Alonso uralta az éjszakát, Hamilton Webberrel ütközött
A5.hu 2010.09.26. 22:19
Fernando Alonso végig hidegvérrel állta a Ferrariját árnyékként követő Sebastian Vettel által kifejtett nyomást, s így az Olasz után a Szingapúri Nagydíjat is megnyerte. A verseny drámaian végződött Lewis Hamilton számára, aki előzés közben összeütközött Mark Webberrel, és kiesett.
Bár Sebastian Vettel végig a nyakában lihegett, Fernando Alonso magabiztos rajt-cél győzelmet aratott az eseménydús Szingapúri Nagydíjon, így felzárkózott a világbajnokság 2. helyére.
A pontversenyt továbbra is Mark Webber vezeti, aki annak ellenére ért célba a 3. helyen, hogy Lewis Hamilton előzés közben nekiment. A balesetből a brit került ki vesztesen, így az elmúlt 4 futamból a harmadikat zárta kieséssel. Hamilton egy ponttal így is Vettel előtt maradt a tabellán.
A balanszproblémákkal küszködő Jenson Button a 4. helyre hozta be a McLarent, melynek tempója a fogadkozás ellenére jócskán elmaradt a Ferrariétól és a Red Bullétól a nagy leszorítóerőt követelő utcai pályán. A futam első szakaszában Alonso és Vettel könnyedén szakította le magáról Hamiltont, aki kerékcseréjéig közel fél perces hátrányba került az élen álló duó mögött a 3. helyen.
Alonsóék azonban csak azután kezdtek elszakadni, hogy az első Safety Car elhagyta a pályát. A rajtot még megúszta a mezőny, az első körben azonban Tonio Liuzzi kétszer is összekoccant a tavalyi idényzáró után visszatérő Nick Heidfelddel. A Sauber egy szárnycsere után folytatni tudta a versenyt, a Force India azonban elöl és hátul is összetört, így Liuzzi leparkolta a pálya szélén.
A biztonsági autót a fél mezőny kihasználta, hogy mindössze két kör után lecserélje a szuperlágy gumikat. Köztük volt az 5. helyen haladó Mark Webber is, míg Alonso, Vettel, Hamilton és Button egyelőre a pályán maradt. A boxba látogatott még Vitalij Petrov, Nico Hülkenberg, Adrian Sutil, Felipe Massa és Sébastien Buemi is, de ráfáztak: beragadtak a kinn maradó Timo Glock mögé.
A Virgin versenyzője, aki tavaly dobogóra állt Szingapúrban, a 10. helyen állt, amikor a 6. körben útjára engedték a mezőnyt, de Webber könnyedén megelőzte, mint ahogy két körrel később Kamui Kobayashit, újabb három kör elteltével pedig Michael Schumachert is. A 7. helyen álló Rubens Barrichello azonban megálljt parancsolt a Red Bull ászának.
Webberrel ellentétben Sutil nyolc körön át szenvedett Glock mögött, és így feltartotta Hülkenberget, az utolsó helyről egy első körös kerékcserével előretörő Felipe Massát és Petrovot is, aki a boly élén állt, mielőtt Hülkenberg kiszorította. Sutil a 15. körben nyomta le Glockot, majd Hülkenberg is elment mellette, de közben a rázókövére szorította, így a többiek is lehagyták a Virgint.
Ezután egy eseménytelen periódus következett, mialatt Alonso és Vettel gond nélkül húztak el a két McLarentől. A 28. körben, amikor Hamilton kereket cserélt, már 28.8 másodperc volt a lemaradása. Tempója arra sem volt elég jó, hogy megtartson egy boxkiállásnyi előnyt a Barrichello mögé beragadva autózó Webber mögött, így az ausztrál a kerékcserék után feljött a 3. helyre.
Hamilton újra előzés közben esik ki
A két éllovas egy ütemben, a 29. körben látogatta meg szerelőit, pedig Vettelnek az lett volna az egyetlen reális esélye az előzésre, ha egy körrel tovább kinn marad. A közepes gumik felmelegítése azonban jobban ment neki, mint Alonsónak, így két kör alatt 1.8-ról 0.8 másodpercre faragta hátrányát. Támadásra azonban nem volt esélye, mivel a 32. körben újra beküldték a Safety Cart.
