Hamilton győzelemre vezette a McLarent Németországban
A5.hu 2011.07.24. 15:53
Lewis Hamilton előbb a rajtnál, majd a boxkiállások második fordulója után is az élre állt a Német Nagydíjon, és utóbbit követően meg sem állt a győzelemig. Sebastian Vettel sokat hibázott, Fernando Alonso és Mark Webber is megelőzte őt.
Fél órával a Német Nagydíj rajtja előtt elkezdett esni az eső a Nürburgringen, ami azonban a rajt időpontjára elállt, és végig száraz aszfalton került sor a futamra, ahol Lewis Hamilton megszerezte második 2011-es győzelmét.
A McLaren versenyzője először a rajtnál állt az élre, remekül lőtt ki a második kockából, és állva hagyta a pole-ból induló Mark Webbert. Fernando Alonso nagy harcban Sebastian Vettelt utasította maga mögé, azonban a 2. körben hibázott a pálya első kanyarjaiban, és a német visszavette a pozíciót. Mögéjük Nico Rosberg jött előre, Felipe Massát, Adrian Sutilt, Vitalij Petrovot, Michael Schumachert és Jenson Buttont megelőzve.
Hamilton 2 másodpercnél jobban nem tudott elhúzni Webbertől, és az ausztrál néhány kör alatt felzárkózott hozzá, egyúttal leszakítva magáról Vetteléket. A pontverseny éllovasa nem találta a ritmust, a 8. körben ismét Alonso mögé esett - a Ferrari az 1-es kanyarnál előzte meg a Red Bullt.
A német ráadásul egy kör múlva megforgott a 10-es kanyarnál, miután jobb első kerekével ráhajtott a fehér csíkra. Ezzel több másodpercet vesztett, és közvetlenül az addig tőle leszakadó Rosberg-Massa páros előtt folytatta a vezetést. Utóbbi két pilóta sorrendje hamarosan felcserélődött, a brazil hosszas támadások után az első kanyarnál fékezte ki Rosberget.
Közben meglett a verseny első kiesője Nick Heidfeld személyében, akit a sikán féktávján a fűre tolt Sébastien Buemi a 12. körben. A Renault felugratott, és a sóderágyba forgott. Pár fordulóval később Rubens Barrichello is feladta a futamot, olajszivárgás miatt kihívta őt a boxba a Williams.
Webber nyitotta meg a kerékcserék sorát, és korábbi kiállásával átugrotta Hamiltont, aki Alonsóval egyszerre járt a szerelőknél. A karrierje első F-1-es sikerét a Nürburgringen szerző ausztrál pilóta így a szezon folyamán először állt az élre. Massa ezalatt megelőzte Vettelt, és a boxkiállásaik után is előtte maradt.
A 23. körben a mezőny másik német világbajnoka, Schumacher is megpördült a 10-es kanyarnál, ugyanazt a hibát elkövetve, mint Vettel.
Vettelnek szóltak, hogy gondjai vannak a hátsó fékjeivel, ezért amennyire csak lehet, előre kellett állítania a fékerő elosztását. Ennek következtében 2-3 másodpercre leszakadt a 4. helyen haladó Massától, a mögötte érkező Rosbergtől azonban nem kellett tartania. A Mercedes pilótáját Sutil, Button és Schumacher követte a rangsorban.
Féltávnál ismét Webber kapott először új gumikat, ennek ellenére Hamilton bevágott elé. 31. körben megejtett boxkiállása után a brit agresszívan védte pozícióját, és a következő körben Alonsót is látványosan körbeautózta a 2-es kanyarnál a már bemelegített gumikon. Webber tehát visszacsúszott harmadiknak.
Karun Chandhok, csakúgy, mint az egyik edzés végén, ismét bemutatott egy nagy sebességű megforgást a gyors 9-es kanyarnál, de tovább tudott menni. Nem úgy Button, akit a garázsba kényszerített egy hidraulikai hiba, így zsinórban másodszor idő előtt véget ért számára a viadal. A McLaren versenyzője úgy vélte, e nélkül jó esélye lett volna a 4. hely megszerzésére, noha korábban sok időt vesztett Petrovot hajkurászva.
Az élmezőnyben befagyott az állás, Hamilton 3 másodperc körülire növelte előnyét Alonso előtt, akit további 4-5 másodperccel leszakadva követett Webber. A közepes keverékű gumik teljesítménye jelentősen elmarad a lágyakétól, ezért a csapatok igyekeztek minél rövidebb etapot teljesíteni rajtuk. Ez volt az oka, hogy a McLaren egészen az 51. körig várt Hamilton utolsó boxkiállásával.
Hamilton végül nem bukott sok időt, az utána boxba hajtó Alonsót és Webbert is maga mögött tartotta, és 4 másodperces előnnyel szelte át a célvonalat, a sanghaji verseny után második győzelmét aratva idén. Vettel átugrotta Massát az utolsó boxkiállások alkalmával, melyet az utolsó előtti körre halogatott a Red Bull és a Ferrari.
Sutil 7. lett, a kétkiállásos taktikájának köszönhetően megelőzte a két Mercedest. Rajtuk kívül a 17. helyről előretörő Kamui Kobayashi és Petrov szerzett pontot.
Német Nagydíj, verseny:
Poz Versenyző Csapat Idő
01. Hamilton McLaren-Mercedes 1h37:30.334
02. Alonso Ferrari + 3.980
03. Webber Red Bull-Renault + 9.788
04. Vettel Red Bull-Renault + 47.921
05. Massa Ferrari + 52.252
06. Sutil Force India-Mercedes + 1:26.208
07. Rosberg Mercedes + 1 kör
08. Schumacher Mercedes + 1 kör
09. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1 kör
10. Petrov Renault + 1 kör
11. Perez Sauber-Ferrari + 1 kör
12. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1 kör
13. Di Resta Force India-Mercedes + 1 kör
14. Maldonado Williams-Cosworth + 1 kör
15. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1 kör
16. Kovalainen Lotus-Renault + 2 kör
17. Glock Virgin-Cosworth + 3 kör
18. D'Ambrosio Virgin-Cosworth + 3 kör
19. Ricciardo HRT-Cosworth + 3 kör
20. Chandhok Lotus-Renault + 4 kör
Leggyorsabb kör: Hamilton, 1:34.302
Kiesők:
Versenyző Csapat Kör
Liuzzi HRT-Cosworth 44
Button McLaren-Mercedes 42
Barrichello Williams-Cosworth 23
Heidfeld Renault 10
|