A Honda a BMW szintjt clozza meg 2009-ben
A5.hu 2008.11.04. 18:10
Ross Brawn, a Honda csapatfnke a kvetkez szezonra azt a clt tzte ki, hogy utolrjk a BMW-t. Mivel a grda az aktulis autjt vkzben nem igazn fejlesztette, nem tudtk azt Jenson Button szmra is ideliss tenni.
A Honda idei sikertelen szereplse utn most minden energijt arra fordtja, hogy 2009-ben feledtetni tudja idei teljestmnyt. Ross Brawn szerint az, hogy az elvgzett munka meghozza-e majd a gymlcst, nagyban fgg a tbbi istlltl is.
"Egy olyan helyzetben lv csapat szmra, mint amilyenben mi vagyunk, a lehetsgek az ltalunk s a mindenki ms ltal elvgzett munktl fggenek" - mondta Brawn az autosport.com-nak.
"Emlkszem azokra az idkre a Ferrarinl, amikor meglehetsen kzpszer autnk volt, de mindenki ms borzaszt munkt vgzett, s emlkezhetek vekre, amikor fantasztikus autval rendelkeztnk, s a tbbiek szintn, gy az igazi kihvs volt" - tette hozz a brit.
Brawn szerint nehz megmondani, hogy a 2009-re bevezetett vltozsok nvelni vagy cskkenteni fogjk a klnbsgeket, amelyek ma nagyrszt a motorok teljestmnyszintjbl fakadnak.
"Tbb kevsb jl sorba lehet lltani az autkat a rajtrcson a motorok teljestmnye alapjn" - rulta el Brawn.
A csapatfnk gy gondolja, hogy a Hondban meg van a kell potencil ahhoz, hogy elrbb lpjen. A clt pedig meglehetsen magasra tzte, hiszen a BMW szintjt szeretn elrni a kvetkez szezonban.
"Megvannak a szksges forrsaink, s sok okos emberrel rendelkeznk, br gy gondolom, tl optimista lenne arra gondolni, hogy mi lesznk a kvetkez vben a vilgbajnoksg kihvi, de felttlenl sokkal-sokkal jobbnak kell lennnk, mint ma."
"Szmomra a referencia pont a BMW, s az a munka, amit k vgeztek nagyon lenygz. Mg folytatniuk kell a felkapaszkodst, de gy gondolom, ha mi mint csapat elrjk a BMW versenykpessgt, akkor meglehetsen elgedettek lehetnk majd" - fejtette ki vlemnyt a brit.
Barrichellnak kedveztek a fejlesztsek
2008-ban a Honda 14 pontjbl 11-et Rubens Barrichello szerzett, a csapaton belli edzsprbajt pedig 10:8 arnyba nnyerte meg, ami Brawn szerint azrt alakult gy, mert Jenson Button szmra sokkal kevsb volt megfelel az idei autjuk.
"gy gondolom, hogy teljestmnyben elg kzel voltak egymshoz, hullmhegyekkel s hullmvlgyekkel az egsz vben" - mondta az 53 ves csapatfnk. - "Jenson bizonyra nem tallta a balanszot olyannak, amilyennel elgedett lett volna, gy gondolom, Rubens kpes volt egy kicsit jobban sszhangba kerlni az autval."
Brawn azt is elmondta, hogy az autt nem igazn fejlesztettk, gy nem tudtk azt az v sorn a piltk javaslatai alapjn alaktani, mint ahogy norml krlmnyek kztt szoktk.
"Ha szinte akarok lenni, nem igazn csinltunk semmit az autval, ezrt taln elkezdett az egyik piltnak egy kicsit jobban fekdni, mg a msiknak kevsb, s ahogy ez kialakult, nem tettnk tl sokat, hogy orvosoljuk a helyzetet, de nincsen semmi klnleges, aminek ezt tulajdonthatnm" - elemezte a helyzetet.
A csapatfnk ugyanakkor elmondta, hogy voltak azrt olyan rszei az autnak, amelyeket megprbltak fejleszteni a javuls rdekben, de ezek a vltozsok elssorban Barrichellnak kedveztek.
"Mivel az aut fkrendszere ugyanaz, amit jvre fogunk hasznlni, ezt a terletet indokolt volt fejleszteni, s javtottunk az aut fkstabilitsn, amire Rubens klnsen fogkony volt, Jenson azonban nem, a fkezsi s kanyarbemeneti stlusuk miatt" - tette hozz.
Azt azonban tovbbra sem hozta nyilvnossgra Brawn, hogy ki lesz a jv vi piltaprosuk, s van idejk kivrni a megfelel idpontot.
"ppen elg, ha tudjuk az els verseny eltt. Nincsen fix menetrendnk, s akkor fogunk dnteni, amikor minden egyes megfelel informcival rendelkeznk."
|