Men
 
Kedvencek-bellts
Hozzads a Kedvencekhez
 
Kezdoldal-bellts
Bellts kezdlapnak
 
Linkek
 
Versenyek 2015

mrcius 13-15. Ausztrl Nagydj
pole: Lewis Hamilton
gyztes: Lewis Hamilton
mrcius 27-29. Malj Nagydj
pole: Lewis Hamilton
gyztes: Sebastian Vettel
prilis 10-12. Knai Nagydj
pole: Lewis Hamilton
gyztes: Lewis Hamilton
prilis 17-19. Bahrain Nagydj
pole: Lewis Hamilton
gyztes: Lewis Hamilton
mjus 8-10. Spanyol Nagydij
pole: Nico Rosberg
gyztes: Nico Rosberg
mjus 22-24. Monaco Nagydj
pole: Lewis Hamilton
gyztes: Nico Rosberg
jnius 5-7. Kanadai Nagydj
pole: Lewis Hamilton
gyztes: Lewis Hamilton
jnius 19-21. Osztrk Nagydj
pole: Lewis Hamilton
gyztes: Nico Rosberg
jlius 3-5. Brit Nagydj
pole: Lewis Hamilton
gyztes: Lewis Hamilton
jlius 24-26. Magyar Nagydj
pole: Lewis Hamilton
gyztes: Sebastian Vettel
augusztus 21-23. Belga Nagydj
pole: 
gyztes:

szeptember 4-6. Olasz Nagydj
pole: 
gyztes: 

szeptember 18-20. Szingapr Nagydj
pole: 
gyztes: 

szeptember 25-27. Japn Nagydj
pole: 
gyztes:

oktber 9-11. Orosz Nagydj
pole: 
gyztes: 

oktber 23-25. Amerikai Nagydj
pole: 
gyztes:

okt. 30. - nov. 1. Mexiki Nagydj
pole: 
gyztes: 

november 13-15. Brazil Nagydj
pole: 
gyztes: 

november 27-29. Abu Dhabi Nagydj
pole: 
gyztes: 

 
Kpek 2006

Bahrein
Malajzia
Ausztrlia
San Marino
Eurpa
Spanyol
Monaco
Silverstone
Kanada
USA
Francia
Nmet
Magyar
Trk
Olasz
Brazil

 
Piltk honlapjai
 
Csapatok honlapjai
 
F1 Jtkok
 
j szablyok 2010-ben

 Egy v tvlatbl visszatekintve egyrtelm, hogy elhamarkodottan tlkeztnk, amikor tavaly ilyenkor "Korszakvlts" cmmel vezettk fel a Forma-1 2009-es szablyvltoztatsait. Az elzsek szmt nvelni hivatott aerodinamikai mdostsok nem vltottk be a hozzjuk fztt remnyeket, s a KERS-sel egytt a hibrid hajts brndja is lekerlt egyelre a napirendrl. Ezrt ht az idn vakodunk a hangzatos beharangoztl, pedig most valban lezrul egy korszak: a benzinstratgia uralmnak 1994 s 2009 kztti korszaka.

A tankols engedlyezse ta eltelt 16 esztendben a csapatok stratgi szinte a tklyre fejlesztettk tudomnyukat. Kt versenyz prbajt az esetek tbbsgben az dnttte el, hogy melyikk tudott nhny krrel tovbb a plyn maradni boxkillsa eltt. Mivel az istllk egymst is kiismertk, a gyorsabb versenyzk mr csak azrt sem prblkoztak elzssel, mert jl tudtk, hogy nhny krrel tbbre elegend zemanyagszintjk rvn gyis vetlytrsuk el kerlnek majd. A futamok utols etapjra a legritkbb esetekben maradtak eldntend krdsek.

