A versenyzk szombati nyilatkozatai Monte-Carlbl
A5.hu 2014.05.24. 20:45

Hogyan vlekednek a versenyzk a sajt s csapatuk teljestmnyrl? Elgedettek vagy csaldottak? Versenyzi nyilatkozatok.
RED BULL
Sebastian Vettel (4/4)
Volt egy kis problmm a mai kvalifikcin. Valahol a Q1 krnykn elvesztettk az ERS-t, s onnantl egyltaln nem tudtuk hasznlni. Vgl egy ms mdban autztunk, ami megfelelt, de nem volt tkletes. A htvge sorn most elszr volt ezzel problma, de ilyen dolgok elfordulhatnak. Sok klnbz mdszerrel prblkoztunk, de egy ponton fel kell hagyni ezzel, s gy kell elrni olyan j eredmnyt, amilyet csak lehet. A kridm rendben volt, de a Q3-ban nem tudtunk javtani a msodik gyors krnkkel a srga zszl miatt. Azt gondoltam, hogy ma megszorongathatjuk a Mercedest, de nhny dolog htrltatott minket. Mg gy is j pozciban vagyunk a msodik sorban.
Daniel Ricciardo (2/3)
Szerintem kzelebb is vgezhettem volna ma az lmeznyhz. Hibztam az utols gyors krmn a Q3-ban. J helyzetben voltunk, s gy reztem, remek helyzetben vagyunk, de aztn elkvettem egy hibt, s elvesztettem a korbban nyert idt. Mindenesetre nincs rtelme kifogsokat keresni, tanulnom kell ebbl a kvetkez alkalomra. Csaldott lennk, ha holnap nem llhatnk fel a dobogra. Szerintem megvan a tempnk ahhoz, hogy a Mercedesek ne szakadjanak el tlnk, remlhetleg legalbb az egyiket elkaphatjuk. Megfelel stratgival taln mg a gyzelemre is lehet vals eslynk.
MERCEDES
Nico Rosberg (3/1)
Egsz htvgn nagyon knyelmesen reztem magam az autban, fantasztikus jra pole pozciban lenni Monacban. A csapat megint hibtlanul dolgozott, mg ezen a kivteles plyn is ers teljestmnyt hozunk, ami bebizonytja, nagyon kemnyen fejlesztjk idn a kasztnit s az erforrst. A Q3 elejn remek krrel nyitottam, de Lewis nagyon kzel volt, ezrt mg egyszer nekilendltem, s egy kicsivel jobban nyomtam. Sajnos tlmentem azon a bizonyos hatron. Blokkoltak a hts gumik, majd az elsk, ahogyan az 5-s kanyarhoz haladtam a hepehups lejtn. Szerencsre ott volt a meneklt. Elnzst krtem Lewistl, hogy elvettem tle a lehetsget, hogy javtson az idejn. Most viszont mr a futamra koncentrlok, ahol jl akarok rajtolni, s j stratgival egy ers versenyben remnykedem.
Lewis Hamilton (1/2)
Eddig j htvgm volt, s a sajt teljestmnyemre koncentrlva a teljestmnyemre figyeltem. Az idmr jl ment, de visszanzve elbb kellett volna megfutnom a legjobb krt. Ez itt Monaco, ahol mindig van esly srga zszlra. Termszetesen nagyon csaldott vagyok, hogy csak egy pr tizeddel kellett volna jobbat mennem elsre. Ez az autsport. A lehet legjobban kell rajtolnom, aztn majd kiderl, mit lehet innen elrni.
FERRARI
Fernando Alonso (5/5)
A mai eredmny jl mutatja a dolgok llst a htvgn. Tbb-kevsb erre szmtottunk. Nem hiszem, hogy eddig rosszul alakultak a dolgaink, hiszen olyan rivlisok eltt maradtunk, akik eddig az len versenyeztek – mint a Williams s a Force India. Ami a legfontosabb, kzelebb kerltk a Red Bullokhoz. A szoksosnl tbb mdostst vgeztnk itt, mert alulkormnyzottsgtl szenvedtnk s a fkezs kzben is voltak problmink. Az aut gy sokat fejldtt. Ahhoz kpest, hogy mire szmtottunk, a gumik kemnyeknek tntek. Sokat kszkdtnk, hogy felmelegtsk ket. Ha holnap szraz krlmnyek kztt zajlik a futam, akkor azon megy majd a verseny, hogy ki tud kint maradni a plyn a legtovbb. Mindenesetre ha a jslatoknak megfelelen esik, akkor pedig mr clba rni is szp eredmny lesz. Ha ugyanis a cstrtkn megtett pr krre gondolunk, a hatron autztunk, mintha jgen csszkltunk volna krbe.
