tovbb >

 
Csapatok 2015

Mercedes AMG Petronas F1
6 Nico Rosberg (nmet)
44 Lewis Hamilton (brit)

Infiniti Red Bull Racing
3 Daniel Ricciardo (ausztrl)
26 Daniil Kvyat (orosz)

Williams Martini Racing
19 Felipe Massa (brazil)

77 Valtteri Bottas (finn)

Scuderia Ferrari
5 Sebastian Vettel (nmet)
7 Kimi Rikknen (finn)

McLaren Honda
14 Fernando Alonso (spanyol)
22 Jenson Button (brit)

Sahara Force India F1 Team
11 Sergio Perez (mexiki)
27 Nico Hlkenberg (nmet)

Lotus F1 Team
8 Romain Grosjean (francia)
13 Pastor Maldonado (venezuelai)

Scuderia Toro Rosso
33 Max Verstappen (holland)
55 Carlos Sainz Jr. (spanyol)

Sauber F1 Team
9 Marcus Ericsson (svd)
12 Felipe Nasr (brazil)

 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Egyb linkek

M=A=R=K=Y=H MULTIMDIS WEBPAGE csak nagyoknak!
www.gportal.hu/mindenesetre
www.f1.gportal.hu
Hispania Racing F1 Team

 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!