Ezúttal Kobayashi miatt. A japán, miután egy optimista előzési kísérlet során megtaszajtotta Schumachert, a szalagkorlátba állította Sauberét a 19-es kanyarban, és Bruno Senna nem tudta már kikerülni. Nico Rosberg és Robert Kubica ekkor még nem cseréltek kereket, így majdnem ráfáztak a biztonsági autóra, de még épphogy vissza tudtak térni a boxból az 5. és a 6. helyre.
A 37. körben történt repülőrajt után újra elszabadultak az indulatok. A két Virgin beékelődött a két Red Bull közé, és di Grassi lekörözése során Webber kijött a ritmusból. Hamilton ezt kihasználva megpróbálta megelőzni a 7-es kanyar külső ívén, de nem hagyott helyet Webbernek, így koccantak, és a McLaren megsérült. Versenybaleset volt, a sportfelügyelők nem is szabtak ki érte büntetést.
Ezzel párhuzamosan Schumacher Heidfelddel ütközött össze kétszer is, így elmondhatta magáról, hogy mindkét Sauberrel összetűzésbe keveredett. Heidfeld kiesett, míg Schumachernek szárnyat kellett cserélnie, így visszacsúszott a mezőny végére. Büntetést itt sem szabtak ki a felügyelők.
Alonso és Vettel megint elszakadt az üldözőktől, a leintésig hátralevő 24 körben fél percet adtak Webbernek, akinek autóját kicsit megviselte a baleset: a jobb első kerekén az abroncs majdnem lejött a felniről. Button McLarenjét azonban így is könnyedén kordában tudta tartani, így a címvédő az ötödik helyre csúszott vissza az összetettben, bár hátránya csak 25 pont.
Az 5. helyen haladó Rosberg Mercedesére egy ideig nyomást gyakorolt Kubica, de a Renault a 45. körben jobb hátsó defekt miatt kénytelen volt a boxba hívni a lengyelt. Kubica a 6. helyről a 12. pozícióba csúszott vissza, de nem esett kétségbe: Buemit, Petrovot, Massát, Hülkenberget és Sutilt is megelőzte frissebb gumikon, így végül csak egyetlen helyébe került a defekt. Különösen a Sutil ellen a 7-es kanyar külső ívén bemutatott agresszív előzése volt látványos.
Az élen eközben Vettel végig 0.9-1.4 másodpercre követte Alonsót, és az utolsó körökben még közelebb került, így a spanyol csak 0.293 másodperccel előtte szelte át a célvonalat. A pole és a győzelem mellé a leggyorsabb kört is megfutotta, így botrányos 2008-as sikere után most tökéletes teljesítménnyel nyert a szingapúri éjszakában, és mérsékelte 11 pontra hátrányát Webber mögött.
Az utolsó körökre is maradt esemény: Heikki Kovalainen Lotusában kigyulladt a Cosworth-motor. A finn nem akarta veszélyeztetni a boxutca személyzetét, így inkább a célegyenesben parkolt le, majd kért egy poroltót a Williamstől, és eloltotta a tüzet. Safety Carra nem volt szükség, így a mezőny befejezte a 61 kört, és három perc híján nem lépett életbe a kétórás időlimit.
Szingapúr Nagydíj, verseny:
01. Alonso Ferrari 1h57:53.579
02. Vettel Red Bull-Renault + 0.293
03. Webber Red Bull-Renault + 29.141
04. Button McLaren-Mercedes + 30.384
05. Rosberg Mercedes + 49.394
06. Barrichello Williams-Cosworth + 56.101
07. Kubica Renault + 1:26.559
08. Massa Ferrari + 1:53.297
09. Sutil Force India-Mercedes + 1:52.416*
10. Hulkenberg Williams-Cosworth + 1:52.791*
11. Petrov Renault + 1 kör
12. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1 kör
13. Schumacher Mercedes + 1 kör
14. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1 kör
15. Di Grassi Virgin-Cosworth + 2 kör
16. Kovalainen Lotus-Cosworth + 3 kör
* +20 másodperc büntetést kaptak
Leggyorsabb kör: Alonso, 1:47.976
Kiesők:
Glock Virgin-Cosworth 51
Heidfeld Sauber-Ferrari 35
Hamilton McLaren-Mercedes 34
Klien HRT-Cosworth 30
Kobayashi Sauber-Ferrari 29
Senna HRT-Cosworth 28
Trulli Lotus-Cosworth 26
Liuzzi Force India-Mercedes 1
|