Hamiltont Räikkönen követte a délutáni edzésen
gphirek.hu 2015.04.10. 15:10
Hamilton a Kínai Nagydíj második gyakorlásán is magabiztos előnnyel szerezte meg az 1. helyet, de ezúttal Kimi Räikkönen férkőzött a legközelebb hozzá, miután Nico Rosberg hibázott a leggyorsabb körében. Felipe Massa elkerült egy nagy balesetet, Danyiil Kvjat fékhibát szenvedett, egy vakmerő néző pedig átszaladt a pályán.
Lewis Hamilton nagyjából hasonló előnnyel foglalta el az 1. helyet a Kínai Nagydíj péntek délutáni edzésén, mint a délelőttin, ám ezúttal nem csapattársa, hanem Kimi Räikkönen követte a tabellán, mivel Nico Rosberg elkövetett egy kisebb hibát - szélesen fordult az utolsó kanyarnál - a leggyorsabb körében.
A világbajnoki címvédő a keményebb, a Pirelli skáláján összességében a közepes keverékű gumikon 68 ezreddel futott jobb kört Rosbergnél, ám a kettejük közti különbségre nem derült fény a lágy abroncsokon. A 2. hely így Räikkönené lett, aki közel 7 tizedet vert csapattársára, Sebastian Vettelre, s kettejük közé beférkőzött a gyors körét későre tartogató Daniel Ricciardo a Red Bull-lal. Az ausztrál eleinte azért nem hajtott pályára, mert a szerelők a hátsó szárnyát cserélték.
A hosszabb etapokon a Ferrari lemaradása ismét kisebbnek tűnt a Mercedeshez képest, bár az olasz istálló edzése nem alakult zökkenőmentesen: a tréning elején Vettel megpördült, míg Räikkönen a fékekre panaszkodott. A finnhez hasonlóan a fékekkel gyűlt meg a baja Danyiil Kvjatnak is, aki előbb füstölgő autóval hajtott ki a pályára, majd vissza sem jutott a bokszutcába, mivel nem tudott lelassítani a hosszú egyenes végén, és lassú tempóval nekikoccant a palánknak. Ez azért fura, mert a malajziai problémák után a Red Bull a hétvégére visszatért a megbízhatónak ítélt Brembo fékekhez.
Szerencsés Massa, vakmerő néző
Ugyanitt, az éles hajtűnél került bajba Felipe Massa is, aki röviddel az edzés fele előtt a féktávon elvesztette uralmát Williamse fölött, és mázlija volt, hogy nagy sebességgel elszánkázott a fal mellett, s csak enyhén karcolta azt az első szárnyával. Mivel ez volt az első, s egyetlen próbálkozása a lágy Pirelliken, csupán 17. lett a tabellán. Valtteri Bottas 7. lett a másik Williamsszel.
A Sauberrel meglepően előkelő helyen, nyolcadikként végzett Felipe Nasr, és a McLaren is tűrhető előrelépést produkált, a 10., illetve a 12. pozícióban jegyezhette pilótáit a másfél órás edzés után. A Toro Rossónak ellenben nem jött ki a lépés, Massán kívül csak a Force Indiákat és a Manorokat előzték meg. Roberto Merhi a legjobb időhöz képest 107 százalékon belülre került - Will Stevensnek ez nem jött össze, mert sok időt vesztett egy műszaki hiba következtében, és a lágy gumival nem tudott sprintet futni.
Az edzés legmeghökkentőbb jelenete mindazonáltal egy nézőhöz köthető: negyedóra után egy sötét ruházatú férfi két autó között átszaladt a célegyenesben, és a falon átugorva bejutott a bokszutcába. Állítólag egy F1-es autót akart vezetni, de kívánságát nem teljesítették, és rendőrök vezették el innen.
Kínai Nagydíj, második szabadedzés:
Poz. |
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
1 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:37.219 |
- |
32 |
2 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1:37.662 |
+0.443 |
35 |
3 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull/Renault |
1:38.311 |
+1.092 |
24 |
4 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:38.339 |
+1.120 |
30 |
5 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:38.399 |
+1.180 |
35 |
6 |
Daniil Kvyat |
Red Bull/Renault |
1:38.737 |
+1.518 |
10 |
7 |
Valtteri Bottas |
Williams/Mercedes |
1:38.850 |
+1.631 |
27 |
8 |
Felipe Nasr |
Sauber/Ferrari |
1:39.032 |
+1.813 |
26 |
9 |
Romain Grosjean |
Lotus/Mercedes |
1:39.142 |
+1.923 |
32 |
10 |
Jenson Button |
McLaren/Honda |
1:39.275 |
+2.056 |
29 |
11 |
Pastor Maldonado |
Lotus/Mercedes |
1:39.444 |
+2.225 |
30 |
12 |
Fernando Alonso |
McLaren/Honda |
1:39.743 |
+2.524 |
27 |
13 |
Marcus Ericsson |
Sauber/Ferrari |
1:39.751 |
+2.532 |
33 |
14 |
Max Verstappen |
Toro Rosso/Renault |
1:39.894 |
+2.675 |
32 |
15 |
Carlos Sainz |
Toro Rosso/Renault |
1:39.971 |
+2.752 |
28 |
16 |
Nico Hulkenberg |
Force India/Mercedes |
1:40.151 |
+2.932 |
28 |
17 |
Felipe Massa |
Williams/Mercedes |
1:40.423 |
+3.204 |
7 |
18 |
Sergio Perez |
Force India/Mercedes |
1:40.868 |
+3.649 |
24 |
19 |
Roberto Merhi |
Marussia/Ferrari |
1:42.973 |
+5.754 |
27 |
20 |
Will Stevens |
Marussia/Ferrari |
1:44.564 |
+7.345 |
8 |
|