Vettel gumiproblémákkal is győzött Belgiumban
A5.hu 2011.08.28. 15:51
Szerencsésen időzített kerékcseréinek köszönhetően úgy végzett az élen Sebastian Vettel Spában, hogy hólyagosodó gumijai miatt háromszor járt a boxban, míg a 2. Mark Webber és a 4. Fernando Alonso kétszer. Jenson Button szépen felzárkózva harmadik lett, Lewis Hamiltont kilökték.
Noha a sok egyenessel rendelkező spái pálya bevallottan nem a legoptimálisabb a Red Bull autóinak, a csapat versenyzői kettős győzelmet arattak a Belga Nagydíjon. Sebastian Vettel a gumiproblémák ellenére hetedszer nyert idén, Mark Webber pedig elrontott rajtját követően foglalta el végül a 2. helyet.
Mögöttük a 13. pozícióból felkapaszkodó Jenson Button ért célba, két körrel a cél előtt megelőzve Fernando Alonsót. A bajnoki csatában még harcban álló ötödik pilóta, Lewis Hamilton kiesett, miután összeütközött Kamui Kobayashival.
Belgiumban végre szép idő fogadta a mezőnyt, napsütésben, száraz pályán került sor a futamra. Meglepetésre a 6. helyről induló Nico Rosberg zárta az élen az első kört, már a hosszú egyenes végén a pole-os Sebastian Vettel előtt járt. A két németet Felipe Massa követte, utána Lewis Hamilton, Fernando Alonso, Sébastien Buemi, Sergio Pérez és a startnál beragadó Mark Webber volt a sorrend. Az ausztrál a 8. helyre esett vissza.
Nem úszta meg a mezőny baleset nélkül a szűk első kanyart: a belső íven Bruno Senna merész féktávot vett, és eltalálta Jaime Alguersuari autóját, Timo Glock pedig Heikki Kovalainennek ment neki. Senna és Glock egyaránt boxutcán áthajtásos büntetést kapott, Alguersuari viszont kiesett.
Rosberg a 3. kör elejéig élvezhette a P1-et, Vettel ekkor a DRS segítségével elhúzott mellette a hosszú egyenesben. Mögötte is változott a sorrend, Alonso lehagyta Hamiltont, és az 5. körben egy kissé kockázatos manőverrel csapattársát is kifékezte a 8-as kanyarnál, így a spanyol vette át a harmadik pozíciót. Massa lendületet vesztett, Alonsóval együtt Hamilton szintén lehagyta őt.
Az élmezőny egy része panaszkodott a Q3 után, hogy felhólyagosodtak az abroncsok, így várható volt, hogy korán megkezdődnek a kerékcserék. Webber már a 3. körben kiment a boxba egy új szett közepes keverékű Pirelliért, csakúgy, mint a lágy gumikra váltó Jenson Button (akinek az első szárnya is megsérült).
Szép sorban az élboly többi tagja is felbukkant a szerelőknél, Vettel az ötödik, Alonso a nyolcadik, Massa a kilencedik, Hamilton a tizedik, Rosberg a tizenegyedik körben látogatta meg a boxutcát. Utóbbinak nem érte meg a késlekedés, előtte Alonso és Hamilton is elszáguldott mellette.
Összesűrűsödött a mezőny, mert többen még a rajt óta használt gumikon köröztek, ezért Vettelnek, Alonsónak, Webbernek és Hamiltonnak menet közben át kellett hámoznia magát például Kamui Kobayashin, Vitalij Petrovon, Adrian Sutilon és Paul di Restán. Az akadályokat mindenki sikerrel vette, leszámítva Hamiltont: a McLaren versenyzője, miután a 13. körben lehagyta Kobayashit, balra mozdult el a hosszú egyenes végi féktávon, ám a japán visszaért mellé, így a két autó összeütközött. A Sauber pilótája továbbhajtott, Hamilton viszont megpördült, a falnak csapódott, és kiesett.
A roncs miatt beküldték a Safety Cart, ami az élen álló Vettelnek jött jól, mert újra küszködni kezdett az abroncsaival, melyeket így nagyobb időveszteség nélkül lecserélhetett. A biztonsági autó a 16. körben engedte útjára a mezőnyt az alábbi sorrendben: Alonso, Webber, Vettel, Massa, Rosberg, Sutil, Pérez, Petrov, Michael Schumacher, Rubens Barrichello, Button.
Vettel kisvártatva ismét az élre állt, az újraindítás után csapattársát, a 18. körben pedig Alonsót előzte meg. Rosberg átvette a 4. helyet Massától, Schumacher és Button pedig megindult előre, a két világbajnok a 20. forduló végére már 7. és 8. volt. A 21. körben helyet cseréltek, Button a Bus Stopnál kifékezte Schumachert.
Pérez versenye közben negatív fordulatot vett, mert egy Buemivel való korábbi ütközésért, aminek következtében kiesett a svájci, drive through büntetést kapott. A Sauber újoncának ugyanakkor nem osztott-szorzott a szankció, rövidesen fel kellett adnia a viadalt műszaki hibával.
Vettel az élen 5 másodperc fölé tornázta előnyét Alonso előtt, akit nagyjából 3 másodperccel követett Webber. A negyedik Rosberg, az ötödik pedig a Sutilt megelőző Button volt ekkor. A 2009-es bajnok elkapta a ritmust, a 26. körben Rosberget is faképnél hagyta.
Az utolsó boxkiállásokat a táv két harmadára, a 30. kör tájékára időzítette a mezőny, Vettel, Alonso és Webber a közepes keménységű gumikat kapta meg, míg Button a lágyakat. Massának peche volt, két kör alatt kétszer kellett bemennie a depóba egy defekt következtében.
A címvédő biztonságos távolságot tartva üldözőitől elvezetett a célig, és győzelmével tovább növelte előnyét a pontversenyben. Alonso viszont belassult az elsődleges keverékű Pirelliken, leszorult a dobogóról: a 37. körben Webber, a 42. körben pedig Button előzte meg őt.
A nyomukban a két Mercedes futott be, és ezúttal az utolsó helyről rajtoló Schumacher ért célba hamarabb, miután a végén lehagyta Rosberget. Sutil 7., Massa 8., Petrov 9., Pastor Maldonado 10. lett, utóbbi először lett pontszerző a Forma-1-ben.
Belga Nagydíj, verseny:
Poz. Versenyző Csapat Idő
01. Vettel Red Bull-Renault 1h26.44.893
02. Webber Red Bull-Renault + 3.741
03. Button McLaren-Mercedes + 9.669
04. Alonso Ferrari + 13.022
05. Schumacher Mercedes + 47.464
06. Rosberg Mercedes + 48.674
07. Sutil Force India-Mercedes + 59.713
08. Massa Ferrari + 1:06.076
09. Petrov Renault + 1:11.917
10. Maldonado Williams-Cosworth + 1:17.615
11. Di Resta Force India-Mercedes + 1:23.994
12. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1:31.976
13. Senna Renault + 1:32.985
14. Trulli Lotus-Renault + 1 kör
15. Kovalainen Lotus-Renault + 1 kör
16. Barrichello Williams-Cosworth + 1 kör
17. D'Ambrosio Virgin-Cosworth + 1 kör
18. Glock Virgin-Cosworth + 1 kör
19. Liuzzi HRT-Cosworth + 1 kör
Leggyorsabb kör: Webber, 1:49.883
Kiesők:
Versenyzők Csapat Kör
Perez Sauber-Ferrari 27
Ricciardo HRT-Cosworth 13
Hamilton McLaren-Mercedes 12
Buemi Toro Rosso-Ferrari 6
Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1
|