Barrichello vezetésével kettős győzelmet aratott a Brawn
A5.hu 2009.09.13. 15:29
A pole pozícióból rajtoló Lewis Hamiltont maga mögé utasítva Rubens Barrichello és Jenson Button ért célba az első két helyen Monzában, a májusi Monacói Nagydíj óta a Brawn GP első kettős győzelmét aratva. Kimi Räikkönen ismét egy Force Indiával küzdötte végig a távot, Hamilton az utolsó körben kipördült.
Pályafutása során harmadszor is megnyerte az Olasz Nagydíjat Rubens Barrichello, s mivel mögötte a június óta először dobogóra álló Jenson Buttont intették le, a Brawn GP idén negyedszer is kettős győzelmet ünnepelhetett.
A dobogó legalsó fokára Kimi Räikkönen állhatott fel a Ferrari hazai pályáján, miután a sokáig harmadik helyen autózó Lewis Hamilton az utolsó körben kipördült Button üldözése hevében. Adrian Sutil a 4. helyre hozta be a Force Indiát.
A pole pozícióból induló Hamilton a rajtnál még megőrizte a vezetést, de nem diktált elég jó tempót ahhoz, hogy sikerre vigye két kiállásos taktikáját az egy tankolást tervező Brawnokkal szemben. A címvédő mögé Räikkönen zárkózott fel a rajtnál, miután a KERS segítségével megelőzte az első sorból induló Sutilt.
E trión kívül mindenki más egy tankolásos taktikával vágott neki a futamnak. Közülük a 4. helyről rajtoló Heikki Kovalainen volt a legelőnyösebb helyzetben, de a két Brawn, valamint a Force Indiánál debütáló Tonio Liuzzi már az első körben megelőzte, pedig McLarenjében KERS is volt.
A mezőny az első kanyart még megúszta nagyobb baj nélkül, a Roggia-sikánban azonban Mark Webber számára véget ért a verseny. Az ausztrált Robert Kubica pörgette ki, akit a rajt utáni pillanatokban épp Webber tessékelt a fűre. A Red Bull versenyzőjének autója nem sérült meg, de nem tudott kikecmeregni a kavicságyból.
Csapattársa, az ugyancsak vb-címért küzdő Vettel számára sem indult jól a futam, a németet Fernando Alonso és Kubica is megelőzte, így visszacsúszott a 10. helyre. Alonso dinamikusan indult a KERS-sel felszerelt Renault-val, a 3. kör elején a szenvedő Kovalainent is kifékezte.
Hamilton a 14. körben abszolválta első kerékcseréjét, s addig 17 másodperces előnyt gyűjtött össze a negyedik helyen autózó Barrichello előtt. Button a futam elején körönként öt tizedet kapott csapattársától, de Hamilton kiállása környékén magára talált, és 2 másodperc körül stabilizálta hátrányát.
Előzni azonban nem volt esélye, hiszen Barrichello egy körrel később, a 29. körben ejthette meg egyetlen kerékcseréjét. A brazil 15 másodperccel Hamilton mögé tért vissza a pályára, akinek esélye sem volt összehozni az extra kiállásra elég előnyt öt körrel később esedékes tankolásáig, hiszen Monzában ahhoz 28-30 másodperc kell.
Ebből csak 16.4 jött össze, így Barrichello győzelme nem forgott veszélyben, és még szombaton rakoncátlankodó váltója is bírta a gyűrődést. Button viszont kissé megizzadt, mivel Hamilton a 34. körben 3.5 másodperccel mögé tért vissza kiállásából, s őrült tempót diktálva a hajrára 1.2-re csökkentette hátrányát.
Az utolsó körben azonban az első Lesmo-kanyar kijáratánál megpördült a kerékvetőn, és nagy tempóval becsapódott a belső gumifalba. Baja nem esett, de odaajándékozott 6 pontot a Ferrarinak a konstruktőri bronzéremért zajló csatában.
A 3. hely ugyanis Räikkönen ölébe hullott, aki az egész távot Sutillal a nyomában töltötte. A német végig 1 másodperc körül autózott a finn mögött, de KERS hiányában nem volt esélye a pályán visszavenni a rajtnál elvesztett pozíciót. Amikor azonban a 37. körben egyszerre a boxba hajtottak második kerékcseréjükre, lett volna.
Räikkönen ugyanis már akkor gázt adott, amikor szerelője csak megmozdította a nyalókát, de a tankolócső még az autóban volt, s így a finn veszített némi lendületet. Csakhogy eközben Sutil még több időt pazarolt el azzal, hogy túl nagy rössel érkezett meg boxába, és egyik szerelőjét el is taszajtotta.
Az 5. helyen végül Alonsót intették le, mivel Liuzzi a 23. percben kiesett előle. A hazai pályán visszatérő olasz Force Indiájában valószínűleg a hajtáslánc egyik eleme mondta fel a szolgálatot. A spanyol mögött Kovalainen autózott, de nem jelentett rá veszélyt.
Nick Heidfeld a 31. körig elnyújtott első etapjának köszönhetően a 7. helyre tornászta fel a BMW Saubert a 15. rajtkockából, így zsinórban másodszor szerzett pontot. Csapattársa, Kubicát a Webberrel történt találkozás után szárnycserére kötelezte a versenyigazgatás, majd a lengyel olajszivárgás után feladta a futamot.
Vettel az utolsó körben megkapott egy ajándékpontot Hamilton kiesésének köszönhetően, de négy versennyel az év vége előtt 26 pontra nőtt lemaradásra Buttontól, így alaposan lecsökkentek bajnoki esélyei, akárcsak a másik Red Bullt vezető Webbernek. Barrichello viszont két pontot faragott csapattársán, így már csak 14 egységre van tőle.
Olasz Nagydíj, verseny:
1. Barrichello Brawn-Mercedes (B) 1h16:21.706
2. Button Brawn-Mercedes (B) + 2.866
3. Raikkonen Ferrari (B) + 30.664
4. Sutil Force India-Mercedes (B) + 31.131
5. Alonso Renault (B) + 59.182
6. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) + 1:00.693
7. Heidfeld BMW Sauber (B) + 1:22.412
8. Vettel Red Bull-Renault (B) + 1:25.427
9. Fisichella Ferrari (B) + 1:26.856
10. Nakajima Williams-Toyota (B) + 2:00.000
11. Glock Toyota (B) + 2:43.925
12. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 1 kör
13. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) + 1 kör
14. Trulli Toyota (B) + 1 kör
15. Grosjean Renault (B) + 1 kör
16. Rosberg Williams-Toyota (B) + 2 kör
Leggyorsabb kör: Sutil, 1:24.739
Kiesők:
Liuzzi Force India-Mercedes (B) 23
Alguersuari Toro Rosso-Ferrari (B) 20
Kubica BMW Sauber (B) 16
Webber Red Bull-Renault (B) 1
|