A versenyzk szombati nyilatkozatai Sanghajbl
A5.hu 2014.04.19. 17:36

Hogyan vlekednek a versenyzk a sajt s csapatuk teljestmnyrl? Elgedettek vagy csaldottak? Versenyzi nyilatkozatok.
RED BULL
Sebastian Vettel (11/3)
Vizes krlmnyek kicsit tbb esllyel indulunk a Mercedes ellen. Azt hiszem, szraz idt grnek holnapra, de mindenkpp megtesznk mindent, amit csak tudunk. Szerintem a lehet legjobb pozciban vagyunk ahhoz, hogy alaposan megneheztsk a Mercedes dolgt a versenyen, megltjuk. Sikerlt fejleszteni a htvgn az autt, a bahreini teszt segtett, de mg van min dolgozni. Termszetesen szeretnk els lenni, de jobb helyrl indulok holnap. Gratullok Danielnek, nagyon jl teljest, azt kell hogy mondjam.
Daniel Ricciardo (1/2)
Nem is hozhattam volna ki ennl tbbet az autbl az utols krmn. A lehet legjobb teljestmnyt produkltam vele, aminek nagyon rlk. A jutalmam pedig egy pozci az els sorban holnapra. Idbe telt, mire beindult a mai idmr. Az elejn mg nem reztem magam jl a kocsiban, s a tempval sem voltam elgedett, a vgn viszont mindezzel mr nem volt gond. gy rzem, kszen llok egy j eredmny elrsre. Tudom, hogy nem lesz knny, de kszen llok a holnapi harcra. szintn szlva mr teljesen beilleszkedtem a csapatba, gyorsan otthonoss tettk szmomra a hangulatot, ami sokat segt. Nagyon lvezem a vezetst, s ez ltszik is a j eredmnyeken. Az istll dolgozza le a htrnyt az len llkkal szemben, futamrl futamra javulunk.
MERCEDES
Nico Rosberg (19/4)
Kt f problmm volt ma. Nem voltam teljesen elgedett a fkekkel, ami azt eredmnyezte, hogy blokkoltak a kerekeim, s a msodik gyors krben leszaladtam a plyrl. Aztn az utols mrt krben fl msodperccel gyorsabb voltam a legjobb idnl, de az utols kanyar eltt mr kt tizedmsodperccel lassabb eredmnyt mutatott a kijelzm. Nagy kockzatot vllaltam, majd keresztbe lltam – mert gy gondoltam, nincs vesztenivalm. A 4. hely nem katasztrfa. Gyors voltam a pnteki versenyszimulcin, gyhogy magabiztosan vrom a holnapi jtkot.
Lewis Hamilton (22/1)
Kemny volt a mai nap, de nagyon lveztem. Nyilvn az a legjobb rzs, amikor az ember pole pozcival zrja a napot, fleg vizes plyn, mert ilyenkor rendkvl csszss vlik az aszfalt, s nehz megfelel tapadst tallni, ezltal nehz sszerakni egy j krt.Az aut nagyszeren viselkedett, a csapat megint remek munkt vgez. A rivlisaink kzelebb vannak hozznk esben, ezrt szraz futamban remnykednk. Kiss olyan, mintha az ismeretlenbe lpnnk a versenyen, mivel a pnteki edzsen szenvedtem. Azta rengeteget vltoztattunk az autn, de mg nem volt lehetsgem kiprblni szraz krlmnyek kztt. Az esben jl ment. Remlem, a pole pozcim holnap gyzelemre tudom vltani.
FERRARI
Fernando Alonso (21/5)
Ha esik, soha nem tudhatod, hogy miknt alakulnak a dolgok. A krlmnyek krrl krre romolhatnak, szval ilyen szempontbl hls lehetek. Az tdik hely azt jelenti, hogy az lmeznnyel rajtolhatok, s ha nem szakadok le, akkor dobog kzelben vgezhetek. Sokat szmtanak az els krk, gy mindent bele kell adnunk a rajtnl, el kell kerlnnk a harcokat, amelyekkel az elmlt versenyeken pozcikat vesztettnk. Tegnap versenykpesebb volt az aut, szval az eddigi hromnl jobb versenyben remnykedhetnk. Szerintem itt, Knban megtettk az els lpseket a fejlds fel. Az aut minden terlete jl viselkedett, s aerodinamikai fronton is jobban teljest, ami a Sanghajba hozott kisebb fejlesztseknek ksznhet. A motor belltsainak mdostsa utn tbb er is van a kocsiban. Az biztos, hogy a tempnk mg nagyon elmarad az len llktl – hiszen k is javulnak – de remnykedhetnk abban, hogy jobb pozcikrt s pontokrt harcolhatunk.
