Men
 
Kedvencek-bellts
Hozzads a Kedvencekhez
 
Kezdoldal-bellts
Bellts kezdlapnak
 
Linkek
 
Versenyek 2015

mrcius 13-15. Ausztrl Nagydj
pole: Lewis Hamilton
gyztes: Lewis Hamilton
mrcius 27-29. Malj Nagydj
pole: Lewis Hamilton
gyztes: Sebastian Vettel
prilis 10-12. Knai Nagydj
pole: Lewis Hamilton
gyztes: Lewis Hamilton
prilis 17-19. Bahrain Nagydj
pole: Lewis Hamilton
gyztes: Lewis Hamilton
mjus 8-10. Spanyol Nagydij
pole: Nico Rosberg
gyztes: Nico Rosberg
mjus 22-24. Monaco Nagydj
pole: Lewis Hamilton
gyztes: Nico Rosberg
jnius 5-7. Kanadai Nagydj
pole: Lewis Hamilton
gyztes: Lewis Hamilton
jnius 19-21. Osztrk Nagydj
pole: Lewis Hamilton
gyztes: Nico Rosberg
jlius 3-5. Brit Nagydj
pole: Lewis Hamilton
gyztes: Lewis Hamilton
jlius 24-26. Magyar Nagydj
pole: Lewis Hamilton
gyztes: Sebastian Vettel
augusztus 21-23. Belga Nagydj
pole: 
gyztes:

szeptember 4-6. Olasz Nagydj
pole: 
gyztes: 

szeptember 18-20. Szingapr Nagydj
pole: 
gyztes: 

szeptember 25-27. Japn Nagydj
pole: 
gyztes:

oktber 9-11. Orosz Nagydj
pole: 
gyztes: 

oktber 23-25. Amerikai Nagydj
pole: 
gyztes:

okt. 30. - nov. 1. Mexiki Nagydj
pole: 
gyztes: 

november 13-15. Brazil Nagydj
pole: 
gyztes: 

november 27-29. Abu Dhabi Nagydj
pole: 
gyztes: 

 
Kpek 2006

Bahrein
Malajzia
Ausztrlia
San Marino
Eurpa
Spanyol
Monaco
Silverstone
Kanada
USA
Francia
Nmet
Magyar
Trk
Olasz
Brazil

 
Piltk honlapjai
 
Csapatok honlapjai
 
F1 Jtkok
 
j szablyok 2008-ban
j szablyok 2008-ban : Csals, nem mts - trkkzsek a Forma-1-ben

Csals, nem mts - trkkzsek a Forma-1-ben

  2006.04.07. 13:50

A 2006-os szezon kezdete sem szklkdtt a botrnyoktl, ugyanis mr Bahreinben feltnt az ellenfeleknek, hogy a Ferrari szrnyaival nincs minden rendben. Azonban nem most fordul elszr el ilyen eset a Forma-1 trtnetben…

Jkora botrny kerekedett a Ferrari s persze a McLaren, valamint a BMW ltal is hasznlt hajlkony szrnyak krl. Ha visszatekintnk a Forma-1 tbb mint 55 ves trtnetre, akkor tbbszr is elfordult olyan eset, hogy a mrnkk vagy kijtszottk a szablyokat vagy a paragrafusoknak megkerestk azokat a kiskapuit, amelyet kihasznlva gyorsabb tehettk autikat. rdekes mdon az tvenes, hatvanas vekben nem volt mdi a csals, vagy legalbbis nem derltek ki a turpiszsgok. Mindez a hetvenes vektl jtt divatba, amelybe taln belejtszott a sportg elzletiesedse is.

Mricsklsek s kizrsok

1976-ban James Hunt hiba nyerte meg Spanyol GP-t, a verseny utni mrlegels sorn a McLaren-Ford 1,8 millimterrel szlesebb volt a megengedettnl. A szablyok egybknt v kzben vltoztak meg, amely szerint pont a spanyol versenytl a kocsi nyomtvja nem lehetett szlesebb, mint 215 millimter, s a hts szrny sem nylhatott htrbb a hts tengelytl, mint 80 millimter. (A jaramai verseny utn egybknt Laffite Ligier-jn 15 millimterrel htrbb volt a szrny, mint az el volt rva.) Ksbb a McLaren fellebbezett a szvetsgnl, amelyet a FISA elfogadott. Az indokls szerint a Good Year gumik voltak szlesebbek a megengedettnl, amirl a csapat nem tehetett s ezzel Hunt visszakapta a kilenc pontot a Francia Nagydj eltt, amely jl jtt a vgelszmolsnl. Az angol pilta ugyanis egsz vben kemny csatt vvott a Nrnburgringen balesetet szenvedett Niki Laudval. Vgl Hunt rlhetett: egy pont elnnyel megnyerte a vilgbajnoksgot.

