Alonso Pérezt megelőzve vezette győzelemre a Ferrarit
A5.hu 2012.03.25. 13:03

Fernando Alonso győzött az esélytelennek tartott Ferrarival a Maláj Nagydíjon, ellenállva a Sauberrel megtáltosodó Sergio Pérez támadásának. Az első helyről rajtoló Lewis Hamilton lett a 3. A versenyt majdnem egy órára leállították a heves eső miatt.
Senki nem várt győzelmet a szezont küszködve kezdő Ferraritól, így nyugodtan nevezhetjük meglepetésnek, hogy Fernando Alonsónak ez sikerült az év második versenyén, a Maláj Nagydíjon, ahol jó stratégiájának, és vizes pályán mutatott remek tempójának köszönheti a váratlan sikert az eső miatt egy órára megszakított versenyen. A spanyolt, ha lehet, még nagyobb megdöbbenést keltve Sergio Pérez követte a célban, aki a független Sauber legjobb helyezését elérve végig nyomás alatt tartotta a Ferrarit, s csak a verseny végén elkövetett hibája miatt nem tudott vele megküzdeni a győzelemért. A pole-ból rajtoló Lewis Hamilton nem tudta tartani az élmenők tempóját az esőben, s így a 3. lett.
Nem sokkal a rajt előtt leszakadt az ég Sepangban, így nedves pályán rajtolt el a mezőny, többségük az intermediate gumikon. Kivételt képezett a két HRT, akik megkockáztatták az extrém esős gumikat, ami végül be is vált nekik, mivel az egyre erősödő eső miatt a 4. körre szinte a teljes mezőny kiállt a boxba, hogy letudja ezt a gumicserét. Az első kanyarban Hamiltonnak ezúttal sikerült Jenson Button előtt elfordulnia, s a két McLaren simán az élen maradt, ám mögöttük már nem volt ilyen egyértelmű a helyzet. Romain Grosjean hátulról enyhén eltalálta Michael Schumacher Mercedesét, minek következtében mindkét jó helyről rajtoló autó megpördült, és visszacsúsztak a mezőny második felébe.
A körülmények rosszabbodtak, s a 7. körben a versenyirányítás beküldte a biztonsági autót, két körrel később pedig piros zászlóval le is állították a futamot a rossz körülményekre hivatkozva. A küzdelem 54 percig állt, a mezőny felsorakozott a rajtrácsra, a csapatok gumit cserélhettek az autókon, s amikor az eső intenzitása alábbhagyott, helyi idő szerint délután negyed hatkor útjára indították a mezőnyt a Safety Car felvezetésével. A két McLaren továbbra is az élen állt, mögéjük az intereket már az első körben extrém esősekre cserélő Pérez jött fel, majd Mark Webber, Fernando Alonso és Sebastian Vettel következett a sorban. 4 kör után végül kiállt a biztonsági autó, és a csata folytatódhatott.
Pár kör elteltével a mezőny ismét megrohamozta a boxutcát, hiszen ekkor már az intermediate gumik illettek leginkább a körülményekhez. A kiállás időzítése és végrehajtása Alonsónak és a Ferrarinak sikerült a legjobban, így ő vette át a vezetést, mögé Pérez került, s csak őket követte a két McLaren. A még mindig nagyon vizes pályán ekkor Button vétett egy tőle szokatlan hibát, az egyik kanyarban eltalálta az előtte haladó - és jó gumitaktikája miatt körön belül lévő - Narain Karthikeyan HRT-jét, minek következtében mindkét autó megsérült, s a McLarennek ismét ki kellett állnia, ezúttal az első szárny cseréjére.
Az előző futam győztese ezzel a mezőny végére sorolódott, s mivel nem találta a tapadást gumijain, valamivel később ismét kiállt, ám ekkor már hiába diktált tűrhető tempót, csak a 14. helyig tudott felkapaszkodni.
Az élen közben egyre nőtt a különbség az Alonso-Pérez-Hamilton hármas között, ám amikor a pálya úgy 20 körrel a vége előtt már alkalmas volt a slick gumikra, a Sauber elkezdte ledolgozni 7-8 másodperces hátrányát a Ferrarival szemben. Mivel az előrejelzés újabb esőzést valószínűsített, az élen sokáig senki nem merte meglépni a kerékcserét, ám amikor az interek már 5 másodperccel lassabbak voltak a szárazpályás abroncsoknál, a vezetők is kénytelenek voltak váltani. Jól tették, mert a várt eső nem érkezett meg.
Pérez későbbi cseréje miatt időt vesztett Alonsóhoz képest, de a kemény keverékű gumikon ismét felzárkózásba kezdett, hiszen a Ferrari már nem volt olyan erős száraz pályán. A mexikói az utolsó körökben már-már előzési távolságba került a spanyolhoz képest, ám ekkor hibázott, szélesen vette az egyik kanyart, így újfent visszaesett. Alonso ezt követően zavartalanul befuthatott a meglepetésnek számító első helyen, Pérez pedig 9 év után először dobogóra állította a privát Saubert. A pódium legalsó foka Hamiltoné lett, de hátrébb is született néhány váratlan eredmény. Bruno Senna a Williamsszel 6. pozícióban zárt, Jean-Éric Vergne pedig megszerezte első pontjait a 8. helyen befutva. Az első körös balesete után a gumikkal küszködő Mercedest Schumacher végül az egy pontot érő 10. helyen tudta behozni.
Sebastian Vettel a 11. lett, mivel a verseny második felében defektet kapott az egyik HRT-vel való ütközés következtében, az utolsó körben pedig csapata arra kérte, hogy egy technikai hiba miatt a boxban fejezze be a versenyt. Kimi Räikkönen ellenben régi formáját hozva megfutotta a leggyorsabb kört, mielőtt leintették volna az 5. pozícióban.
A bajnokságot 35 ponttal Alonso vezeti, mögötte 30-cal Hamilton, s 25-tel Button áll. A következő versenyre három hetet kell várni, akkor Kínában folytatódik majd a küzdelem.
Maláj Nagydíj, verseny:
01. Alonso Ferrari 2h44:51.812
02. Perez Sauber-Ferrari + 2.263
03. Hamilton McLaren-Mercedes + 14.591
04. Webber Red Bull-Renault + 17.688
05. Raikkonen Lotus-Renault + 29.456
06. Senna Williams-Renault + 37.667
07. Di Resta Force India-Mercedes + 44.412
08. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 46.985
09. Hulkenberg Force India-Mercedes + 47.892
10. Schumacher Mercedes + 49.996
11. Vettel Red Bull-Renault + 1:15.527
12. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1:16.800
13. Rosberg Mercedes + 1:18.500
14. Button McLaren-Mercedes + 1:19.700
15. Massa Ferrari + 1:39.300
16. Petrov Caterham-Renault + 1 kör
17. Glock Marussia-Cosworth + 1 kör
18. Kovalainen Caterham-Renault + 1 kör
19. Maldonado Williams-Renault + 2 kör
20. Pic Marussia-Cosworth + 2 kör
21. Karthikeyan HRT-Cosworth + 2 kör
22. Di Resta Force India-Mercedes + 2 kör
Leggyorsabb kör: Raikkonen, 1:40.722
Kiesők:
Kobayashi Sauber-Ferrari 47
Grosjean Lotus-Renault 4
|