 

 Ennek most vge. Mint ahogyan annak az 1991 ta bevett gyakorlatnak is, hogy a nagydjak gyztese 10 pontot visz haza. A Forma-1 trtnetnek hetedik klnbz pontrendszertl azt vrjk, hogy nagyobb kockzatvllalsra sztkli a versenyzket, s a ltvnyossg fokozsa a clja annak az elrsnak is, hogy a Q3-ba jut piltknak hasznlt gumikon kell rajtolniuk. Papron teht az idn is tbb elzst hoznak majd az j szablyok - csak nehogy gy jrjunk, mint tavaly.

A 2010-es Sport- s Technikai Szablyzat ezeken kvl is szmtalan apr, de rdekes jtst tartalmaz a kerkfelnikre vonatkoz szigortsoktl a bntetsi ttelek finomtsig.
A tankols betiltsa s kvetkezmnyei
A verseny kzbeni utntlts betiltst a FOTA javaslatra mg 2008 decemberben szentestette a Motorsport Vilgtancs - mghozz Max Mosley akkori FIA-elnk ellenvetsei ellenre. A dntst nem a versenyek izgalmasabb ttele motivlta, hanem egyrszt biztonsgi okok hzdtak meg mgtte, msrszt a csapatok sprolsi lehetsget lttak az utntlt berendezsek kiiktatsban.
A tervezmrnkknek mindebbl annyi csapdott le, hogy az eddigi benzinmennyisg kzel dupljt kell az autban elhelyeznik. A benzintankok mretrl eltr adatok lttak napvilgot, ami nem csoda, hiszen abbl a motor fogyasztsra is kvetkeztetni lehet, azt pedig egy csapat sem akarta nyilvnossgra hozni. A Sauber szerint mindenesetre eddig 120 s 140 liter kztt mozgott a tankok mrete, most viszont legalbb 200 - ms forrsok szerint 235 vagy akr 250 - literes tartlyokra lesz szksg. Okosabbak az idny folyamn sem lesznk, a tlen ugyanis eltrltk azt a szablyt, amely tavaly elrta a kezd zemanyagszintek kzzttelt.
 
Az eltrsekbl jl ltszik, mekkora elnyt jelenthet az alacsony fogyaszts. A Renault motorrszlegt irnyt Rob White elrulta: ha egy erforrs versenytvon 5 szzalkkal kevesebbet eszik, az egyenrtk azzal, mintha 1 szzalkkal ersebb lenne. A Renault motorjairl pont gy hrlik, hogy igen kedvez fogyasztsak, mg a Ferrari V8-asairl ppen ellenttes pletykk terjengnek. Arra viszont kevs az esly, hogy a versenyzk tmegesen fogyjanak ki a benzinbl az utols krkben, ami 1984 s 1993 kztt nem volt ritka ltvny. A mai motorok fogyasztst a csapatok pontosan ismerik, s a tank mrete sem korltozott, mg a turbkorszakban 220, majd 195, vgl 150 literben limitltk a tartly kapacitst.
A nagyobb benzintank beptsre tbb lehetsg knlkozott a tlen. Hogy az aut slypontja ne kerljn feljebb, a magastst igyekeztek elkerlni a csapatok, oldalirnyban pedig a tartly eddigivel megegyez, 80 cm-es szlessge kttte meg a mrnkk kezt. Maradt teht a hosszirny bvts, aminek hatsra 10-20 cm-rel hosszabb lett a 2010-es autk tengelytvja eldjeiknl. Fleg a McLaren, a Ferrari s a Sauber nylt meg a tlen, aminek aerodinamikai elnyei is vannak, pldul nagyobb bargeboard-ok frnek el az els kerekek s az oldaldobozok kztt. Ennek ellenre a csapatok igyekeztek sprolni a hellyel: a Ferrari pldul elvitte a versenyz mgl az olajtartlyt, s a vlthzba integrlta azt. 1998 eltt egybknt is ez volt a bevett szoks.
 
