A versenyzk szombati nyilatkozatai Barcelonbl
A5.hu 2014.05.10. 19:50

Hogyan vlekednek a versenyzk a sajt s csapatuk teljestmnyrl? Elgedettek vagy csaldottak? Versenyzi nyilatkozatok.
RED BULL
Sebastian Vettel (10/10)
Killtam a garzsbl, hogy krt fussak a Q3-ban. Elvesztettem a msodik sebessgi fokozatot, a harmadik viszont mg megvolt, illette fltte sem volt gond. gy vltk, hogy ettl mg futhatok egy krt, de az 1-es kanyarban az sszes sebessgi fokozatot elvesztettem, s nem folytathattuk. Minden kr utn egyre jobban lendletbe kerltem, miutn ki kellett hagynom a tegnapi szabadedzseket. Elg szoros volt a harc a Mercedesek mgtt, s azt gondoltam, hogy ma megszerezhetem a harmadik helyet, de nem jutottunk el odaig. Emiatt persze csaldott vagyok.
Daniel Ricciardo (7/3)
Ha nem vesszk figyelembe a Mercedest, akkor elgedett vagyok a munkmmal. Szerintem elg j volt ez a nap, nem panaszkodhatok a krmre. Nem igazn lttam, hova tudtam volna mg ma fejldni. gy vlem, hogy a lehet legjobban teljestnk. Most viszont, hogy harmadik-negyedik hely krnykn vagyunk, be akarom hozni a lemaradsunkat a Mercedesek mgtt. Sajnlom Sebet, elg rzs volt eddig a htvgje. Jobban kedvelem, mikor mindketten versenyezhetnk. Holnap szerintem a harmadik hely a legjobb, amit elrhetnk. Ha a Mercedes a mai tempjt tudja tartani, akkor nincs relis eslynk arra, hogy elkapjuk ket. Szval a harmadik pozci – br nem lenne gyzelem, de – kielgt volna.
MERCEDES
Lewis Hamilton (2/1)
Nagyon rlk, hogy meg tudtam szerezni a pole pozcit, mivel elg kemny napom volt a kocsiban – klnsen miutn tegnap olyan simn ment minden. Nagyon boldog voltam pnteken, s az jjel nhny dolgot megvltoztattunk, csak aprsgokat. De hasznos volt a mai nap, mert vltoztak a plyakrlmnyek. Nico ers volt a harmadik szabadedzsen, s a kvalifikci els kt szakaszban. Szval kisebb mdostsokat vgeztnk, hogy knnyebb tegyk az aut kezelst a Q3-ra. Az utols krm sorn mindent ki kellett hoznom az autbl s az autbl a pole pozcihoz, s rlk, hogy sikerlt. A csapat kemny munkja, s az elrelps is inspirlt ezen a htvgn, eddig soha nem tapasztaltam hasonl teljestmnyszintet. Soha nem nyertem mg ezen a plyn, de nagyon szeretnk. vrl vre nagyobb a tmogatottsgom Barcelonban, fantasztikus rajongim vannak Spanyolorszgban. Holnap mindent beleadunk a gyzelemrt.
Nico Rosberg (1/2)
J rzsem volt ma, s elgg lveztem az idmrt. J krt futottam a vgn, de Lewis jobb munkt vgzett a Q3-ban. Kis htrny, hogy a msodik helyrl rajtolok, de hossz az egyenes az els kanyarig. Remlem, holnap jobban rajtolok, mint Lewis, s megelzm. Hossz ez a verseny, a gumikops kulcsfontossg tmakr lesz, addhat pr lehetsg arra, hogy fellkerekedjek. Vrom a holnapot, mindent beleadok, hogy jl teljestsek ezzel az elkpeszt Ezst Nyllal. Remlhetleg megersthetem az els helyemet a vilgbajnoksgban.