Porszv Brabham

1978-ban Gordon Murray, a Brabham csapat tervezmrnke unta meg a wing-car Lotuszok flnyt s az amerikai Chaparral tallmnyt lemsolva. (Az tletet Jim Hall 1970-ben ptett CanAm Chaparral-Chevroletjrl koppintotta. Itt a kocsi hts rszre kt ventiltort szereltek, amely a fldhz tapasztotta a kocsit.) Murray is egy hatalmas ventilltor szerelt a kocsi htuljra, amely egyszeren az aszfalthoz szvta az autt. A porszv Brabhamet egybknt azrt tiltottk be, mert mozg aerodinamikai alkatrszt tilos hasznlni. Az illetkesek 1969-ben Graham Hill s Jochen Rindt barcelonai balesete utn hoztk ezt a szablyt. (A "szrnyrlet" akkoriban lte virgkort s a legtbb autn hossz rudakra szereltk a lgterelket, amelyeket madzaggal mozgatott a versenyz. Kanyarban bednttt, hogy legyen leszorter, az egyenesben pedig vzszintesbe hozta, hogy cskkenjen a lgellenlls. A magasra szerelt szrnyak azonban sokszor letrtek s balesetet okoztak.) Mozg aerodinamikai alkatrszt tilos hasznlni, ventiltort viszont nem! Murray indoklsa szerint a Brabham BT46-os htuljra szerelt ventiltor a motor htst hivatott javtani. Ez rszben igazi is volt, csakhogy volt egy nem elhanyagolhat j tulajdonsg is. Murray a kocsi oldalt teljesen leengedte a fldre, s az alvz alatt keletkez csatornbl a menet kzben mkd ventiltor kiszvta a levegt. A Brabham mintha snen ment volna s hihetetlen kanyarsebessget rt el. Lauda a "porszvs-Brabhammel" megnyerte a Svd Nagydjat, m vgl az ellenfelek tiltakoztak. A csodafegyvernek volt ugyanis egy mellkhatsa: a ventiltor a plyn lv sszes port s apr kavicsot a mgtte jvk szembe szrta. A szvetsg vgl helyt adott az vsnak s betiltotta a porszv Brabhamknt elhreslt konstrukcit.

Lifteznek a Forma-1-sek

A Lotus csapat az 1980-as esztendben egy gynevezett dupla-karosszris versenyautt ptett. Chapman a szablyknyv angol verzijban lv kiskaput hasznlta ki. Angolul ugyanis az alvz, azaz "chassis" egyes s tbbet szmban is azonos alak. Ksbb Chapman elmondta, hogy gy rtelmezte a szablyt, hogy tbb alvzat is lehet pteni. Az egyik vzra a versenyz kerlt az oldals lgcsatornkkal, a msikra a felfggeszts s az aut tbbi rsze, mint a motor s a vlt. A kt vz pedig szpen ssze volt cssztatva, gyhogy az knyelmesebb tette a versenyzre hat erhatsokat a kanyarokban. Menet kzben a pilta a hidraulika segtsgvel leengedte a bels vzat s a kocsi hasmagassgt a kvnt szintre cskkent megnvelve a szvhatst. A szvetsg ellenrei az els vizsglatok sorn nem talltak semmi kifogsolnivalt a konstrukcin, s a Spanyol Nagydj edzsn elindulhatott a Lotus 88-as. Az ellenfelek azonban megijedtek Chapman jabb zsenilis tlettl s addig nystltk a FISA-t mg az betiltotta a dupla vzas Lotus-t.