B 240 liternyi forr benzin nhny centimterre az lstl persze nem a biztonsg netovbbja, ezrt az FIA egy j trstesztet is elrendelt, hogy megkrdjelezhetetlen legyen a piltaflke hts falnak erssge. Ennek sorn vzzel teletlttt tankhoz kapcsolva tkztetik a tllcellt gy, hogy a kritikus felletetet 360 kN erhats rje. A tankolsi tilalom ms terleteken is befolysolta az aut tervezst: a fkek az eddiginl nagyobb prbattelnek lesznek kitve, s az aut slynak folyamatos cskkense miatt a felfggesztsnek is szlesebb tartomnyban kell mkdnie.
 
A tankolsoknak teht bcst inthetnk, a kerkcserk azonban megmaradnak, mi tbb, dnt fontossgak lesznek. Ezentl a szerelk frgesge hatrozza majd meg a boxba eltlttt idt, gy visszatrnek az 1994 eltt ltott 3 msodperc krli killsok. A Sportszablyzat egyik j pontja elrja, hogy az autkat kizrlag kzi ervel lehet majd felemelni.
 
Mindezeken tl szinte lehetetlen megjsolni, milyen hatsa lesz a tankols tilalmnak a versenyekre. A stratgia tern pldul nem a ksbbi, hanem a korbbi kills lesz az elnys a friss gumik miatt, de Jenson Button szerint rlt taktikkkal, pldul az els krben val kerkcservel is elrukkolhatnak majd az egybknt eslytelen csapatok. A Safety Car mgtt pedig nem a benzinsprols lesz az dvs, hanem ppen ellenkezleg: minl tbb zemanyagot lesz clszer elgetni abbl a feleslegbl, ami a lass temp miatt keletkezik.
 
Hogy tbb lesz-e az elzs, vagy kevesebb, arrl megoszlanak a vlemnyek. Sokan tartanak tle, hogy megmarad a vonatozs, mg Fernando Alonso szerint az eddiginl is nehezebb lesz htulrl elretrni. Button viszont gy vli, hogy a friss gumi, ami mell ezentl nem trsul nehezebb aut, akr kt msodperc elnyt is jelenthet a plyn, ami elg lesz az elzsre.
 
A gumik s felnik mdostsai
A Forma-1-ben hovatovbb nem mlhat el v a gumiszablyok mdostsa nlkl, s ebbl a szempontbl 2010 sem okozott csaldst - br a legfontosabb jdonsg, az els abroncsok keskenyebb ttele mg tavalyrl maradt a nyakunkon.
 
 
A vltozs oka a slick gumik visszatrse. 2008-ig az els s a hts gumikon is ngy-ngy, egyforma szlessg barzda volt, gy amikor ezek eltntek, az els futfellet nagyobb arnyban ntt, ami megvltoztatta az autk balanszt. A Bridgestone mr tavaly keskenyteni akart az els abroncsokon, de a felfggesztsket mr javban tervez csapatok krsre egy vvel elhalasztotta ezt a lpst. gy vgl most vltjk le a 245/55R13-as mret Potenzk a 270/55R13-asokat, de csak a futfellet cskken 25 mm-rel, a felnikre szerelt gumik 20 mm-rel lesznek keskenyebbek.
 
A kisebb mrethez j konstrukci is trsult, de a Bridgestone a hts abroncsok szerkezett is megerstette a magasabb zemanyagszint miatt. Emellett mind a ngy keverken mdostottak, hogy nveljk a gumik strapabrsgt s gyorstsk a bemelegedsket. A fokozott tartssgra szksg is lesz, mivel 14-rl 11-re korltoztk az egy htvgn felhasznlhat szettek szmt, s azt is elrtk, hogy 6-nak a kemnyebb, 5-nek pedig a lgyabb specifikcibl kell kikerlnie.
 
A pnteki edzsnapon 4 helyett ezentl 3 szraz garnitrt kell elkoptatni, kt elsdlegeset s egy opcisat. A htvge tovbbi rszre gy 10 helyett csak 8 friss gumiszett marad (mindkt keverkbl 4-4), de a szombati szabadedzs utn ugyangy egyet-egyet kell az FIA-nak beszolgltatni, mint eddig, vagyis az idmrre s a versenyre csupn 3-3 j garnitra marad. Az izgalmak fokozsa rdekben azt is elrtk, hogy a Q3-ba jutott tz piltnak az idmr utols etapjban hasznlt szetten kell elrajtolnia - feltve, hogy sem szombaton, sem vasrnap nincs szksg esgumikra.
 
