A Ferrari kettős győzelemmel kezdte az évet
A5.hu 2010.03.14. 15:29
Fernando Alonso és Felipe Massa nyerték az idénynyitó Bahreini Nagydíjat, miután a versenyben eleinte vezető Sebastian Vettel a kipufogó hibájából lelassult. A 3. helyet a McLarennel nagyot vágtázó Lewis Hamilton szerezte meg, az újoncok közül csak a Lotusok jutottak el a célig.
Győzelemmel nyitotta a 2010-es évadot, és egyben ferraris karrierjét Fernando Alonso, aki a Bahreini Nagydíjon már a rajtnál megelőzte csapattársát, Felipe Massát, később pedig a műszaki gondokkal küszködő Sebastian Vettelt.
A német problémájából Lewis Hamilton is profitált, előzetes terveinek megfelelően tehát a brit is felállhatott a dobogóra. A verseny nagy részében vezető álló Vettelnek azonban meg kellett elégednie a 4. hellyel.
A piros lámpák kialvása után az aggodalmak ellenére a mezőny eleje simán túlélte az első kanyart, pedig sokan attól tartottak, hogy a nehéz autókkal többen is elvéthetik a féktávot. Igazi kalamajkát ekkor inkább az okozott, hogy a fordulóból kijövet Mark Webber kocsijából sűrű fehér füst ömlött ki, így a mögötte érkező Robert Kubica és Adrian Sutil össze is akadt, majd hátracsúszott a mezőny végére.
Az élről induló Vettel mindazonáltal remekül kapta el a rajtot, és esélyt sem hagyott a mögüle induló ferrarisoknak, akik közül Alonso ügyesen bújt be Massa mellé, és próbált felzárkózni az éllovasra is. Az első métereken Nico Rosberg megelőzte Hamiltont, mögé Michael Schumacher és a kezdeti gondokon felülkerekedő Webber zárkózott fel.
Ekkor még az újonccsapatok pilótái is derekasan állták a sarat, bár a boxból rajtoló Karun Chandok versenye nem tartott sokáig. Az indiai keményen ráhajtott egy általa eddig fel nem fedezett bukkanóra, és ripityára törte a HRT első szárnyát. Nem járt jobban a virgines Lucas di Grassi sem, akinek egy körre rá hidraulikai hiba miatt adta meg magát autója.
Az élmezőny eközben szépen sorba rendeződött, és Vettel körről körre növelte előnyét az üldöző Alonsóval szemben, ám ekkor még érezni lehetett, hogy a pilóták nem hozzák ki a maximumot autóikból. Feltűnő volt például, hogy amikor Massa versenymérnöke gyorsabb tempóra ösztökélte a brazilt, ő azonnal faragott fél másodpercet hátrányából.
A lágyabb gumik végül 15-20 kört bírtak ki, az élmezőnyből ezen időszak alatt mindenki lecseréltette kerekeit. A procedúra egyébként az előzetesen beharangozott 2-3 helyett 4-5 másodperc körül alakult mindenkinél. A szervizelés legnagyobb nyertese a 15. körben kiálló Hamilton lett, aki abból húzott hasznot, hogy a boxban felerősödő forgalom miatt Rosberget nem tudták időben kiengedni szerelői.
A kerékcserék után tehát Vettel megőrizte vezetését a két Ferrari előtt, akiket így Hamilton, Rosberg, Schumacher és a szintén egy helyet előreugró Jenson Button követett. Bár a sorrend sokáig nem változott, a vezető négyes jelentősen kezdett leszakadni a többiektől, ekkor különösen Hamilton volt gyors, aki körönként egy másodpercet vert Rosbergékre.
Vettel és Alonso között hosszú időn át egy-két másodperc között mozgott a különbség, a 33. körben azonban a német drasztikusan lelassult, és a rádión is a motorerő hiányára panaszkodott. Alonsónak egy kör sem kellett, és a célegyenes előtti kanyarban simán faképnél hagyta a Red Bullt, példáját néhány pillanat múlva pedig Massa is követte.
Noha Vettel jelentősen lelassult a futam elején diktált tempójához képest, továbbra is versenyben maradt, sőt, Hamilton is csak a 38. körben tudta őt megelőzni. A McLarenek a verseny ezen szakaszában elkapták a fonalat, és Button is 0.8 másodpercre közelítette meg a 6. helyen álló Schumachert.
Mivel a Q3 szereplői a lágyabb keveréken kezdték a versenyt, az élmezőny ekkor már a keményebbeken körözött, így nem egyszer állt elő az a fura helyzet, hogy az utolsó két pontszerző helyen autózó Tonio Liuzzi és Rubens Barrichello is jobb tempót diktált náluk.
Miután Alonsóék otthagyták Vettelt, a spanyol begyújtotta a rakétákat, és körönként szűk egy másodpercet verve Massára esélyt sem hagyott csapattársának a harcra. A kettejük közti különbség 3.9 másodpercről végül 16-ra nőtt, így a kétszeres világbajnok magabiztosan zsebelte be a győzelemért járó 25 pontot.
A tavalyi balesete óta először versenyző Massa a 2. hellyel vigasztalódhatott, Hamilton pedig felállhatott a dobogó legalsó fokára. A Mercedes párosa már nem tudta legyűrni Vettelt, és Rosberg, valamint Schumacher a versenyen egyszer sem jelentett valós veszélyt az élen állókra. A mögéjük beragadó Buttonnak végül be kellett érnie a 7. hellyel, az utolsó pontokat pedig Webber, Liuzzi és Barrichello csipegette össze.
Az új csapatok számára felemásan kezdődött a szezon, hiszen míg a Virgin és a Hispania egyik pilótája sem ért célba, addig a lotusosok egyaránt teljesítették a versenytávot, a végén ráadásul Kovalainen már csupán mintegy 3 másodperccel diktált lassabb tempót az élen haladóknál. A bajnokság két hét múlva az Ausztrál Nagydíjjal folytatódik.
Bahrain Nagydíj, verseny:
Poz Pilóta Csapat Idő
1. Alonso Ferrari 1h39:20.396
2. Massa Ferrari + 16.099
3. Hamilton McLaren-Mercedes + 23.182
4. Vettel Red Bull-Renault + 38.713
5. Rosberg Mercedes + 40.263
6. Schumacher Mercedes + 44.180
7. Button McLaren-Mercedes + 45.260
8. Webber Red Bull-Renault + 46.308
9. Liuzzi Force India-Mercedes + 53.089
10. Barrichello Williams-Cosworth + 1:02.400
11. Kubica Renault + 1:09.093
12. Sutil Force India-Mercedes + 1:22.958
13. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1:32.656
14. Hulkenberg Williams-Cosworth + 1 kör
15. Kovalainen Lotus-Cosworth + 1 kör
16. Buemi Toro Rosso-Ferrari + 3 kör
17. Trulli Lotus-Cosworth + 3 kör
Leggyorsabb kör: Alonso, 1:58.287
Kiesők:
Pilóta Csapat Kör
De la Rosa Sauber-Ferrari 30
Senna HRT-Cosworth 18
Glock Virgin-Cosworth 17
Petrov Renault 14
Kobayashi Sauber-Ferrari 12
Di Grassi Virgin-Cosworth 3
Chandhok HRT-Cosworth 2
|