Kimi Rikknen (6/6)
Nem vagyok elgedett ezzel a kvalifikcival, mert br kemnyen dolgoztunk a belltsokon, sok mdostst vgeztnk, de az aut nem sokat javult. Mr cstrtktl kezdve harcolnom kellett a lehet megolds utn kutatva. Radsul a msodik szabadedzsen elvesztett id sem segtett. Ennek tetejben pedig nem tudjuk rbrni itt a gumikat arra, hogy jl mkdjenek, gy pedig nem knny j krt sszerakni – fleg egy olyan plyn, ahol nem kapsz msodik eslyt. A hatodik hely nem idelis, de nem is tragdia. Holnap mindent megtesznk, hogy a lehet legtbbet hozzuk ki belle.
LOTUS
Romain Grosjean (16/14)
Sajnos nem vagyunk elg gyorsak. Abban remnykedtnk, hogy a melegebb krlmnyek taln kicsit segtenek neknk ma, de nem gy lett. Br az aut balansza rendben volt, de nehz kvalifikcit futottunk. A kocsi kicsit szenvedett a lass kanyarokban, amitl korbban fltnk is. Ezen dolgoznunk kell, hogy javtsunk az E22-es teljestmnyn a tempsabb rszeken is. Nehz kitallni, mi lesz itt a versenyen, de a vgskig harcolunk.
Pastor Maldonado (18/15)
A remek barcelonai teszt utn jobb eredmnyt vrtunk ma. Mindenesetre a plya eddig nem fekdt neknk ezen a htvgn. Szenvedtnk a gumik felmelegtsvel, amelyek egybknt nagyon kemny vlasztsnak tnnek Monacra. A forgalom is htrltatott, s nem javtott a gumihmrskleten, illetve gyors krt sem tudtam tle futni. Hossz a holnapi futam, szval igyeksznk majd tiszta krket futni az elejn. Igyeksznk j stratgit vlasztani, megltjuk, mit tehetnk, a lehet legtbbet hozzuk majd ki a helyzetbl.
MCLAREN
Jenson Button (12/12)
Az utols Q2-es prblkozsom els krben az uszodnl bejtt elm az egyik Toro Rosso, nem gondolom, hogy ltott volna. Prblt lemaradni a kanyarban, de klnsen a plya msodik rszben nem igazn van hely kt autnak. Kr, mert a Q1-ben j tempt diktltam, de a Q2-ben nem tudtam tkleteset teljesteni. Nem mondok kifogsokat. Kemny lesz a futam, mivel a 12. helyrl indulok. A gumik jl brjk. Remlhetleg valaki bevllals lesz, s izgalmass teszi a versenyt. Nem szeretnm, ha esne, egyik versenyz sem akar ezen a plyn esben autzni, fleg nem ezekkel a gumikkal – nem lehet felmelegteni ket. Szerintem mindenki jobban jr, ha szraz aszfalton folyik a kzdelem. Kemny versenyre szmtok, de megltjuk, mit tehetek.
Kevin Magnussen (11/8)
Nem vagyok teljesen elgedett a 8. hellyel, de mgis kihoztam a maximumot a lehetsgeinkbl. Taln a 7. hely lett volna elrhet, ha nagyon erltetem. Mindig nehz ezen a helysznen tkletes krt sszerakni, s sosem teljesen elgedett az ember. Vrosi plyrl beszlnk, ami huplis, s a korltok s falak pont a kanyarok cscspontjainl vannak, szval kisebb hibk s korrigls is gy tnik, mintha tl kzel kerltnk volna hozzjuk. Az aut viszont igazn j volt, csak frusztrl rnzni a kridkre, mert gy rzem, valamivel feljebb lehettem volna. Azrt elgedettek lehetnk a mai nappal Holnap j startra van szksgem, s az els krben ki kell maradnom a balhkbl - gy taln szerzek nhny pontot.