Az idn nemcsak az abroncsokra, hanem a felnikre is kiemelt figyelmet fordtottak a szablyalkotk. Ez eddig elhanyagolt terlet volt: a Technikai Szablyzat mindssze a felnik tmrjt s a kerk szlessgt rta el, a gyrtk (Enkei, O.Z Racing, RAYS, BBS) mshol szabad kezet kaptak. Az elmlt vtizedben a felnik tmege 4-rl 3.6 kg-ra cskkent, hatkonysguk pedig mintegy 20 szzalkkal ntt, s idvel a csapatok aerodinamikai szakemberei is felfigyeltek az itt megbv lehetsgekre. 2007-tl elterjedtek az egyre kifinomultabb statikus kerkfedk, amelyek papron a jobb fkhtst szolgltk, de valjban az aut htulja fel irnyul lgramls javtsa volt a cljuk.
 
A j vilgnak vge. Az idei vtl kezdve a fkht csatornknak tilos a kerkanytl kijjebb elhelyezkednik s a kerkkel egytt forogniuk, emellett oldalrl nzve semmilyen elem nem takarhatja el a kerekek fellett. Az abroncson kvl a kerkre kizrlag vd- vagy dszt rteget, szelepet, balanszot, rgztpecket, illetve a guminyomst s hmrskletet mr eszkzt szabad ersteni, s a kereket egy darabbl ll, limitlt mret anyval kell rgzteni, ami ms alkatrszt nem rgzthet. Ez utbbi szably dacra a Ferrari kifejlesztett egy spci, kp formj kerkanyt a gyorsabb kerkcsere rdekben.
 
 
Nemcsak a kerkfedkre csaptak le, magukra a felnikre is szigorbb elrsok vonatkoznak. A felni tovbbra is csak homogn fmbl kszlhet, de ezentl a minimlis srsge 1.74 g/cm3 kell legyen, ami a tmeg nvekedst vonja maga utn. Az M18430 magnziumtvzet hasznlatt betiltottk. Szigor szablyokat hoztak a felni vastagsgra, tmrjre, s az abroncs rgztsnek mikntjre is, a kllk s a kerkagy kialaktsa tern azonban hagytak nmi szabadsgot.
 
Betiltottak minden eljrst, aminek clja a gumiban vagy a tltgzban lev nedvessg cskkentse, s elrtk, hogy a komplett kerknek egyetlen fix gztrfogattal kell rendelkeznie, mindenfle szelep s lgtereszt membrn nlkl - leszmtva a kerk felfjsra s leeresztsre szolgl szelepeket. Betiltottk a felni melegtket, s kiktttk, hogy az anya rgztsre s leszedsre szolgl eszkz (lgkulcs) csak srtett levegvel mkdhet.
 
j pontrendszer s egyb vltozsok
Ht v utn ismt j szisztma alapjn osztjk majd a pontokat a Forma-1-ben. A vltoztatsra a hivatalos indokls szerint elssorban a mezny kibvlse miatt volt szksg, jllehet a US F1 befuccsolsa miatt vgl mgsem 13, hanem 12 istll vg neki az idnynek. A tlen radsul az is bebizonyosodott, hogy az joncok - a Lotus, a Virgin s alighanem a Hispania is - valsznleg olyan tetemes htrnyban lesznek, hogy nekik desmindegy, az els 8 vagy az els 10 kap pontot. Hosszabb tvon termszetesen nekik is tbb eslyk lesz gy a pontszerzsre.
 
Az jts msik indoka az volt, hogy a nagyobb pontklnbsg miatt a versenyzk tbbet kockztatnak majd, de ezt a merben elmleti felttelezst Gerhard Bergertl Norbert Haugig sokan ktsgbe vontk. Arrl nem is beszlve, hogy helyezsek kztti pontklnbsgek arnyaiban minimlisan trnek el az eddigitl. Az j pontrendszer leosztsa: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1.
 