Kimi Rikknen (5/11)
Nehz volt az elmlt kt nap, mert a tegnapi technikai problma utn ma dleltt is csak egy krt futottam. sszessgben viszont mr jobban reztem magam az autban. Sajnos az utols Q2-es gyors krmn az utols szektorban idt vesztettem, ez pedig azt jelentette, hogy nem sikerlt bejutni a Q3-ba. A kvetkezetlensg megneheztette az aut kezelst, a plya egyik rszn stabil volt, mshol viszont kevsb. Volt egy kis problmm a balansszal, ez pedig kihatott a teljestmnyemre. Korai lenne mg megmondani, mi trtnt, de a tegnap elvesztett id nyilvn nem segtett. Most a holnapi versenyre akarok koncentrlni. Mindent megteszek, hogy j eredmnnyel zrjam a htvgt.
LOTUS
Romain Grosjean (3/10)
Remek rzs, hogy bejutottam a Q3-ba. A htvgn sokat fejldtnk. A dolgok jobban mentek ma dleltt, mint a kvalifikcin, gyhogy taln mg jobban is szerepelhettem volna. Nem vagyok benne biztos, hogy mi okozta a klnbsget. Szenvedtem a gumikkal, s a krlmnyek is megvltoztak. De akkor is, mr j rg voltam a Q3-ban! Remljk, hogy holnap a versenyen is a legjobb 10 kztt vgzek.
Pastor Maldonado (6/-)
Nyilvn nem rlnk, hogy ki kellett hagynom a kvalifikcit. Holnap viszont j nap kezddik, a futam pedig nagyon hossz. Optimista maradok, s mindent kihozok magambl, de nem tl j a helyzetem. Ettl fggetlenl kemnyen dolgozunk, hogy fejldjnk. Lthattuk a kvalifikcin, hogy Romain a legjobb 10-ben vgzett, n pedig dleltt a 6. leggyorsabb voltam, teht azrt elrbb lptnk.
MCLAREN
Jenson Button (9/12)
Mindig nehz ilyen krlmny kztt teljesteni. Ilyenkor nem ppen knny felmelegteni a gumikat, klnsen, hogy a leveg hmrsklete is alacsony volt ma. A Q2 sorn remegtek az abroncsaim, ami akkor trtnhet meg, ha nem elg melegek. A gumi felletre is hatssal van az egsz, az abroncsok nem tapadnak, csak ugrlnak a plyn. Nehz lesz a dolgunk a honapi versenyen, olyan plyn kell majd teljestennk, ami nem gumizdott fel elgg a mai es miatt. Szval megltjuk, ki miknt birkzik meg ezzel. Remlem, holnap nem fog esni, szrazon ugyanis j kis futamunk lehet. Jval htrbb vagyunk, mint szeretnnk, de a szezon rtnk mr el j eredmnyeket a szezon sorn ilyen pozcikbl. Majd megltjuk, mit tehetnk.
Kevin Magnussen (20/15)
Elgg csaldott vagyok a kvalifikcin elrt 15. helyemmel – egyltaln nem j. Nem igazn tudom, mi trtnt. Problmink akadtak a tapadssal, taln azrt, mert a gumik nem voltak a megfelel mkdsi tartomnyban. Megvizsgljuk a dolgokat – hiszem, hogy tbbre vagyunk kpesek a 15. helynl, szval ma valami nem stimmelt. Mg mindig nem vagyunk elg gyorsak, javtanunk kell a tempnkon. A csapat j munkt vgez a fejlesztsekkel, de idbe telik az egsz. Az ilyen dolgokat nem lehet egy jszaka alatt megoldani, de bzom a csapatban, jk lesznk. Megltjuk, mit tehetnk a holnapi versenyen.