FORCE INDIA
Nico Hlkenberg (8/11)
Nem voltunk ma messze a Q3-as szereplstl – kevesebb mint egy tized vlasztott el tle. Mgsem vagyok tl csaldott, mert elgedett vagyok a Q2-es krmmel. Csak kevs hinyzott, de nehz Monacban tkletes krt futni. A csapat jl kezelte a forgalmat. Br meg kellett birkznom vele a Q1-ben s a Q3-ban is, de nem voltak kritikus pillanatok. A 11. rajthely egy extra szett friss gumit ad neknk, gy j esllyel indulhatunk holnap a pontszerzsrt. Hossz ez a verseny, kszen kell llnunk arra, hogy gyorsan reagljunk a stratgival, hogy javthassunk pr pozcit. Holnapra tbb felht vrunk, megvan az esly az esre.
Sergio Prez (7/10)
Br j rzs a top 10-ben lenni, kicsit csaldott vagyok, hogy nem vgeztem elrbb a meznyben. A Q3-as gyors krm kiss nehz volt a Nouvelle siknba bemenet volt egy blokkolsom, szval gyorsabb is lehettem volna. Az egyik legfbb kihvs az volt, hogy megfelel mkdsre brjam a gumikat. Szerintem ebbl kihoztuk ma a maximumot. Ki kell tallnunk, miknt kerlhetnk elrbb holnap. Agresszv stratgira lesz szksgnk, mert nem hiszem, hogy tl sok elzsi lehetsgnk lesz. Remlhetleg rdekes verseny eltt llunk.
SAUBER
Adrian Sutil (15/18)
Csaldst kelt idmr volt ez. Az els etap elg jl sikerlt. Egyszeren csak pechesek voltunk a kt srga zszlval a Q1 vgn. Kr rte, de ilyen trtnhet Monacban. Nem tudtuk megmutatni, mire lettnk volna kpesek. Most elre kell nznnk. A verseny hossz, brmi trtnhet. Vrom a holnapot, remlem, a maximumot hozhatom ki az autbl.
Esteban Gutirrez (19/17)
Nem volt ez egy pozitv kvalifikci a csapat szmra, szval nem lehetnk elgedettek a mai vgkifejlettel. A hatrn vagyunk annak, hogy bejussunk a Q2-be, de minden plyn trtn baleset komolyan befolysolja a sorsunkat. Ma kihvst jelentett egy tiszta krt megfutni. Nhny krt ignyelt, mg fel tudtuk melegteni a gumikat, ami nem volt tl idelis. Elemeznnk kell az adatokat, hogy lssuk, mi trtnt pontosan. A versenyt tekintve mindannyian tudjuk, hogy nehz elzni Monacban. Mindenesetre egy j rajttal kzelebb kerlhetnk az lhez. A futam sorn ki kell hasznlnunk az elnk trul lehetsgeket.
TORO ROSSO
Jean-ric Vergne (9/7)
Nagyon elgedett vagyok a mai kvalifikcival, nem csak a magam rszrl, de a csapatot nzve is, a srcok megrdemeltek mr egy j eredmnyt a sok fradozs utn. Nagyszer eredmny, hogy mindkt autval a legjobb tzben vgeztnk. Az utols krben, amit szuperlgyon futottam, bezavartak a srga zszlk, de az els menet elg volt a 7. helyre. Ez elg j startpozci. Ha minden sszell, akkor biztos, hogy mindkt autval pontokat szerznk. Legalbb a 7. helyem meg akarom tartani a kocks zszlig.