Miutn tavaly Jaime Alguersuarinak egyetlen F-1-es tesztkilomter nlkl kellett bemutatkoznia, a csapatok krsre bekerlt a Sportszablyzatba egy j regula, amely felmentst ad az joncokat bevet istllknak a teszttilalom all. Az j versenyzk a szerzdtetsket megelz vagy azt kvet 14 napban egy napon t tesztelhetnek a versenynaptrban nem szerepl plyn. Ha az istll ezutn elll a piltacsertl, a kvetkez elszezonban egy tesztnapot levonnak a keretbl.
 
 
Ms terleteken viszont szigortottak a tesztkorltozson. Az idny vge s december 31. kztt hrom helyett csak egy nap ll rendelkezsre fiatal versenyzk kiprblsra, emellett nyolcrl ngyre cskkentettk az egyenes futsi tesztnapok szmt. Viszont ezeket mostantl t lehet vltani teljes mretarnyos szlcsatorns tesztre, ami hsz rs peridust foghat t, s nem vonatkozik r a 60 szzalkos mretarny-limit. Az j Sportszablyzat emellett megtiltja az F-1-es gumiabroncsok hasznlatt brmilyen plyn kvli, teht tesztpadon trtn adatgyjtsre, leszmtva az oldalerk, a grdlsi ellenlls s a lgellenlls mrst. Ez a szably a felni gyrtkra nem vonatkozik.
A felsoroltak mellett tbb apr vltoztatst is jvhagytak a Sportszablyzatban. Finomtottk pldul a bntetsi tteleket: az utols t krben vagy a leints utn kiszabott thajtsos bntets helyett 20 msodpercet, stop & go helyett pedig 30 msodpercet adnak hozz a versenyidhz, mg eddig egysgesen 25 msodpercet adtak hozz. A bntets futam kzbeni kiszabs utn pedig a versenyz legfeljebb ktszer szelheti t a clvonalat a letltsig - eddig hrom teljes krt megtehetett. Egyrtelmv tettk, hogy ha valaki egy htvge sorn a nyolcmotoros kereten fell kt extra erforrst is knytelen bevetni, a kvetkez futamon is tz rajthelyes bntetst kap.
 
A nagyobb mezny miatt ezentl nem 5-5, hanem 7-7 pilta esik ki a Q1 s a Q2 vgn, azt pedig a szksg diktlta, hogy a "nagy autgyrak" kett helyett hrom csapatot lthassanak el motorral. Ha a felvezet krben valaki lemarad, s a boxutcig nem tudja visszaszerezni pozcijt, csak a boxutcbl rajtolhat. Eltrltk azt a szablyt, amelynek rtelmben a lekrztt versenyzk a Safety Car mgtt megkerlhettk a meznyt, gy gyorsabb lehet a futamok jraindtsa. s vgl: piros zszl esetn minden rajtkockt ki kell hasznlni a rajtrcson a leparkolsra, rkezsi sorrendben, a pole pozcitl elkezdve. Eddig a pratlan oldalra kellett felllni, libasorban.
 
Nagyobb minimumsly s a Technikai Szablyzat egyb vltozsai
A 2010-es szablyok tovbbra is lehetv teszik a KERS hasznlatt, de a csapatok nkorltoz megllapodsnak ksznheten az idei futamokon nem lthatjuk 2009 taln legellentmondsosabb jtst. A "varzsgombtl" valsznleg nem vgleg bcsztunk el: a FOTA dolgozik egy energia-visszanyer rendszeren 2011-re, amely lltlag sokkal olcsbb lesz, mint a tavaly hasznlt.
A helyzet irnija, hogy a KERS szmzse ellenre benne maradt a Technikai Szablyzatban a minimumsly 605-rl 620 kg-ra trtn nvelse, amit eredetileg azrt tlttek ki a csapatok, hogy a nehezebb versenyzk se kerljenek htrnyba a KERS hasznlatval. Persze a tankols betiltsa miatt kapra jtt a 15 extra kil, mert br a minimumsly res tankkal rtend, a meghosszabbtott autk rtelemszeren nehezebbek is, s a felnik slya is nni fog.