FORCE INDIA
Nico Hlkenberg (4/8)
Az idmrkn mindig a top 10-es eredmny a cl, teht ilyen szempontbl elgedett vagyok a nyolcadik hellyel. Nagyon vizes volt a plya, s fkezskor szenvedtem a kocsi balanszval. sszessgben viszont gy rzem, j pozcibl vrjuk a versenyt. Holnap elvileg jobb id lesz, s tegnap autztunk szraz krlmnyek kztt, szval tudjuk, mire szmtsunk, brmilyen felttelhez tudunk alkalmazkodni. rdekes lesz ltni a gumihelyzet vltozst a verseny sorn. Ez ugyanis klasszikus gumigyilkos plya. De biztos vagyok abban, hogy tudunk valamit kezdeni a helyzettel, s megoldjuk, hogy tovbb tartsanak az abroncsok.
Sergio Prez (10/16)
Nem volt ez egy knny idmr. Az az igazsg, hogy egsz htvgn szenvedtem az aut balanszval, a mai es pedig csak rontott a meglv problmkon. gy csak a 16. pozcit tudtam megszerezni, ami miatt kicsit csaldott vagyok. Nehzkesen tudtam csak felmelegteni a gumijaimat, s minden kanyarban csszkltam, klnsen fkezskor. Holnapra jobb idt vrunk, gy biztos vagyok abban, hogy elrbb kerlhetnk, s pontokrt harcolhatunk.
SAUBER
Adrian Sutil (13/14)
Elgedett vagyok a mai kvalifikcival. Habr nem voltak egyszerek a krlmnyek, rlk, hogy bejutottam a Q2-be. Profitltunk az esbl. Kis elrelpst tettnk, s remlem, ilyen lesz a folytats. Nagyon sok dolgunk akad mg, de nagyszer, hogy vgre nem a hts sorok egyikbl kell rajtolnom. Erre ptkezhetnk. Sokat vltoztattunk az aut belltsain az esben, s elgedettek voltunk vele. Remljk, a futam is ilyen kivl lesz. Ha szraz plyn futjuk a versenyt, akkor szerintem nehezebb lesz boldogulnunk. Mindamellett mr vrom, s megprblok javtani a pozcimon.
Esteban Gutirrez (15/17)
Ma nehz krlmnyek fogadtak minket. Frusztrl, hogy nem sikerlt bejutnom a Q1-be. Az utols kzben a 6-os kanyartl valami vratlan mszaki hibval szembesltem. Biztonsgi zemmdba vltott a fkvezrls, gyhogy megvltozott a fk s a balansz viselkedse. Ennek ellenre is kzel voltam a tovbbjutshoz. Sajnos az utols kanyarban azonban hibztam. Ami a versenyt illeti, egyenletes teljestmnyt kell nyjtanunk, s minden add lehetsget meg kell ragadnunk. Barcelonban rkeznek a nagyobb fejlesztseink, ott vrok nagyobb elrelpst.
TORO ROSSO
Jean-ric Vergne (12/9)
Elgedett voltam az idmrmmel, nagyszer krt futottam. rlk, hogy idn eddig remek, hibamentes kvalifikcikat teljestettem. Elg nehz ezt az autt nedves krlmnyek kztt vezetni, gy mr az is boldogg tett engem s a csapatot is, hogy bejutottam ma a Q3-ba. Tnyleg tkletes krre volt szksg, s n meg is csinltam. Holnapra szraz idt grnek a meteorolgusok, az pedig kedvezbb az autnknak, gy j versenyre szmthatunk. A hossz etapokon versenykpesnek tnik a tempnk. Szval minden ermmel azon leszek, hogy jl rajtoljak. A kilencedik pozcibl hatrozottan remnykedhetnk pontszerzsben, ha minden sszejn.
Daniil Kvyat (7/13)
Trkks volt a mai kvalifikci. Br mindent beleadtam, nem tudtam ennl gyorsabban autzni. gy tnik, rengeteg tapadst vesztettem a harmadik szabadedzs s az idmr kztt. Ksbb szeretnm megvizsglni az adatokat. sszessgben csaldott vagyok azzal ahogy a dolgok ma alakultak. De biztos vagyok abban, hogy holnap mg futhatunk j versenyt, klnsen szraz krlmnyek kztt.