FERRARI
Fernando Alonso (3/7)
Nem volt ez egy j idmr edzs, de vgeredmny tbb-kevsb az, amire szmthattunk egy nehz htvgn. Klnsen tapads tekintetben, de az az sszes csapat szmra ugyanaz. Hatrozottan jobban szerettem volna elrbbrl rajtolni, de gy alakult ez ma. Nem voltunk elg gyorsak, s most a holnapra kell gondolnunk. Javtanunk kell pr helyet, s muszj annyi pontot szereznnk, amennyit csak lehetsges. A hozott fejlesztsek kzl nmelyik bevlt, a tbbit pedig mg tesztelni kell. Mindenkpp fejldtnk Knhoz kpest, de van pr problmnk a kocsi htuljval – annak ellenre is, hogy sok dolgon vltoztattunk. Kimi nagyon jl teljestett, s remlem, mindkt Ferrari elrbb vgez a futamon. Most meg kell tallnunk a legjobb stratgit holnapra, illetve remek rajtra lesz szksg. A legfontosabb azonban az, hogy nem hibzhatunk, ez a verseny jelents koncentrcit ignyel.
Kimi Rikknen (14/6)
Nem lehetnk elgedettek a hatodik hellyel, mert termszetesen a top pozcikrt akarunk harcolni. A legutbbi versenyhez kpest azonban megoldottunk pr problmt, s mr jobbnak rzem az autt. Tegnap jl teljestettnk a hossz etapokon, s sszessgben j munkt vgeztnk, de mg van mit csinlni. Mg nem vagyunk olyan gyorsak, mint amilyenek szeretnnk lenni. Holnap a cl a j rajt, majd egy normlis verseny. Termszetesen remek stratgira is szksgnk lesz, s a gumikezelsnkre is figyelni kell. Nem lesz egyszer, de az biztos, hogy harcolni fogunk.
LOTUS
Romain Grosjean (5/5)
J hr az egsz csapatnak, hogy a rajtrcs harmadik sorbl indulunk. Itt szeretnnk lenni, s mg hatrozottan tbb van a kocsiban. Valsznleg rdekes lesz a verseny. Nehz elzni ezen a plyn, s az els etapban prbljuk majd kmlni a gumikat, amennyire csak lehet, hogy lssuk, meddig mehetnk el rajtuk. Megltjuk, mit rhetnk el holnap, de magtl rtetd, hogy j lenne mr szerezni pr pontot.
Pastor Maldonado (9/22)
Remek esly trul elm, hogy ezen az edzsen jl teljestsek, de sajnos tlkormnyzottsg miatt elvesztettem az uralmat az aut felett a 3-as kanyar kijratnl. Meg kell nznnk, mi trtnt, s dolgoznunk kell azrt, hogy elkszljnk holnapra. Ma temp tekintetben igencsak versenykpesek voltunk, s az egsz htvge sorn fejldtnk. A versenyen hasznlatos gumikkal dolgozhatunk a stratgin, s remlhetleg elrbb kerlhetnk vasrnap.
MCLAREN
Jenson Button (8/8)
Mindenkinek nehz volt a mai nap, hiszen alig tapadt az aut. Minden edzsen azon dolgoztunk, hogy megfelel legyen az aut balansza. Majdnem elrtk a kvnt eredmnyt, de mg mindig nagyon alulkormnyozott volt az aut az utols prblkozsomnl. Azrt nem volt olyan rossz, esetleg a belltsok rvn rhettnk volna el egy picivel jobb idt, de nagy klnbsget nem eredmnyezett volna. Holnap nagyon sokat fogunk csszklni a versenyen. Elg j munkt vgeztnk a gumikkal, megsproltunk egy szett kzepes keverket. Mg nem tudom, milyen stratgit vlasztunk, de vannak j lehetsgeink. A htvgn eddig nyilvnvalan fejldst mutattunk, habr mg mindig nem hozzuk az elvrsainkat.
Kevin Magnussen (6/15)
Javult az aut, ezrt kr, hogy nem tudtuk ma ezt bebizonytani. Nem tudom pontosan, mi volt a problma, a Q1-ben rakonctlankodott az erforrs. Megprbltuk megjavtani, de a Q2-ben inkbb gy dntttnk, nem erltetjk tovbb, ezrt belltam a garzsba. A gumik nagy szerepet fognak jtszani a holnapi futamon, majd megltjuk, hogyan alakulnak a dolgok. Az els krben jl kell dolgoznom, de azt hiszem, kiss szenvedni fogunk, mivel az egy krs tempnk ersebb a versenytempnknl. Kr a mai naprt, de legalbb sproltunk egy szett abroncsot a versenyre, ezrt bizakod vagyok.