Az 1981-es szezonban egybknt "liftezni" kezdtek a Forma-1-es kocsik. Mindezt azrt, mert a szoknykat a szablyok betiltottk, s ezltal romlott a kocsik tapadsa. A hidraulikval kombinlt felfggeszts tlete Gordon Murray, a Brabham tervezmrnknek a fejbl pattant ki. A szablyok csupn azt rtk el, hogy az aut alvznak a "boxbl kijvet s a boxba bejvet" 6 centimter magasan kell lennie az aszfalt felett. Azt nem, hogy kint a plyn is. Nos, Murray olyan autt ksztett, amely miutn elhagyta a boxutct, a felfggeszts gombnyomsra leengedte a kocsit s az szinte teljesen rtapadt az aszfaltra, majd mieltt a versenyz visszajtt volna a bokszba, egy gomb megnyomsval jra a szablyos magassgba llt a kocsi alvza. A megolds krnknt mintegy 3 tized msodperces elnyt jelentett Piquetnek s a msik Brabham piltjnak Hector Rebaque-nak. Ez utbbi szrt szemet a konkurencinak. Mert az, hogy Piquet gyors volt azt tudta mindenki, de hogy a fizets pilta, Rebaque is jl menjen, az csoda szmba ment. (A mexiki egybknt messze legjobb szezonjt teljestett 1981-ben. Hromszor vgzett a negyedik helyen, egyszer pedig az tdiken, mikzben korbban sokszor mg a versenyre sem tudta magt kvalifiklni.) Ezzel tulajdonkppen a szrnyas autra vonatkoz tiltst jtszotta ki a Brabham. A megolds persze nem marad titokban. A teljes mezny elkezdte msolni, a FISA pedig megtrte a megoldst, st a San Marin-i Nagydj utn szablyosnak tltk.

Mindent a turb ellen

1982-ben a mrnkk jabb trkkt tallta ki, a turbk elleni htrny lekzdsre. A turbmotoros gyri csapatok ellen kzd FOCA istllk rejtett vztartllyal prbltk eslyeiket nvelni. A knnyebbre ptett autkba egy vztartlyt rejtettek el, amelyet feltltve ppen az elrt slyhatron voltak. A verseny kzben a tartlybl szpen kiengedte a versenyz a vizet s a kocsi jelentsen felgyorsult. Ez krnknt fl msodperces elnyt jelentett. Riban Piquet nyerte a versenyt, Rosberg eltt, mindketten a Cosworth szvmotorjt hasznltk. A turbs csapatok rjttek a trkkre s azonnal tiltakoztak, de a brazil rendezk elutastotta az vst. (Mirt ne utastotta volna el, hiszen egy brazil nyerte a versenyt!) A turbs csapatok a nemzetkzi szvetsg sportbizottsgnl, a FISA-nl fellebbeztek, ahol a francia Jean-Marie Baleste volt az r, aki tudvalevleg a turbk prtjn llt. Utlag az els s msodik helyezettet kizrtk s a Renault turbjt hajt francia Prost nyerte a viadalt. Csakhogy kzben bebizonyosodott, hogy Riban mind a 22, nem turbs autba vztartlyt szereltek, de csupn kt versenyzt bntettek. A szvmotoros csapatok ezrt bojkottltk az imolai futamot, amely majdnem megrendezsre sem kerlt, mert nem jtt ssze a minimlis indulszm. Vgl a Tyrrell hzta ki a bajbl a FISA csapatokat.

A nyolcvanas vekben egybknt elg gyakori volt, hogy a verseny utni ktelez mretkezs sorn zrtak ki versenyzket. Niki Laudt a 82-es zolderi futamon elrt harmadik helytl fosztottk meg, mert az autja a megengedettnl knnyebb volt. gy jrt ksbb Alain Prost 1985-ben. A kistermet francia megnyerte ugyan a San Marin-i Nagydjat, m a mretkezs kzben kt kil mnuszt mutatott a mrleg, s ezrt trltk Prost eredmnyt. A futamot gy Elio de Angelis nyerte, aki egy mtert sem vezetett a verseny sorn.

Trkks Ken

A Forma-1 eddigi legslyosabb bntetst Ken Tyrrell kapta az FIA-tl: az 1984-es idnybl kizrtk a csapatot! (A skt fakeresked egybknt a legtbb "gaztettet" kvetette el a Forma-1-ben, nem kevesebb, mint 22 alkalommal bntette a szvetsg szablytalansgok miatt.) A szksg tallkonny teszi az embert. Ezt az lltst tmasztotta al a Tyrrell csapat esete is, amely a 84-es szezonban utols mohiknknt hasznlta az srgi Cosworth szvmotorokat, mikzben a teljes mezny mr a turbval futott. Tyrrell megprblta felvenni a kesztyt s, hogy a 150-200 lers htrnyt lekzdje, csalshoz folyamodott. Tette mindezt azrt, mert az reg Ken gy tlte meg, hogy a turbs csapatok sem szentek. k ugyanis azrt, hogy a megengedett 220 literes tartlyba tbb benzint prseljenek, lehtttk az zemanyagot mnusz 53 fokra s ezltal mintegy 15 literrel tbbet lehetett a kocsikba tankolni. Mivel az zemanyag htst nem tiltotta egyetlen paragrafus sem, szinte a teljes turbs mezny alkalmazta ezt a trkkt. Persze nem sokig. A kvetkez vben az FIA betiltotta a httt benzint. De 1984-ben Ken sem volt rest s megcsinlta a maga trkkjt a turbk ellen. A Tyrrellek klnleges vztartllyal rendelkeztek, amelybl a motorba fecskendeztk a vizet, csakhogy a vzbe a teljestmny fokozsra alkoholszmazkok is kerltek, amely viszont tilos volt. A csalst azzal tetzte Tyrrell, hogy a futamok vge eltt a Tyrrellek belltak vizet tankolni, amelybe viszont apr lomgolycskk voltak, hogy az egybknt tl knny versenyaut megfeleljen mrlegelskor. A kt tyrrelles pilta, ksznheten a turpiszsgoknak is, egszen jl ment. Ktszer mg a dobogra is felllhattak: Bellof harmadik lett Monacban, Brundle pedig msodik Detroitban. A csals ez utbbi versenyen derlt ki. A FISA-ellenrk szagot fogtak s tzetesen tvizsgltk az angol pilta autjt a verseny utn. A Tyrrellt kizrtk az 1984-es idnybl, trltk az addig elrt eredmnyeket s elvettk a csapat 13 pontjt is. Emell pedig 1 milli dollros bntetst szabtak ki 'Uncle Kenre'.