WILLIAMS
Felipe Massa (2/6)
Ma nehz napunk volt, az idjrs tette ilyenn. De kihoztuk belle a maximumot, s bebizonytottuk, hogy fejldtnk vizes krlmnyek kztt. J ltni, hogy elrbb lptnk. rdekesen alakulhatnak a dolgok holnap, mivel szrazon vagyunk a legversenykpesebbek, szval j futamunk lehet. Megint a top 10-ben vgezhetnk mindkt autval, gretes a helyzetnk. Most pedig azrt kell dolgoznunk, hogy jobbakk vljunk a holnapi versenyre.
Valtteri Bottas (8/7)
Ma pozitv napot zrtunk, mivel nyilvnvalv vlt, hogy javultunk ess krlmnyek kztt. A fejlesztsek a szrazon mutatott teljestmnynk sznvonalt emelte, de j ltni, hogy vizes plyn is jobb formban van az aut. J irnyba haladunk, ami a srcok kemny munkjnak ksznhet. Szraz krlmnyek kztt tovbbra is versenykpesebbek vagyunk, szval remljk, esmentes versenynk lesz, s javthatunk pr pozcit.
MARUSSIA
Jules Bianchi (17/19)
Dleltt nagyon elgedetlen voltam az autval, de a sznetben vltoztattunk rajta, s a kvalifikcin mr tkletes volt. Az es viszont megneheztette a dolgunk. Kamui Kobayashival jt csatztam, a vltoz krlmnyek kztt hol futott jobb idt, hol n, de a dnt gyors krmben az utols kanyart szlesre vettem, gy elttem tudott maradni. Mg a hibmmal egytt is nagyon szoros lett a befut, teht gy ltszik, j versenynk lesz.
Max Chilton (14/21)
Elgg frusztrlt a mai idmr. Az aut a harmadik szabadedzsen nagyon j volt, de a kvalifikcin szenvedtem a balansszal, nem tudtam tiszta krt futni. Eltrek voltak a krlmnyek, de jobb balansszal jobb helyen vgeztem volna. Viszont holnap j lehetsgem nylik, gyhogy a frusztrcit magam mgtt hagyva a j eredmnyrt hajtok.
CATERHAM
Kamui Kobayashi (16/18)
A harmadik szabadedzsen az es miatt alacsony volt a tapads, ezrt mindenki vatos volt. 12 krt tudtam megtenni, az installcis krt leszmtva mindet az tmeneti esgumin teljestettem. Az aut rendben volt, br kis tlkormnyzottsgot tapasztaltam. Kt etap utn javult a helyzet a fktvokon, s problmamentesen zrtunk. A kvalifikci eltt is esett, s a plya llapota pont olyan volt, hogy nem lehetett egyrtelmen eldnteni, intermediate vagy esgumira van szksg. Elg trkks volt az intereken menni, de krlbell olyan idket mentem rajta, mint eltte az esgumin, gyhogy elbbivel folytattam. A msodik etapomra javultak a krlmnyek valamelyest, de mg mindig nem annyira, hogy jelents elnynk legyen az intermediate-eken. Szval az, hogy Jules Bianchi eltt vgeztem a 18. helyen, mindssze 3 tizedre Esteban Gutirreztl, az valsznleg a mai napbl kihozhat legjobb teljestmny.
Marcus Ericsson (18/20)
A msodik ess szabadedzsem volt idn a mai harmadik trning. Az installcis krben mg az esgumikon autztam, majd az els igazi menetre mr intermadiete-ekkel indultam tnak. Ez eddig rendben is volt, de a killsomnl problmkba tkztnk az erforrssal, valamint az els fk tlmelegedett, emiatt csak 6 kr llt a nevem mellett. Az idmr kemny volt, fleg azt figyelembe vve, mennyi idt tltttem a plyn a gyakorlson. Ettl fggetlenl elgedett vagyok nagyjbl, mivel mg csak harmadszor vezettem edzsen vizes plyn az F1-ben. Ugyanazt a stratgit kvettk, mint Kamui, az aut pedig jl viselkedett. A fktvokon blokkoltak az els s hts kerekeim, valamint forgalomba is kerltem, gy mindkett miatt idt vesztettem az els prblkozsom sorn, de sszessgben elgedett vagyok, hogy a plyn tudtam maradni, s megelztem Max Chiltont.
|