FORCE INDIA
Nico Hlkenberg (16/11)
Nagyon j krt futottam, elgedett vagyok a csapat kvalifikci alatt mutatott erfesztseivel. Sikerlt elrbb lpnnk pr lpst az aut kezelse s a belltsok tern a harmadik szabadedzs utn. Azonban mg gy is lemaradtunk egy kevssel a Q3-rl. Ha figyelembe vesszk, hogy soha nem voltunk teljesen rendben a kocsival a htvge jelents rszben, akkor a 11. rajtpozci remek eredmny. Radsul a top 10-hez kpest egy extra szett kzepes keverkhez jutottunk ezzel a hellyel. Olyan versenyre szmtok holnap, ahol a stratgia meghatroz lesz, hiszen a krlttnk lv alakulatok hasonl szinten vannak versenytemp szempontjbl. Mindenki szmra kihvst jelent majd a futam, s kulcsfontossg lesz a gumikezels. De elrhet kzelsgben vannak a pontszerz helyek.
Sergio Prez (15/12)
Szerintem nagyjbl ott fejeztk be az idmrt, mint vrtuk. Taln bekerlhettnk volna a Q3-ba, de nem tudtam befejezni az utols gyors krmet a Q2-ben. Nem volt ugyanis idelis a felvezet krm. Tl nagy volt a forgalom, s a gumijaim nem melegedtek fel kell mrtkben, gy inkbb flbeszaktottam a gyors krt, hogy sproljak az abroncsokkal. Mr a kezdetekben is tudtuk, hogy ez a plya nehz lesz szmunkra, de mg gy is hisszk, hogy lehetnk versenykpesek holnap. Szerintem a verseny arrl szl majd, hogy ki vlasztja ki a megfelel stratgit, mivel nehz itt elzni. gretes a versenytempnk, szval megvan az eslynk arra, hogy javtsunk pr pozcit holnap.
SAUBER
Adrian Sutil (17/17/16)
Nyilvn nem ilyen eredmnyben remnykedtem. De a kvalifikcin ilyesmi megesik. Sajnos rossz irnyba mentnk el ma. A harmadik edzsen kszkdtem a gumik felmelegtsvel, de a kvalifikcin pont az ellenkezje trtnt. Jelents mrtkben tlmelegedtek az abroncsok. A msodik menet utn jttnk r, s megprbltunk vltoztatni rajta. Valamennyire sikerlt, de sokat nem tehettnk az gy rdekben. Azt gondolom, ez krnknt egy msodpercembe kerlt, teht tbb pozciba. Nem rtk el a clunk. Mindamellett ma sokat tanultunk, pozitvan llok a holnaphoz, hiszen mg feljhetek. J versenytempval ers eredmnyt rhetek el.
Esteban Gutirrez (18/14)
Ez volt a maximum, amit ma elrhettnk. A tegnapi nehzsgeket figyelembe vve a csapat nagyszeren helyrehozta mra a dolgokat. Ktsgkvl mg mindig bajldunk bizonyos terleteken, de az, hogy kicsivel kzelebb kerltnk az ellenfelekhez, motivl minket. Nyilvnvalan nem vagyunk teljesen elgedettek a mai vgeredmnnyel, de egy kis munkval taln rlelnk mg pr tizedre, ami a top 10-hez kell. Meg kell vizsglnunk a mai nap pozitvumait s negatvumait. Holnap nagy kihvs vr rnk, mert elg magas hmrskleti rtkek vrhatk, ezrt nehz lesz a gumikat helyesen kezelni. Mint mindig, a legjobb teljestmnyre treksznk.
TORO ROSSO
Jean-ric Vergne (12/16/21)
A stratgink rsze volt, hogy nem mentem mrt idt a Q2-ben – gumit sproltam, mert holnap e tekintetben agresszv verseny kvetkezik. Azt hiszem, ez a helyes dnts. Igaz, hogy nem a legjobb a pozcim az elzseket tekintve, de mindent meg fogok tenni, hogy feltornzzam magam. Egsz htvgn nehz vezetni az autt, leszmtva a hossz etapokat, ezrt j versenyben remnykedem.