Miutn az FIA tavaly rendet vgott az lgterelk rengetegben, kevs aerodinamikai elem maradt, amit mg megnyirblhattak, de azrt feltalltk magukat. Tilos ezentl a piltaflke mellett, az oldalfal fltt szrnyacskkat elhelyezni - tavaly a Williams prblkozott itt kt "szrfdeszkval", amit biztonsgi okokbl az FIA levetetett. 2006-ban a BMW az orrkpra helyezett "ikertornyokkal" kerlt hasonl helyzetbe, de ezentl tltsz szlvdt, antennt s pitot-csvet leszmtva semmi sem lehet az orrkpon. Egy j technikai regula pedig kimondja, hogy a kipufogrendszereknek csak kt kimenetk lehet, s szigortottk a kipufog- s a felfggesztsnylsok kialaktst is.

 

Ennek most vge. Mint ahogyan annak az 1991 ta bevett gyakorlatnak is, hogy a nagydjak gyztese 10 pontot visz haza. A Forma-1 trtnetnek hetedik klnbz pontrendszertl azt vrjk, hogy nagyobb kockzatvllalsra sztkli a versenyzket, s a ltvnyossg fokozsa a clja annak az elrsnak is, hogy a Q3-ba jut piltknak hasznlt gumikon kell rajtolniuk. Papron teht az idn is tbb elzst hoznak majd az j szablyok - csak nehogy gy jrjunk, mint tavaly.
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Hrdetsek
 
Nvnap

 

 
Kvetkez verseny plyarajza
Olasz Nagydj 2015. szeptember 6.
 
Kpek 2012

Ausztrl Nagydj:
szabadedzs  idmr  verseny

 
Kpek
 
Tesztek 2011

Valencia 2011. februr 1.
Valencia 2011. februr 2.
Valencia 2011. februr 3.

 
Kpek
 
Naptr
2025. Mjus
HKSCPSV
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
<<   >>
 
ra
 
Szmll
Induls: 2005-11-25
 
Ltogatk az oldalon
 
VB 2015

A vb llsa a Magyar Nagydj utn:

Piltk:

1: L.Hamilton 202
2: N.Rosberg 181
3: S.Vettel 160
4: V.Bottas 77
5: K.Rikknen 76
6: F.Massa 74
7: D.Ricciardo 51
8: D.Kvyat 45

Tovbb >

Konstruktrk:
1: Mercedes 383
2: Ferrari 236
3: Williams 151
4: Red Bull 96
5: Force India 39
6: Lotus 35

Tovbb >

 
Csapatok 2015

Mercedes AMG Petronas F1
6 Nico Rosberg (nmet)
44 Lewis Hamilton (brit)

Infiniti Red Bull Racing
3 Daniel Ricciardo (ausztrl)
26 Daniil Kvyat (orosz)

Williams Martini Racing
19 Felipe Massa (brazil)

77 Valtteri Bottas (finn)

Scuderia Ferrari
5 Sebastian Vettel (nmet)
7 Kimi Rikknen (finn)

McLaren Honda
14 Fernando Alonso (spanyol)
22 Jenson Button (brit)

Sahara Force India F1 Team
11 Sergio Perez (mexiki)
27 Nico Hlkenberg (nmet)

Lotus F1 Team
8 Romain Grosjean (francia)
13 Pastor Maldonado (venezuelai)

Scuderia Toro Rosso
33 Max Verstappen (holland)
55 Carlos Sainz Jr. (spanyol)

Sauber F1 Team
9 Marcus Ericsson (svd)
12 Felipe Nasr (brazil)

 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Egyb linkek

M=A=R=K=Y=H MULTIMDIS WEBPAGE csak nagyoknak!
www.gportal.hu/mindenesetre
www.f1.gportal.hu
Hispania Racing F1 Team

 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!