Alonso legyőzte Buttont, Hamilton kiesett Monzában
A5.hu 2010.09.12. 15:40
A Ferrari győzelemmel örvendeztette meg a tifosit az Olasz Nagydíjon, miután Fernando Alonso a boxkiállások során megelőzte a versenyben vezető Jenson Buttont. Lewis Hamilton a rajt után nekiment Felipe Massának, és kiesett, így a pontversenyben Mark Webber állt az élre.
Michael Schumacher 2006-os sikere után újra Ferrari-diadalt ünnepelhetett Monzában a tifosi, miután Fernando Alonso a kerékcserék során visszaszerezte a rajtnál elvesztett vezetést Jenson Buttontól, és harmadik idei győzelmével életben tartotta világbajnoki reményeit.
A tabellán a 6. helyen leintett Mark Webber vette áta vezetést, az eddigi éllovas Lewis Hamilton ugyanis már az első körben összeütközött Felipe Massával. Átmeneti motorhibája ellenére Sebastian Vettel sem szakadt le az esélyesektől, eltolt boxkiállásával előrejött a 4. pozícióba.
Alonso szombaton hiába szerezte meg a Ferrari első pole-ját a 2008-as Brazil GP óta, a rajtnál még nem tudta megszerezni a vezetést, mivel Button jobban rugaszkodott el a 2. rajtkockából. Az első sikánban már a címvédő volt elöl, amikor a spanyol hátulról kissé lekoccolta a McLarent. Az MP4-25-ről lerepült a hátsó szárny bal alsó tartóeleme, de a McLarent irányító Martin Whitmarsh ennek nem tulajdonított említésre méltó teljesítményveszteséget.
A második sikánban is összekoccant egy Ferrari és McLaren, Hamilton ugyanis a jobb első kerekével nekiment Massa bal hátsójának, és összetört a felfüggesztése, ami a versenye végét jelentette. Massa egyébként újabb lendületes rajtot mutatott be, és a Curva Grandéban még előnyösebb helyzetben volt Alonsónál is, de végül nem volt túl erőszakos csapattársával szemben.
Button felváltva futotta a leggyorsabb köröket a két Ferrarival, így nem tudott elszakadni Alonsótól, legnagyobb előnye a 13. körben 1.6 másodperc volt, míg Massa bő két másodperccel követte a duót. A pályán nem nyílt előzési lehetőség Alonso előtt, csak a 36. körben, amikor Button kiállt lecserélni lágy gumijait keményekre. A spanyol egy kört ráhúzott, így pont a McLaren mellé tért vissza a pályára, és az első sikánban a belső ívre húzódva a nézők örömére átvette a vezetést.
Button a második etapban nem tudta tartani a lépést Alonsóval, hátránya 4 másodperc közelébe nőtt, csak akkor csökkent egy kicsit, amikor a spanyol kissé elaludt, és átvágta a Rettafilo sikánt. Massát azonban magabiztosan tartotta kordában, így a dobogosó helyeken már nem változott a sorrend.
Mögöttük annál inkább. Mark Webber rajtolt a 4. helyről, de rosszul, Nico Rosberg és Robert Kubica már az első sikánban lenyomta, később pedig Michael Schumacher is, a hétszeres bajnokot azonban a 7. körben visszaelőzte az ausztrál. A 20. körben Red Bull-os csapattársa, Vettel mellett is elszáguldott, amikor egy elektronikai hiba miatt átmenetileg kihagyott a német Renault-motorja.
Webber ezután Nico Hülkenberg mögött találta magát, és még 29 körön át ott is maradt. A Williams újonca ezalatt háromszor vágta le a Rettifilo sikánt, de nem engedte el maga mellett a Red Bullt, és a sportfelügyelők is úgy látták, hogy nem szerzett előnyt. Ezzel szemben Jaime Alguersuarira már az első ilyen kihágásért áthajtásos büntetést róttak.
Webber és Hülkenberg közben átugrotta Kubicát is, a 36. körben ugyanis a fiatal német a boxból kijövet lenyomta a Renault ászát, aki kijött a ritmusból, így nem sokkal később Webber is megelőzte.
Az időközben magára találó Vettel nem állt ki kereket cserélni a riválisokkal, így feljött a 4. helyre, és senkitől sem zavartatva növelte előnyét az elnyűhetetlen lágy Bridgestone-okon, miközben Webber Hülkenberg mögött senyvedett. Bár a 49. körben végre lenyomta a Williamst, ekkor Vettel előnye már 23.7 másodperc volt vele szemben, így amikor a német az utolsó előtti körben kereken cserélt, simán visszajött elé. Sőt, Rosberg elé is, akinek így az 5. hellyel kellett megelégednie.
A Mercedes mögött a frusztrált Webbert és Hülkenberget intették le, míg az utolsó két pontszerző helyen Michael Schumacher és Rubens Barrichello futott be.
A verseny egyik legdrámaibb pillanata a boxutcában történt, amikor Sakon Yamamoto úgy indult el kerékcseréje után, hogy a Hispania egyik szerelője még babrált bukósisakja hátsó részén, a csapatrádió csatlakozójával. A csapattagot mentő vitte be a pálya orvosi központjába, de az első hírek szerint nincs komoly baja.
Öt versennyel a szezon vége előtt Webber 187 ponttal áll a tabella élén, öttel megelőzve Hamiltont, míg Alonso 21 pontra mérsékelte hátrányát pályafutása 24. győzelmével. A spanyol csak egy ponttal előzi meg Buttont és hárommal Vettelt. A konstruktőrök között nehezebb a Ferrari helyzete: 60 pont a hátránya a Red Bull mögött, míg a McLaren csak hárommal van lemaradva az éllovastól.
Olasz Nagydíj, verseny:
01. Alonso Ferrari 1h16:24.572
02. Button McLaren-Mercedes + 2.938
03. Massa Ferrari + 4.223
04. Vettel Red Bull-Renault + 28.193
05. Rosberg Mercedes + 29.942
06. Webber Red Bull-Renault + 31.276
07. Hulkenberg Williams-Cosworth + 32.812
08. Kubica Renault + 34.028
09. Schumacher Mercedes + 44.948
10. Barrichello Williams-Cosworth + 1:04.200
11. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1:05.000
12. Liuzzi Force India-Mercedes + 1:06.100
13. Petrov Renault + 1:18.900
14. De la Rosa Sauber-Ferrari + 1 kör
15. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1 kör
16. Sutil Force India-Mercedes + 1 kör
17. Glock Virgin-Cosworth + 2 kör
18. Kovalainen Lotus-Cosworth + 2 kör
19. Di Grassi Virgin-Cosworth + 2 kör
20. Yamamoto HRT-Cosworth + 2 kör
Leggyorsabb kör: Alonso, 1:24.139
Pilóta Csapat Kör
Trulli Lotus-Cosworth 47
Senna HRT-Cosworth 12
Hamilton McLaren-Mercedes 1
Kobayashi Sauber-Ferrari 1
|