Daniil Kvyat (13/13)
Azt gondolom, ma kihoztam a csomagbl a maximumot, habr egy pr dolog jobban is elslhetett volna. A verseny viszont holnap van, a mltbl pedig tudhatjuk, hogy a 13. helyrl rajtolva is lehet pontokat szerezni.
WILLIAMS
Felipe Massa (4/9)
Csaldott vagyok a mai krm miatt. Elvesztettem az uralmat az aut htulja fltt a 10-es kanyar utni fkezskor. Nem az aut tehetett rla, n hibztam. Az edzsen ettl eltekintve nagyon jl teljestettem, szval nagyon idegest, hogy akkor nem lltam meg a helyem, mikor igazn kellett volna. Hossz a holnapi verseny, s rengeteg a lehetsg a kocsiban, gy sok a tennivalnk.
Valtteri Bottas (11/4)
Eddig kemny volt ez a htvge. Meg kellett acloznom az nbizalmamat, de vgl minden sszellt, amikor arra szksg volt, j krt autztam. A harmadik trning utn vltoztattunk a belltsokon, s jl mkdtek, a futamon pedig mg jobban fognak. Nehz itt elzni, gy fontos a kvalifikci. Szoros harc vrhat a Mercedes mgtt, amit mr nagyon vrok.
MARUSSIA
Jules Bianchi (20/19/18)
Micsoda kr! A msodik gyors krben minden sszellt, sok idt nyertem az els kt szektorban, de tl ksn fkeztem a 10-es kanyarban, ezrt szlesre vettem. Egy kicsit tlerltettem, de nem srlt az autm. Ma kzelebb kerlhettem volna a Q2-be jutshoz. Legalbb fejldnk, s kzeltnk a Sauberekhez, teht holnap vgre az elttnk llkra koncentrlhatunk, nem kell a mgttnk rkezket figyelni. Mg van egy kis dolgom a futam eltt, de ha jl rajtolok, j eredmnyt rhetek el, ezrt mr vrom a startot.
Max Chilton (19/18/17)
Nagyon elgedett vagyok. Nem vagyok benne biztos, hogy a balansz tkletes volt, de a msodik gyors krben mindent sszeraktam. Ma megmutatkozott, hogy elrbb lptnk a fejlesztseink rvn, ktsgkvl kzelebb kerltnk a Sauberekhez s a Q2-hz. A Caterhamtl pedig jcskn elnyltunk. Mint mondtam, mg nem hoztuk ki a maximumot az autbl, szval optimistn vrom a holnapi futamot. Szerintem jt csatzhatok.
CATERHAM
Kamui Kobayashi (21/21/20)
Megint nehz napom volt, a tegnapi szabadedzsekhez hasonlan ismt nem volt tapads. Vltoztattunk az autn nhny dolgot a harmadik trningen, de nem javult lnyegesen. Tudtuk teht, hogy szenvedni fogunk a kvalifikcin. Kt prblkozsom volt a kzepes keverken. Az els jl ment, de a gyors krmben idt vesztettem Jules Bianchi mgtt, s visszatrtek a korbban tapasztalt problmim a balansszal, ezrt ennyit tudtam kihozni a mai napbl. Tiszta krrel taln pr tizeddel gyorsabb lehettem volna, de az is kevesebb, mint a kitztt cl.
Marcus Ericsson (22/20/19)
Felems napom volt. Elgedett vagyok a kvalifikcival, mivel idn elszr a csapattrsam eltt vgeztem. Fleg egy ilyen plyn nagy eredmny ez, mert nagyon szeretem ezt a helysznt, s mindenki jl ismeri. sszessgben nem vagyok boldog, mivel nem j a tempnk, fejldnnk kell. Az utols edzsen s az idmrn egyarnt a gyenge tapadssal bajldtam, ugyangy, mint tegnap. Ez megltszdott a kridkn. Vgig kiszmthatatlanul viselkedett az aut, teht nehz volt tiszta krt futni. Mr a versenyre kell azonban sszpontostanunk, sima futamot kell produklnom, s j lenne megragadni a knlkoz lehetsgeket. Spanyolorszgot pozitv gondolatokkal akarom elhagyni, s ennek rdekben mindent megteszek.
* A pilta neve utn zrjelben az els szm a 3. szabadedzs, a msodik a kvalifikci eredmnyt, a harmadik szm pedig a bntetsek utni vgleges rajthelyet jelenti.
|