Chipek, szrnyak, fkek

1994-ben a Benettont vdoltk azzal, hogy illeglis szoftvert hasznl kiprgsgtlknt, m ezt nem sikerlt bizonytani. Kt csals azonban kiderlt az angol csapatnl. A Nmet Nagydjon tankols kzben a benzin Verstappen autjra mltt, ami kigyulladt. Az ellenrk elkezdtek vizsgldni s kiderlt, hogy azrt ment mell a benzin, mert a Benetton kivett egy szelepet a tankol-berendezsbl, hogy rvidebb id alatt tudjanak benzint utntlteni. A Belga Nagydjon Schumacher fenklemeze szrt szemet az FIA embereinek. Mint kiderlt az aut aljra csavarozott deszka 1,6 millimterrel volt vkonyabb a megengedettnl. A csapat ugyan fellebbezett, arra hivatkozva, hogy egy megprdls sorn a kavicsgy s az aszfalt gyalulta le a hinyolt rteget, m a szvetsg funkcionriusai hajthatatlanok voltak, megsemmistettk Schumi gyzelmt.

1998-ban a McLaren hasznlt klnleges fkrendszert. Az autnak kln-kln pedllal lehetett fkezni a jobb illetve a bal oldali fkjeit, ezzel elsegtve a kanyarodst. A McLaren mint kiderlt a 97-es zeltwegi futam ta hasznlta a szerkezetet, amely kanyaronknt majd fl msodpercet hozott Hkkinennek s Coulthardnak. Egy fot rulta el a McLaren csodafkjeit, amelyen jl ltszott, hogy mg a kanyarv kifel vezet rszn is izzanak a kocsi fkbettjei. John Barnard, aki akkor az Arrows technikai igazgatja volt, az FIA-hoz fordult: „Szabad egy msodik fkpedlt is bepteni az autba?”; „Nem, nem szabad.” - jtt a vlasz az FIA rszrl. A McLaren is megkrdezte, k azt a vlaszt kaptk: „Igen, szabad, mert a szablyok nem tiltjk. De csak abban az esetben, ha mindkt pedlt a versenyz mkdteti s nem elektronikus rsegtsrl van sz.”; Idkzben a tbbi csapat, a Williams s a Jordan is tesztelte a kt fkpedlos megoldst, m a Ferrari, aki le volt maradva a fejlesztsben, st tulajdonkppen neki sem fogott, az FIA-hoz fordult, hogy tiltsk be. A szezon msodik versenyn, Interlagosban a Ferrari 47 oldalas tiltakozst nyjtott be a szvetsghez, krve a McLaren tallmnynak betiltst. Az FIA ngytag delegcija (egy mexiki, egy cseh s egy libanoni (!) valamint Charlie Whiting) sszeltek s a verseny eltti napon bejelentettk: a McLaren fkrendszere szablyellenes. Hkkinen az ezstnylban azonban a csodafkek nlkl is krbeautzta a teljes meznyt.


1999-ben a Ferrarik szintn a szrnyakkal prbltak jogosulatlan elnyt szerezni. A malajziai futam utn robbant ki a botrny, amikor az FIA-ellenrk a maranelliak oldals s els lgterelit talltk szablyellenesnek s a futam utn Eddie Irvine-t s Schumachert is kizrtk. (A versenyt az r nyerte, Schumi eltt.) A Ferrari fellebbezett, a pontatlan mrsre hivatkozva, amelynek a szvetsg helyt adott. (A rossz nyelvek szerint azrt, hogy az utols futam eltt nylt maradjon a vb-cmrt folytatott verseny Irvine s a mclarenes Hkkinen kztt.)