Daniil Kvyat (10/9)
Ez volt a legzavarosabb idmr, amit valaha futottam. A Q1-ben hirtelen elvesztettem az uralmat az aut htulja felett, s nekimentem a falnak. Vissza kellett mennem a boxba egy j orrkprt. Hamar visszanyertem a magabiztossgot, s jabb kt krt teljestettem a Q2-ben, aminek rlk. Sajnos a Q3-ba jutssal nem volt szerencsm, mert nem sikerlt tkletes krt produklni a hasznlt szuperlgy abroncsokon. Amikor feltettk az j gumikat, akkor meg jtt a srga zszl, gy el kellett vennem a lbam a gzrl. Nyilvnvalan frusztrl, mert ezen a plyn nem knny az elzs, de ht ez van. Mostantl a futamra val felkszls a cl, s hogy pontszerzk legynk.
WILLIAMS
Felipe Massa (14/16)
Mindent megtettem ma, de az els szakasz vgn Marcus Ericsson belm jtt, ami az egsz kvalifikcimat elrontotta. Ers pozciban remnykedtem, mert az aut jnak tnt. A legjobb 10-be jutsrt meg kellett volna harcolni, nem lett volna knny, de taln mgis elrhet. Csaldott vagyok, s holnap nagy kihvs vr rm, de htha mg gy is tudok pontokat szerezni.
Valtteri Bottas (13/13)
Csapatknt nem ez az optimlis eredmny. Nem tudtam felmelegteni az els abroncsokat. Az aut rendben volt, de nem tapadt gy, ahogy szerettem volna. Holnapra meg kell prblnunk javtani ezen. Mg mindig optimista vagyok a pontszerzst illeten, mivel csak nhny pozcira vannak tlem, s Monacban brmi megtrtnhet.
MARUSSIA
Jules Bianchi (17/19)
Szoros volt a Q2-be juts, de azt gondolom, lett volna r lehetsg. Az els prblkozsom rendben volt, de a msodikat megpecstelte a srga zszl s a forgalom – krlbell fl msodpercet vesztettem, eslyem sem volt javtani. A pozitvumokat kiemelve hat tizeddel gyorsabbak voltunk a Saubereknl, gyhogy ez felbtort. A versenyen a kzelkbe kell kerlnnk. Szerintem holnap jkat csatzhatunk, s elismerssel szolglhatunk a csapatnak.
Max Chilton (21/20)
Sokat javult az aut a harmadik szabadedzshez kpest. Nagyjbl elgedett vagyok a kvalifikcival. Ha minden zavar tnyezt figyelembe vesznk, akkor azt gondolom, az aut j, teht bizakodan vrhatjuk a versenyt. A mai incidensek emlkeztettek, mennyire trkks ez a plya, s persze, hogy a Safety Car brmikor a plyra hajthat. Fel kell kszlnnk r, hogy az ilyen helyzetetek a magunk javra hasznljuk ki.
CATERHAM
Kamui Kobayashi (20/21)
A Q1-ben ktszer mentem ki a szuperlgyakon. Az els prblkozs rendben volt, de a msodikra kicsit tbb els szrnyat krtem. Egyszeren azonban nem volt megfelel a sebessgem, hogy javtani tudjak, 21. lettem. Mondhatjuk, hogy nagyon kemny htvgnk van, de holnap szmt igazn az eredmny. Ha igazuk lesz az idjsoknak, s taln esni fog, akkor minden megtrtnhet. n arra koncentrlok, hogy a legjobb teljestmnyt nyjtsam. Nehz helyzetben vagyunk, de mindenki kemnyen dolgozik, remlhetleg ez kifizetdik a futamon.
Marcus Ericsson (22/22)
A szabadedzshez hasonlan a Q1-ben is problmm volt a tapadssal, hiba emelkedett a plya hmrsklete a harmadik trninghez kpest. Ezen fell mg forgalomba is kerltem a gyors kreimben, teht nem tudtam tiszta krt sszerakni. Az utols prblkozsomnl Felipe Massa mgtt voltam, s ahogyan az 5-s kanyarba mentem, egy kiss lecsszott az vrl, emiatt nem ott fkeztem, ahol szoktam. Blokkoltak a kerekeim, s a korltnak csapdtam vele egytt, ami az n hibm. Sajnlom, hogy t is sszetrtem. Az autm rendben van, gyhogy a versenyre akarok koncentrlni mostantl.
|