Hamilton sima győzelmet aratott a Magyar Nagydíjon
A5.hu 2009.07.26. 15:57

A KERS-sel nagyszerűen rajtoló Lewis Hamilton nyerte a Magyar Nagydíjat, miután a vb-éllovasok ezúttal nem tudták tartani a lépést a McLarennel, és a 2. helyen beérő Kimi Räikkönen Ferrarijával.
A világbajnoki címvédő Lewis Hamilton első idei győzelmét aratta a vasárnapi Magyar Nagydíjon, miután szemfüles rajtját követően a korábban esélyesnek hitt Red Bullok és Brawnok egyszerűen nem tudták tartani vele a lépést. A vb-éllovasok közül ráadásul csak Mark Webber tudott felállni a dobogóra, ám őt még Kimi Räikkönen is megelőzte.
Az autójával végig látványosan küszködő Jenson Button csupán a 7. lett, míg csapattársa, Rubens Barrichello képtelen volt akár még a pontszerzők közelébe is férkőzni. A legrosszabbul mindazonáltal Sebastian Vettel járt, aki felfüggesztése hibája miatt feladta a versenyt.
Ahogy azt előre sejteni lehetett, a 4. kockából nekivágó Hamilton a KERS-nek köszönhetően villámrajtot vett, és az első kanyarba érkezve csupán a pillekönnyű autóval induló Fernando Alonsót nem sikerült maga mögé utasítania.
Az első kört mindazonáltal mégis a felzárkózó Webber mögött zárta, az ausztrál ugyanis már a következő fordulóban visszaelőzte a külső ívre sodródó McLaren-est. A rajt vesztese a keményebb gumikon induló Vettel lett, aki a Räikkönennel való lökdösődés után egészen a 7. helyig csúszott vissza, ráadásul mint később kiderült, autója is megsérült.
A Ferrari pilótája végül Hamilton mögé sorolt be, ám ahelyett, hogy megközelítette volna ellenfelét, a brit kezdte egyre vehemensebben támadni az előtte haladó Webbert. Erőfeszítéseit már az 5. körben siker koronázta, amikor mágikus gombját ismét ügyesen használva látványosan körbeautózta az ausztrált a 2-es kanyarban.
Bár az élen álló Alonso ekkor már 2.5 másodperccel üldözői előtt járt, a nála 13 kilogrammal több benzint cipelő Hamilton a spanyolt is célkeresztjébe vette. A súlykülönbség ellenére négy kör alatt 1.5 másodpercet hozott riválisán, mielőtt a hátsó gumijait látványosan elkoptató Alonso kiállt a boxba.
A Renault-s versenye ekkor vett végzetes fordulatot, szerelői ugyanis rosszul rögzítették jobb első kerekét, melyről először csak a kerékfedő, majd maga az egész egység leszakadt. Noha Alonso a boxba visszatérve még tett egy kétségbeesett kísérletet az újrakezdésre, 17. körben végérvényesen kiállt a versenyből.
Webber nem bírt a tavalyi nagyokkal
Hamilton előtt így szabaddá vált az út, és a brit nem is teketóriázott. Meglepően gyors McLarenjével 4.4 másodpercre távolodott az őt üldöző Webbertől, mielőtt a 19. és 20. körben mindketten kiálltak kereket cserélni, mely során szintén az ausztrál húzta a rövidebbet. A vele együtt szervizelő Räikkönent ugyanis egy gondolattal előbb engedték ki a Ferrari boxából, így Webber hirtelen a 2. helyet is elvesztette.
Neki mindazonáltal még mindig jobban alakultak a dolgai, mint Red Bull-os csapattársának, Vettelnek, aki nem elég, hogy a pontszerző helyek végén kullogott, feltehetőleg az első körös kalamajkák következtében még hátsó felfüggesztése is felmondta a szolgálatot. A német ezzel idén már negyedik versenyéről kénytelen pont nélkül távozni.
A futam ezen szakaszában már kikristályosodott, hogy az elmúlt versenyeken hengerlő Red Bull tempója sem Hamilton, sem Räikkönen befogására nem lesz elég, a második etapban ráadásul Webber a keményebb keverékű gumikkal is küszködött.
Mindeközben a 7-8. helyen szenvedő vb-éllovas Button rádión arról panaszkodott a Brawn legénységének, hogy el sem akarja hinni, mennyire rossz az autója, amit az is demonstrált, hogy a 13. rajtkockából induló Barrichello is képtelen volt előrébb verekednie magát.
Riválisai szenvedéseire fittyet hányva Hamilton viszont a kerékcserék második hullámáig is biztosan őrizte 7 másodperces előnyét Räikkönennel szemben, akit ugyan Webber látványosan megközelített, előzésre nem nyílt esélye, sőt szervizelése után még azért is aggódnia kellett, nehogy Nico Rosberg a dobogóról is letaszítsa őt.
Erre végül nem került sor, így noha a győzelemről lemaradt, a világbajnoki küzdelemben még így is az ausztrál tudta leginkább kihasználni, hogy Button csupán a 7. helyet kaparintotta meg, mivel a britnek sem Heikki Kovalainent, sem pedig Timo Glockot nem sikerült már utolérnie.
A Magyar Nagydíjon megbolydult erősorrend a világbajnoki tabellát is befolyásolta, melynek élén Buttonnak immáron 20 pont alá olvadt az előnye az első számú üldözővé előlépő Webberrel szemben.
A két 2008-as élcsapat vitézkedése szintén nyomot hagyott a konstruktőri listán, a Ferrari ugyanis a 3., a McLaren pedig az 5. helyre lépett előre.
Magyar Nagydíj, verseny:
1. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1h38:23.876
2. Raikkonen Ferrari (B) + 11.529
3. Webber Red Bull-Renault (B) + 16.886
4. Rosberg Williams-Toyota (B) + 26.967
5. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) + 34.392
6. Glock Toyota (B) + 35.237
7. Button Brawn-Mercedes (B) + 55.088
8. Trulli Toyota (B) + 1:08.172
9. Nakajima Williams-Toyota (B) + 1:08.774
10. Barrichello Brawn-Mercedes (B) + 1:09.256
11. Heidfeld BMW Sauber (B) + 1:10.612
12. Piquet Renault (B) + 1:11.512
13. Kubica BMW Sauber (B) + 1:14.046
14. Fisichella Force India-Mercedes (B) + 1 kör
15. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari (B) + 1 kör
16. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) + 1 kör
Leggyorsabb kör: Webber, 1:21.931
Kiesők:
Vettel Red Bull-Renault (B) 30
Alonso Renault (B) 16
Sutil Force India-Mercedes (B) 2
Massa Ferrari (B) 1
|