Gumik s benzintartly

Az utbbi vekben kt ltvnyos csalst tartanak szmon a krnikk. 2003-ban a Michelin-t meszeltk el az FIA rszrl, mert a vetlytrs Bridgestone rjtt, hogy a francik gumijai a futam eltt ugyan szablyosak, de a futam kzben "megnylnak" s ezltal nagyobb felleten tapadnak. A hungaroringi verseny utn kirobbant botrny tetzseknt a Ferrari feljelentette a Michelint, mert szerintk a francik szablyellenes abroncsokat szlltanak csapataiknak. A Michelin csupn azt a kiskaput hasznlta ki, hogy a gumik futfellett csupn a verseny eltt mrtk le, utna nem. A Ferrari feljelentse alapjn az FIA vkzben hirtelen megvltoztatta az eddigi gyakorlatot s a gumik mrett nemcsak a verseny eltt, hanem utna is megvizsglja. Ettl viszont az addig szenved Schumacher - mit tesz Isten - hirtelen megtltosodott s megnyerte a mr elveszettnek hitt vilgbajnoki cmet.

Tavaly a BAR autk benzintartlya nem felelt meg az elrsoknak. Button autjban a San Marini Nagydj utn kt rejtett zemanyagcellt talltak a tankon bell, s a vd szerint az azokban lv zemanyagot ballasztknt hasznlta a csapat. Az engedly nlkli megoldssal futam kzben a megengedett slyhatr alatt futhattak az istll versenyzi, ami rtkes szzad, st tizedmsodperceket jelentett a tbbiekkel szemben. Az elhasznlt zemanyagot vgl az utols tankolsnl feltltttk, gy rte el a ktelez 600 kilogrammos slyt a kocsi. Az FIA az Imolban a harmadik helyen vgzett Jenson Buttont s az tdikknt befutott Takuma Szatt is megfosztotta a pontjaiktl, s nem indulhatnak a kvetkez kt futamon, Spanyolorszgban s Monacban. Az istll flves eltiltst kapott, de ezt egy vre felfggesztettek.

 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Hrdetsek
 
Nvnap

 

 
Kvetkez verseny plyarajza
Olasz Nagydj 2015. szeptember 6.
 
Kpek 2012

Ausztrl Nagydj:
szabadedzs  idmr  verseny

 
Kpek
 
Tesztek 2011

Valencia 2011. februr 1.
Valencia 2011. februr 2.
Valencia 2011. februr 3.

 
Kpek
 
Naptr
2023. Jnius
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
ra
 
Szmll
Induls: 2005-11-25
 
Ltogatk az oldalon
 
VB 2015

A vb llsa a Magyar Nagydj utn:

Piltk:

1: L.Hamilton 202
2: N.Rosberg 181
3: S.Vettel 160
4: V.Bottas 77
5: K.Rikknen 76
6: F.Massa 74
7: D.Ricciardo 51
8: D.Kvyat 45

Tovbb >

Konstruktrk:
1: Mercedes 383
2: Ferrari 236
3: Williams 151
4: Red Bull 96
5: Force India 39
6: Lotus 35

Tovbb >

 
Csapatok 2015

Mercedes AMG Petronas F1
6 Nico Rosberg (nmet)
44 Lewis Hamilton (brit)

Infiniti Red Bull Racing
3 Daniel Ricciardo (ausztrl)
26 Daniil Kvyat (orosz)

Williams Martini Racing
19 Felipe Massa (brazil)

77 Valtteri Bottas (finn)

Scuderia Ferrari
5 Sebastian Vettel (nmet)
7 Kimi Rikknen (finn)

McLaren Honda
14 Fernando Alonso (spanyol)
22 Jenson Button (brit)

Sahara Force India F1 Team
11 Sergio Perez (mexiki)
27 Nico Hlkenberg (nmet)

Lotus F1 Team
8 Romain Grosjean (francia)
13 Pastor Maldonado (venezuelai)

Scuderia Toro Rosso
33 Max Verstappen (holland)
55 Carlos Sainz Jr. (spanyol)

Sauber F1 Team
9 Marcus Ericsson (svd)
12 Felipe Nasr (brazil)

 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Egyb linkek

M=A=R=K=Y=H MULTIMDIS WEBPAGE csak nagyoknak!
www.gportal.hu/mindenesetre
www.f1.gportal.hu
Hispania Racing F1 Team

 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!